Panasonic TX-40FXW724 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,00 cm dikte
40,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Danielle009 06-07-2018

Hele fijne TV, goed beeld

Wat een heerlijke tv!
Door de zilvere omlijsting kijk je heel fijn en rustig naar het beeld.
De kleuren zij super. Je kan ze op veel manieren aanpassen.
En de sportstand word nu met het vele voetbal kijken veelal gebruikt!
Geluid is ook super!
Aansluiten was heel makkelijk te doen!
We zijn echt heel tevreden met de tv en raad deze zeker aan!

Pluspunten

• Beeld
  • Zilvere omlijsting
  • Geluis

Matthijs240 06-07-2018

Sublieme beeldskwaliteit, paar minpuntjes

Het design van deze televisie is strak en modern. Het besturen van de TV is snel en gemakkelijk, een voordeel is dat hij enorm stel opstart, binnen twee seconden. Het beeld is haarscherp door het 4K display, echter is het display zo glanzend dat binnenkomend licht enorm veel impact heeft op de beeldskwaliteit. Ik moest vaak mijn woonkamer donker maken om echt te genieten van het scherm. De geluidskwaliteit is erg matig, een extern geluidssetje is aan te raden. Netflix en andere apps werken ook perfect! De kleuren zijn prima en de invoerlag in de speciale "game-modus" is het beste wat ik ook heb gezien. Het evenaart een monitor waardoor de TV ook prima als computer monitor kan worden gebruikt.

Deze Panasonic 4k ultra HD tv heeft een prachtige moderne look waardoor hij zich mooi thuis voelt in de looks van een modern ingerichte woonkamer of slaapkamer. Het 40" model heeft maar één mogelijke plaats voor de poten en dat is aan de buitenkant in tegenstelling tot de grotere modellen waarbij ze ook meer naar het midden kunnen. Dit was in mijn geval een nadeel omdat de kast waar ik hem op wilde zetten net niet breed genoeg was.

De kwaliteit van het scherm is echt goddelijk vergeleken met een HD ready scherm. Je ziet alles haarfijn. De smartTV functie werkt goed en het verbinden met de WiFi werkt simpel en snel. Naast Netflix zitten er ook andere apps op zoals Pathé thuis en Amazon Prime. De afstandbediening ligt naar mijn mening niet heel lekker in de hand en voelt lichten breekbaar aan.

Pluspunten

• beeldskwaliteit
  • vorm
  • kleuren
  • lage invoerlag

Minpunten

• geluid
  • glanzend scherm

Jettie 21-06-2018

Mooie tv

Wat heel fijn is aan deze tv is dat het een groot beeld heeft met een dunne rand eromheen. Je zit dus niet tegen zo'n grote brede rand te kijken. Ook heeft de tv een mooi design! Wat jammer is, is dat het beeld net een spiegel is. Dus vaak heb Je slecht beeld omdat het de omgeving weerspiegeld in het scherm. Maar dit kokt ook doordat de indeling in mijn huis zo is dat de tv precies tegenover het raam staat, waardoor dit effect natuurlijk zeer versterkt word. Ook jammer is dat het scherm vast staat. Je kan het dus niet in de juiste kijkhoek draaien. Verder is de tv heel makkelijk in gebruik. Het installeren was zelfs voor mij een fluitje van een cent en dat zegt heel veel! Door waar de tv bij mij geplaatst is, zou ik de tv niet kopen, omdat het reflecterende scherm gewoon super irritant is. Verder is het een prima tv!

