Sony KD-49XF7000 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,80 cm dikte
48,5 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Kay100 05-07-2018

Goede beeldkwaliteit

We zijn net verhuisd en onze oude tv is te klein voor de woonkamer, daarom zijn we opzoek naar een groter model. We kwamen in de gelegenheid om deze Sony TV te mogen testen en daar maakten we dan maar al te graag gebruik van. De tv heeft een fraai design, net een slagje kleiner dan we in ons hoofd hadden, maar goed om te kijken of dit ook groot genoeg zou zijn. Het beeld is haarscherp en heel helder. Even wennen in vergelijking met onze verouderde tv. Het geluid laat nog wat te wensen over, we hebben al veel tijd besteed aan de instellingen maar krijgen het nog niet perfect. Het is jammer dat er geen troubleshooting in de gebruikaanwijzing te vinden is, onze tv had in de eerste week wat 'kuren' waarbij hij uit het niets een aantal keer opnieuw opstartte. Instellingen terugzetten naar de fabrieksinstellingen bleek de oplossing. Al met al prima prijs/kwaliteitverhouding, een goede koop!

Pluspunten

• Helder beeld
  • goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• geluid

RchlV 02-07-2018

Bijzonder scherp beeld

Onze oude plasma was toe aan vervanging dus toen we deze tv konden testen hebben we daar graag gebruik van gemaakt! Wij hebben deze Sony nu ongeveer vier weken in huis en hij bevalt heel goed. De installatie aan de hand van de handleiding ging makkelijk. Ten opzichte van onze oude tv zijn we er qua beeldscherpte op vooruit gegaan (al was, met name het felle beeld - wel even wennen). Het is handig dat je met één druk op de knop op Youtube en/of Netflix zit en volgens mijn zoon is de game-beleving er op vooruit gegaan. Hij is er dan ook erg blij mee! 4K gebruiken we (nog) niet, dus daar kan ik niet veel over kwijt. De poten waar de tv op staat vind ik niet heel mooi (maar dat is smaak) en het is wennen dat de tv niet kan draaien (onze oude tv had dat wel).

Pluspunten

• Scherpte / beeldkwaliteit
  • Fijne afstandsbediening

Minpunten

• geluid is prima maar kan beter

Pepijn 02-07-2018

uitstekende tv

De Sony KD-49XF7000 is echt uitstekende televisie met een goede prijs kwaliteit verhouding, en zeker voor zijn formaat en 4K resolutie.
Snelle en gemakkelijke installatie. Binnen enkele minuten up and running.
De tv over voldoende aansluitingen 3x HDMI en 3x USB. Daarnaast beschikt de tv over een photo sharing plus functie. Erg makkelijk om je vakantiefoto’s te bekijken op groot beeld.
Met de snel keuze toetsen op de afstandsbediening schakel je zo over naar YouTube of Netflix.
Haarscherp beeld, makkelijk en toegankelijk menu. De software doet prima zijn werk. Geen wachttijden met switchen tussen TV of Netflix.
Bluetooth ontbreekt. Maar moet eerlijk zeggen dat dit makkelijk op te vangen is met bijvoorbeeld Chromecast of Apple TV.
Het design is fraai, niet te opvallend.

Pluspunten

• gebruiks gemak
  • snelle installatie
  • easy to use
  • snelle software

Minpunten

• geen bluetooth

ferdinand 27-06-2018

erg scherp beeld

Sinds 2 weken in het bezit van een Sony tv 49” met 4K.
Tv staat iets wat hoog op zijn poot is het eerste wat me opviel. De installatie is simpel. De afstandsbediening ligt goed in de hand en werkt erg prettig, op de ab zitten twee extra knoppen een voor Netflix en een voor YouTube. Het bijgeleverde instructie boekje is erg minimaal en daar had ik niet veel aan beter is de functies op internet op te zoeken. Tv heeft maar 3 HDMI uitgangen en dat vind ik beperkt, er zit ook de mogelijkheid achterop een CE module in te steken.
Het meest handige is om je afstandsbediening met die van je provider te koppelen. Voor KPN is het nr 12.
Op de smart tv zitten een paar apps maar die vind ik erg karig en ik weet niet hoe ik er nieuwe bij moet plaatsen. Het beeldkwaliteit is uitstekend en mooi scherp, ik had graag ook de kwaliteit van 4K uitgeprobeerd maar dat kost me €10 extra per maand en dat is mij te duur. Erg lastig om is het om de WiFi op de tv aan te sluiten.

