Samsung QE49Q6FNAL - Reviews

Diepte
5,49 cm dikte
49,0 inch

Joyce Kabout 27-07-2018

Super tv, mooi beeld, super design.

Wat een tv... Van 10jaar oldie naar deze. Wat een upgrade. De tv heeft een kleine afstandbediening, ligt lekker in de hand en de bediening gaat makkelijk. Er zijn weinig knoppen en gaat perfect door de menu's. Werkt vrij intuïtief. Nadeel gelijk ook wel want omdat ie zo klein is raakt hij wat makkelijker kwijt haha.
De menu's zijn gemakkelijk, overzichtelijk en goed te volgen. Erg fijn is ook de iterne gids of gebruiksaanwijzing. Door de zoekfunctie kom je er gemakkelijk uit als je ergens nier uit komt.

Beeldkwaliteit is echt zo super. Ons 10jarig oudje deed het prima maar als je deze tv ernaast zet verbleekt hij. Het beeld is zo scherp dat mijn vriend (die normaal bril draagt met tv kijken) niet eens door had dat hij zijn bril niet op had! De kleuren zijn echt schitterend...je hebt echt het gevoel in je film te zitten (als je film kijkt) 4k film filmpjes bliezen mij helemaal van mijn sokken. Jeetje zoveel details die je ziet. Het fijne is ook dat je de beeldinstellingen aan kunt passen.... qua kleuring, scherpte.... er zijn 4 voorgeprogrammeerde opties maar er is ook handmatig nog een hoop aan te passen. Dus je kunt de tv zo instellen wat voor jou het lekkerste kijkt.
Als de tv uitstaat is hij mooi mat (geen tot weinig weerspiegeling wat ook een heerlijke kijkervaring geeft als je tv aanstaat) Zo word je tv als hij uitstaat een wat softe geheel in je kamer. Wat ook een optie is is de Ambient mode. Dit geeft je de optie om je tv een soort schilderij te laten worden. Je kunt kiezen uit een aantal afbeeldingen (wel of niet bewegend) maar je kunt er ook actualiteiten op laten zien.... ik mis hiervan toch wel wat meer te personaliserende mogelijkheden. Ik vind zelf de keuze nu wat beperkt. Zitten zeker aardig wat opties op maar niet zo heel veel wat mijn smaak is.

Wat ik trouwens wel echt super plus plus plus vind is dat je hem kan koppelen aan je wifi. Geen gerotzooi met kabels (zo deden wij het eerst nl) je kunt er ook verschillende soort van apps op zetten. 3 zeer bekende zijn bv YouTube, Netflix, Spotify...maar er zijn nog veel meer. Ook kun je gewoon internetten erop want je hebt ook een browser erop.

Wij hebben hem nu op zn poten staan maar je hebt dus ook de mogelijkheid om hem strak aan de muur te bevestigen. No gap wall mount noemen ze dat.

Al met al ben ik helemaal verknocht aan deze tv. Nu al want volgens mij heb ik nog niet eens zijn volle potentieel ontdekt!

• Te koppelen aan wifi
  • Lekkere afstandsbediening
  • Geen reflectie
  • Super scherp beeld, mooie kleuren

Minpunten

• Kleine afstandbediening
  • Weinig keuze of te personaliseren Ambient Mode

Simone 08-08-2018

Prachtige beeldkwaliteit

Nu een tijdje naar de Qled mogen kijken en wat een pracht televisie! Het beeld is zo ontzettend scherp, het zorgt ervoor dat je nóg meer in het programma zit. Of je nou een documentaire, een film of het nieuws kijkt. Het gebruik van 1 afstandsbediening met weinig knopjes vergt wat oefening. Bijvoorbeeld wanneer je snel naar een andere zender wilt. Ik ben overigens wel fan van 1 afstandbediening, wat dat betreft is het een plus, ik vraag mij alleen af of het gebruiksgemak groter was geweest met een paar knopjes meer op de afstandbediening. Vormgeving is prachtig. Televisie misstaat niet in de woonkamer. Erg leuk om te spelen met verschillende achtergronden en eventueel mijn zelfgemaakte foto als 'schilderij' op te hangen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Afstandsbediening

