Sony KD65AF9BAEP - Reviews

65,0 inch

Rens Jan 04-11-2018

Sony 55" AF9

Geschreven voor: Sony KD-55AF9

Sinds twee weken heb ik de Sony Bravia 55” AF9 OLED in huis. Door het strakke ontwerp en zeer dunnen randen staat de tv prachtig op mijn tv meubel. Het is echt eyecatcher. De tv staat iets naar achter gekanteld. Persoonlijk vind ik dit minder fijn kijken.

Door de duidelijke beschrijving op en in de doos kan je de relatieve zware en breekbare OLED tv veilig uitpakken en instellen. Ik had tv snel geïnstalleerd. Wanneer je de stekker aansluit en op de aan knop drukt hoef je alleen nog maar door een paar stappen en je tv is up and running. De tv werkt op Android. Je kan leuke applicaties op je tv zetten en netflix heb je door een druk op de je afstandsbediening gestart.

Het beeld is subliem en Sony is weer boven zichzelf uitgestegen. Het OLED-scherm vergeleken met de Sony KD-49XD830 ultra HD LCD is stukken beter. Sony heeft een X1 ultimate processor geïnstalleerd. Hierdoor zijn de kleuren levendig en de zwart tinten zijn diepzwart wat je ook van een OLED tv mag verwachten.

Het is niet nodig om externe speakers aan te sluiten. De speakers en bass die in de tv zitten geven je een gevoel dat je een Surround sound system in je kamer hebt geïnstalleerd. Zelf heb ik mijn externe speakers aan gesloten en nu kan ik de tv als center speaker gebruiken.

Als je kijkt naar de prijs-kwaliteit is de tv het helemaal waard. Ook als je de prijs vergelijkt met andere OLED tv’s komt hij er goed uit.

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Gewicht

Jelmer Bode 31-10-2018

Fantastische snelle televisie

Geschreven voor: Sony KD-55AF9

De Sony is de tweede televisie die ik dit jaar getest heb. Eerder dit jaar was het een Panasonic van rond de 1500,- euro toentertijd. De Sony is in een andere prijsklasse en dat merk je meteen.

Allereerst de setup. De televisie komt in een gebruikelijke doos zoals alle televisies tegenwoordig worden verpakt en in 1 minuut is deze dus ook uitgepakt. De Sony is echt in minder dan 5 minuten op te zetten, wat je het gevoel geeft dat je iets vergeet. Het heeft de optie om op een kast te staan of opgehangen te worden. Mocht je de televisie neerzetten, zoals wij dat gedaan hebben, dan zal je een vrij brede kast nodig hebben, want anders past de televisie niet, dit is wel een klein minpuntje.

Het instellen van de televisie is een fluitje van een cent. Je kan ervoor kiezen om de televisie in te stellen via je telefoon met Google en dat hebben wij gedaan. De televisie stelt hiermee gelijk wifi in en Netflix, echt ideaal!

De processoren binnen de televisie zijn super snel, het switchen tussen verschillende apps gaat vrijwel zonder wachttijd en voor iemand zoals ik, die zeer ongeduldig is, is dat ideaal.

Het geluid van de Sony is een stuk beter dan de eerder geteste Panasonic, maar bij dit soort televisies hoort eigenlijk een mooie geluid set om echt te kunnen genieten.

Een leuke toevoeging van Sony is dat als je een tijdje de televisie niet gebruikt, maar wel aanstaat, dan start een screensaver met prachtige foto’s. Geen must, maar nice to have.

Al met al een zeer goede televisie. Als je op zoek bent naar een 55 inch televisie die mee doet met de betere modellen en je beetje een TV-geek bent, dan is deze Sony zeker aan te bevelen.

Ben je op zoek naar een betaalbare 55 inch televisie en gebruik je eigenlijk alleen maar Netflix en wat digitale zenders en is kwaliteit niet super belangrijk, dan zou ik naar de goedkopere modellen kijken. De techniek gaat te snel om veel geld te besteden voor iets dat je niet volledig benut.