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • bediening

Minpunten

• staat hoog op de poten

Martijn 25-06-2018

Nette vormgegeven tv

Nette vormgegeven 4K tv
Ik wilde dit product hebben omdat ik een 4K tv wilde hebben voor een redelijke prijs
De kwaliteit wat ik ervan verwachtte was positief mijn zoon speelt ps4 en dat was een fenomenaal beeld ervaring.
Het design is mooi heel plat en er zit een mooie standaard bij het enigste nadeel ervan is dat de tv achterover staat wat ik zelf niet heel mooi vind.
De tv is heel makkelijk in gebruik instellen kan eigenlijk niet fout gaan door het makkelijke menu
Het is ook heel mkkelijk dat er op de afstandsbediening een knop voor Netflix en you tube zit voor een nog snellere keuze om daar heen te schakelen
Vind alleen wel dat het geluid wat aan de mindere kant is.
Ik zou dit product zeker aanbevelen het is een mooie tv voor een schappelijke prijs

Pluspunten

• Beeld

melbrink 25-06-2018

Goede prijs / kwaliteits verhouding

De nieuwe Sony KD-49XF7000 is vorige week bij mij afgeleverd. Na het uitpakken gaat de installatie erg snel en makkelijk. Het gehele proces duurde nog geen 5 minuten waarin ook de verbinding met het WIFI netwerk heel simpel te maken was. Het beeld geeft de mooie warme SONY kleuren weer en dit in combinatie met de scherpheid van Ultra 4K HDR is het een genot om te kijken naar de gewenste films of programma’s. Ik heb nog geen 4k abonnement van Netflix maar zal dit zeker overwegen om nog meer te kunnen genieten van deze 4K TV. Verder is het ook simpel de kleuren aan te passen door te kijken in andere weergaves die je via de afstandsbediening kan selecteren zoals b.v. de cinema stand of sport stand die allemaal andere beeld instellingen gebruiken. De afstandsbediening heeft 2 aparte knoppen voor Youtube en Netflix waardoor je nog sneller kan schakelen naar deze zenders.
Ik zal deze tv een ieder aanraden. Voor 900 euro heb je een 4k HDR tv waarmee je de komende jaren weer vooruit kunt.

Pluspunten

• prijs
  • scherpte
  • makkelijke installatie

Minpunten

• dikke rand

Michele 25-06-2018

Niet te groot en niet te klein

Ontzettend blij met deze TV. De TV is makkelijk in gebruik. Het scherm is niet te groot maar zeker niet te klein. Aparte knop voor YouTube en Netflix op de afstandsbedieding. Super handig!!!
Intstalleren was ook erg eenvoudig. Dit werd goed beschreven in de handleiding.

Pluspunten

• Youtube knop
  • Netflixknop

MartijnM 23-06-2018

Uitstekende 4K tv voor een mooie prijs

oude tv voldeed niet meer aan de huidige eisen, was nodig op zoek naar een nieuwe tv. hier en daar wat rond gekeken en gezien mijn financiën uitgekomen op de KD-49XF7000 van Sony.
Mooie prijs, zeker voor een 4k met veel extra mogelijkheden. Het installeren ging snel, handleiding is duidelijk. In gebruik is eenvoudig, vooral de snelknoppen naar youtube en netflix zijn erg handig.
Het geluid is enorm goed en ook snel een makkelijk te koppelen aan home-cinema set. Wat erg mooi gedaan is bij de KD-49XF7000, is de manier van wegwerken van de kabels aan de achterkant. ik vind zelf tv op standaard mooier als tegen de muur, maar dat lijkt me ook geen probleem op te leveren.
Het formaat 49inch / 124cm kan groot bevonden worden, maar ik was dit al gewent en heb er dan ook de ruimte voor. Als ik een nadeel moet noemen zijn het de meegeleverde batterijen voor de afstandsbediening, waren binnen 2 weken leeg.

Pluspunten

• scherp groot beeld
  • de prijs
  • geluid is top

Minpunten

• meegeleverde batterij snel leeg