Samsung 50NU7090 - Reviews

50,0 inch

M.de.Munnik. 18-10-2018

Groot scherm.

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Deze telvisie hebben we gekocht voor mijn moeder ,omdat zij nog een analoge televisie had,en omdat zij heel slechtziend is.
Het is een super mooi beeld en zeer helder met mooie kleuren,en de grootte van de televisie is perfect.

Klaas 18-10-2018

Groot scherm veel voor weinig

Geschreven voor: Samsung 65NU7090

Mooie tv met veel mogelijkheden 4K HDR en smart uiteraard als je een grote tv voor een kleine prijs wil is dit echt een must have

Pluspunten

• 65inch 4K tv
  • WiFi werkt prima
  • Makkelijke bediening

increddibelly 16-10-2018

prijs kwaliteit

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

voor zo weinig geld zoveel TV? Ik was sceptisch maar gelukkig bewijst deze TV dat je met enig zoeken nog steeds Veel-Voor-Weinig kunt krijgen. Het apparaat is elegant, de installatie is zeer makkelijk, vriendelijk en duidelijk. De kleuren zijn super en ook nog goed in te regelen en tenslotte is het geluid verfrissend goed.

Wat me het meeste tegenviel was de afstandsbedieining; het is een handig klein dingetje, maar er zitten een miljoen knoppen op gepropt. Je gebruikt er misschien 10 van, de rest had van mij wel in een menu verstopt mogen worden want nu loop je alleen maar risico dat je iets aan/uit zet wat je uit/aan had willen laten.
De voeten van de TV zijn elegant en stevig, maar wel wat aan de lage kant; als je een home cinema set of desnoods een soundbar hebt, dan ligt die voor je ondertiteling. Dat is wel jammer.

De smart software is prettig en subtiel aanwezig in tegenstelling tot sommige andere merken. Grote verrassing was de mogelijkheid om via Steam Link te spelen, je prikt een USB game controller in de TV en gaan! werkt prachtig.

Pluspunten

• prachtig beeld.
  • prijs
  • geluid is verrassend goed.
  • mooie afmeting voor meeste woonkamers
  • steam link

Minpunten

• de afstandsbediening heeft 50 knoppen teveel
  • TV staat laag; center speaker voor ondertiteling.

Ronald 17-08-2018

Fantastische Ultra HD TV

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Samsung is een ooi vormgegeven toestel.
Beeldkwaliteit Ultra HD is perfect, geluid is goed en bedieningsgemak is groot.
Snel te koppelen met WiFi en Ziggo Mediaplayer.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruikersgemak
  • Vormgeving

Liesje258 24-02-2019

Goede kwaliteit beeld!

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Ik heb deze televisie voor 1 maand en ben nog steeds blij met mijn aankoop. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding voor een TV van 55inch. Voor het eerst maak ik gebruik van een Smart TV. De TV laadt snel wanneer ik Netflix of Youtube gebruik.

Juriaan 09-02-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung 65NU7090

In eerste instantie gekeken voor de q led versie, maar partner krijgt door het fellere scherm last van hoofdpijn. De gewone led is beduidend minder fel, maar doet zeker niet onder. Mooie kleur weergave en haarscherp wanneer je 4k video's afspeelt. Handig ook te bedienen met je smartphone. Voor een 65 inch gekozen ivm de kijkafstand(5m) en voorlopig is de grootte meer dan voldoende. Las veel goede reviews en in combinatie met de voordelige prijs een goede verhouding.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Bediening via smartphone
  • Grootte geschikt voor 5m kijkafstand

Minpunten

• Enkel 2 HDMI poorten
  • 60Hz beeldverversing is soms wel zichtbaar

Mark Petrov 07-02-2019

Fantastisch!

