Philips 43PFS5803/12 - Reviews

Full HD
Diepte
7,85 cm dikte
43,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 43PFS5803/12 op Kieskeurig.nl.

6,5

delangeman 04-09-2018

Smart, maar toch niet......

Geschreven voor: Philips 43PFS5803/12

Specifiek op zoek naar een niet te dure 43" smart TV met hoofdtelefoon aansluiting. Mooi beeld.

Afstandsbediening onhandig, teveel kleine knoppen, geen duidelijke "back" of "exit" waardoor je soms geen stap terug kunt. Onduidelijke menustructuur. Afstandsbediening werkt ook super traag (zenders, menu's)

Irritante reclames voor Philips Ambilight tv's in sommige menu's (krijg je niet weg). Tevens blijkt er geen RTLXL app op te zitten, krijg die ook niet geïnstalleerd want het blijkt geen Android te zijn. Dan moet je (in deze maat) zeker € 400 meer betalen. Ook via de internetbrowser is RTLXL niet te zien (foutmelding)

OK, het is dus een TV, en het beeld is mooi, maar Smart ? Nee dus.

hermanbr 23-08-2018

ECHT EEN SMART TV VOOR EEN REDELIJKE PRIJS

Geschreven voor: Philips 43PFS5803/12

Het apparaat heeft veel mogelijkheden maar bijna alles wordt door de eigen default mogelijkheid op de juiste wijze ingesteld. Na de instelling is de bediening heel eenvoudig. Speciale dingen blijven mogelijk maar dan moet je meer in de gebruiksaanwijzing op internet verdiepen. Wij zijn er erg blij mee!

Jobo31 22-08-2018

Full HD Smart TV met mooi beeld.

Geschreven voor: Philips 43PFS5803/12

Een goede Full HD Smart TV met mooi beeld en voldoende instellingen.

Het beeld is echt goed maar vindt het spiegelen van beeldscherm ondanks niet overdreven toch even wennen want vorige TV was met mat scherm.

Geluid is wat we gewend zijn van dit soort TV's maar ik gebruik receiver voor audio dus totaal geen probleem voor mij persoonlijk.

De Smart TV functie is niet super veel maar de belangrijkste zoals bv Netflix, Amazon Prime, NPO gemist, Videoland enzovoort zijn er. Maar wat mij ergerde was dat een TV uit 2018 bij de App van Fox Sports aangeeft het niet te doen nu al na 4 maanden in de winkel geeft geen hoop hoelang Apps zullen werken bij deze Philips.

Het toestel is door Ziggo gecertificeerd dit staat nog nergens vermeldt maar op de site van Ziggo staat dit model als CI+ Module gecertificeerd en geschikt voor Digitale TV. Ik heb CI+ Module aangevraagd en de volgende dag ontvangen en geïnstalleerd en beeld is super mooi en veel beter dan met Mediabox XL die ik hiervoor had aangesloten.

CI+ Module heeft ervoor gezorgd dat ik 4 sterren in plaats van 3 geef want was niet blij met TV beeld via Mediabox XL wat dus gelukkig niet door de TV kwam.

Peter 07-01-2019
  • Product gekregen

problemen

Geschreven voor: Philips 43PFS5803/12

Deze TV voldoet niet aan mijn verwachtingen ik heb namelijk de volgende problemen.
Tijdens het verwisselen van kanaal is het beeld opeens weg en komt niet meer terug.
Bij het starten van de film op Videoland krijg je een fout melding dat de video niet afgespeeld kan worden.
Uiteraard terug naar de leverancier, hij zag het probleem ook en we kregen een zelfde andere tv terug. Echter ook deze TV vertoont hetzelfde euvel.

Voor beide problemen zijn we er na contact met de leverancier achter gekomen dat de oplossing is:
TV uitzetten met de afstandsbediening, de stekker er uittrekken, 30 seconden wachten en de stekker weer terug plaatsen.
Voor Videoland moet je voordat je wilt kijken altijd deze harde reset uitvoeren.

De leverancier trekt zijn handen ervan af en verwijst mij naar Philips klantenservice
Met de Philips klantenservice ben ik nu bijna 4 maanden bezig, elke keer probeer dit en probeer dat maar het euvel blijft bestaan.

Het enige positieve aan deze TV is dat het een heel mooi beeld geeft, de TV reageert traag op de afstandsbediening, de knopjes zijn klein en de tekst onder de knopjes zijn grijs op een zwarte achtergrond en niet te lezen bij normaal huiskamer licht. Verder zit er geen RTLXL op vandaar dat wij Videoland hebben.

Pluspunten

• goed beeld

Minpunten

• uitval zenders
  • TV resetten als je Videoland wilt kijken
  • reaggert traag op afstandsbediening
  • slecht leesbare tekst op afstandsbediening

Aaron Zyweg 02-11-2018

Goed toestel maar.....

Geschreven voor: Philips 43PFS5803/12

Prima toestel voor deze prijs, wel een paar punten maar daar valt mee te leven.
Alleen de software voor installatie was bij vorige generatie iets makkelijker.
De Apps, daar klaag ik niet over, Philips maakt ze niet en verwijderen en nieuwe proberen, want het is service, geen garantie wat anderen doen.

Pluspunten

• 20 Watt geluid, goede speakers
  • Satelliet & vele talen mogelijk.
  • Gewicht, oude 40"en 32"zijn zwaarder.
  • Bij muur montage speakers alle ruimte.

Minpunten

• Pootjes, 2 cm is te kort voor 20 watt speakers.
  • Losse speakers monteren nodig boven 21
  • Vorige installatie software 2016 iets makkelijker.

Mnon1990 23-10-2018

Mooie smart tv, alleen helaas wat problemen met de apps

Mooi tv, helder beeld.
Alleen problemen met de apps Videoland laat het programma niet en geeft continu een fout melding terwijl ik wel de juiste serie op kan zoeken.
Helaas dit ook het geval bij de NPO app.
Netflix doet het wel goed en YouTube ook.