Samsung UE55NU7020 - Reviews

Wouter Dorgelo 29-09-2018

Goede TV voor een zacht prijsje met verbluffend goed geluid

Aangezien ik niet de hele dag voor de TV zit maar wel op zijn tijd wil genieten van een avondje Netflix of Videoland is de SAMSUNG UE55NU7020 voor mij de ideale TV. De TV is niet alleen betaalbaar, zijn prestaties zorgen voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.

De TV wordt geleverd in een stevige doos en is eenvoudig te installeren. Het menu / de interface is erg fijn omdat je die naar eigen smaak en voorkeur kan indelen. Dit in tegenstelling tot TV's van andere merken. Het ontwerp is mooi strak en heeft een dunne rand.

In gebruik viel mij als eerste de kwaliteit van het geluid op. Zelfs de lage tonen zijn voor deze TV geen enkel probleem. Daardoor is het met deze TV prima om TV te kijken zonder soundbar.

Qua beeld is het ook ene prima TV. De kleuren zijn helder, het beeld is scherp en de zwart-waarden worden goed weergegeven. Een aanrader voor iedereen die een TV zoekt onder de € 800,-

• Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Afstandsbediening

NickG 11-10-2018

Bijzonder scherp

Ik heb dit product een aantal maanden in mijn bezit gehad en heb er enorm van genoten. Wij kwamen van een 42” TV en gingen hiermee naar een 55” TV. In het begin was dit wennen maar het beviel erg goed. Het beeld is haar scherp en de dunne rand van de TV geeft een erg gaaf effect.

Naast dat het beeld haar scherp is geeft het de kleuren goed weer. De zwart/wit weergave is nagenoeg perfect. Wat ons het meest verraste aan deze TV was de gebruiksvriendelijkheid. Het menu voelt natuurlijk aan en klikt makkelijk weg. De TV slaat de meest bekeken zenders centraal weer en schakelt tevens snel naar bijvoorbeeld applicaties. Doordat de smart functionaliteit naadloos verwerkt zit in het menu is ook deze snel te vinden.

Ik geeft deze TV een 8/10 en beveel het dan ook zeker aan.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie kleurweergave
  • Dunne rand

Minpunten

• Dubbele poten om neer te zetten

Sami1 11-10-2018

Groot scherm, mooie interface en gebruikersvriendelijk

We hebben de tv nu uitvoerig kunnen testen tijdens het gamen. En wow wij zijn tevreden met de resultaten op 4K gamen met onze ps4 pro. Alles wordt en fris weergegeven, super realistisch en het geluid dat uit de speakers komen zijn wij ook super tevreden mee.

De tv kan het super bijhouden en heeft alle beelden tijdens het gamen kunnen waarborgen. Voor de prijs en kwaliteit zijn wij als gezin uiterst tevreden.

Pluspunten

• Mooi beeld.
  • Interface gebruikersvriendelijk.

Minpunten

• afstandsbediening

rickkert 29-09-2018

nette TV

Goede middag,
Momenteel heb ik een Samsung UE55NU7020. Dit is een 55 inch tv. Ik ben zeer te spreken over deze TV. Het beeld is zeer scherp. Het design is netjes en een mooi voormaat. Over het geluid ben ik ook zeer te spreken dit is beter dan ik had verwacht.
Ik heb contact gehad met Samsung assist, Dit is echt een uitkomst vanaf afstand kunnen zei na jou toestemming (op de tv) de Tv overnemen en je door het hele menu nemen. Ze laten je zien wat je er mee kan. Ook lied hij zien dat me beeld scherper kon alleen mijn KPN decoder het niet aan kon. Ik heb gezien hoe scherp het beeld kan zijn en dat is echt onvoorstelbaar. 4K kijken via youtube.

Een nadeel van de TV vind ik:
dat hij maar 2 HDMI poorten heeft.
dat er geen QWERTY toetsenbord achterop de afstandsbediening zit voor eventueel op internet dingen op te zoeken.
Korte kabels
Een voordeel is wel weer dat er een draadloze muis en toetsenbord op aangesloten kan worden.

Pluspunten

• goed beeld
  • goed geluid
  • niet duur

Minpunten

• 2 hdmi poorten

Niels 28-09-2018

Prijs/kwaliteit een topper!

Eenvoudige installatie, opvallen gebruiksvriendelijk en wat een lekker formaat om naar te kijken! Deze UE55NU7020 is echt een topper wanneer je het hebt over prijs/kwaliteit verhouding. Tuurlijk is er vanalles te zeggen over HDMI ingangen (slechts 2) of beeldkwaliteit (resolutie is niet top). Maar we hebben het hier wel over een TV van slecht 700 euro. Wat mij betreft een mooie prijs voor een televisie als deze. Animatiefilms kijken erg fijn, scherpe heldere beeldwaliteit hier. Voor speelfilms/series (via Netflix) is het redelijk afhankelijk van de kwaliteit opname. De een is haarscherp de ander weer wat grauw. Afstellen - wat mogelijk is bij de instellingen - doe je natuurlijk niet graag bij elke film/serie die je kijkt...maar het is mogelijk. Op zoek naar een goed TV met prima beeldkwaliteit maar is het budget beperkt? Een dikke aanrader!

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • interface
  • installatie
  • audio is verrassend

Minpunten

• 2 HDMI ingangen
  • resolutie (soms)