Samsung QE55Q8C QLED - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8.88 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Alex 19-07-2017

Dure tv met beperkingen

Geschreven voor: Samsung QE55Q8CAML QLED

De televisie heeft een strak en stijlvol curved design, dat in iedere kamer goed zal staan. Doordat de aansluitingen van de televisie in een losse box zitten, die je met een dunne draad aan de tv verbind, kan je alles heel netjes en strak wegwerken.

De beeldkwaliteit is bij goed bronmateriaal een genot om naar te kijken. UHD 4K blu-ray's, zelf Netflix 4K, geeft een hele goede beeldkwaliteit. Als het bronmateriaal niet goed is, bijvoorbeeld televisiebeelden die niet in HD opgenomen zijn, wordt dit door de grootte van het scherm extra verduidelijkt.

Helaas heeft de televisie veel last van backlight bleeding, waardoor echt donkere scene;s soms witte vlekken vertonen. Ook het contrast bij donkere scenes laat soms te wensen over; zwart is soms grijs.

Een ander nadeel is dat de TV niet over een USB 3.0 poort beschikt, waardoor UDH films die je vanaf een USB stick af wilt spelen kunnen haperen. Dit heb ik al een aantal keren mee gemaakt.

• Aansluitingen

Minpunten

• Geen USB 3.0 aansluiting
  • Backlight bleeding

MauB 17-05-2018

In één woord: wow!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

De eerste kennismaking met de Samsung QLED Curved is direct goed; de installatie is erg makkelijk en het menu (om bijv. je WiFi en Samsung account te koppelen) is intuïtief. Uiteraard valt als eerste het beeld op: wat groot (dat went snel...), wat strak, wat scherp! Het is zo rijk qua kleur dat je zelfs even moet wennen om je favoriete series ineens zo anders (maar beter!) te zien. Wat ook direct fijn is, is de prachtig vormgegeven afstandsbediening die je bijv. ook kunt koppelen aan je TV-decoder waardoor je aan de Samsung afstandsbediening genoeg hebt. Een zelfde soort gemak heb je doordat Samsung veel populaire content apps al heeft klaarstaan in het menu, zoals Netflix, YouTube en Plex. Binnen enkele minuten kijk je je favoriete programma of film! Een leuk extraatje tenslotte is de Ambient mode, waarbij je de TV meer als achtergrond gebruikt, bijv. met rustgevend beeld/geluid of een stream aan laatste nieuws of de weersvoorspelling. Wel vraag ik me af of je deze opties qua beeld en layout niet snel zat wordt en zal willen aanpassen (komen er updates?) en dat je deze optie niet kunt combineren met een app als Tune-In radio, dus jouw favoriete muziek bij het Ambient beeld. Ook als hij niet aanstaat heeft deze Samsung TV een elegant design met slim weggewerkte bedrading in de voet, waardoor hij niet misstaat in je interieur. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Geïntegreerde apps

Minpunten

• Geen combinatie Ambient beeld met muziek app

Peter 22-05-2017

mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE55Q8CAML QLED

Het is een mooi design met een prachtig mooi groot scherm.
Enig minpunt is, dat wanneer je via de bijgeleverde afstandsbediening overschakelt naar andere zender, dan springt hij over op analoog.

Pluspunten

• groot scherm
  • mooie heldere kleuren
  • helder geluid

Minpunten

• springt met gebruik afstandsbediening op analoog

e.kok 21-01-2019

Super

Geschreven voor: Samsung QE65Q8C QLED

Super mooie en grote tv. Makkelijk te gebruiken. Neemt ondanks grote weinig ruimte in.Heeft veel opties

Pluspunten

• Grootte
  • Opties
  • Makkelijk te gebruiken

Carla2018 13-01-2019

Prachtige tv!

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Na 7 weken op mijn nieuwe tv gewacht te hebben kan ik er maar 1 ding over zeggen: WAUW! Wat een prachtig beeld! Helder, scherp en zwart is ook zwart. Samen met de bijbehorende soundbar en de gratis draadloze rear speakerset heb ik nu mijn eigen bioscoop! Ik kan nog niet aangeven wat ik minder vind, daar heb ik de tv te kort voor. Voor het design kan ik maar 5 sterren geven, maar dit zouden er 10 moeten zijn. Ook uit is het een beauty, zelf een te kiezen achtergrond. Kortom: een aanrader!

Venema 24-12-2018

Mooi groot scherm, en prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung QE65Q8C QLED

We hebben de tv nu een paar dagen thuis, gelijk met de juiste beugel aan de muur gemaakt, het aansluiten is super simpel 1 kabeltje en de meeste instellingen doet de tv echt helemaal automatisch. En het beeld is prachtig.

Pluspunten

• Simpel aan te sluiten
  • Ziet er heel netjes uit

anonime 01-12-2018

SUPERRRRRRRR TV

Geschreven voor: Samsung QE65Q8C QLED

Ik vind het helemaal geweldig...lkkrrrrr groot en kwalitiet is supeerrrr. ik kan heel veel zeggen over het producet, maar ik raad iedereen aan om zelf even te testen bij mediamarkt

Western 26-11-2018

Mooi apparatur.