Pluspunten

• Dunne rand
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Beeld wat werkt als spiegel
  • Scherm kan niet draaien

Robin-barry 19-06-2018

Groot scherm, helder beeld. Mooie weergave

Na het lezen van de specificaties en dergelijke informatie, ben ik deze "smart TV" gaan testen.
De smart tv zelf zou 4K zijn wat voor mij een first zou zijn kwa beeld kwaliteit.
Het installeren via de setup ging wat moeilijk, de eerste setup met wireless/LAN ging wat moeilijk. Stond namelijk niet zeer duidelijk een NEXT/Volgende knop bij.
Na wat heen en weer gesjoemel kwam ik er door heen.
First startup was een wereld van verschil. De kleuren zijn geweldig mooi, de kwaliteit van het beeld ook. Ik stond verbaasd te kijken met hoe mooi helder en afgerond het beeld was.
Het is een genot om ernaar te kijken zelfs.
De tv is zelfs zeer snel opgestart, nadat je op de aanknop drukt van de afstandsbediening. Wat natuurlijk zeer fijn is voor het geval je net te laat was voor het opzetten van Voetbal.
Overigens is de smart tv zeer snel kwa GUI en taken. het scrollen door menus en dergelijke gaat ook erg snel en soepel.
De tv zou ik in elk geval aanraden aan kennissen.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Scherpe kwaliteit
  • Soepel en snel voor een smart tv
  • Snel startup

Minpunten

• Eerste setup
  • Setup voor Kabel/Digitenne tv

Erwin.S 17-06-2018

Superieure Beeldkwaliteit, Tijdloos Design

Voor mijn 13 jarige zoon zijn tiener kamer een nieuwe tv nodig. Design moest zo minimalistisch mogelijk.
Mijn zoon is zeer kritisch op beeldkwaliteit ( zowel tvkijken als gaming via ps4/pc) dus keuze viel al snel op deze panasonic. De kleurenweergave is ongeevenaard en super realistisch.De kleur rood is gewoon rood en niet zoals bij de koreaanse merken fluoriscerend. Met ingebouwde twintuner kan je digitale tv kijken en opnemen zonder allerlei kastjes en kabeltjes. 4K en HDR weergave via bluray zijn prima in orde en verversingssnelheid bij aansluiten van een pc of console is ook dik voor mekaar. Internetfunctie vd tv is niet zo uitgebreid als bij een android tv, maar met netflix en youtube is een kinderhand al snel gevuld. Geluidskwaliteit is wat je van een flatscreen mag verwachten, daar hebben we een extern systeem voor .De afstandsbediening is formaat baksteen maar is wel zeer overzichtelijk en niet snel kapot te krijgen..

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Realistische kleurweergave
  • Twintuner
  • Design/afwerking

Minpunten

• Lompe afstandsbediening

Riez 17-06-2018

Super scherp beeld

Omdat mijn 10 jaar oude televisie aan vervanging toe was en het beeld slechter werd met vlekken en rare kleuren hebben we besloten om een nieuwe tv aan te schaffen. En omdat het WK momenteel op tv is is dit in een stroomversnelling gekomen. We hebben gekozen voor de 40 inch versie omdat we niet zo heel groot wonen en we een 32 inch hadden met boxen aan de zijkant. Dus dezelfde afmetingen. Wat me als eerste opviel was dat hij erg dun is en mooi vorm gegeven. Het installeren is echt gemakkelijk. Net als het instellen van geluid en beeld. Je kunt dit naar eigen smaak instellen. Ik heb hem momenteel op 4K staan. En dat is wel een erg groot verschil met wat ik gewend was. Wat een beeld!!!. Je hebt echt het idee dat je tijdens een voetbal wedstrijd op de tribune zit. Zo scherp is het beeld. Het geluid heb ik niet echt kunnen horen, omdat al het geluid via mijn receiver loopt. De telefoon schijn je ook te kunnen koppelen, maar daar heb ik nog niet naar gekeken omdat ik dat niet echt belangrijk vindt. De apps die op de tv te vinden zijn vind ik perfect. Zeker met Netflix en Pathe thuis. Dan hoef je dit niet meer via een computer te doen wat ik erg omslachtig vond. Al met al een prima product waar ik niet lang over na hoefde te denken. Gewoon doen....