Geschreven voor: Samsung 65NU7090

We hadden een 55 inch die het eigenlijk nog prima deed van Samsung, maar wilden toch een stapje groter nog. Gisteren werd de tv bezorgd door BCC en op het moment dat ie aanging, kwam direct dat "Wow" effect! Duidelijke/makkelijke installatie, kleine maar snelle afstandsbediening en perfect beeld! Ook het geluid wat de TV zelf geeft, klinkt in de woonkamer zeer vol en mooi! Uiteraard hebben we hem voor het volledige effect qua films aangesloten op een receiver. Deze tv gaat heel veel plezier met Netflix/Videoland/Myprime opleveren! En ik kan niet wachten om de Ps4 aan te zetten! Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Beeld
  • Uitgebreide Instellingen TV
  • Aankoopprijs
  • Aansluiten van de TV
  • Geluid van de TV

Minpunten

• Aantal HDMI. 2 stuks maar....

Samsung UE55NU7091 25-01-2019

Samsung UE55NU7091

Geschreven voor: Samsung UE55NU7091

samsung altijd top goed te bedienen en veel TV voor je geld en ze maken waar dat wat bij een ander meestal extra geld kost

Pluspunten

• veel TV voor je geld
  • en geen onzin doet wat het belooft

sas 16-01-2019

Mooi scherm

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Mooie smart tv met goed werkende apis behalve RTLX deze start niet op/doet het niet erg irritant. Een niet te grote tv helder en scherp beeld.

Pluspunten

• helder beeld

Minpunten

• rtlx doet het niet
  • geluid is erg zacht

Anoniem 02-01-2019

Laten we eerlijk blijven.

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Het beeld is goed, het omschakelen van TV naar internet duurt even. Bij het aansluiten van een USB stick of externe HD moet je er rekening mee houden dat je bij veel films de films in mappen doet van +/- 5 GB anders heeft de TV te lang werk, of loopt vast met de kans dat, net als bij mij, je al bij de eerste keer al je films verloren gaan. Eerst moet gaan formatteren voor dat de desk of laptop deze weer erkend. Kijk dus uit. Bij dit toestel wordt gebruik gemaakt van de browser van Google van 2004, een verouderde versie, dit updaten kan niet. Deze zou je toch moeten kunnen updaten. Ook voor de veiligheid. En verder, de TV doet gewoon zijn werk. Blinkt nergens in uit. Maar voor de prijs kwaliteitsverhouding is dit een goed toestel.

JoostB 16-10-2018

prijs kwaliteit koning

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Voor de meeste woonkamers vind ik een 55" en 65" TV die tegenwoordig "normaal" zijn niet geschikt; dit 50" scherm is nog steeds geen kleintje en geeft een heerlijk meeslepende thuisbioscoopervaring.
installatie is kinderlijk eenvoudig, maar gezien afmetingen moet je hem even met z'n tweeën op z'n plek zetten. Er zijn meer dan genoeg aansluitingen voor de meeste huishoudens :)

De eerste keer aanzetten geeft leuke 4k demoplaatjes die lekker fel gekleurd zijn - je krijgt meteen zin om TV te kijken in de hoop dat alles er zo lekker uit ziet.
Het Installatiemenu is duidelijk en eenvoudig, even wat stapjes door zodat je op de wifi komt. Dan kan je nieuwe TV een aantal apps downloaden; er is verrassend veel keuze uit verrassend nuttige apps.
Natuurlijk zijn er the usual suspects zoals netflix, amazon prime, npo start, rtl gemist, maar ik vond steam link een prettige verrassing, die ik nog niet eerder in een TV had gezien. even een gamecontroller in de TV prikken, en je PC in de andere kamer speelt een spelltje, maar jij zit lekker op de bank voor een fantastisch scherm.

De beeldinstellingen zijn niet superuitgebreid, maar ruim voldoende om een thuisgebruiker de kans te geven het beeld wat aan te passen aan zijn/haar woonkamer, zonder dat je begraven wordt in menu na menu met vinkjes en opties.
Bladeren door de apps werkt makkelijk en de smart functies zijn subtiel beschikbaar maar niet irritant aanwezig.

Helaas is Nederland nog niet zo ver dat er in 4k veel te beleven valt, maar net als de overstap naar FullHD, verwacht ik dat 4k ook langzaam maar zeker zal doorsijpelen. Het duurste Netflix abbonnement is op moment van schrijven de beste bron voor 4k beeldmateriaal - of je moet een flinke PC hebben waarmee je in zo'n hoge resolutie kunt gamen. En dat laatste is echt een feest!

