Samsung QE55Q9F - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3,89 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 158 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

TFT 21-07-2018

Een betere tv als deze vind je niet.

Na maanden review gelezen te hebben van QLED vs OLED toch gekozen voor de Samsung QE55Q9F die zonder twijfel de beste tv is die samsung ooit heeft gemaakt. Een betere is er gewoon niet. IK zal hier uitleggen waarom ik niet voor OLED heb gekozen. OLED kan namelijk inbranden alhoewel de meningen over dit onderwerp verdeeld zijn staat het internet er prop vol van. Buiten dat heeft OLED wel een perfecte zwartwaarde omdat OLED 8 miljoen zelf oplichtende pixels heeft. QLED heeft dan weer een betere helderheid en ook een snellere Response time voor games die echt zeer vloeiend lopen op de QLED. Dat komt ook door dat samsung hun tv.s heeft uitgerust met game mode Plus. En voor zover ik weet is deze tv ook een van de weinige tv toestelen die een piek HDR van 2000 Nits heeft. Waar het beste Oled scherm het moet doen met 800 Nits in de piek. DE Samsung QE55Q9F weet zelfs op een volledig wit scherm nog altijd 615 Nits te halen wat echt zeer indrukwekkende is. En als het op de zwart weergave aankomt heb je met de QLED ook niets te klagen die is namelijk ook zeer goed zelfs bijna even goed als OLED dat komt omdat de QE55Q9F full local dimming heeft met 480 HDR zones. Dus na alle voor en de tegens afgewogen te hebben kwam ik er al snel achter dat QLED mijn tv was. Maar goed nu mijn eerste ervaring met mijn QLED. Hij heeft een zeer scherp en helder beeld waanzinnig mooie kleuren van een ongekend hoge kwaliteit. Verder heeft hij een zeer goede upscaling bij SD content dat lijkt wel HD verder is ook de upscaling van HD naar 4K zeer goed. Verder heeft de tv een zeer goede aansturing voor games alles loopt zeer vlot geen haperingen of verstoringen. Als je iets wilt wat nog beter is voor games moet je een gaming monitor kopen. Maar van de gewone tv toestelen is er gewoon niets beters te krijgen voor games. Buiten dat heeft de tv een zeer goed en overzichtelijk smart tv platform Tizen die zeer gebuikt vriendelijk en voorall snel en stabiel is. Tizen is van alle ge maken voorzien van Netflix youtube tot aan Facebook en nog veel meer. Alles werkt naadloos samen als een zeer goed uitgewerkt geheel. Van een kwaliteitsniveau wat ik tot nu toe zelfs bij apple nog niet heb gezien. Buiten dat heeft samsung de one connect box die via een glasvezel draadje het video signaal geluid en data en stroom doorstuurt. Hierdoor kun je all je apparatuur verder van je tv afzetten aangezien de kabel 5 meter lang is. Er is zelfs optioneel een 15 meter lange kabel verkrijgbaar. Samsung heeft hier echt zeer goed over nagedacht stel die one connect box gaat stuk dan hoef je alleen die te vervagen ik meen 399 euro dan bespaar je tocht weer een hoop centen. Bij LG bijvoorbeeld heb je ook een OLED tv die via een dun draadje met een soundbar verbonden word waar je ook all je apparatuur op kunt aansluiten. Maar aangezien ik all een soundbar heb ga ik geen 4000 euro uitgeven aan een TV met soundbar. Ik zeg wil je een tv met mooie kleur weergave goede HDR en goede game prestaties en goed smart platform die er ook nog eens zeer fraai uitziet. Aarzel dan niet en koop een QLED TV.

PS heb heelaas toch een minpunt gevonden maar dat is er wel een die helaas bij alle tv merken speelt.

Je kunt namelijk de beeld instellen op alle bronnen of per bron apart wat op zich heel er handig is. Maar wat ik mis is de mogelijkheid van gebruikersprofielen. Niet iedereen heeft de zelfde smaak als het aankomt op beeld instelingen of geluid instelingen dus als een gezinslid de tv wil instellen volgens zijn of haar persoonlijke smaak moet ik naderhand die instelingen zelf helemaal terug zegen zoals ik ze wil.

