Samsung 43NU7090 - Reviews

Diepte
5.88 cm dikte
43,0 inch

Anoniem 02-01-2019

Laten we eerlijk blijven.

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Het beeld is goed, het omschakelen van TV naar internet duurt even. Bij het aansluiten van een USB stick of externe HD moet je er rekening mee houden dat je bij veel films de films in mappen doet van +/- 5 GB anders heeft de TV te lang werk, of loopt vast met de kans dat, net als bij mij, je al bij de eerste keer al je films verloren gaan. Eerst moet gaan formatteren voor dat de desk of laptop deze weer erkend. Kijk dus uit. Bij dit toestel wordt gebruik gemaakt van de browser van Google van 2004, een verouderde versie, dit updaten kan niet. Deze zou je toch moeten kunnen updaten. Ook voor de veiligheid. En verder, de TV doet gewoon zijn werk. Blinkt nergens in uit. Maar voor de prijs kwaliteitsverhouding is dit een goed toestel.

JoostB 16-10-2018

prijs kwaliteit koning

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Voor de meeste woonkamers vind ik een 55" en 65" TV die tegenwoordig "normaal" zijn niet geschikt; dit 50" scherm is nog steeds geen kleintje en geeft een heerlijk meeslepende thuisbioscoopervaring.
installatie is kinderlijk eenvoudig, maar gezien afmetingen moet je hem even met z'n tweeën op z'n plek zetten. Er zijn meer dan genoeg aansluitingen voor de meeste huishoudens :)

De eerste keer aanzetten geeft leuke 4k demoplaatjes die lekker fel gekleurd zijn - je krijgt meteen zin om TV te kijken in de hoop dat alles er zo lekker uit ziet.
Het Installatiemenu is duidelijk en eenvoudig, even wat stapjes door zodat je op de wifi komt. Dan kan je nieuwe TV een aantal apps downloaden; er is verrassend veel keuze uit verrassend nuttige apps.
Natuurlijk zijn er the usual suspects zoals netflix, amazon prime, npo start, rtl gemist, maar ik vond steam link een prettige verrassing, die ik nog niet eerder in een TV had gezien. even een gamecontroller in de TV prikken, en je PC in de andere kamer speelt een spelltje, maar jij zit lekker op de bank voor een fantastisch scherm.

De beeldinstellingen zijn niet superuitgebreid, maar ruim voldoende om een thuisgebruiker de kans te geven het beeld wat aan te passen aan zijn/haar woonkamer, zonder dat je begraven wordt in menu na menu met vinkjes en opties.
Bladeren door de apps werkt makkelijk en de smart functies zijn subtiel beschikbaar maar niet irritant aanwezig.

Helaas is Nederland nog niet zo ver dat er in 4k veel te beleven valt, maar net als de overstap naar FullHD, verwacht ik dat 4k ook langzaam maar zeker zal doorsijpelen. Het duurste Netflix abbonnement is op moment van schrijven de beste bron voor 4k beeldmateriaal - of je moet een flinke PC hebben waarmee je in zo'n hoge resolutie kunt gamen. En dat laatste is echt een feest!

Enige nadelen die ik heb ondervonden zijn de afstandsbediening met waanzinnig veel knoppen waar je er maar 5 van gebruikt, en het feit dat de TV lage steunen heeft waardoor je center speaker voor de ondertiteling valt. Dit kun je op de foto terugzien. Aangezien het toch fraaier is om zo'n scherm aan de muur te hangen is dat laatste m.i. geen groot probleem.

Liesje258 24-02-2019

Goede kwaliteit beeld!

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Ik heb deze televisie voor 1 maand en ben nog steeds blij met mijn aankoop. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding voor een TV van 55inch. Voor het eerst maak ik gebruik van een Smart TV. De TV laadt snel wanneer ik Netflix of Youtube gebruik.

Vutnico 05-02-2020

Super TV

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Ik heb deze TV nu 4 maanden en ben erg tevreden. Zeer scherp beeld en goede geluidskwaliteit. een toppertje.

JW26 12-10-2018

Prima prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Ik heb deze TV in huis gehaald omdat ik de 4K kwaliteit wel weer een stap vooruit vind, al het is het een subtiele verbetering ten op zichte van HD.
De installatie gaat erg makkelijk, het downloaden van de samsung app op je telefoon is niet echt nodig.
De gebruiksaanwijzing is alleen online te lezen en is niet toegespitst op de functies van dit model. Er staan diverse functies beschreven die niet door dit apparaat ondersteund worden zoals spraak besturing. Het is aan de gebruiker om uit te zoeken welke functies relevant zijn voor zijn toestel.
Het design van de TV zelf is fraai, mooi smal en met een erg klein randje. Toen de designer aan de pootjes begon had hij er blijkbaar geen zin meer in, die zien er niet uit.
Het geluid van de TV zelf is wat je verwacht van zo'n platte kast. Een soundbar of een surround systeem zijn eigenlijk noodzakelijk voor een goede geluidskwaliteit.
Al met al een prima TV voor niet al te veel geld.

