Philips 65OLED803/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,93 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 65OLED803/12 op Kieskeurig.nl.

Lucas 10-12-2018

Perfect Zwart met OLED

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Ik heb deze tv ook in mijn bezit (65").
Het is inderdaad een mooie TV, maar zeker geen 10 ! Ik twijfel tussen een 7 of een 8. Ik ben ook gewoon zeer kritisch, maar dat vind ik normaal voor zo'n bedrag !

Beeld:
Beeld is in 1 woord fantastisch. Dit is ook de belangrijkste reden dat ik voor deze TV ben gegaan.
Enorm veel instellingen mogelijk en automatische schakeling naar HDR.
Ook normaal FHD ziet er goed uit, maar echt fantastisch wordt het met 4K HDR (Netflix, films via Plex Server).
Gemiste kans vind ik wel echt dat er geen Dolby Vision support is. Via Apple TV4K zou dit gelijk ondersteund worden. Ik zie nergens bewijs dat HDR10+ ergens ondersteund wordt.

Geluid:
Ronduit niet best ! Maar... iemand die deze TV koopt, zal vast wel een soundbar gebruiken!
Zo niet, schaf die maar direct aan. Echt onzinnig om naar zo'n TV film te kijken, zonder Surround set of minimaal Soundbar.

Smart TV:
Smart TV echt heel ver onder de maat ! Langzaam !
Updates duren lang. Nog geen Android Oreo. Ik kom van LG, dat vond ik beter eerlijk gezegd.
Netflix laden duurt te lang. Zappen van tv kanalen vind ik ook vrij traag. De APP is ook dramatisch slecht (voor IOS in ieder geval) en voegt echt helemaal niks toe.

Voor € 3200 echt geen goede deal.
Ik gebruik Apple TV 4K, dus voor mij op zich niet zo'n probleem, maar LG is hierin echt wel beter.
Met de Apple TV 4K wel een genot om naar te kijken. Alles werkt echt ZO VEEL BETER met Apple!
Onbegrijpelijk dat al die TV producten kiezen voor Android, terwijl ze beter zouden proberen Apple TV te implementeren. Of geef hem er gratis bij. Wat een verschil in snelheid, stabiliteit, ondersteuning voor apps, updates, ondersteuning, etc.

Overig:
Plaatje om te zien, mooie afwerking. Ik heb hem opgehangen en ziet er echt super uit.
Hiervoor had ik 55" en was een beetje bang dat deze erg groot zou zijn. Dat is niet het geval.
Hij is groot, maar misstaat zeker niet. Als je daarover twijfelt, gewoon doen!
Ambilight is voor mij geen aankoopargument geweest, echter het is wel grappig en stiekem staat het toch bijna altijd aan. Werkt ook heel goed met Hue, maar dat wordt irritant en slaat eigenlijk nergens op. Hooguit met muziek video's / feestjes zou het iets toevoegen.
Dubbele tuner (beeld in beeld) werkt prima. Maar gebruik ik nooit.
Spelcomputer niet aangesloten (die zit nu op oude LG 55” op zolder voor de kids), dus niet getest.
Afstandsbediening vind ik nog wat goedkoop ogen (in deze prijscategorie). Maar dit is bij de concurrentie niet veel beter. Onbegrijpelijk voor dit soort bedragen.
De kleine extra afstandsbediening vind ik wel zeer stijlvol, maar gebruik ik nooit.

Conclusie:
€3200 is echt belachelijk veel geld voor deze tv. Na een cashback van € 500 is hij nog steeds te duur vind ik. De LG C8 (bij Hofma) te koop voor € 2350 (na casback) is dan een veel betere keus (denk ik).
Ik heb deze Philips voor € 1.850 (na cashback) betaald (met ING rentepunten)
Dat is wel echt gewoon een super deal. Geen 65" OLED uit 2018 te koop voor dit bedrag.
Dus zoek iemand die je de rentepunten kan geven en je hebt wel echt een wereld deal.
Nogmaals: Het is een onwijs mooie tv met een super mooi beeld. Ik ben erg kritisch ! Een 10 moet een 10 zijn en dus is alles dan perfect (ok, geluid heb ik niet eens meegewogen, vind ik niet van toepassing op zo'n dun ding).
Voor dit soort bedragen, moet het helemaal kloppen en zou je eigenlijk geen Apple TV4K nodig moeten hebben. Zonder die Apple TV vind ik het niet relaxt.
(Ik ben ook wel Apple minded !)

Pluspunten

• beeld: super
  • HDR: erg mooi
  • Ambilight (toch wel leuk)
  • plaatje om te zien
  • HEEL groot, maar niet TE groot

Minpunten

• Smart TV ondermaats
  • Android TV: updates te laat !
  • Geen Dolby Vision !!!!
  • Prijs (zonder rentepunten)

wipco 29-12-2018

beste Lucas
ik ben van plan deze te kopen maar wat doet apple tv 4k voor jou bij dit toestel ik begrijp het niet helemaal.
ook ik ben een apple fan
gr Wim Coene

Lucas 29-12-2018

Beste Wim,
Ik had al een Apple tv, maar geen 4K.
Met de Apple tv 4K kan je echt 4K HDR content op je tv krijgen. Bijv via YouTube en iTunes movies (huren).
Via het smart tv gedeelte krijg je geen 4K op YouTube. Bij Apple tv wel.
Alle huurdiensten hebben geen 4K. Maar op Apple TV dus wel.
Netflix doet het redelijk goed op de tv en gelukkig wel 4K met HDR.

Daarnaast werkt Apple gewoon veel beter dan Android tv. Sneller en blijft ook gewoon ondersteund worden.
Niet normaal dat Android updates een jaar later nog niet geïnstalleerd kunnen worden op deze tv. Maar dat geldt dus voor meerdere merken.

Ben overigens wel tevreden nog over de tv hoor. Gewoon een goede koop.
Zoals gezegd. Ik ben kritisch.
Met renten punten gewoon een prima deal.
Als je dat niet hebt dan voor de LG gaan denk ik.
Tenzij ambilight je ding is...

wipco 30-12-2018

beste Lucas welke generatie apple tv heb jij, ikzelf heb de eerste nog.

Lucas 30-12-2018

Apple tv 4 had ik eerst.
Nu de 4k gekocht. Die heeft 4K

Dinnis 08-02-2019

Een super Oled TV

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Het is elke keer een genot om naar te kijken
Jammer dat het ambilight probleem met de balk op het plafon nog niet opgelost is
Zelf opgelost met een hoekje op de tv te plakken
Verder de 2e afstandsbediening had er niet bij hoeven zitten alles in een was fijner geweest
Maar beeld en android zijn echt super
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Henkusie 25-12-2018

Fantastich beeld

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Beeld in 4K is super mooi. Om tot een goede instelling te komen moet je lang zoeken op internet en vele individuele setting aanpassen. De 2 afstandsbedieningen zijn onhandig.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Sandre 22-11-2018

Mooi helder beeld vloeiende beelden

Geschreven voor: Philips 65OLED803/12

Wat een mooi strak helder beeld !
Vloeiende lijnen en kraakhelder geluid (zonder soundbar)
Uiteraard beter geluid via soundbar maar prima te doen

Pluspunten

• Beeld
  • Ambilight
  • Design ,slank

Minpunten

• Nog niet kunnen ondekken