Pluspunten

• Zeer scherpe beeld.
  • perfecte kleuren
  • tizen is beste smart platform voor tv.
  • perfect voor games.
  • one connect box

Minpunten

• Mis gebruikersprofielen voor instelingen

Harro 05-10-2018

Samsung QLED 55Q9FN

TV voldoet aan de verwachting...mogelijkheden zoals de fabrikant beschreef komen uit.
Tevens een extra voordeel gehad van de winkelactie bij Expert, 20% korting en 500 euro Samsung retour.
Had de keuze tussen een OLED of QLED, toch voor de Samsung gekozen met name de mogelijkheden van de Samsung gaven de doorslag voor de keuze...

Pluspunten

• Ambient mogelijkheden
  • Plat tegen de muur bevestigen
  • One Remote Control
  • Audio 60W RMS + subwoofer
  • 1 Kabel aansluiting

Minpunten

• Zonder korting of cashback actie toch nog prijzig
  • Te groot om alleen aan de muur te bevestigen

Ronald L 28-09-2018

Wat een scherpte heeft dit TV toestel, ongeevenaard !!!!!!!

Wij hebben ons gehele huwelijkse leven al tv's van Samsung, maar ze weten zich elke keer weer te overtreffen, wat een beeld en scherpte, met deze QLED QE55Q9F zijn wij zo blij, noem maar op de afwerking is super, dun als een lucifersdoosje,de afstandsbediening is zo gemakkelijk te bedienen, al je andere afstandsbedieningen kunnen de deur uit, je doet het nou met de super strakke gestroomlijnde en goed in de hand liggende afstandsbediening van je QLED TV.
Ook de superdunne glasvezel kabel van tv naar je connectbox, een heel dun draadje, waar je vroeger je speaker mee verbond gaan nu al je commando's van je apparatuur door heen, geen bossen draden onder je tv meer in beeld van je LAN, sound systeem, Ziggo box.
Wij zijn er zo blij mee dat we dit product gekocht hebben en zullen er heel veel kijk uurtjes mee doorbrengen.
Hoop dat we hier mee een eerlijk beeld gegeven te hebben, zo dat er meer mensen willen genieten van een redelijk geprijsde gigant.

Pluspunten

• super dunme Samsung wall gap mount beugel
  • pracht scherp beeld

HansG 27-09-2018

Goede kwaliteit

Groot beeld met een perfecte weergave. Kleuren spreken voor zich. Zwart is ook zwart en rood is rood.
Voor mij een perfecte tv en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• goede kwaliteit beeld
  • perfect beeld
  • gebruiksvriendelijk

Mukesh 16-11-2018

Mooi tv

Beeld en geluid is uitstekend
Heb eerst hd tv gehad nu een q led,,wat een groot verschil
Ik ben blij met mijn aankoop

Pluspunten

• prima beeld
  • goed geluid
  • mooi afwerking
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• tot nu toe geen minpunten

Leon 14-11-2018

Prima grootscherm

Prachtig beeld. Afmeting conform onze wens. Prima levering door expert Huizen. Aansluiting van de bose 321 geen probleem. Geluid en tv kijken een verademing.

Pluspunten

• Helderheid

WdN 14-11-2018

Mooi beeld, handig aansluiten dmv OneConnectbox

Superbeeld, makkelijk in gebruik, de Oneconnectbox is echt een uitkomst, zeker als de tv aan de muur hangt.

PETER BROUWERS 12-11-2018

SCHERP BEELD

100% beeldkwaliteit handige bediening geluid oke perfecte vormgeving bijna geen kabel door het huis

APOLS 11-11-2018

Voortreffelijk beeld

Beeldkwaliteit is bijzonder goed met zichtbare diepte werking door de uitmuntend scherpe details. van het QLED beeldscherm.

