Samsung QE55Q9FNALXXN - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3,89 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 261 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE55Q9FNALXXN op Kieskeurig.nl.

TFT 21-07-2018

Een betere tv als deze vind je niet.

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Na maanden review gelezen te hebben van QLED vs OLED toch gekozen voor de Samsung QE55Q9F die zonder twijfel de beste tv is die samsung ooit heeft gemaakt. Een betere is er gewoon niet. IK zal hier uitleggen waarom ik niet voor OLED heb gekozen. OLED kan namelijk inbranden alhoewel de meningen over dit onderwerp verdeeld zijn staat het internet er prop vol van. Buiten dat heeft OLED wel een perfecte zwartwaarde omdat OLED 8 miljoen zelf oplichtende pixels heeft. QLED heeft dan weer een betere helderheid en ook een snellere Response time voor games die echt zeer vloeiend lopen op de QLED. Dat komt ook door dat samsung hun tv.s heeft uitgerust met game mode Plus. En voor zover ik weet is deze tv ook een van de weinige tv toestelen die een piek HDR van 2000 Nits heeft. Waar het beste Oled scherm het moet doen met 800 Nits in de piek. DE Samsung QE55Q9F weet zelfs op een volledig wit scherm nog altijd 615 Nits te halen wat echt zeer indrukwekkende is. En als het op de zwart weergave aankomt heb je met de QLED ook niets te klagen die is namelijk ook zeer goed zelfs bijna even goed als OLED dat komt omdat de QE55Q9F full local dimming heeft met 480 HDR zones. Dus na alle voor en de tegens afgewogen te hebben kwam ik er al snel achter dat QLED mijn tv was. Maar goed nu mijn eerste ervaring met mijn QLED. Hij heeft een zeer scherp en helder beeld waanzinnig mooie kleuren van een ongekend hoge kwaliteit. Verder heeft hij een zeer goede upscaling bij SD content dat lijkt wel HD verder is ook de upscaling van HD naar 4K zeer goed. Verder heeft de tv een zeer goede aansturing voor games alles loopt zeer vlot geen haperingen of verstoringen. Als je iets wilt wat nog beter is voor games moet je een gaming monitor kopen. Maar van de gewone tv toestelen is er gewoon niets beters te krijgen voor games. Buiten dat heeft de tv een zeer goed en overzichtelijk smart tv platform Tizen die zeer gebuikt vriendelijk en voorall snel en stabiel is. Tizen is van alle ge maken voorzien van Netflix youtube tot aan Facebook en nog veel meer. Alles werkt naadloos samen als een zeer goed uitgewerkt geheel. Van een kwaliteitsniveau wat ik tot nu toe zelfs bij apple nog niet heb gezien. Buiten dat heeft samsung de one connect box die via een glasvezel draadje het video signaal geluid en data en stroom doorstuurt. Hierdoor kun je all je apparatuur verder van je tv afzetten aangezien de kabel 5 meter lang is. Er is zelfs optioneel een 15 meter lange kabel verkrijgbaar. Samsung heeft hier echt zeer goed over nagedacht stel die one connect box gaat stuk dan hoef je alleen die te vervagen ik meen 399 euro dan bespaar je tocht weer een hoop centen. Bij LG bijvoorbeeld heb je ook een OLED tv die via een dun draadje met een soundbar verbonden word waar je ook all je apparatuur op kunt aansluiten. Maar aangezien ik all een soundbar heb ga ik geen 4000 euro uitgeven aan een TV met soundbar. Ik zeg wil je een tv met mooie kleur weergave goede HDR en goede game prestaties en goed smart platform die er ook nog eens zeer fraai uitziet. Aarzel dan niet en koop een QLED TV.

PS heb heelaas toch een minpunt gevonden maar dat is er wel een die helaas bij alle tv merken speelt.

Je kunt namelijk de beeld instellen op alle bronnen of per bron apart wat op zich heel er handig is. Maar wat ik mis is de mogelijkheid van gebruikersprofielen. Niet iedereen heeft de zelfde smaak als het aankomt op beeld instelingen of geluid instelingen dus als een gezinslid de tv wil instellen volgens zijn of haar persoonlijke smaak moet ik naderhand die instelingen zelf helemaal terug zegen zoals ik ze wil.

