Samsung QE65Q9FNALXXN - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3,89 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 109 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE65Q9FNALXXN op Kieskeurig.nl.

Marcel 21-12-2018

Goede zwart weergave, zeer helder beeld, HDR niet prettig

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Lang zitten twijfelen tussen een LG C8 en deze. Ik had al een 4 jaar Samsung 4K TV dus ken dit type product al wel.
Positief is de zere hoge helderheid (handig indien veel zonlicht in de kamer aanwezig is). Zwart is ook helemaal zwart mits je er recht voor zit. Onder een hoek is dat wat minder. De losse connect box is een uitkomst qua onzichtbare kabel. De TV kan redelijk strak opgehangen worden aan de muur met een speciale samsung beugel. Staat mooi. TV reageert zeer snel op commando's. Het scherm is wel nogal spiegelend, wat jammer is. Vooral als deze uit staat. Goedkopere TVs zijn meestal mat. Leek mij "beter".
Nogal jammer is dat deze TV geen Dolby Atmos kan sturen naar je Soundbar/versterker via ARC wat in principe mogelijk is bij sommige Netflix films. Ook geen ondersteuning voor DTS geluid, of oude DIVX bestanden. Dit is pas relevant bij Streaming vanuit je NAS middels DLNA of een App (e.g. PLEX). De meeste mensen zullen waarschijnlijk dit niet gebruiken.
Wat ik wel heel jammer vind is dat bij Netflix (HDR) de ondertitel letters heel erg wit oplichten. En bij donkere scenes is het zelfs irritant dat het hele beeld soms mede oplicht ten tijde van de ondertitels, en dan weer even donkerder als de letters wegzijn etc. Bijna een stroboscoop. Ik vermoed dat je dit probleem niet hebt bij een OLED omdat er geen backlight systeem aanwezig is. Al met al vraag ik mij af of het niet beter geweest was om een OLED te nemen voor dit soort situaties. Met OLED heb je wel de angst van inbranden enzo en dat de RGB(W) kleuren naar verloop van tijd anders zullen verouderen - immers het is organisch materiaal. Hier lees je weinig over. Zullen we over een paar jaar mogelijk zien (of niet). En stutter is ook een dingetje bij 24 fps films bij OLED. Maar daar moet je gevoelig voor zijn. Kortom de ideale TV bestaat nog niet. Overigens voor het merendeel, gewone TV of 4K kijken etc is deze TV meer dan goed. Echt mooi beeld op de kijkhoeken na dan. Deze TV heeft een VA paneel, en de kijkhoeken zijn weliswaar beter dan andere AV paneels, maar toch nog wel slechter dan IPS of OLED. Ga maar eens in een winkel kijken en er scheef voor gaan staan. Dan kan je het zelf zien of dit erg is of niet. Verder relatief goed geluid via de interne speakers, alhoewel ik alles extern laat lopen. Afstandbediening vind ik matig (heb voor 10 Euro een aparte AB erbij gekocht met meer knoppen - niet via Samsung trouwens).
Samsung ondersteund HDR10+, dat is mooi. Echter ik had liever Dolby Vision omdat Netflix dat wel ondersteund. Wanneer content providers HDR10+ gaan ondersteunen is mij niet duidelijk.
Wel is duidelijk is dat Samsung geen zin heeft om licenties te betalen aan DTS, Divx, Atmos, Dolby Vision etc. LG doet dat kennelijk allemaal wel, inclusief eARC.

Pluspunten

• hoge helderheid (zonlicht in kamer geen probleem)
  • zwart waarden zeer goed
  • Mooie oplossing met 1 dunne kabel en connect box
  • Smart functies goed, en zeer snel
  • mooie oplossing strak aan de muur

Minpunten

• afstandbediening (weinig knoppen)
  • geen Atmos ondersteuning (via ARC zoals bij LG)
  • HDR met ondertitels irritant om naar te kijken
  • geen DTS geluid. geen DivX
  • geen Dolby Vision (Netflix) ondersteuning

Rik 24-11-2018

Bakbeest

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Lang getwijfeld tussen de Qled van Samsung en de Oled van LG. Uiteindelijk heeft de bizarre Black Friday deal van 2050-400 euro cashback mij laten kiezen voor de eerste. Wat een bakbeest! De installatie gaat erg eenvoudig. Zowel het monteren van de voet als het aansluiten op andere apparaten via de connet box. De integratie met de receiver en de Ziggo tv box is erg goed. Wel jammer dat je via de afstandsbediening niet ale apparaten kunt programmeren in een gewenst volgorde om bijvoorbeeld alles in één keer uit te zetten.
De tv is enorm met een mooie donkergrijze rand. Zelf vind ik de voet te lomp en minder mooi van kleur. De tv kun je niet dicht tegen de muur zetten, dus dan toch maar met een muurbeugel monteren. Het beeld blijft bij daglicht top. Savonds is zwart wel minder fel als bij de Oled, een hele lichte grijze waas lijkt er wel te zijn.
De kijkhoek blijft erg goed. Vaak genoemd als nadeel bij de Qled,naar mijn idee hier absoluut niet. Uiteindelijk blijjft het trouwens maar een tv en zie je na een alf uur iet meer het verschil met je oude tv.

Pluspunten

• Integratie met andere apparaten
  • Apps
  • Beeld bij daglicht

Minpunten

• Lelijke voet

Vincent 29-06-2018

Overweldigend beeld, prachtige kleuren en goede zwartwaarden

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Na enige jaren een upgrade van de tv gekocht. Wat een overweldigend, verbluffend beeld kent deze Q9F! Ongelooflijk scherp, briljante kleuren en diep donkere zwartwaarden. Een pracht om op te kijken! Daarnaast vele handige features en een snelle bediening. Verder is het geluid aardig goed voor een tv zelf, maar een tv als deze hoort natuurlijk aan een separaat geluidssysteem te hangen!

