Samsung QE75Q9F - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3,94 cm dikte
75,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,6

Richard 25-07-2018

Groot scherm QE75Q9F

Ik ben voor een maatje groter gegaan
Omdat ik al een plasma 65 Inch had heb ik 75inch genomen
na heel veel reviews te hebben gelezen
kwam deze erg erg goed uit de bus
maar wat zijn die kleuren mooi zeg ,overdag en in de avond

Ik heb hem gekocht bij Apollo in Almere, en heb daar super service gehad

Wij hopen dat we er weer heel wat jaartjes van kunnen genieten

Pluspunten

• Zeer Scherp beeld
  • One connect box werkt goed
  • Bedieningsgemak

Anoniem 10-10-2018

Super tv

we gebruiken deze tv voor presentatie doeleinde.
De tv is snel, scherp en zeer makkelijk te bedienen! top aankoop

Jeroen 03-10-2018

Zeer goede beeldkwaliteit en mooi plat tegen de muur

Zeer mooi vormgegeven scherm met fantastische beeldkwaliteit.
Met de optioneel verkrijgbare beugel zit deze haarstrak tegen de wand.

Richard326 24-07-2018

Erg Groot ,en gewedig beeld

na veel reviews te hebben gelezen ,op YouTube en andere site's ben ik op de Qled 2018 gekomen
wat een mooie TV zeg
Helder beeld
lichtsterkte
makkelijk te bedienen
One connect box
Eenvoudige installatie

Top TV voor de komende Jaren (hoop ik)

Ronny 15-07-2018

Supper tv

Ik heb deze tv nu een week in gebruik. Ik moet zeggen een mega mooi beeld. zeker nu met het dunne draadje ..dat je het kastje mooi kan weg werken 5mtr verder. dus geen rommel meer met kabels naar je tv.De nieuwe afstand bediening is supper mooi. alleen even wennen hoe alles werkt nu. Het menu van de tv is wel makkelijker geworden. een minpuntje heb ik wel ik vind jammer dat je de zenders niet meer kan in type bv naar sbs6 of 21 tlc in een keer .je moet dit nu via het menu doen ,is nu iets moeilijker.
De originelen wand beugel is wel top dichter aan de muur kan niet.

W.G. 12-07-2018

Prachtig scherm

Na ontzettend veel lezen welke tv het beste bij ons gezin zou passen, zijn we uiteindelijk uitgekomen op de QLED serie van Samsung. Alle plussen en minnen tussen OLED en QLED lezende, kwam de Samsung toch net beter eruit in onze situatie.

Waarom dan de QLED?
Afgaande op wat er geschreven werd, zou de QLED bij veel omgevingslicht toch net wat beter presteren dan een OLED. Aangezien we 2x dubbelopenslaande deuren hebben en er dus zeer veel licht de woonkamer invalt, was dit dus een belangrijk punt. In de praktijk is het natuurlijk lastig controleren of het ook echt waar is, want je hebt maar 1 tv tegelijk in de woonkamer hangen, maar voor die ene dag dat hij er nu hangt, presteert hij inderdaad prima met veel omgevingslicht in de woonkamer.

De One Connect box, waarbij in het 2018 model ook de voeding naar de tv loopt, sprak ons zeer aan. Alle kabels die uit het tv meubel naar de tv lopen, is geen gezicht. Hoe goed je ze met kabelgoten of andere oplossingen ook kunt bundelen, is en blijft het vervelend. De One Connect zou dit dus tegengaan en dat doet het zeker!

Het hoge contrast en de goede HDR weergave hebben we eigenlijk nog niet kunnen testen, maar was wel een reden waarom we juist deze tv wilden aanschaffen. Helaas dus nog geen echte ervaring om te delen.

Goede prestaties tijdens het gamen. Met 2 opgroeiende kids en een pappa die ook graag een spelletje speelt, is een lage inputlag natuurlijk iets wat belangrijk is. Tot op heden is alleen de Wii U aan geweest, maar wat we zagen was echt subliem te noemen. Alles werkte prima en soepel. Ok ik weet ook wel dat het niet helemaal echt te vergelijken is met de PS4 en/of de PC via de SteamLink, maar de tv hebben we echt net 24 uur in huis. Bovendien som ik hier op, waarom deze tv is gekozen in onze situatie.

