Samsung QE55Q9F - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3,89 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 56 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

TFT 21-07-2018

Een betere tv als deze vind je niet.

Na maanden review gelezen te hebben van QLED vs OLED toch gekozen voor de Samsung QE55Q9F die zonder twijfel de beste tv is die samsung ooit heeft gemaakt. Een betere is er gewoon niet. IK zal hier uitleggen waarom ik niet voor OLED heb gekozen. OLED kan namelijk inbranden alhoewel de meningen over dit onderwerp verdeeld zijn staat het internet er prop vol van. Buiten dat heeft OLED wel een perfecte zwartwaarde omdat OLED 8 miljoen zelf oplichtende pixels heeft. QLED heeft dan weer een betere helderheid en ook een snellere Response time voor games die echt zeer vloeiend lopen op de QLED. Dat komt ook door dat samsung hun tv.s heeft uitgerust met game mode Plus. En voor zover ik weet is deze tv ook een van de weinige tv toestelen die een piek HDR van 2000 Nits heeft. Waar het beste Oled scherm het moet doen met 800 Nits in de piek. DE Samsung QE55Q9F weet zelfs op een volledig wit scherm nog altijd 615 Nits te halen wat echt zeer indrukwekkende is. En als het op de zwart weergave aankomt heb je met de QLED ook niets te klagen die is namelijk ook zeer goed zelfs bijna even goed als OLED dat komt omdat de QE55Q9F full local dimming heeft met 480 HDR zones. Dus na alle voor en de tegens afgewogen te hebben kwam ik er al snel achter dat QLED mijn tv was. Maar goed nu mijn eerste ervaring met mijn QLED. Hij heeft een zeer scherp en helder beeld waanzinnig mooie kleuren van een ongekend hoge kwaliteit. Verder heeft hij een zeer goede upscaling bij SD content dat lijkt wel HD verder is ook de upscaling van HD naar 4K zeer goed. Verder heeft de tv een zeer goede aansturing voor games alles loopt zeer vlot geen haperingen of verstoringen. Als je iets wilt wat nog beter is voor games moet je een gaming monitor kopen. Maar van de gewone tv toestelen is er gewoon niets beters te krijgen voor games. Buiten dat heeft de tv een zeer goed en overzichtelijk smart tv platform Tizen die zeer gebuikt vriendelijk en voorall snel en stabiel is. Tizen is van alle ge maken voorzien van Netflix youtube tot aan Facebook en nog veel meer. Alles werkt naadloos samen als een zeer goed uitgewerkt geheel. Van een kwaliteitsniveau wat ik tot nu toe zelfs bij apple nog niet heb gezien. Buiten dat heeft samsung de one connect box die via een glasvezel draadje het video signaal geluid en data en stroom doorstuurt. Hierdoor kun je all je apparatuur verder van je tv afzetten aangezien de kabel 5 meter lang is. Er is zelfs optioneel een 15 meter lange kabel verkrijgbaar. Samsung heeft hier echt zeer goed over nagedacht stel die one connect box gaat stuk dan hoef je alleen die te vervagen ik meen 399 euro dan bespaar je tocht weer een hoop centen. Bij LG bijvoorbeeld heb je ook een OLED tv die via een dun draadje met een soundbar verbonden word waar je ook all je apparatuur op kunt aansluiten. Maar aangezien ik all een soundbar heb ga ik geen 4000 euro uitgeven aan een TV met soundbar. Ik zeg wil je een tv met mooie kleur weergave goede HDR en goede game prestaties en goed smart platform die er ook nog eens zeer fraai uitziet. Aarzel dan niet en koop een QLED TV.

PS heb heelaas toch een minpunt gevonden maar dat is er wel een die helaas bij alle tv merken speelt.

Je kunt namelijk de beeld instellen op alle bronnen of per bron apart wat op zich heel er handig is. Maar wat ik mis is de mogelijkheid van gebruikersprofielen. Niet iedereen heeft de zelfde smaak als het aankomt op beeld instelingen of geluid instelingen dus als een gezinslid de tv wil instellen volgens zijn of haar persoonlijke smaak moet ik naderhand die instelingen zelf helemaal terug zegen zoals ik ze wil.