Pluspunten

• perfect rustig beeld
  • scherpe details
  • prettige en duidelijk bediening
  • apps bieden zeer uitgebreide functies
  • het niet kunnen inbranden van pixels

Minpunten

• zichthoek kan beter

J van Reenen Betreft Van 10-11-2018

helder strak

promotie en kwaliteits informatie
Goede service aankoop adres en ervaring met Samsung
Ik verwacht met evenveel plezier naar dit beeld te kijken

Louis Boersma 10-11-2018

Schitterend apparaat

Echt een hele mooie TV.
Prachtige kleuren en zowel wit als zwart is top!
En slechts één dun draadje van de losse one connect box naar de TV
In ambient mode (wanneer je geen TV kijkt) is het net een schilderij aan de muur.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Perfecte kleuren (ook zwart en wit)
  • Hangt slecht 1,5cm van de muur
  • kwaliteit - prijs

Bert 06-11-2018

Prachtige QLED TV van Samsung QE55Q9F

Deze TV, gekocht bij PlatteTV te Arnhem, waar ik uitermate vriendelijk en vakkundig geholpen ben, is een schitterend product van Samsung. Heeft prachtige kleuren en het zwart doet nagenoeg niet onder voor een Oled. Makkelijk te installeren en te gebruiken.

Pluspunten

• Kleurdiepheid
  • Gebruikersgemak
  • Installatiegemak

Minpunten

• GEEN

Frans61 05-11-2018

super beeld, mooie vormgeving

26 oktober gekocht, zaterdag 3 november bezorgt. Super.
Makkelijk te installeren, gaat vrijwel automatisch.
oude tv 32 inch, nu 55 inch. Wat een verschil. Schitterend

Leon78 05-11-2018

Superhelder beeld

Ik heb deze vorige week gekocht en het beeld is echt verbluffend goed.
Ik heb hem vergeleken met mijn oude Samsung TV (6 jaar) en de techniek heeft niet stilgezeten. Ook het besturingssysteem reageert heel snel. Erg tevreden met deze aankoop .

Schra24 05-11-2018

Zeer mooi beeld en geweldig geluid, een prachtige

Ben zeer tevreden met de Qledtelevisie is het geld meer dan waard, het geluid is bij de Qled ook zeer goed

Harry163 05-11-2018

Schitterende TV

Wij zijn al jaren fan van Samsung en ook deze keer weer een geweldige aankoop gedaan. TV is makkelijk te installeren, duidelijke gebruiksaanwijzing en makkelijk in gebruik. Vooral de 'aparte' Connect is met alle weggewerkte bedrading een uitkomst. Maar vooral de beeld kwaliteit is uit de kunst.

RW85 05-11-2018

Prachtige beeld en makkelijk te bedienen

Eerder een andere televisie gekocht (ander merk) waar ik niet tevreden mee was. Ingeruild voor een 55 inch Samsung Q9FN. Geen seconde spijt van! Een fantastisch beeld met een mooi pallet aan kleuren. Ook het design is erg mooi. De bediening is makkelijk en reageert snel. Je betaalt er misschien wat meer voor maar dan heb je ook wat. Ik kan de tv iedereen aanbevelen!

Dennis 05-11-2018

fantastisch beeld

We hebben de TV nu pas een dag maar zijn erg onder de indruk. "alsof ze in je kamer staan zo realistisch" Ook de internet aansluiting ging vlekkeloos en direct verbinding met netflix e.a . De satelit verbinding sleutel ik nog aan . Mooi is de one connect kabel. Een kabel voor stroom, antenne etc. Waarom is dit niet eerder uitgevonden ;-)

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • beeld qauliteit

Minpunten

• aparte muurbeugel kopen
  • geluid is matig

Martin vV 04-11-2018

Prachtig helder beeld

Zeer tevreden. Tv geeft diepte gevoel door de geweldige scherpte. Bediening is zeer goed te doen zelfs voor een minder technisch persoon.

Jan A 04-11-2018

Ongelooflijk scherp beeld, strakke vormgeving ,

Hele fijne aankoopbegeleiding, goede deal gesloten. snelle levering en installatie en overdonderd door het prachtige beeld. Een sieraad in de huiskamer.