Pluspunten

• Verbluffend beeld
  • Prachtige kleuren
  • Snelle interface
  • Goede smart features

Minpunten

• Prijzig

MGD 11-02-2019

Gave TV, Prachtig beeld. Toppertje

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Prachtige tv, instellen als basis perfect. Best weg goed geluid. Ik standaard instellingen die de tv maakt, daarbij zou ik liever zelf de optie hebben dit in of uit te zetten. B.v. Het standaard scannen van de bron. Deze zit steeds mijn home cinemaset uit. Daar moet ik nog een oplossing voor vinden. Daar heb ik nu een oplosssing voor. Dat gecombineerd met top beeld.. Perfecte thuis bioscoop voor in de huiskamer

Pluspunten

• Super scherp beeeld
  • Geluid met goed hoorbare bas

Minpunten

• Automatisch bron scan
  • Beperkingen afstandbediening

marcel 27-01-2019

groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

zeer scherp beeld, zwart is zwart, snelle processor, one connect, fijne afstandbediening, makkelijke bediening

Marco RS 27-01-2019

Geweldige kleuren.

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Helemaal tevreden met deze televisie. Super kleuren. Die zwart tinten zijn echt goed te onderscheiden van elkaar. De televisie is makkelijk te installeren. Maar 1 snoertje die van je televisie naar beneden loopt.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Makkelijk in te stellen
  • Een snoertje vanaf de televisie

Minpunten

• Door de grote wat lastig op te hangen

P.W.van der vliet 26-01-2019

Mooi Groot Scherm en Heel mooi Beeld.

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Samsung tv bevallen mij heel goed . ik heb er nu 3. ik kan iedereeen een Samsung tv aanbevelen een heel mooi Beeld en Zuiver. Top.

Vaessen 20-01-2019

Super scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Groot scherm, super scherp beeld en mooie aanbieding. Wij kijken graag naar films en zowel beeld en geluid is perfect !

Freek 20-01-2019

Mooi groot scherm, goed geluid en prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Smart opties werken optimaal en snel! Leuke integratie met iPhone! Prachtige beeldweergave tot in detail!

Klaas 16-01-2019

Mooie kleuren goed geluid

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Prijs kwaliteit is goed Alleen jammer dat de smart view niet meer ondersteund word.
Van pc naar tv films streamen.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Goed geluid
  • Fijne afstandbediening

Minpunten

• Smart view niet ondersteunt

Kees 12-01-2019

Blijmet aankoop

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Een van de beste TVs op de markt. Eenvoudige installatie en prachtig beeld. Qua geluid had ik geen hoge verwachringen, maar is prima. In.principe geen bar nodig. Ambient mode is geinig. En kan de nogap mount aambevelen. Is wel een extra

Pluspunten

• Beeld
  • One box systeem. Geen draadjes

leon 11-01-2019

samsung QE65Q9F

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

ik heb de tv nog niet aangesloten! maar een goede vriend heeft de zelfde tv gekocht, en het is een mooie grote tv met een heel mooi beeldscherm en zeer heldere kleuren. en maar 1aansluiting op de tv de rest gaat in de conectbox wat meegeleverd is.

Pluspunten

• mooi groot scherm
  • helder beeld
  • mooi desine

Ruben 11-01-2019

Superscherp!

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Gemakkelijk in het gebruik, goed geluid en slechts 1, bijna onzichtbaar, kabeltje waardoor hij nog mooier op de muur hangt. Het beeld is fenomenaal en geeft een echte bioscoopervaring thuis.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

johan stanneveld 09-01-2019

groot scherm 65 inch Qled 2018

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

perfect beeld heel scherp ben in mijn nopjes de bediening is eenvoudig en een prachtig geluid maar met mijn dolby atmos is het helemaal perfect dus dit app is een aanrader

Peter 09-01-2019

Samsung Qled QE65Q9FN

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Echt geweldige TV, beetje aan de prijs maar was de investering waard. Wilde eigenlijk voor de 55" gaan, maar in de winkel toch maar voor de 65" gegaan.

Pluspunten

• Vrij simpele installatie, ook met sateliet
  • Prachtig beeld

Minpunten

• tot nu toe geen!

Peter 09-01-2019

big screen

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

contrasted and dynamic image, very good fluidity of the movements.
The image dynamics is exceptional.
Good rendering of dark scenes

Pluspunten

• very bright
  • great image dynamics
  • impressive rendering od dark scenes

Minpunten

• sound could be better

Rene 09-01-2019

Prachtig beeld en design

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Prachtig beeld en geluid. Nu nog wachten tot KPN voldoende 4k gaat uitzenden. Aan de tv zal het niet liggen.

Willie 08-01-2019

Byzonder mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Een paar dagen thuis, een geweldige tv mooi en scherp van beeld.
Lijkt wel een bioscoop. Met stip zeker wel de mooiste tv die ik in al mijn jaren gekocht heb. Ik kan en wil hem aan eenieder aanbevelen.

Ron 07-01-2019

Groot en scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Qled geeft een mooi helder beeld en is scherp. Makkelijk in te stellen. Beeld geeft kleuren zeer helder weer.

Arie 06-01-2019

Groot en helder scherm

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN

Ben gegaan voor de kwaliteit en helderheid van het scherm. Het geluid is goed en de vormgeving is mooi.

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Goede vormgeving
  • Prima geluid