Pluspunten

• Zeer scherpe beeld.
  • perfecte kleuren
  • tizen is beste smart platform voor tv.
  • perfect voor games.
  • one connect box

Minpunten

• Mis gebruikersprofielen voor instelingen

raymon1992 24-06-2019

Hallo,
Mag ik vragen hoe jij de beeldinstellingen hebt staan ?
Ik ben nog steeds een beetje aan het veranderen van programma
Ger

Harro 05-10-2018

Samsung QLED 55Q9FN

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

TV voldoet aan de verwachting...mogelijkheden zoals de fabrikant beschreef komen uit.
Tevens een extra voordeel gehad van de winkelactie bij Expert, 20% korting en 500 euro Samsung retour.
Had de keuze tussen een OLED of QLED, toch voor de Samsung gekozen met name de mogelijkheden van de Samsung gaven de doorslag voor de keuze...

Pluspunten

• Ambient mogelijkheden
  • Plat tegen de muur bevestigen
  • One Remote Control
  • Audio 60W RMS + subwoofer
  • 1 Kabel aansluiting

Minpunten

• Zonder korting of cashback actie toch nog prijzig
  • Te groot om alleen aan de muur te bevestigen

HansG 27-09-2018

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Groot beeld met een perfecte weergave. Kleuren spreken voor zich. Zwart is ook zwart en rood is rood.
Voor mij een perfecte tv en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• goede kwaliteit beeld
  • perfect beeld
  • gebruiksvriendelijk

Heho 02-08-2018

Super beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Ik vind de prijs wel een 'dingetje', maar drie dagen geleden geïnstalleerd en de beeldkwaliteit is fantastisch. Ik ben superblij met de aanschaf.

René 22-01-2019

Fantastisch beeld, wel een paar min punten

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Bevalt prima, beeld is haarscherp en helder, kleuren zijn erg mooi en natuurlijk.
Start snel op, je hebt direct beeld.
Even wennen aan de afstandsbediening, maar dat gaat snel.
Spraakherkenning is een drama, als je b.v. iets zegt vervormd hij het naar iets anders en krijg je niet wat je zoekt.
Enig issue is dat af en toe als je hem aanzet er geen verbinding is met de kabel, dan moet je de stekker eruit halen en na 10 seconden er weer in doen om het te resetten, dat moet naar mijn mening niet nodig zijn met zo'n duur toestel.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Start snel op
  • Heldere kleuren
  • Goed geluid
  • Werkt snel op internet

Minpunten

• Verliest soms contact met de kabel
  • Regelmatig moeten resetten
  • Spraakherkening is een drama
  • App werkt niet met Iphone

M.Meyer 06-01-2019

Super-beeld, wat een gebruiksgemak

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

De hoge verwachtingen die ik had van deze TV zijn volledig waargemaakt.
Natuurlijk de kwaliteit die je van SAMSUNG gewend bent , maar ook het gemak en de duidelijkheid van het installatie proces ! Ben vooral gecharmeerd van de
One-connectbox en de "invisible" cable in één woord geweldig.
De afstandsbediening met een wel héél hoog aaibaarheidsgehalte werkt ERG inuitief en is een lust voor het oog.
Twijfel of ik de TV aan een verstelbare beugel ga ophangen ( zoals ik van plan was ) of dat ik hem gewoon op de prachtige minimalistische voet laat staan.
De Ambient mode is een leuke gadget met leuke instelmogelijkheden. Het Smart-TV gedeelte is erg toegankelijk en makkelijk te personaliseren.
Met daarbij een levenslange garantie van SAMSUNG op inbranden zal het de komende jaren alleen maar genieten worden !

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • Geen kabels ( nou ja, één invisible one
  • Prachtige afstandsbediening
  • Vormgeving geweldig

Minpunten

• Niet gevonden

Anoniem 30-12-2018

Prachtig beeld en een heel prima geluid.

