Samsung UE50NU7400

Bekijk alle Televisies

Peter 26-10-2018

Afm tv zelfde als mijn vorige alleen scherm 4 inch groter

Goede prijs kwaliteit verhouding doet precies wat je van een tv mag verwachten
Mijn eerste smart tv dus even wennen

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Redelijk geluid

Jan willem 23-08-2018

Prima tv

UE50NU7400 zorgt ervoor dat er mooie heldere kleuren weergegeven worden. Deze Samsung 50NU7400 is ook nog eens erg mooi, dankzij het Ultra Slim Design en de Clean Cable Solution. Ook de Smart ervaring is optimaal, dankzij onder andere de One Remote Control, waardoor u slechts één afstandsbediening nodig heeft voor al uw TV en alle aangesloten randapparatuur.

Pluspunten

• HDR Clean Cable solution
  • One Remote Control Smartv
  • Ultra Slim Design

Minpunten

• Montage poot

Rolucious 16-07-2018

Mooie minimalistische tv met minder aanpassingsmogelijkheden

De tv geeft erg mooie kleuren en kan erg fel. Daarnaast is zwart alsnog erg mooi zwart waardoor het contrast goed zichtbaar is. De tv heeft een mooie kleine bezel en een mooie maar ook stevige voetsteun. De tv is dan ook erg mooi om te zien. De voetsteun is wel breed (ongeveer even breed als de tv en eist daarmee wel veel ruimte op het tv kastje. Gezien de vormgeving is dit niet erg en juist een toevoeging aan het meubilair.
De tv heeft een praktische user interface waar makkelijk doorheen te bladeren is. Er zijn een beperkt aantal opties te selecteren, waardoor de minder technisch aangelegde personen er waarschijnlijk gemakkelijk mee overweg kunnen. De afstandbediening is sierlijk maar wel praktisch, alles wordt nagenoeg met de pijltjes toetsen uitgevoerd en met kleine schakelaars kan het volume omhoog en omlaag. De user interface en de afstandbediening zijn dan ook erg minimalistisch en rustgevend.
Het geluid uit de tv is prima maar zoals alle tv speakers niet perfect. Wij hebben erg goede geluidspeakers die via een tulp stekker (rood en wit) verbonden moeten worden op een koptelefoon adapter. Helaas is het ons nog niet gelukt om de koptelefoon verbinding aan de praat te krijgen, waardoor onze geluidsboxen nutteloos zijn geworden tenzij we een nieuwe versterker met optisch/hdmi verbinding aanschaffen. Jammer want op de oude samsung werkte het nog prima.
Andere kanttekening is dat de dlna functie niet te vinden is (als deze überhaupt aanwezig is). Hierdoor kunnen bestanden via dlna niet direct afgespeeld worden en zal er een ander medium voor transcoding tussengeplaatst moeten worden (chromecast, apple tv, Nvidia shield etc). Omdat 4k films voor menig ouder model tv box of nas te zwaar belastend is, kunnen deze films zonder de nodige investering in alternatieven niet afgespeeld worden. Deze optie is eveneens op oudere modellen wel aanwezig.
Al met al een erg mooie en zeer minimalistisch tv die voor de digibeten perfect is. De tv geeft prachtig beeld en heeft voldoende hdr mogelijkheden. Voor de mensen die wat technischer aangelegd zijn of andere randapparatuur hebben doen er goed aan om eerst te inventariseren of hun apparatuur wel degelijk werkt om een teleurstelling te voorkomen.

Pluspunten

• Goede kleuren
  • Mooi contrast

Minpunten

• DLNA niet aanwezig/ te vinden
  • Koptelefoon aansluiting werkt niet

raymonidas 15-07-2018

Royale UHD tv

Tot voor kort genoten wij van één van de laatste plasma’s van Pioneer, de Kuro LX5050. HD beeld en nog steeds erg mooi van weergave. Toch wilden wij iets nieuws proberen en liefst een energiezuinige LED tv. De Kuro hebben wij nog wel, want hij zit aan een beweegbare beugel in een holle wand, zodat je geen draden ziet. Alle andere apparaten staan er ook in. De Samsung nu tijdelijk er voor. Geluid gaat in de beste kwaliteit via HDMI naar de Denon AVR-X4100W. Speakers -surround- Audio Physic.
Goed, de setup van de Samsung UE50NU7400 kostte wat moeite, hoewel de interface er zeer gebruiksvriendelijk uit ziet. De AV receiver, TV, router en KPN decoder moeten wel lekker met elkaar kunnen babbelen natuurlijk. De TV is aangesloten met: 1) 220V snoer en stekker, LAN kabel aan de router, HDMI aan de AV-receiver. Drie kabels dus. De Kuro heeft er slechts twee….. 

Wij gebruiken de TV hoofdzakelijk om films te bekijken en die zijn voor 98% nog steeds in HD. Op dat punt is deze TV dus geen grote verbetering tov wat wij nog hebben. De kleuren kun je op diverse voorinstellingen zetten zoals ‘film’ enz. Je ziet dan dat de kleuren verzadigder worden, of contrastrijker, of juist wat fletser. Kies welke je de mooiste vindt. Wij kozen voor ‘film’ natuurlijk. Voor mijn workshops (o.a. macro fotografie) gebruik ik deze tv ook. Dan is het een puur 4k scherm waarop foto’s in een PowerPoint getoond worden. Gisteren via internet enkele 4k film bekeken via Youtube. Dat ziet er gelikt uit zeg!! Dat heel wat mooier en beter dan gewone HD!! Nu ben ik niet echt een voetbalkijkerd, maar op advies van een vriend toch maar even een paar minuten gekeken naar een wedstrijd. Dat was een genot, puur vanwege de beeldkwaliteit, want voetbal zelf interesseert mij helemaal niets 

Dus de TV maakt een heel mooi beeld, daar zijn wij al blij mee, maar of deze zo goed is dat de Kuro er definitief uit mag naar een andere liefhebber? Daar zijn wij nog niet over uit.

Pluspunten

• mooi scherp beeld
  • neutrale kleuren
  • TV geluid is redelijk
  • makkelijke interface

Minpunten

• instellen ging niet heel makkelijk
  • geen gebruikershandleiding