Pluspunten

• Beeld
  • Kleurinstelling

Minpunten

• Kan er geen bedenken

Robbedoes 17-06-2018

Prachtig uiterlijk, super kwaliteit

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Goede kwaliteit
  • Makkelijk geinstalleerd

Minpunten

• Afstandsbediening
  • Poten aan de buitenkant

Danielle 16-06-2018

Mooi scherp beeld

Ik ben erg tevreden over de televisie.
Instaleren was gemakkelijk.
Wel even geluid en beeld apart in moeten stellen. Maar was ook geen probleem.
Scherpte zijn we nog een beetje zoekende. De ene is weer te, de ander weer te weinig etc.
Maar we hebben hem nu ruim een weekje dus nog even kijken wat ons het beste bevalt.
Wat we echt een pluspunt vinden is de zilvere rand rondom en de mooie pootjes.
Staat fijn, kijkt fijn en is gewoon erg mooi!
Geluid is erg goed! Beter dan ik verwacht had eerlijk gezegd!
We kijken voornamelijk series en films.
Het is een fijne TV om dit allemaal te kunnen bekijken.
Afstandsbediening is makkelijk en duidelijk te bedienen!

Pluspunten

• Scherp beeld

Floris Pop 16-06-2018

Mooie Televisie

De Panasonic TX-40FXW724 is een mooie middelgrote TV die ik 4 weken heb mogen testen. Ik heb er voor gekozen om deze TV de testen, omdat ik zelf thuis niet zo'n hele grote, moderne tv heb.
De verwachting die ik had toen ik wist dat ik de TV mocht testen was dat het een heel stuk groter zou zijn en dat de kwaliteit zeker heel goed zou zijn.

Het neerzetten van de TV was nog best wel een klus. Ik heb het in mijn eentje gedaan en heb het geprobeerd zonder handleiding. Het was erg lastig om de pootjes onder de TV te bevestigen, hiervoor moest ik zeker even de handleiding lezen (erg duidelijk met plaatjes), maar dat heb ik mijn eentje na ongeveer 10 minuutjes afgerond.
Toen de TV op zijn plek stond, kon ik de stekker in het stopcontact doen en overige kabel waaronder de hdmi kabel aansluiten op de TV. Hierna ging het eigenlijk heel simpel, TV aan, menu volgen en klaar. Ik kon gelijk TV kijken.
Ik hou heel erg van Netflix series kijken en dat kwam mooi uit. De afstandbediening beschikt namelijk over een mooie Netflix knop. Aangezien het een 4K HDR TV is, zijn sommige series/films die in 4K HDR te bekijken zijn heel mooi op deze TV. Het enige nadeel aan de Netflix app op deze TV vind ik, dat de TV af en toe in 1 keer helemaal naar beneden scrolt in Netflix, terwijl je maar 1 keer klikt.
Verder vind ik het design van de TV erg mooi. Hij is dun en de randen naast het scherm zijn bijna weg. Het enige wat mij erg tegenvalt is dat het beeldscherm heel erg reflecteert in donker situaties tijdens het TV kijken.
Omdat het een SmartTV is, zijn er een aantal apps geïnstalleerd op de TV, waaronder YouTube. Het is handig als je af en een filmpje wil kijken op YouTube, maar verder niet echt een toegevoegde waarde.
Aangezien deze TV relatief duur is en ik zelf niet heel veel TV kijk zou ik hem zelf niet aanschaffen, maar voor mensen die opzoek zijn naar een mooie dunnen TV en het belangrijk vinden om 4K HDR TV te kijken is dit zeker aan aanrader.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Mooi geluid
  • SmartTV

Minpunten

• Weerspiegeling

Lotte 13-06-2018

Helder scherm geluid minder

De teevee zelf in elkaar gezet en geïnstalleerd. Dit ging heel eenvoudig. Het beeld is heel helder en rustig. We vinden alleen het geluid wat dof

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooi helder beeld

• Zilver rand