Samsung UE49NU7640 - Reviews

M. Rahaoui 22-08-2018

Scherp, snel en prettig beeld!

We hebben deze televisie nu een paar maanden in huis.
Naast de doos waar deze in kwam :), hebben de kinderen ook heel veel plezier van de televisie zelf.
De afstandbediening werkt via Bluetooth, waardoor deze heel snel reageert. Ook is de afstandbediening simplistisch met 10 knoppen en klein van formaat.
De smart opties zijn ideaal, met name voor Netflix, YouTube, uitzending gemist. Voorheen hadden we geen smart tv, we kunnen niet meer zonder!
De televisie heeft geen ambilight, maar dit is zeker geen gemis. Het beeld kijkt heel prettig. Vanuit iedere hoek van de woonkamer.
De voet is diep door de curve, hier moet wel rekening mee gehouden worden. Wij hebben de tv opgehangen, dus probleem opgelost!

Wij zitten in de woonkamer 5 meter van de tv af, afstand is prima. Net als het geluid! Een surroundsysteem is altijd mooi meegenomen, maar zeker niet noodzakelijk.

We zouden deze televisie zeer zeker aanraden!

Nog een tip: voor de installatie dient er een account via internet aangemaakt te worden ook wordt bij het opstarten gevraagd om een Wi-Fi verbinding. Handig om hier rekening mee te houden.

Pluspunten

• Snel, door de Bluetooth afstandbediening
  • Scherp
  • Prettige beeldresolutie

Minpunten

• Voet is diep

San39 09-08-2018

Fijne televisie!

Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Samsung UE49NU7500 Curved UHD Smart TV en wat een mooi apparaat is dat zeg. Ik met name erg te spreken over de meegeleverde Samsung One Remote. Deze is bijna gelijk aan een universele afstandsbediening. Ik zeg bijna omdat het enige wat ik eigenlijk mis is het gebruik van profielen (TV kijken, Streamen, Gaming ed.)
De installatie is zeer eenvoudig. Let op! Doe dit wel met z’n tweeën. Dit apparaat is veel te groot om alleen te plaatsen! Nadat je de televisie voor het eerst aanzet krijg je een installatie menu. Je kan kiezen om dit te doen via de Smart Things app of via de One Remote. Ik heb beide getest maar vond het toch het makkelijkst om de One Remote te gebruiken hiervoor. De televisie herkent zelf de aangesloten apparaten en geeft met een icoon aan of deze ook te bedienen is met de One Remote. Mijn PS3 kan ik bijvoorbeeld ook bedienen met de One Remote. De PVR herkende de televisie niet maar kon ik handmatig vrij eenvoudig toevoegen. Helemaal top! Tja en dan begint de pret eigenlijk pas. Wat een mooi scherm zeg. Je moet wel houden van de Curve. Dat is iets heel persoonlijks. Ik vind het zelf mooier om een plat beeldscherm te hebben. Met name door de reflecties. Bij donker beeld met een raam achter je lijkt het net of je in een lachspiegel aan het kijken bent :)
De smarthub is goed gevuld met Apps maar zelf gebruik ik eigenlijk alleen Netflix en NPO. De snelheid en het gemak van de smarthub is top. Zeker ten opzichte van mijn oude televisie Wat ik alleen nog mis is de functie om de One Remote als een pointer te gebruiken. Wellicht iets voor een volgend model Samsung?
Alles op een rijtje gezet is dit een dikke aanrader. Ik heb de komende tijd nog genoeg features om te testen in ieder geval!

Ruud 03-08-2018

Geweldige TV

Wat een mooie televisie is deze Samsung Qled. Het beeld is inderdaad super scherp. Het installeren en gebruikersgemak is echt heel makkelijk. Er wordt een app geadviseerd die je kan gebruiken bij de bediening van je televisie. Deze app werkt heel prettig en is makkelijk in gebruik.
De afstandsbediening die je er bij krijgt is simpel en je kan met deze afstandsbediening alleen geen cijfers invoeren, verder zit er alles op.
Het beeld en het geluid zijn echt heel goed!
Qua afwerking is het echt topklasse, zo werk je het stroomsnoer makkelijk weg in de poot van de televisie door de hoes die je er op aan kan brengen.
Verschillende apps kan je downloaden en dit werkt ook super makkelijk!

Al met al een hele mooie en prettige televisie

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid
  • Mooie afwerking
  • Genoeg aansluitingen

Minpunten

• Afstandsbediening zonder cijfers