Enige nadelen die ik heb ondervonden zijn de afstandsbediening met waanzinnig veel knoppen waar je er maar 5 van gebruikt, en het feit dat de TV lage steunen heeft waardoor je center speaker voor de ondertiteling valt. Dit kun je op de foto terugzien. Aangezien het toch fraaier is om zo'n scherm aan de muur te hangen is dat laatste m.i. geen groot probleem.

J.W. 12-10-2018

Fraai design en prima beeld

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Ik heb deze TV nu een maand in huis en ben verknocht aan de beeldkwaliteit. De standaard Samsung beeldinstellingen zijn volgens mij wat over de top, maar zijn makkelijk naar eigen smaak in te stellen.
De installatie loopt als een trein, je kunt de TV aan je samsung account koppelen, hoewel ik nog niet gemerkt heb wat dit oplevert.
De online gebruiksaanwijzing is matig, het is een generieke manual voor samsung TV's en je moet zelf maar uitzoeken welke functies op jouw toestel zitten. Dat moet beter kunnen.
Het design is mooi strak, ook de achterkant is fraai afgewerkt. De rand is erg klein zodat het toestel niet log in de huiskamer staat.
Ik ben een audio freak en vind het geluid van TV's eigenlijk altijd ondermaats. Dit geldt ook voor dit toestel, maar met een surround systeem levert de prima beeldkwaliteit van dit toestel een erg goede kijkervaring.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, kleuren en contrast
  • Strak en elegant design

Minpunten

• Geluid is matig
  • Online handleiding

JW26 12-10-2018

Prima prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Ik heb deze TV in huis gehaald omdat ik de 4K kwaliteit wel weer een stap vooruit vind, al het is het een subtiele verbetering ten op zichte van HD.
De installatie gaat erg makkelijk, het downloaden van de samsung app op je telefoon is niet echt nodig.
De gebruiksaanwijzing is alleen online te lezen en is niet toegespitst op de functies van dit model. Er staan diverse functies beschreven die niet door dit apparaat ondersteund worden zoals spraak besturing. Het is aan de gebruiker om uit te zoeken welke functies relevant zijn voor zijn toestel.
Het design van de TV zelf is fraai, mooi smal en met een erg klein randje. Toen de designer aan de pootjes begon had hij er blijkbaar geen zin meer in, die zien er niet uit.
Het geluid van de TV zelf is wat je verwacht van zo'n platte kast. Een soundbar of een surround systeem zijn eigenlijk noodzakelijk voor een goede geluidskwaliteit.
Al met al een prima TV voor niet al te veel geld.

BrouwerS 07-10-2018

Absoluut waar voor je geld!

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Heb je iets minder te besteden en wil je toch een mooi groot scherm in je woonkamer? Dan is deze Samsung 4K TV perfect! Ik heb de 50” versie van deze TV nu enkele weken in huis en ben er erg tevreden mee. Bij het opstarten krijg je gelijk de mogelijkheid om de TV in te stellen en met WI-FI te verbinden. Binnen enkele minuten kun je al TV kijken.

Deze TV maakt gebruik van Samsungs eigen besturingssysteem Tizen. Over het algemeen werkt dit allemaal prima en er zijn genoeg apps die je kunt installeren. Deze starten snel op en onthouden bij bijv. Netflix ook waar je voor het laatst naar gekeken hebt. Klein detail, zelf vind ik dat het navigeren binnen het menu iets trager reageert dan ik zou willen, maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Als echte filmliefhebber is het belangrijk dat je goed geluid hebt en een mooi scherp en helder beeld. Deze TV maakt dat zeker waar. De kleuren zijn fantastisch en het HDR scherm maakt het erg fijn om naar te kijken! Wel heeft Samsung er een handje van om de kleuren net iets feller eruit te laten springen. Hier moet je van houden. Mocht je toch willen afwijken van de basisinstellingen dan is er een expertmodus waar je het contrast en de kleurbalans naar eigen wens in kunt stellen.

