Philips 55OLED803/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,93 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 55OLED803/12 op Kieskeurig.nl.

Hans 25-10-2018

Mooi beeld, geluid licht ik toe

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

TV net in mijn bezit. Een eerste reactie; het beeld is mooi. De instellingen moet ik nog gaan doornemen. Een paar dingen die mij als eerste opvallen. Het ambilight schijnt wel degelijk op het plafond (een streep) en de zijmuren. Mijn oude Philips had dit niet, Ik vind dit jammer, een lichteffect op de muur in een omtrek van 1 meter rond de tv lijkt mij ideaal. Kwestie van de positie van de ambilights beter instellen, lijkt mij. Een gedrukte volledige gebruiksaanwijzing ontbreekt. Bij dit soort apparaten is deze echt onontbeerlijk. Waarom niet bijgevoegd? Natuurlijk is deze op internet te downloaden maar een fysiek exemplaar raadpleegt nog altijd gemakkelijker. De afstandsbediening; er zit een zeer prominente NETFLIX knop op. Ik vind het niet correct om apparatuur te voorzien van verwijzing naar commerciële partijen. Misschien betstaat Netflix over 5 jaar niet meer of er zijn andere partijen met een gelijk aanbod. Afschaffen die knop er zijn andere mogelijkheden om dit kanaal te bereiken. Het geluid via de speakers is niets verbeterd ten opzichte van mijn vorige LED televisie die al 10 jaar oud is. Voor spraak, docu etc. volstaat het, maar voor muziek en films zet ik mijn surroundsysteem aan. Als laatste nog een probleempje bij bevestiging aan de muur. Ik laat even in het midden welke van de producten een steek laat vallen maar meen er goed aan te doen er even op te wijzen. Ik heb een Vogel muurbeugel aangeschaft, de Wall 3345. Deze wordt geschikt geacht, evenals andere types uit andere serie (waaronder Thin). De speakers zitten in het midden achterop de tv gemonteerd , met de subwoofer in het midden, De beugels van de ophanging gaan precies over het midden en gaan zodanig vlak over het oppervlak van de achterkant tv waardoor bij trilling van de subwoofer deze de beugel raakt en een zeer storende resonantie veroorzaakt. Ik heb dit opgelost door metalen opvulringen aan te brengen alvorens de tv op de ophanging te plaatsen. Maar echt lekker voelt dit natuurlijk niet, gezien de prijzige beugel. Ik bedoel maar te zeggen; let op, op wat voor beugel je aanschaft en of deze niet over de speakers aan de achterkant van de tv komt. Mocht je altijd een sounbar of de standaard bijgeleverde pootjes gaan gebruiken dan is dit uiteraard niet van toepassing. Later meer, gezien de recente ervaringen. Ik zie nu dat er tevens een cash back actie is; in combinatie bij aanschaf met rentepunten is de prijs erg gunstig.

Pluspunten: Beeldkwaliteit
Minpunten: Ontbreken gebruiksaanwijzing; Geluid; Bevestiging aan muur
verdient aandacht

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ontwerp

Minpunten

• Ontbreken gebruiksaanwijzing
  • Bevestiging aan de muur verdient aandacht

petro 20-11-2018

hallo

een vraagje ,heb dat probleem ook met de beugel
met hoeveel mm heb je de metalen opvulringen gebruikt
bij voor baat dank
gr

Hans 01-12-2018

De carosserieringetjes die voor M6 geschikt zijn verschillen nog wel eens van dikte. Ik had er 2 tussen gedaan maar dat geeft niet het gewenste resultaat merkte ik. 1 extra wellicht. Maar inmiddels ben ik wel (na 2 maanden) klaar met het geluid van de tv, ik vond met name de dialoog te slecht verstaanbaar en heb daarom (naast mijn surround systeem die ik zoals gezegd voor muziek en films gebruik) nog een soundbar aangeschaft in het lagere segment maar wel met goede beoordeling (mijn beoordeling volgt nog; het betreft de Yamaha Yas -107)

petro 14-12-2018

bedankt
heb er ook tussen gezet ,maar heb het geluid ook via de versterker laten lopen
gr

Wimpie1946 16-09-2018

Sublieme kijk ervaring

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Prachtig beeld, echt superscherp en buitengewoon helder. Behalve de Netflix app gebruik ik weinig smart functies. Geluid valt niet tegen maar ik heb er toch een Sonos beam onder gehangen. Ik vind dat zo,n tv ook subliem geluid verdiend. Ambilight vind ik een beetje tegenvallen. Dit is mijn 3e ambilight tv maar omdat de bovenste ledjes zo laag zitten blijft er bovenaan weinig over. De zijkanten hebben dat probleem niet, daar zitten de ledjes dichter bij de rand. 2 probleempjes, als ik het weer opvraag krijg ik het in Fahrenheit en ik krijg geen usb harddisk geformatteerd omdat hij blijft zeggen dat er al een usb apparaat aanhangt...

zanger1945 12-12-2018

Prima toestel

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Dit product voldoet aan al mijn verwachtingen, alleen de uitleg bij de diverse mogelijkheden mag wel iets uitgebreider

H Heek 04-12-2018

Beste tv tot nu

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Wat een verademing vergeleken met mijn vorige tv( 4K lcd full led)
Eindelijk heb ik plezier van mijn glasvezel aansluiting op tv. Super mooie beeld kwaliteit de contrasten springen van het scherm.
OLED is echt een aanrader, helemaal icm ambilight.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Ambiligt

Rob021970 04-01-2019

Top TV absoluut een aanrader

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Absoluut een aanrader, mijn oude oled was al goed, maar deze overtreft alles. Beeld, menu alles is gewoon super. Netflix werkt snel. apps openen snel. Afstandsbedieningen liggen goed in de hand.