Pluspunten

• Snelheid
  • Makkelijke installatie
  • Gemak

Sony gebruiker tv 05-06-2019

Groot scherm, mooi geluid en beeld

Geschreven voor: Sony KD65AF9BAEP

Dit is echt een mooie tv. Onwijs scherp en prachtig geluid vanuit de achterzijde. Verder 100hz dus ideaal en qua prijsklasse valt het mee.

Pluspunten

• Beeld
  • Oled
  • Muziek/geluid vanuit tv en achterzijde tv

Minpunten

• Achterzijde tv heb je een ingebouwde speaker.

Johan 09-03-2019

Geweldige TV

Geschreven voor: Sony KD65AF9BAEP

Toch de keuze gevallen voor deze tv dank zij de verkoper van Kamera Express die mij wist te overtuigen. Ik was bang dat hij te groot zou zijn
(65 inch) maar past mooi in het interieur van de kamer.
Beeld Super evenals het geluid en een plaatje om te zien.

Pluspunten

• Beeld
  • Afstand bediening

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

JC Grandia 28-12-2018

Sony Oled Kd55AF9

Geschreven voor: Sony KD-55AF9

TV heeft mooie afwerking ,installatie is gebruiksvriendelijk mooi beeld heel goed geluid minder gebruik van geluidset nodig. netjes afgeleverd. let er wel op dat wanneer je hem ophangt dat voorkant scherm ongeever 10 cm van af de muur hangt. Nog niet alles kunnen testen .

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• geen heel platte tv meer als je hem ophangt

Rob 05-11-2018

Prachtige TV!!

Geschreven voor: Sony KD-55AF9

Super helder en groot beeld. Vooral de standaard (achter het scherm) spreekt ons erg aan. Maat als je hem kunt ophangen is het nog mooier en minimalistischer. Mooi geluid ook!

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • standaard

Minpunten

• nog niet gevonden

Cesar27 31-10-2018

Wauw wat een beeld!

Geschreven voor: Sony KD-55AF9

Ik heb deze TV gekocht omdat ik over wilde naar 4k en Oled. Ik gebruik de TV vooral voor gaming (ps4 pro) en het kijken van films en series. Wat mij direct opviel bij het uitpakken was het gewicht (door de subwoofer die achterop de tv zit). Het design is strak en minimalistisch zonder toeters en bellen. Direct opgehangen aan de muur en dat kon gewoon met de beugel (vogel's) die ik al had. Hij is een stuk dikker dan mijn vorige TV waardoor het iets meer van de muur af komt (voor mij geen probleem). De TV heb ik aangesloten via een 4k reciever waardoor ik nog gebruik kan maken van mijn huidige home cinema set (ideaal). Het fijne is dat de tv speakers als center speaker kan worden gebruikt. Het geluid bij een film of serie is geweldig. Atmos geeft die TV door mits je de juist set-up hebt. Netflix heeft speciale content die zich richt op dolby vision en daarmee zie je mooie strakke contrasten en HDR. Bij het spelen van Fifa 19 of F1 2018 is het zo scherp dat het net echt lijkt, fantastisch.

Pluspunten

• Oled (kleuren en zwart)
  • Gamen (ps4 pro)

Minpunten

• Duur
  • Weinig (voor)geïnstalleerde beeld modi

Gio1975 31-10-2018

Mooie kleuren, goed geluid... maar

Geschreven voor: Sony KD-55AF9

Onlangs deze tv gekregen om te testen. Functionaliteiten werken allemaal goed. Kleuren komen heel mooi uit. Wel viel meteen op dat de tv relatief zwaar is en meer geschikt om neer te zetten ipv op te hangen. Het geluid komt door het scherm heen, wat als nadeel heeft dat de tv dikker is dan andere tv’s. Geluid is wel supermooi. Ook is te tv relatief duur voor de extra’s die hij biedt.

Pluspunten

• Kleuren

• Zwaar