Pluspunten

• Zeer scherpe beeld.
  • perfecte kleuren
  • tizen is beste smart platform voor tv.
  • perfect voor games.
  • one connect box

Minpunten

• Mis gebruikersprofielen voor instelingen

Bert Betgen 24-09-2018

Heel helder beeld en mooie kleuren

een mooi strak toestel met heldere kleuren en een mooi beeld en makkelijk te bedienen met de bijgeleverde afstandbediening. Eeen aanrader

Pluspunten

• strak aan de muur te bevestigen

Anton 24-09-2018

Qled 9 TV,

Zaterdag onze Samsung Qled gekregen, waanzinnige TV met een beeld waar je het gevoel krijgt om er zo doorheen te stappen en mee te doen in welke film of programma je ook kijkt. Sport krijgt toch nog even die andere dimensie waar ik zo blij van word! Ook de service van EP Swaak in Leiden was erg prettig

Pluspunten

• Ongelooflijk scher beeld
  • Makkelijk te bedienen

Johanna 23-09-2018

Groot scherm en haarscherp beeld

Wij zijn heel blij met deze QLED TV. Gekozen voor deze omdat deze TV niet zo "spiegeld" in de kamer t.o.v. een OLED TV en een prachtig beeld en mooi geluid heeft. De installatie was ook heel eenvoudig en met de Samsung ophangbeugel hangt de tv nagenoeg strak tegen de muur.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Eenvoudige stap voor stap installatie

Minpunten

• geen minpunten

John Vluggen 22-09-2018

Lekker groot scherm voor onze woonkamer

Met deze tv kun je makkelijk omgaan, is niet moeilijk te bedienen, heeft een goed geluid en een mooie uitstraling.

Pluspunten

• Veel aansluitingen

Minpunten

• niet meer geschikt voor analoge componenten

Ewald 22-09-2018

Mooi uiterlijk, gebruiksvriendelijke handleiding

Aangeschaft als 2e TV voor in de tuinwoonkamer. Prima prijs-kwaliteitverhouding mede door de cashback actie.

Pluspunten

• beeld
  • diepte

Minpunten

• geluid

hoepla 21-09-2018

55 inch. prima scherm om naar te kijken

Samsung maakt mooie gebruiksartikelen van goede kwaliteit.

Mooie t v we gaan ervan genieten. Films en muziek en zeker voor de mooie natuurfilms .

Pluspunten

• mooi scherm
  • zuinig met energie

Minpunten

• nog niet ontdekt

Ineke 21-09-2018

groot scherm

uitstekend prima kwaliteit mooi beeld goed geluid kinderen en wij erg blij schot in de roos vooral de voetbal

Theo 20-09-2018

Samsung QE55Q9F

De Samsung QLED heeft een mooi groot scherm, een perfecte kleurweergave en een duidelijke en eenvoudige afstandsbediening.

Pluspunten

• Perfecte kleurweergave
  • Duidelijk en scherpe weergave

Louis 20-09-2018

Een heel mooi beeld, er gaat een wereld voor je open

Omdat het andere TV te kleine letters waren voor mij ,
Dat het een veel mooier beeld weer geeft,
Deze geeft ook meer de werkelijke wereld weer

Stephanie Overbosch 13-09-2018

Prachtige QLED televisie

Prachtige televisie met een dunne omlijsting. Prachtig beeld. Makkelijk te installeren. Alles wijst zichzelf. Mooi dat alle bekabeling naar een kastje loopt en dat je niet meer allerlei kabels in het zicht hebt. Afstandsbediening is makkelijk in gebruik en went snel.