BrouwerS 07-10-2018

Absoluut waar voor je geld!

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Heb je iets minder te besteden en wil je toch een mooi groot scherm in je woonkamer? Dan is deze Samsung 4K TV perfect! Ik heb de 50” versie van deze TV nu enkele weken in huis en ben er erg tevreden mee. Bij het opstarten krijg je gelijk de mogelijkheid om de TV in te stellen en met WI-FI te verbinden. Binnen enkele minuten kun je al TV kijken.

Deze TV maakt gebruik van Samsungs eigen besturingssysteem Tizen. Over het algemeen werkt dit allemaal prima en er zijn genoeg apps die je kunt installeren. Deze starten snel op en onthouden bij bijv. Netflix ook waar je voor het laatst naar gekeken hebt. Klein detail, zelf vind ik dat het navigeren binnen het menu iets trager reageert dan ik zou willen, maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Als echte filmliefhebber is het belangrijk dat je goed geluid hebt en een mooi scherp en helder beeld. Deze TV maakt dat zeker waar. De kleuren zijn fantastisch en het HDR scherm maakt het erg fijn om naar te kijken! Wel heeft Samsung er een handje van om de kleuren net iets feller eruit te laten springen. Hier moet je van houden. Mocht je toch willen afwijken van de basisinstellingen dan is er een expertmodus waar je het contrast en de kleurbalans naar eigen wens in kunt stellen.

Het geluid is ook erg aangenaam om naar te luisteren. De ingebouwde Dolby Sound speakers zorgen voor een fijne filmervaring en neemt je helemaal mee in je serie/film. Aan volume heb je in ieder geval nooit te tekort! Mocht je meer bas willen dan is het raadzaam om er een Soundbar/Subwoofer bij te nemen. Maar als basis is dit prima.

Toch een kleine opmerking, zelf heb ik het oude model afstandsbediening erbij gekregen. Dit valt me wat tegen in vergelijking tot Samsungs huidige model. Heel veel losse knoppen met soms onduidelijke/verwarrende icoontjes. Bij het nieuwe model is dit 1 geheel en is navigeren veel makkelijker.

Al met al heel erg tevreden met deze 4K TV van Samsung. Ik zou deze ook zeker aanraden!

Anoniem 02-10-2018

Strak design en scherp beeld

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Na 3 weken gebruik, heb ik nog steeds weinig minpunten gevonden. De televisie heeft een mooi, strak design en staat prachtig in je woonkamer. De montage was erg makkelijk en ook het instellen van de televisie was zo gedaan. De televisie start snel op en heeft een prettige layout: als je op ‘source’ drukt kun je de bron kiezen, maar ook één van de vele apps die op de televisie staan. Denk aan Netflix, Youtube, NOS, etc. Je kunt zelf instellen of je wilt dat het keuzemenu aanstaat wanneer je de televisie opstart of dat je wilt dat deze pas verschijnt wanneer je op ‘source’ drukt. Ook is er een app voor je telefoon waarmee je de televisie kan bedienen. Deze heeft soms wat moeite met opstarten, maar werkt over het algemeen erg goed! Hierdoor zit je nooit zonder afstandsbediening ;). Verder kun je zelf alle instellingen aanpassen; zowel het beeld als het geluid zijn volledig aan te passen in de expertsinstellingen. Het enige jammere is dat er nog steeds 2 afstandsbedieningen nodig zijn wanneer je een kastje hebt voor je digitale televisie. Al met al een mooie, snelle en gemakkelijke televisie; wij zouden niet meer zonder willen!

Floris 27-09-2018

Prachtscherm voor prima prijs!

Geschreven voor: Samsung 43NU7090

Samen met mijn vriendin kijk ik al lang naar een nieuwe TV.
Een mooi groot, helder scherm voor mij, en een subtiel en niet té aanwezig design voor haar.
In deze TV hebben we dat allemaal gevonden voor ook nog een prima prijs.

Het installeren van de TV gaat erg simpel: even de WiFi instellen en wat voorkeursapps aanklikken en je bent “good to go”. Niet alle TV zenders zenden volledig 4K / UHD uit, maar hoe dan ook is alles qua kleur en scherpte erg prettig om naar te kijken. Het geluid vind ik overigens ook vrij goed voor zo’n dun scherm. Het is dan wel geen dolby surround, maar wel opvallen helder!
De apps werken ook prima, snel en gemakkelijk. Ons Netflix abonnement geüpgraded naar Ultra HD en daar zie je pas echt wat dit scherm kan. Zulke heldere kleuren, zo’n scherp detail, echt heel gaaf!
Qua design: het is natuurlijk wel een 50” scherm maar hij neemt niet meteen de hele kamer over. Bovendien ben je er zo aan gewend en neem je een groot scherm voor lief als je kijkt naar het kijkplezier wat je ervoor terug krijgt! 