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

echt een feest om.naar te kijken en te luisteren. Mooie diepe kleuren en echt zwart als het zwart moet zijn.
veel mogelijkheden om aan te passen aan persoonlijke voorkeuren
afstand bediening is even wennen

Harie Wijnen 20-12-2018

heel mooi en helder scherm met geweldige kleuren

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

deze nieuwe ontwikkeling van beeld en geluid is perfect een genot om hier naar te luisteren en te kijken

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • geweldige kleuren

Janssens 30-11-2018

55 inch

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Ik wou een grotere maar zuivere tv waarmee ik snelle sport zoals voetbal wil kunnen kijken. Met 100 hz is deze tv uiterst geschikt hiervoor. Daarbij de F9 is een werkelijk topmodel en het beeld is zuiver en rustig. Ook aan oled gedacht maar hier zitten teveel kinderziektes in naar mijn mening. Daarbij de onderlinge prijs kwaliteit verhouding en de keus is snel gemaakt.

Pluspunten

• Superzuiver
  • Echte natuurgetrouwe kleuren
  • 100 hertz voetbal geschikt
  • geen kinderziektes
  • mooi geluid ben ik uitermate tevreden mee

Indrukwekkend tv-plezier 22-11-2018

Groot helder beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Het perfecte plaatje en dat is die inderdaad, groot beeld hadden we al 47" maar nu met 55" zonder een storende rand, mooi plat op een strakke voet, hebben we meer beeld en wat is hij helder en kleurig. Eenvoudig zelf te installeren, afstandsbediening is simpel maar perfect, zelfs met app op telefoon is de tv te bedienen. Internet met een overzichtelijk menu, Een tv met vele mogelijkheden.

Pluspunten

• helder en een groot kleurbereik
  • geen storende rand

Minpunten

• absoluut geen

Anoniem 28-10-2018

QE-Kunst-aan-de-wand

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

' Kunst-aan-de-wand' zo betitel ik mijn nieuwe Samsung 65 inch QLED TV. Waar het om gaat, televisie kijken is al een genot. Maar ook in de niet-TV uren hangt er met Ambient-mode echt kunst aan de wand. En dat is nog niet alles. Deze TV heeft mijn fotografie hobby een nieuwe stimulans gegeven. Zó mooi worden mijn foto's nu vertoont. Kunst-aan-de-wand.......mijn eigen kunst!

Ronald L 28-09-2018

Wat een scherpte heeft dit TV toestel, ongeevenaard !!!!!!!

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Wij hebben ons gehele huwelijkse leven al tv's van Samsung, maar ze weten zich elke keer weer te overtreffen, wat een beeld en scherpte, met deze QLED QE55Q9F zijn wij zo blij, noem maar op de afwerking is super, dun als een lucifersdoosje,de afstandsbediening is zo gemakkelijk te bedienen, al je andere afstandsbedieningen kunnen de deur uit, je doet het nou met de super strakke gestroomlijnde en goed in de hand liggende afstandsbediening van je QLED TV.
Ook de superdunne glasvezel kabel van tv naar je connectbox, een heel dun draadje, waar je vroeger je speaker mee verbond gaan nu al je commando's van je apparatuur door heen, geen bossen draden onder je tv meer in beeld van je LAN, sound systeem, Ziggo box.
Wij zijn er zo blij mee dat we dit product gekocht hebben en zullen er heel veel kijk uurtjes mee doorbrengen.
Hoop dat we hier mee een eerlijk beeld gegeven te hebben, zo dat er meer mensen willen genieten van een redelijk geprijsde gigant.

Pluspunten

• super dunme Samsung wall gap mount beugel
  • pracht scherp beeld

Hakkie 10-07-2019

Strakke tv met mooie beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

De 65Q9F uit 2018 is een strak vormgegeven tv met makkelijke bediening en een mooie metalen afstandsbediening. Beeldkwaliteit met normaal tv kijken en sportkanalen is super. Vooral met voetbal formule 1 zeer mooi om naar te kijken. Met films wat minder vergeleken met OLED en de zwartwaarden, maar dan heb je sowieso zekerheid met geen inbranden. Gamen gaat lekker snel met lage lag time, ziet er prachtig uit. Geluid van de tv is fantastisch, stemmen zijn goed en heeft een redelijke Bass weergave. Wat heel gaaf is dat er een ingebouwde Apple tv app is waar je films in 4K kan bestellen en kijken. Menu van de tv is erg makkelijk snel en met een mooie layout. Ik heb deze tv plat aan de muur hangen met de speciale Samsung No Gap-Wall mount muurbeugel. Deze is zekers aan te raden, dan heb je de tv strak aan de muur hangen met maar 1 kabel die naar de one connect box gaat. De one connect box kan je dan makkelijk wegwerken in een tv meubel, super handig zouden meer tv fabrikanten moeten doen. Jammer dat de tv nog geen eARC ondersteund, misschien dat Samsung hier nog een update voor kan leveren. Al met al een super mooie tv en echte allrounder, makkelijk in bediening en strak vormgegeven. Zeker een aanrader met alle features en gemakken.