JelmerB1981 28-07-2018

Geweldig beeld, maximaal gebruiksgemak

Mijn eerste indruk was voornamelijk... wow, wat een grote! Niet verwonderlijk overigens, na jaren naar een 38 inch scherm gekeken te hebben. Het design is geweldig, en het beeld is weergaloos. Helaas werd deze versie niet geleverd met de One Connect Box, zoals eigenlijk wel verwacht. Aansluiten was zo gepiept, en alle randapperatuur werd zonder problemen herkend. In letterlijk 10 minuten voor elkaar. In eerste instantie lukte het me niet om met de One Control alle functies van de oude afstandsbedieningen over te nemen. Inmiddels met hulp van de Samsung Community (tip!) weten te achterhalen hoe ook de andere functies van het randapperatuur te bedienen zijn met de One Control. Dit houdt dus in dat alle andere afstandsbedieningen de kast in kunnen... een enorm pluspunt van deze tv. De beeldkwaliteits is voortreffelijk en het bedieningsgemak enorm. Heerlijk ook dat de tv niet hinderlijk in het zicht staat, maar opgaat in het interieur.

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • 1 afstandsbediening voor al je apperatuur
  • Enorm gebruiksgemak

Minpunten

• Geen One Connect Box

annetjeoss 25-07-2018

Wat een heerlijk beeld!

Recentelijk deze nieuwe samsung Qled in bezit. Wat een beeld! We hadden een Sony Bravia van een jaar of tien oud die het op zich nog prima deed. Maar nu we naar deze Samsung kijken zie je toch duidelijk hoe de techniek is geëvolueerd. Deze smart tv heeft een scherm van 49 inch (= 123 cm diagonaal) en is voorzien van Quantum Dot-technologie wat zoveel wil zeggen dat de tv eigenlijk 100% kleur weergeeft, van een miljard kleuren. Niet dat ik die kleuren allemaal zie maar geen kleurdetail gaat verloren. Wij beleven tv-kijken nu als realistisch en levendig, ook de kleinste details in donkere scènes. Het maakt ook niet uit of je in het donker of in een lichte kamer tv kijkt, details komen indrukwekkend goed in beeld, alles lijkt dichter bij te komen. Het is wel even wennen maar eenmaal gewend willen wij niet meer anders, echt supermooi beeld, vanuit elke kijkhoek. Het formaat is dan ook voor ons meer dan genoeg, groter dan je zou denken. En bijkomstig is het geluid gewoon goed en zuiver, ook als je de tv harder (bv > 35 volume) zet. Verder vinden we het strakke design ook een echte blikvanger, hoewel ik de pootjes ietsjes goedkoop vind overkomen. Die ambient mode is wel een leuk iets waarbij je het scherm simpel tot een soort van fotokader creëert, wel aardig als een soort van muurvulling, en waarbij je de tv in de omgeving op laat gaan zeg maar. Of je laat de tv nieuwsupdates en de weersverwachting weergeven. Legio mogelijkheden, die we nog verder gaan onderzoeken.. De QLED heeft ook veel smart-functies zoals de apps van YouTube en Netflix die je snel terugvind in de overzichtelijke Smart Hub. Netflix heeft onze voorkeur. Het installeren is gewoon gemakkelijk, niet teveel moeilijk gedoe met kabels, en het synchroniseren met rand apparatuur verloopt soepel. Het bedienen van de tv gaat erg gemakkelijk, best wel intuïtief. Je bedient de tv en andere apparatuur met slecht één afstandsbediening. Uiteindelijk hebben er wel voor gekozen gewoon onze KPN afstand bediening te gebruiken omdat we hier gewent aan zijn. Gaat helemaal goed, zonder enig probleem. We zijn in ieder geval superblij met deze nieuwe Samsung Qled! Voor jaren kwalitatief kijkplezier gegarandeerd.

Pluspunten

• beeld en geluid
  • gemakkelijke installatie
  • een afstand bediening

Minpunten

• pootjes