Geschreven voor: Samsung QE65Q8C QLED

Wat een grote een mooie toestel zeg! De kleuren en de mensen komt aan het leven. Ik ben onder de indruk.

Pluspunten

• Grote scherm
  • Masterpiece
  • Ambient feature

Minpunten

• Geluid valt wat een beetje tegen

Anoniem 24-11-2018

Goede prijs kwaliteti verhouding

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Dit is ons tweede exemplaar
De eerste is beschadigt bij de verbouwing maar omdat wij zo tevreden waren stond onze keuze vast.

Hendrik502 22-11-2018

Super mooie Qled curved tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Ik heb deze tv sinds een paar dagen in mn bezit. Na lang wikken en wegen op dit model van 2017 toch 2018 model gekocht. Geweldige beeldkwaliteit en het geluid is ook echt mooi in deze tv. De handleiding en gebruik zijn zo makkelijk ingericht, ook qua apps, het spreekt allemaal voor zich. De ervaring met deze tv is alsof ik zelf in de bioscoop zit en het van dichtbij allemaal mee maak. De afwerking is zeer strak en solide en goed over nagedacht, al met al kan je rustig zeggen het klopt helemaal in zn totaliteit. Het is echt een aanrader om te kopen en staat als een aanvullend mooi sieraad in onze woning

anja 21-11-2018

curved tv

mooie tv
veel opties
mooi beeld en geluid
deze tv is een pronkstuk in je woonkamer
door het curved model ook mooi zicht van de zijkanten
je hebt het gevoel in een bioscoop te zitten!!!

Manuel 15-11-2018

Mooi design, scherp beeld, perfect!

Geschreven voor: Samsung QE65Q8C QLED

Prachtig design, makkelijk in te stellen door de one connect. Voldoet helemaal aan de verwachtingen en het grote scherm maakt het net een thuisbioscoop.

Animesh 04-10-2018

Big screen

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Once connect box helps to keep all the wires clean. Elegant look and also very clear sharp image with no risk of burning on the edges. The remote is very modern and adds a good flavor to the tv

Alet 01-10-2018

Vanuit alle zithoeken goed beeld met de Qled Curved TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Vanuit alle zithoeken goed beeld met de Samsung Qled Curved TV QE55Q8C 2018 en geen nare spiegeling van de ramen van de terrasdeuren. Het 55 inch beeldscherm is mooi groot voor een gemiddelde woonkamer en om nog staand op een TV kast te plaatsen i.p.v. aan de muur. Over het geluid, beeldkwaliteit en kleurweergave ben ik ook zeer tevreden, een soundbar is niet noodzakelijk. Daarnaast is de installatie zeer gebruiksvriendelijk en goede koppeling met KPN internet en TV abonnement, alles met 1 afstandsbediening te regelen. En ook als de TV niet aanstaat is het vanwege het mooie design en Ambi modus een aanwinst voor je woonkamer!

Pluspunten

• Beeld
  • Kleurweergave
  • Gebruiksvriendelijk

turbovik 29-09-2018

Mooie kleuren en veel smart functies

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Mooie kleuren en veel smart functies. Ik had al eerder Samsung cinemaset, dus ik bleef bij Samsung, ofschoon de 2,5jaar oude UHD televisie het geest gaf. Ik kreeg 50% van de aankoopbedrag terug.

Pluspunten

• Een connect box
  • Een dunne kabel

Minpunten

• ingewikkelde menu
  • past niet voor standaard wandmontage set

Isabel 16-09-2018

Fantastisch tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

We hebben hem nu een paar weken en genieten elke dag van deze juweel.
Gebruiksvriendelijk en prettige installatie .
Absoluut een aanrader .

Marjolijn 15-09-2018

Zoooo mooi.

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Erg blij met deze tv. Kijkt geweldig, mooi design. Helemaal goed voorbereid op de toekomst met dit apparaat.

Herman 05-09-2018

Mooi beeld en een heel mooi design

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Vandaag is de Curved TV bezorgd en keurig aangesloten door de monteurs van BCC. De eerste indruk is een heel mooi beeld en met een 4k-filmpje van YouTube een geweldige weergave van ieder detail. Ook het design van de tv is mooi en strak en past toch ook in ons minder moderne interieur. Nu verder ontdekken wat er nog meer allemaal kan met dit apparaat!

Pluspunten

• weergave
  • design

Martijn1969 15-08-2018

Geweldige design en beeld geeft prachtige kleuren

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Deze week gekocht en helemaal tevreden mee. Design van de curved TV is geweldig en de beeldkleuren komen fantastisch over. Geluid is voor de woonkamer meer dan goed. Alleen aan de afstandbediening moet ik nog wennen.

Sarko 02-08-2018

Levens echt beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q8C QLED

Deze tv van Samsung is voor mij de beste tv die er is.
Ongelooflijk scherpe beelden, die doen je mond openvallen.

Pluspunten

• Scherm
  • Contrast
  • Kleuren
  • Afwerking tv+ gemakkelijk in te stellen
  • One plus connection, alle kabels zitten mooi samen