Panasonic TX-43FXW654 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,00 cm dikte
43,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

H.C.Schreurs 04-09-2018

Beantwoord aan mijn verwachting, geweldig

Heb altijd Panasonic TV gehad, ben naar andere ook goede tv in div winkels geweest, toch weer voor Panasonic gekozen. E1199 is een fors bedrag maar dat is ie wel waard denk ik.

Pluspunten

• bijzonder mooi beeld
  • prima afstand bediening
  • kwaliteits TV
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• geen ontdekt

MarionH 22-08-2018

Mooie scherm resolutie

Het is niet de meest smart TV die ik ooit heb gehad, maar hij doet wat die moet doen. Kleine toevoeging die voor mij heel erg veel goed maakt is de ingebouwde netflix knop op de afstandsbediening.

Ik keek eerst altijd Netflix op mijn laptop, gewoon omdat dat makkelijker en sneller was dan op tv. Maar sinds ik deze tv heb, kijk ik eigenlijk alleen nog maar Netflix daarop. Dus dat is een win voor deze.

Het is een makkelijk te begrijpen tv met een super mooi scherm met een top resolutie die ik zeker mensen zou aanraden!

Pluspunten

• netflix knop op de afstandsbediening

E. Zanders 01-08-2018

Doet wat hij moet doen en zeer snel ook.

Out of the box werkt het ding zoals je van een TV mag verwachten. Geen uitgebreide setup met google accounts, registratie en andere onzin. Simpelweg een keuze om internet in te stellen en de zenders. Aangezien ik zelf geen gebruik meer maak van bekabelde tv was dit dus overbodig. Interactie met de TV gaat snel. wisselt snel tussen kanalen en behoud de aangepaste beeldinstellingen ook per kanaal. Het is misschien geen high-tech smart TV met 5000 extra opties die ik nooit zou gebruiken, maar hij doet alles snel!

Pluspunten

• snel
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• ouderwetse afstandsbediening

Minte Does 25-07-2018

Boven verwachting en prachtig beeld

Sinds 3 weken ben ik nu in het bezit van deze Panasonic tv. En heel eerlijk gezegd bevalt hij, gezien de lagere prijsklasse, flink boven verwachting!
Wat bij het uitpakken meteen opvalt is de remote met daarop een directe Netflix-functie😍 Deze functie werkt na het inloggen van je account goed en snel, en dat valt eigenlijk ook van de andere apps te zeggen op deze smart-tv, zoals YouTube e.d.
Het beeld van de tv is werkelijk prachtig. Hele volle kleuren, duidelijk donker door de 'backlight', maar wat vooral ook opvalt is de mooi werkende 'Intelligent Frame Creation' wat ervoor zorgt dat beelden vloeiend verlopen, ook al is deze tv een 60Hz uitvoering. Wat fijn is, is dat je deze functie in verschillende gradaties in kan schakelen, want bij gamen is een wat lagere gradatie aan te raden.
Het geluid is, voor een platte tv, redelijk goed te noemen, zeker bij het inschakelen van de 'bass boost'. Zelf heb ik wel aangesloten op m'n soundbar, maar het is zeker goed te doen zonder.

Het enige nadeel wat ik zou kunnen noemen, is dat de fabrieksinstellingen van de tv qua beeld niet meteen het optimale brengen, maar dat is makkelijk en overzichtelijk zelf te doen. Als tweede eventuele minpunt is dat de tv wat minder plat is dan sommige vergelijkbare tv's
Al met al wel een hele goede aankoop geweest, en ik zou deze tv absoluut aanraden!

Pluspunten

• Superscherp beeld
  • Goed geluid
  • Snel werkende apps
  • Vloeiend beeld
  • Makkelijk en overzichtelijk instellen

Minpunten

• Fabrieksinstellingen zijn niet meteen optimaal

JoostB 25-07-2018

Mooi helder en scherp beeld

Voor het testen van de Panasonic TX-43FXW654.

Allereerst de verpakking. Het product is zeer goed verpakt en met niet te veel piepschuim. Dus niet alle troep meteen in je woning.

Je moet wel met het openen goed opletten dat je niet de tv standaard ergens onderop legt. Advies is dan ook om eerst deze in elkaar te zetten en dan pas de tv eruit te halen. Het monteren is erg gemakkelijk.

Het beeld kwaliteid:
Zeer scherp en helder. Ook voor sport een goede tv. Zelfs bij tennis is de bal netjes en vloeiend en niet schokkerig.

Door de verschillende beeld modus is het beeld makkelijk aan te passen naar gewenste instellingen. Dynamisch is waar ik het meeste op gekeken heb omdat de kleuren, in mijn ogen, het beste eruit komen.

Ook de game modus is erg handig. De spelcomputer komt dan goed naar voren.

Geluid:
Het geluid is van goede kwaliteid. Beter dan de samsung 6100 serie.

Aansluit mogelijkheden:
Deze heeft de tv er voldoende. 3 hdmi poorten, optical, usb, wifi.
De wifi is erg stabiel en kan een videostream van meer dan 1 uur makkelijk en zonder haperingen aan.

Kijkend naar wat de tv moet kosten en wat je er voor krijgt vind ik dit zeker de moeite waard.

Pluspunten

• scherp beeld
  • sport is vloeiend

Minpunten

• afstandbediening van ziggo box reageerd te snel

Penrue 20-07-2018

Mooi design, fijn scherm

Erg mooie televisie, 4K scherm is echt geweldig, heb het getest met Netflix en de beelden zijn echt fenomenaal. Prijs is echt heel goed te behappen voor een dergelijke televisie en persoonlijk zou ik in onze woonkamer een maatje groter willen, natuurlijk is dit afhankelijk van elke woonkamer en daarom is het fijn dat ze verschillende maten hebben.
Geluid uit de televisie is prima en niet onaardig, wel ben ik zelf persoonlijk een fan van een geluidssysteem maar dat is afhankelijk per persoon uiteraard.
Al met al echt een hele fijne televisie, alles werkt zoals het moet werken, de afstandbediening spreekt voor zich (de aparte Netflix-knop vind ik heel fijn) en het aansluiten is ook makkelijk.