Pluspunten

• mooi design
  • one connect
  • makkelijke installatie

Minpunten

• nog niet ontdekt

Toto 13-09-2018

Geweldig produkt

Mooie platte tv aan de muur met supermooi beeld en erg goed geluid.
Vorige TV was LED en 12 jaar oud. Wat een verademing.

Pluspunten

• scherp beeld
  • mooie kleuren

Robtin 13-09-2018

Super TV

Zocht al langer naar een groter beeldscherm. Had 50". Ben terechtgekomen in de discussie tussen een Oled of QLCD beeldscherm. Beide technieken bieden een mooi beeld natuurlijk. Echter het risico op inbranden van een Oled beeldscherm heeft mij weerhouden om oled aan te schaffen.
Deze Samsung heeft een superscherp beeld en geen risico op inbranden. Geen spijt van deze koop.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Een kabel naar de tv
  • Snel

Minpunten

• geen koptelefoonaansluiting

Cini 11-09-2018

Prachtig helder beeld!

Heerlijk beeld. Makkelijk te bedienen. Mooi afstandbediening. Alles is mooi afgewerkt. Ik beveel dit product zeker aan!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Groot

Maarten 10-09-2018

Mooi Kleur

Het geeft heel veel licht, en is dus super in een licht omgeving of naast een raam. Daarvoor hebben wij deze gekocht. De one connect is ook erg handig, dan kan alle apparatuur in de kast verstopt worden.

Pluspunten

• Mooi Kleur
  • Weinig bedrading

Buter 09-09-2018

Prachtig beeld!

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Prachtig beeld. Precies goede schermgrootte. Wij zijn blij met deze aankoop.

reddachs 08-09-2018

superhelder scherm

Deze TV geeft een prachtig en erg kleurrijk beeld. Het contrast is hoog, wat je van een Qled mag verwachten. Daardoor oogt het beeld voller. Het apparaat is mooi uitgevoerd. Met één kruiskop schroevendraaier zet je de voet aan het toestel. Wel met twee personen optillen. Kabels goed weg te werken. Aansluiten, aanzetten en kijken maar.

Pluspunten

• helderheid
  • contrast

Minpunten

• afstandbediening

Bert Brink 08-09-2018

Nog niet helemaal wat we er van hadden verwacht.

Midden augustus 2018 dit toestel gekocht. Nu 2 week later zijn we nog niet heel erg tevreden over deze televisie. Beeldkwaliteit in de winkel is heel veel mooier dan bij je thuis. Een wat ouder thuisbioscoopsysteem is er ( nog ) niet op aan te sluiten. Lokaal dimming zorgt voor een onprettige kijkervaring. De tv op de juiste instellingen zien te krijgen is nog een heel gedoe. De One Connect box voegt niet veel toe ook. Is enorm stofgevoelig. Kan niet opgeruimd worden in een kastje. Aangezien het kastje dan veel te heet word. Wij hebben dus nu een prachtige tv staan, met recht onder het scherm de one connect box. :(. Maar wij gaan er vanuit dat er prachtige handige updates aan komen voor deze zo op het oog prachtige tv.

Pluspunten

Minpunten

• Maakt niet waar wat er beloofd word.
  • One Connect box word te warm.
  • Matig beeldkwaliteit

Andre 27-08-2018

Prachtige TV

QLED is echt fantastisch! Het verschil tussen LCD en LED is groot. Het is een behoorlijke uitgave, maar de cashback van € 500,00 van Samsung is natuurlijk prettig. We gaan denk ik veel plezier krijgen van deze Samsung Q9 QLED televisie.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Veel mogelijkheden
  • One cable
  • Eenvoudige bediening
  • Gratis ophang service

Minpunten

• Reflectie van zonlicht

Ruben 27-08-2018

Geweldige kijkervaring door de backlight

Top TV, zeer helder, perfect zwart en een lage reflectie van onze lichte woonkamer. Wel aan te raden om de kleur calibratie even te optimaliseren.

Pluspunten

• Helderheid
  • Weinig reflectie
  • Zwart = zwart

Minpunten

• Out of the box kleur kalibratie