Het geluid is ook erg aangenaam om naar te luisteren. De ingebouwde Dolby Sound speakers zorgen voor een fijne filmervaring en neemt je helemaal mee in je serie/film. Aan volume heb je in ieder geval nooit te tekort! Mocht je meer bas willen dan is het raadzaam om er een Soundbar/Subwoofer bij te nemen. Maar als basis is dit prima.

Toch een kleine opmerking, zelf heb ik het oude model afstandsbediening erbij gekregen. Dit valt me wat tegen in vergelijking tot Samsungs huidige model. Heel veel losse knoppen met soms onduidelijke/verwarrende icoontjes. Bij het nieuwe model is dit 1 geheel en is navigeren veel makkelijker.

Al met al heel erg tevreden met deze 4K TV van Samsung. Ik zou deze ook zeker aanraden!

benz 06-10-2018

erg mooi en zuiver beeld. voor mij perfecte afmeting

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Ik zocht een 43 inch betaalbare smart Tv die geschikt is voor canaal digitaal. En gelukkig bij BCC gevonden. Prijs kwaliteit verhouding is prima. Zeer gemakkelijk te installeren. Ik ben er erg blij mij. week in mijn bezit.

Anoniem 02-10-2018

Strak design en scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Na 3 weken gebruik, heb ik nog steeds weinig minpunten gevonden. De televisie heeft een mooi, strak design en staat prachtig in je woonkamer. De montage was erg makkelijk en ook het instellen van de televisie was zo gedaan. De televisie start snel op en heeft een prettige layout: als je op ‘source’ drukt kun je de bron kiezen, maar ook één van de vele apps die op de televisie staan. Denk aan Netflix, Youtube, NOS, etc. Je kunt zelf instellen of je wilt dat het keuzemenu aanstaat wanneer je de televisie opstart of dat je wilt dat deze pas verschijnt wanneer je op ‘source’ drukt. Ook is er een app voor je telefoon waarmee je de televisie kan bedienen. Deze heeft soms wat moeite met opstarten, maar werkt over het algemeen erg goed! Hierdoor zit je nooit zonder afstandsbediening ;). Verder kun je zelf alle instellingen aanpassen; zowel het beeld als het geluid zijn volledig aan te passen in de expertsinstellingen. Het enige jammere is dat er nog steeds 2 afstandsbedieningen nodig zijn wanneer je een kastje hebt voor je digitale televisie. Al met al een mooie, snelle en gemakkelijke televisie; wij zouden niet meer zonder willen!

Floris 27-09-2018

Prachtscherm voor prima prijs!

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Samen met mijn vriendin kijk ik al lang naar een nieuwe TV.
Een mooi groot, helder scherm voor mij, en een subtiel en niet té aanwezig design voor haar.
In deze TV hebben we dat allemaal gevonden voor ook nog een prima prijs.

Het installeren van de TV gaat erg simpel: even de WiFi instellen en wat voorkeursapps aanklikken en je bent “good to go”. Niet alle TV zenders zenden volledig 4K / UHD uit, maar hoe dan ook is alles qua kleur en scherpte erg prettig om naar te kijken. Het geluid vind ik overigens ook vrij goed voor zo’n dun scherm. Het is dan wel geen dolby surround, maar wel opvallen helder!
De apps werken ook prima, snel en gemakkelijk. Ons Netflix abonnement geüpgraded naar Ultra HD en daar zie je pas echt wat dit scherm kan. Zulke heldere kleuren, zo’n scherp detail, echt heel gaaf!
Qua design: het is natuurlijk wel een 50” scherm maar hij neemt niet meteen de hele kamer over. Bovendien ben je er zo aan gewend en neem je een groot scherm voor lief als je kijkt naar het kijkplezier wat je ervoor terug krijgt! 

Bert 10-09-2018

Mooie kleuren, geweldig beeld

Geschreven voor: Samsung 50NU7090

Prachtige televisie. Televisie heeft een goede maat en een schitterend beeld, goed geluid en is zeer eenvoudig in de bediening. De installatie is eenvoudig.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Goed geluid

Minpunten

• Nog geen gezien