• 4K erg goed

Minpunten

• In mijn woonkamer liefst maatje groter

Vito 20-07-2018

Erg tevreden met deze mooie en goede TV!

Ik heb deze TV nu een aantal weken in huis en ik wordt erg blij van de kwaliteit van het beeld samen met het design. Naast de 4K is de afwerking erg dun en licht uitgevoerd. Hierdoor is het een goede vervanging van mijn grote loge vorige TV. Deze was net zo groot, maar veel zwaarder en een stuk kleiner uiteindelijk qua beelddiagonaal. Het beeld is erg scherp en van alle kanten blijft het een mooi oppervlak om naar te kijken. Met de plaatsing moet er eventueel wel gekeken worden naar reflectie, want door het glanzende oppervlak is dit wel een gevaar.

Wat ik jammer vind is dat er geen goede interactie is als je met KPN TV kijkt. Dit betekent namelijk dat je 2 afstandsbedieningen nodig hebt. Dit is oplosbaar, als de functies overgenomen kunnen worden door 1 afstandsbediening. Maar dit zal doordat het een nieuw product is nog niet kunnen. Verder is het jammer dat de spotify app er nog niet op te downloaden is, dit gebruiken we namelijk vaak in dit huis.

Al met al een goede Smart TV die op de belangrijkste punten goed scoort (beeld, geluid en design), maar door nieuwigheid nog op een paar puntjes wat mist (spotify en extra afstandbediening).

• Makkelijk instelbaar
  • Mooi beeld
  • Van alle gemakken voorzien

Minpunten

• Geen Spotify
  • Samenwerking met een KPN kastje

Gerdien Komst 19-07-2018

Groot scherm, duidelijk beeld, goed geluid

Ben zeer tevreden over de Panasonic TX-43FXW654.De vormgeving van het scherm is mooi omdat er niet een hele dikke rand om het beeld zit waardoor het scherm optimaal wordt benut en de pootjes waar de tv opstaat zijn fraai gevormd. De tv is gemakkelijk te installeren door de goed omschreven gebruiksaanwijzing

Edwin76 17-07-2018

Mooi beeld en geluid, jammer dat er geen spotify app op zit.

Ik heb deze tv nu een aantal weken in huis en wilde graag m’n mening geven over de TX-43FXW654. Mijn oude Plasma Panasonic begon kuren te krijgen na 10 jaar en wilde graag een smart tv met de laatste mogelijkheden. Omdat ook mijn surround set van Panasonic is en ik graag alles in 1 bedien met 1 afstandsbediening heb ik mijn keuze beperkt tot Panasonic. Dat scheelt enorm aangezien er zo’n wildgroei is aan smart tv’s. Bij het uitpakken viel direct op hoe licht de tv is in vergelijking met mijn oude plasma. Ook veel dunner. De tv was eenvouding op de voet te plaatsen en verdere aansluiting ging soepel. De HDMI aansuitingen zitten mooi weggewerkt en wat handig is is dat je de kabels via de voet kunt wegwerken zodat ze niet links of rechts achter de tv vandaan springen. Het inregelen gaat allemaal automatisch en voor mij was alle netten zoeken, aansuitingen van DVB-T, DVB-C etc niet nodig. Afstemmen op HDMI 1 (in mijn geval) was genoeg. Wat ook handig natuurlijk is (als je meerdere Panasonic apparaten hebt) is dat je VIERA kunt gebruiken waardoor meerdere functionaliteiten met elkaar communiceren en je maar 1 afstandsbediening nodig hebt. Nadat ook de PS4, mediaspeler, en surround set waren aangesloten kon ik verder met handmatig installeren. De smart tv heeft een aantal voorgeselcteerde instellingen. Zo kon ik tijdens het kijken van de voetbalwedstrijdne tijdens het WK de tv op sport modus zetten waardoor het beeld zich aanpaste naar het grasveld en ook het geluid wat beter werd. Bij het spelen op de PS4 kun je hem in game modus zetten waardoor het beeld grafisch wat mooier lijkt te worden en ook het geluid zich aanpast aan de stemmen en muziek in het spelletje. Apps toevoegen en verwijderen is ook een fluitje van een cent. Voor de oudere generatie onder ons moet dit ook te doen zijn. Het is nog net geen plug and play maar heel veel dingen spreken voor zich waardoor de dikke handleiding vaak achterwege gelaten kan worden. Het enige minpuntje is dat de Spotify app ontbreekt en dat is nou net een app die bij ons thuis veel gebruikt wordt. Ik hoop dat Panasonic deze alsnog toevoegt in de app store.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi beeld
  • handige voorgeselecteerde presets
  • handige afstandsbediening
  • snelknop netflix

Minpunten

• geen spotify app

Jordi Heilbron 15-07-2018

Goed scherm, mooi design

Prima TV, had er wel iets meer van verwacht. In elkaar zetten was makkelijk te doen en scherm ziet er prima uit. Interface was ook prima alleen was het niet heel uitgebreid. Ik zou de TV aanraden omdat het een prima prijs is. Je krijgt wat je voor een prijs als dit verwacht. Niks mis mee maar geen extra mogelijkheden waardoor het een extra impact op je geeft.

Pluspunten

Minpunten

• Klein scherm