Samsung UE49NU7500 - Reviews

9,56 cm dikte
49,0 inch

Ralf 15-08-2018

Mooiste Qled TV

Wat een scherp beeld zeg! Echt een hele mooie televisie met een heel scherp beeld. Het mooie design met die mooie curve maakt het een hele mooie televisie. Het installeren ging heel makkelijk, met de app SmartThings die je moet downloaden kan je deze app gebruiken bij de bediening van je televisie. SmartThings werkt heel prettig en is makkelijk in gebruik.
Het beeld en het geluid zijn echt heel goed!
Omdat het een smarttelevjsie is kan je verschillende apps toevoegen om te genieten van alle extras op deze tv.
Qua afwerking is het echt strak, het stroomsnoer werk je makkelijk weg in de poot van de televisie door de hoes er over heen te schuiven.

Al met al een hele mooie televisie waarmee elke huiskamer omgetoverd wordt naar een mooie privé bioscoop.

San39 01-08-2018

Wat een plaatje!

En ineens stond daar die gigantische doos in de gang. Eindelijk! De nieuwe Samsung 49NU7500 curved Smart TV. Samsung heeft met behulp van pictogrammen op de verpakking duidelijk aangegeven hoe je ‘t beste de televisie kan installeren. Samen met een goed buur heb ik de televisie uit de verpakking gehaald en geplaatst.

Eerste indruk:
Wat een gigantisch toestel! Even voor de beeldvorming; ik had hiervoor een 2012 model 40 inch Samsung ES7000 Smart TV staan.
De installatie gaat eigenlijk vanzelf. Het voordeel is dat de meeste aansluitingen ten opzichte van de oude televisie op dezelfde plek zitten dus dit vereenvoudigt de installatie aanzienlijk. Ik vond het cablemanagement systeem een beetje tegenvallen. Op zich kunnen de kabels prima door de voet geleid worden maar de geulen aan de achterzijde van het toestel waar de kabels doorheen zouden moeten lopen bleken geen succes. De kabels bleven er uit vallen.

Nadat je de televisie voor de eerste keer aanzet begint de installatie procedure. Dit is eigenlijk een walk in the park. Samsung heeft bij deze televisie alleen de One Remote geleverd. Dit is een vereenvoudigde afstandsbediening welke z’n werk prima doet. Via duidelijk omschreven stappen wordt je door de installatie geleid. Met de One Remote kan ik m’n PS3 (grotendeels) bedienen maar ook het volume van m’n surround set en m’n PVR. Wat een verademing!

De beeldkwaliteit is echt heel goed. Ik heb er verder weinig verstand van maar ik zie duidelijk verbetering ten opzichte van m’n oude televisie. Naast dat het beeld veel scherper is, is het ook veel vloeiender. Ik moet wel erg wennen aan curve. Niet met televisie kijken maar juist als deze uit staat. Ondanks dat het een ontspiegeld scherm is zijn de reflecties niet heel aangenaam. Ik vind het ook een nadeel dat door de curve de televisie verder van de muur af staat.

Er zitten verder nog een heleboel features op die ik nog eens op m’n dooie gemak moet gaan testen. Gamen via een steamlink app. Bediening met je smartphone. En mocht je (Smart)wasmachines hebben van Samsung dan krijg je keurig een melding op je televisie als je was klaar is! Nog genoeg te ontdekken dus ;)

Al met al een hele mooie televisie waar ik de komende jaren nog lekker van ga genieten!

M. Rahaoui 16-07-2018

Mooi, helder & snel!

Deze smart tv is ideaal voor een gezin met kinderen. Of kansloze mensen die graag via Netflix, videoband, YouTube etc kijken. Supersnel, de afstandbediening werkt via Bluetooth, Wi-Fi is zo gevonden en wordt goed benut. Kortom, een feestje. De afstandbediening is simplistisch, onze kinderen van 7 en 5 bedienen deze zelf heel goed. Maar wij ook :)

Weerspiegeling hadden we soms last van met dit geweldige weer, gordijn dichtdoen doet wonderen.

Standaard geluid van de tv is goed! Boxen sluiten we nog aan, maar is niet nodig.

De poot is mooi ontworpen. Zwart, net als de rand van de tv. Voorheen hadden we een zilveren rand, de zwarte rand vinden wij toch mooier.

De tv voldoet aan onze verwachtingen, we hebben getwijfeld een maat groter te nemen maar deze is goed. Onze zitafstand tot de tv afstand is ongeveer 5 meter.

Kortom, wij zijn tevreden!

Pluspunten

• Helder
  • Snel
  • Smart, chromekast overbodig

Minpunten

• Voet is diep en door de curve de tv ook

te Meij 16-07-2018

Scherp, snel maar vooral smart!

Na twijfelen tot aankoop toch besloten voor een nieuwe televisie te gaan. Omdat we net verhuisd zijn naar een woning met een grotere woonkamer, gekozen voor deze curved televisie.

Het is zeker aan te raden om te televisie met 2 personen uit te pakken! Mijn man was zo eigenwijs om vast te beginnen, de roep om hulp bleef niet lang uit :) de tv zit supergoed verpakt en door de vorm bed strak. De poot zat er zo onder, hoewel wij nog twijfelen deze op te hangen. Dit hadden we bij de vorige tv niet maar door de curved vorm neemt de tv meer plek op het dressoir in beslag. Beeld is haarscherp. Samsung begint bij het aanzetten met een mooi filmpje wat ons versteld deed staan. Voor de installatie is het nodig een account aan te maken, de installatie vraagt kort de tijd.

Gelijk een film opgezet, dit was in de avond. De hoek waaruit gekeken kan worden viel ons reuze mee. Dit tot zeker 90 graden.

De volgende dag in het zonlicht, viel dit tegen. Toch wat flikkeringen bij een te scherpe hoek, hierdoor bleven we braaf tegenover de tv zitten. Misschien toch een maar groter moeten nemen.

Dit geldt niet alleen voor deze Tv, maar het smart tv kijken is heel fijn. De chromecast kan weg! De tv moet wel verbonden worden met internet anders is dit zonde van de mogelijkheden. De afstandbediening is verbonden middels Bluetooth, supersnel! Wij zijn er blij mee en kunnen deze Tv dan ook aanraden!