Het is fris chris 26-06-2019

Geweldige TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Waren toe aan een nieuwe tv, online goed rondgekeken en uiteindelijk de Q9fn (2018) gekocht.
Super mooi beeld en geluid. We hebben er geen spijt van. Kamera Express had een snelle levering en goede levering. TOP!

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goed geluid
  • Kamera Express

raymon1992 27-06-2019

Hallo,
Mag ik vragen hoe jij de beeldinstellingen heb staan?
Groeten Ger

Anoniem 20-06-2019

Super scherm

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Heb het product al een aantal weken in gebruik en moet zeggen wat een scherm.
Installatie is super eenvoudig alsof je een telefoon installeert.
Ben overgestapt van 1e generatie samsung smart naar deze product en kan alleen maar zeggen wat een verbetering.
Kan het zeker aanbevelen!!!

Stefan_THEONEANDONLY 15-06-2019

Nieuw Middelpunt van Belangstelling

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Begin Juni was het zover en werd ons geduld beloond; onze nieuwe Samsung TV (QE65Q9F) werd bezorgd! Eerst een indrukwekkende doos (de grootte, een doos hebben we allemaal wel eens gezien), maar vooral de inhoud bleek indrukwekkend! De overstap van 40inch naar 65inch is er een die iedereen zou moeten maken; de QLED van Samsung maakt het verhaal daarbij compleet. Prachtig beeld (tot de poriën van je favoriete voetballer tot een kleurpallet waar je U tegen zegt. De televisie komt al helemaal goed tot zijn recht met de Samsung muurbeugel, maar dat is een ander verhaal; ook op onze tv kast (waar hij initieel op stond) had het oog genoeg om naar te kijken (ook als de tv uit stond). Het geluid is daarbij ook een stap vooruit op onze vorige tv (en dat was niet de minste!), dus allround zeer tevreden. Last but not least; de one-connect box is echt een uitvinding (geen zichtbare kabels etc) en ik ben zeer te spreken over het nieuwe concept afstandsbediening. De one-remote is intuïtief ondanks het feit dat er geen nummers meer te bekennen zijn. 5 minuten spelen en je voelt je heer en meester over je nieuwe Samsung TV (laat deze macht en verantwoordelijk je niet de baas worden!)

Leo 06-06-2019

Mooi zuiver en rustig beeld.

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Wij hebben dit model uitgekozen vooral voor het rustige beeld en de mooie kleuren,wij zijn al wat ouder dus sluit precies op onze wensen aan.

KenNZzo 01-06-2019

Echte een top tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Echt een aanrader, een tv die gezien moet worden met ongekende mogelijkheden en mooi dat Samsung Promoties nog 10 jaar garantie geeft voor het niet inbranden.

Macheros 28-05-2019

Prijs kwaliteit uitstekend

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

De kleuren zijn fantastisch, makkelijk te bedienen. Wordt geregeld geupdate door Samsung.
Wij zijn erg tevreden met deze TV

SjorsK 23-05-2019

Geweldige beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN

Het scherm kan levensechte beelde vertonen en is simpelweg de beste TV die ik ook gehad is, ook top is dat de kans op een burn in simpelweg nihil is.

Als ik een kritiekpuntje zou moeten noemen is dat als je een vel wit stuk hebt op een zwart scherm dat er een klein beetje ligt lekt, maar dat valt pas op als je er op let. Verder is 't jammer dat de TV geen HDMI 2.1 ondersteund. Maar ik zit dan ook te mopperen over kleinigheidjes ;)

Verder heeft de TV een gebruikersvriendelijke interface en de one remote is super gebruiksvriendelijk, ik kan niet klagen.

Als je een nieuwe TV zoekt, dan is dit zeker een van de betere keuzes.