Samsung QE65Q9FNALXXN QLED - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3.89 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 109 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

TFT 21-07-2018

Een betere tv als deze vind je niet.

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

Na maanden review gelezen te hebben van QLED vs OLED toch gekozen voor de Samsung QE55Q9F die zonder twijfel de beste tv is die samsung ooit heeft gemaakt. Een betere is er gewoon niet. IK zal hier uitleggen waarom ik niet voor OLED heb gekozen. OLED kan namelijk inbranden alhoewel de meningen over dit onderwerp verdeeld zijn staat het internet er prop vol van. Buiten dat heeft OLED wel een perfecte zwartwaarde omdat OLED 8 miljoen zelf oplichtende pixels heeft. QLED heeft dan weer een betere helderheid en ook een snellere Response time voor games die echt zeer vloeiend lopen op de QLED. Dat komt ook door dat samsung hun tv.s heeft uitgerust met game mode Plus. En voor zover ik weet is deze tv ook een van de weinige tv toestelen die een piek HDR van 2000 Nits heeft. Waar het beste Oled scherm het moet doen met 800 Nits in de piek. DE Samsung QE55Q9F weet zelfs op een volledig wit scherm nog altijd 615 Nits te halen wat echt zeer indrukwekkende is. En als het op de zwart weergave aankomt heb je met de QLED ook niets te klagen die is namelijk ook zeer goed zelfs bijna even goed als OLED dat komt omdat de QE55Q9F full local dimming heeft met 480 HDR zones. Dus na alle voor en de tegens afgewogen te hebben kwam ik er al snel achter dat QLED mijn tv was. Maar goed nu mijn eerste ervaring met mijn QLED. Hij heeft een zeer scherp en helder beeld waanzinnig mooie kleuren van een ongekend hoge kwaliteit. Verder heeft hij een zeer goede upscaling bij SD content dat lijkt wel HD verder is ook de upscaling van HD naar 4K zeer goed. Verder heeft de tv een zeer goede aansturing voor games alles loopt zeer vlot geen haperingen of verstoringen. Als je iets wilt wat nog beter is voor games moet je een gaming monitor kopen. Maar van de gewone tv toestelen is er gewoon niets beters te krijgen voor games. Buiten dat heeft de tv een zeer goed en overzichtelijk smart tv platform Tizen die zeer gebuikt vriendelijk en voorall snel en stabiel is. Tizen is van alle ge maken voorzien van Netflix youtube tot aan Facebook en nog veel meer. Alles werkt naadloos samen als een zeer goed uitgewerkt geheel. Van een kwaliteitsniveau wat ik tot nu toe zelfs bij apple nog niet heb gezien. Buiten dat heeft samsung de one connect box die via een glasvezel draadje het video signaal geluid en data en stroom doorstuurt. Hierdoor kun je all je apparatuur verder van je tv afzetten aangezien de kabel 5 meter lang is. Er is zelfs optioneel een 15 meter lange kabel verkrijgbaar. Samsung heeft hier echt zeer goed over nagedacht stel die one connect box gaat stuk dan hoef je alleen die te vervagen ik meen 399 euro dan bespaar je tocht weer een hoop centen. Bij LG bijvoorbeeld heb je ook een OLED tv die via een dun draadje met een soundbar verbonden word waar je ook all je apparatuur op kunt aansluiten. Maar aangezien ik all een soundbar heb ga ik geen 4000 euro uitgeven aan een TV met soundbar. Ik zeg wil je een tv met mooie kleur weergave goede HDR en goede game prestaties en goed smart platform die er ook nog eens zeer fraai uitziet. Aarzel dan niet en koop een QLED TV.

PS heb heelaas toch een minpunt gevonden maar dat is er wel een die helaas bij alle tv merken speelt.

Je kunt namelijk de beeld instellen op alle bronnen of per bron apart wat op zich heel er handig is. Maar wat ik mis is de mogelijkheid van gebruikersprofielen. Niet iedereen heeft de zelfde smaak als het aankomt op beeld instelingen of geluid instelingen dus als een gezinslid de tv wil instellen volgens zijn of haar persoonlijke smaak moet ik naderhand die instelingen zelf helemaal terug zegen zoals ik ze wil.