Dan als laatste de aanschafprijs van een 75 Inch scherm t.o.v. een OLED in die maat, was uiteindelijk ook erg belangrijk (was goedkoper, dus ook heel belangrijk voor de portemonnee natuurlijk). De vergelijking in prijs gaat in dit geval over de topmodellen die nu beschikbaar zijn en waarbij is gekeken naar een '2018' model die voor de NL markt is bedoeld. Hierbij kom je dus over het algemeen uit op de vergelijking tussen LG (voor OLED natuurlijk) en Samsung (voor de QLED).

Zijn er dan ook negatieve punten?
Nou ja, eigenlijk niet, maar mensen lezen ook graag wat er minder bevalt. Ik vind de 'mindere' dingen eigenlijk verwaarloosbaar, maar goed ik zal ze toch even aanstippen.

De prijs is en blijft toch een hoop geld voor een TV, dus de verwachting is ook dat deze echt een hele poos mee moet gaan.

De kijkhoek is, zoals ook wel in reviews te lezen was, niet optimaal, maar dit is bij ons geen probleem, want we zitten met de bank recht voor de televisie en aan de eettafel zitten en tv kijken, dat is bij ons toch niet van toepassing (kan wel, maar bij ons geldt gewoon de regel, eten = geen tv kijken).

Alles afstellen. Met name alle kabels aansluiten en dan daarna de correcte input selecteren, was toch iets lastiger voor elkaar te krijgen dan verwacht met de One Connect box. Maar goed dat stelt verder niets voor, want dat moet je normaal gesproken met elke nieuwe tv/apparatuur doen en dat kost soms wat meer tijd.

Verder hebben we de tv in combinatie met de Samsung WMN-M21EA No Gap Wall Mount aangeschaft.
Als ik dan echt ergens over moet klagen, dan is het de gigantische hoeveelheid aan beschrijvingen die erbij zit, waarbij je na 3 uur nog steeds geen gat in de muur hebt zitten om het systeem op te hangen. Zeer onduidelijke beschrijving is er geleverd, bij eigenlijk een kwalitatief zeer solide beugel. Belangrijkste was nog wel, dat het totaal niet duidelijk was welk maat boortje je nou uiteindelijk moest gebruiken. Dus voor iedereen die hier ook moeite mee heeft HET IS BOORTJE NUMMER 9 (zelf voorgeboord met maatje 6,5). Daarnaast is het vanaf het Hart van de maattekening die erbij zit bijna 47 cm tot onderaan de tv. Met een advies om aan alle kanten van de tv 10 cm over te houden, moet je dus het hart minimaal 57 cm boven je tv meubel uit laten komen. Kan uiteraard meer naar boven, afhankelijk van hoe je het zelf wilt, maar hou in ieder geval minimaal 57 cm aan, want anders kom je dus niet goed uit.

Zoals gezegd, vandaag (12-07-2018) is pas de 2e dag dat we de tv in ons bezit hebben
en hebben we pas 1 avond televisie kunnen kijken, maar het is nu al een grote hit in het gezin. Wat een heerlijke tv!

Pluspunten

• Subliem beeld
  • One connect box werkt echt goed
  • Bedieningsgemak, is wel even wennen, verder prima

Minpunten

• Prijs, ondankt goedkoper dan OLED in deze maat

Timo 30-06-2018

Beeldkwaliteit en kleur uitmuntend

De TV is indrukwekkend. Had hiervoor een Samsung 55 inch, eerste generatie 4K. Die kwaliteit van de kleur maar ook het upscalen van beeld is nog stukken beter. Sport is geweldig om naar te kijken. Apps e.d. werken super. De "screensaver" modus werkt ook handig en neemt het zwarte vlak op een elegante manier weg wanneer de tv uitstaat voor het geval daar behoefte aan is.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Kleur is perfect
  • Scherp
  • Geluid ook goed

Willy 29-06-2018

Samsung QLED 75 inch 2018

Wat een prachtig groot en scherp beeld en wat een diepe kleuren. TV hebben wij zelf opgehangen en aangesloten. Met 2 personen heel goed te doen. Installatie was eenvoudig. De smart connect box herkende alle aangesloten randapparatuur zelf en alles werkt met 1 afstandsbediening zonder dat de apparatuur in het zicht hoeft te staan. De schilderij app is ook een leuke optie. Daarmee lijkt de TV net een schilderij.

Pluspunten

• Zeer Scherp beeld
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Stevige prijs maar tov andere A-merken redelijk.