Hans1948 03-01-2019

Perfect.

Overtreft de verwachting.
De upscaling van HD is top.
Hoop dat Philips Tpvision wat meer aandacht besteed aan de ambilight aan de bovenzijde. Zou mooier zijn als die iets minder recht omhoog staat.

HenkHoe36 02-01-2019

Geweldige TV levensechte kleuren

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

De TV bijna een maand in mijn bezit.
De TV heeft een mooi uiterlijk.
Een scherp Beeld en levensechte kleuren.
Het geluid van de TV is ook goed,maar het geluid gaat bij mij over de 5.1 surround dus vind Ik dit niet erg belangrijk

DucthCowboy 01-01-2019

Superieure, scherpe en fijne kwaliteit

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Zowel het kristalheldere, superscherpe beeld, gecombineerd met een fantastisch geluid, maakt van deze televisie het een genot om alle content die beschikbaar is te bekijken.
Het detail, de scherpte en diepte, gecombineerd met de voortreffelijke P5 engine en chip maakt de belevenis compleet

Het superslanke beeld, de minimalistische rand, het logo in de pootjes en niet op het scherm zelf: perfect. Ambilight in combinatie met Philips Hue is geweldig en super mooi

Een top aanrader en zeker geen miskoop

FiremanRcV 21-12-2018

Erg mooie TV met een uitstekende kwaliteit

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Naast een erg mooi uiterlijk heb ik deze TV ook gekozen voor het prachtige scherpe beeld en de driezijdige ambilight. Dat maakt deze TV helemaal compleet. Topproduct.

Jan231 16-12-2018

Perfect Natuurlijk Beeld, Ambilight heel mooi!!

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Perfect Beeld met de natuurlijke levendige kleuren.
Heb hem aan de muur bevestigd met een muurbeugel.
Geluid is goed, bas ook (maar niet bij hogere volumes).
Installatie ging vrij vlot, een papieren versie voor installatie is toch duidelijker, vooral voor de aansluitingen.
Als de tv al hangt dan is het zeer lastig om nog ergens een stekkertje te kunnen plaatsen.
Bij Ambilight heb je van de bovenkant wel een storende lichtbalk op het plafond.

Cello 14-12-2018

Fantastische OLED-TV

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Ik vind nog steeds dat het Philips-Tv-beeld de meest neutrale kleuren heeft, met name de studio-gelaatskleuren zijn prachtig. En nu met OLED uiteraard ook. Dacht dat het beeld niet scherper en mooier kon, maar over het Oled-beeld ben ik enthousiast. Zwart is zwart maar dan zijn de andere kleuren ook mooier maar niet TE kleurrijk. Ik weet dat het Oled-systeem kwetsbaarder is en de gebruiksduur mogelijk korter maar ik kijk er momenteel met groot genoegen naar, met name, natuurfilms.
Moest wel even wennen aan de minimum diagonaal van 55 inch maar prachtig is het. Geluid van de speakers is ook veel beter dan de vorige versie van Philips. Heb echter een kwalitatief goed extern luidspreker-systeem aangesloten en samen met het schitterende kleurenbeeld is het toppie.
De prijs is echter hoog, maar dan heb je ook wat!

JasperV 08-12-2018

sublieme TV

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Mooie strakke TV met een sublieme beeldkwaliteit i.c.m. ambilight is het alleen maar genieten en een lust voor het oog. Ook het geluid is prima.

Nachtegaal 21-11-2018

Een geweldige TV voor veel kijk en luisterplezier.

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Een televisie die je alleen al voor het goede geluid zou kunnen kiezen. Een soundbar is niet nodig. De instellingen voor de verschillende beeldstijlen werken prima en zijn erg handig om voor elk type programma het beste beeld snel te kunnen kiezen.

tava 21-11-2018

Beste 4K OLED tv van dit moment, zelfs met HD content.

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Het beeld van deze TV is onovertroffen. Ook het HD beeld van de (glasvezel) kabelaar wordt prachtig en haarscherp weergegeven. Prachtig design, superdun en natuurlijk Ambilight en heel goed geluid maken het plaatje compleet. Android TV valt tegen als je Apple TV gewent bent. Verder niets dan lof voor deze TV, waarvan de software ook erg stabiel en snel is.

Kees73 12-11-2018

Een goed produkt

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Tot nu toe de beste TV die ik van Philips heb gekocht.
Helder beeld, goed in te stellen,geluid wat minder, maar ik speel het geluid via Home theater systeem.
Ambilight links en recht goed, bovenkant iets minder.

Raja45 26-09-2018

Super TV met strak design

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

Deze Tv heb ik nu een weekje. Ik kan niks anders zeggen dan dat dit een geweldige Tv is! Superscherp en strak beeld, samen met de Amblight krijgt het beeld een nog mooier effect. Geluid is ook zeer goed te noemen voor zo'n TV. Qua prestatie's en mogelijkheden zit het ook helemaal top. Ik stond echt met wijde ogen open te kijken wat een mooi beeld deze TV heeft. Zeker als je 4K HDR beelden bekijkt op Youtube. Wat mij betreft een dikke aanrader voor iedereen die een Oled TV wil aanschaffen. Ik heb de TV in een kast staan en deze TV van 55" was de enige die erin paste van dit formaat.Top!!

Tim37 19-09-2018

Fijne tv

Geschreven voor: Philips 55OLED803/12

55” oled tv aangeschaft en het beeld is super. Veel instel mogelijkheden voor beeld, geluid en ambilight.
Tv in combinatie met sonos werkt goed. In combinatie met hue lampen zit er iets vertraging in.