Philips 55OLED803/12 - Reviews

4,93 cm dikte
55,0 inch

Wimpie1946 16-09-2018

Sublieme kijk ervaring

Prachtig beeld, echt superscherp en buitengewoon helder. Behalve de Netflix app gebruik ik weinig smart functies. Geluid valt niet tegen maar ik heb er toch een Sonos beam onder gehangen. Ik vind dat zo,n tv ook subliem geluid verdiend. Ambilight vind ik een beetje tegenvallen. Dit is mijn 3e ambilight tv maar omdat de bovenste ledjes zo laag zitten blijft er bovenaan weinig over. De zijkanten hebben dat probleem niet, daar zitten de ledjes dichter bij de rand. 2 probleempjes, als ik het weer opvraag krijg ik het in Fahrenheit en ik krijg geen usb harddisk geformatteerd omdat hij blijft zeggen dat er al een usb apparaat aanhangt...

Hans 25-10-2018

Mooi beeld, geluid licht ik toe

TV net in mijn bezit. Een eerste reactie; het beeld is mooi. De instellingen moet ik nog gaan doornemen. Een paar dingen die mij als eerste opvallen. Het ambilight schijnt wel degelijk op het plafond (een streep) en de zijmuren. Mijn oude Philips had dit niet, Ik vind dit jammer, een lichteffect op de muur in een omtrek van 1 meter rond de tv lijkt mij ideaal. Kwestie van de positie van de ambilights beter instellen, lijkt mij. Een gedrukte volledige gebruiksaanwijzing ontbreekt. Bij dit soort apparaten is deze echt onontbeerlijk. Waarom niet bijgevoegd? Natuurlijk is deze op internet te downloaden maar een fysiek exemplaar raadpleegt nog altijd gemakkelijker. De afstandsbediening; er zit een zeer prominente NETFLIX knop op. Ik vind het niet correct om apparatuur te voorzien van verwijzing naar commerciële partijen. Misschien betstaat Netflix over 5 jaar niet meer of er zijn andere partijen met een gelijk aanbod. Afschaffen die knop er zijn andere mogelijkheden om dit kanaal te bereiken. Het geluid via de speakers is niets verbeterd ten opzichte van mijn vorige LED televisie die al 10 jaar oud is. Voor spraak, docu etc. volstaat het, maar voor muziek en films zet ik mijn surroundsysteem aan. Als laatste nog een probleempje bij bevestiging aan de muur. Ik laat even in het midden welke van de producten een steek laat vallen maar meen er goed aan te doen er even op te wijzen. Ik heb een Vogel muurbeugel aangeschaft, de Wall 3345. Deze wordt geschikt geacht, evenals andere types uit andere serie (waaronder Thin). De speakers zitten in het midden achterop de tv gemonteerd , met de subwoofer in het midden, De beugels van de ophanging gaan precies over het midden en gaan zodanig vlak over het oppervlak van de achterkant tv waardoor bij trilling van de subwoofer deze de beugel raakt en een zeer storende resonantie veroorzaakt. Ik heb dit opgelost door metalen opvulringen aan te brengen alvorens de tv op de ophanging te plaatsen. Maar echt lekker voelt dit natuurlijk niet, gezien de prijzige beugel. Ik bedoel maar te zeggen; let op, op wat voor beugel je aanschaft en of deze niet over de speakers aan de achterkant van de tv komt. Mocht je altijd een sounbar of de standaard bijgeleverde pootjes gaan gebruiken dan is dit uiteraard niet van toepassing. Later meer, gezien de recente ervaringen. Ik zie nu dat er tevens een cash back actie is; in combinatie bij aanschaf met rentepunten is de prijs erg gunstig.

Pluspunten: Beeldkwaliteit
Minpunten: Ontbreken gebruiksaanwijzing; Geluid; Bevestiging aan muur
verdient aandacht

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ontwerp

Minpunten

• Ontbreken gebruiksaanwijzing
  • Bevestiging aan de muur verdient aandacht

Raja45 26-09-2018

Super TV met strak design

Deze Tv heb ik nu een weekje. Ik kan niks anders zeggen dan dat dit een geweldige Tv is! Superscherp en strak beeld, samen met de Amblight krijgt het beeld een nog mooier effect. Geluid is ook zeer goed te noemen voor zo'n TV. Qua prestatie's en mogelijkheden zit het ook helemaal top. Ik stond echt met wijde ogen open te kijken wat een mooi beeld deze TV heeft. Zeker als je 4K HDR beelden bekijkt op Youtube. Wat mij betreft een dikke aanrader voor iedereen die een Oled TV wil aanschaffen. Ik heb de TV in een kast staan en deze TV van 55" was de enige die erin paste van dit formaat.Top!!

Tim37 19-09-2018

Fijne tv

55” oled tv aangeschaft en het beeld is super. Veel instel mogelijkheden voor beeld, geluid en ambilight.
Tv in combinatie met sonos werkt goed. In combinatie met hue lampen zit er iets vertraging in.