Pluspunten

• Zeer scherpe beeld.
  • perfecte kleuren
  • tizen is beste smart platform voor tv.
  • perfect voor games.
  • one connect box

Minpunten

• Mis gebruikersprofielen voor instelingen

raymon1992 24-06-2019

Hallo,
Mag ik vragen hoe jij de beeldinstellingen hebt staan ?
Ik ben nog steeds een beetje aan het veranderen van programma
Ger

Marcel 21-12-2018

Goede zwart weergave, zeer helder beeld, HDR niet prettig

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

Lang zitten twijfelen tussen een LG C8 en deze. Ik had al een 4 jaar Samsung 4K TV dus ken dit type product al wel.
Positief is de zere hoge helderheid (handig indien veel zonlicht in de kamer aanwezig is). Zwart is ook helemaal zwart mits je er recht voor zit. Onder een hoek is dat wat minder. De losse connect box is een uitkomst qua onzichtbare kabel. De TV kan redelijk strak opgehangen worden aan de muur met een speciale samsung beugel. Staat mooi. TV reageert zeer snel op commando's. Het scherm is wel nogal spiegelend, wat jammer is. Vooral als deze uit staat. Goedkopere TVs zijn meestal mat. Leek mij "beter".
Nogal jammer is dat deze TV geen Dolby Atmos kan sturen naar je Soundbar/versterker via ARC wat in principe mogelijk is bij sommige Netflix films. Ook geen ondersteuning voor DTS geluid, of oude DIVX bestanden. Dit is pas relevant bij Streaming vanuit je NAS middels DLNA of een App (e.g. PLEX). De meeste mensen zullen waarschijnlijk dit niet gebruiken.
Wat ik wel heel jammer vind is dat bij Netflix (HDR) de ondertitel letters heel erg wit oplichten. En bij donkere scenes is het zelfs irritant dat het hele beeld soms mede oplicht ten tijde van de ondertitels, en dan weer even donkerder als de letters wegzijn etc. Bijna een stroboscoop. Ik vermoed dat je dit probleem niet hebt bij een OLED omdat er geen backlight systeem aanwezig is. Al met al vraag ik mij af of het niet beter geweest was om een OLED te nemen voor dit soort situaties. Met OLED heb je wel de angst van inbranden enzo en dat de RGB(W) kleuren naar verloop van tijd anders zullen verouderen - immers het is organisch materiaal. Hier lees je weinig over. Zullen we over een paar jaar mogelijk zien (of niet). En stutter is ook een dingetje bij 24 fps films bij OLED. Maar daar moet je gevoelig voor zijn. Kortom de ideale TV bestaat nog niet. Overigens voor het merendeel, gewone TV of 4K kijken etc is deze TV meer dan goed. Echt mooi beeld op de kijkhoeken na dan. Deze TV heeft een VA paneel, en de kijkhoeken zijn weliswaar beter dan andere AV paneels, maar toch nog wel slechter dan IPS of OLED. Ga maar eens in een winkel kijken en er scheef voor gaan staan. Dan kan je het zelf zien of dit erg is of niet. Verder relatief goed geluid via de interne speakers, alhoewel ik alles extern laat lopen. Afstandbediening vind ik matig (heb voor 10 Euro een aparte AB erbij gekocht met meer knoppen - niet via Samsung trouwens).
Samsung ondersteund HDR10+, dat is mooi. Echter ik had liever Dolby Vision omdat Netflix dat wel ondersteund. Wanneer content providers HDR10+ gaan ondersteunen is mij niet duidelijk.
Wel is duidelijk is dat Samsung geen zin heeft om licenties te betalen aan DTS, Divx, Atmos, Dolby Vision etc. LG doet dat kennelijk allemaal wel, inclusief eARC.

Pluspunten

• hoge helderheid (zonlicht in kamer geen probleem)
  • zwart waarden zeer goed
  • Mooie oplossing met 1 dunne kabel en connect box
  • Smart functies goed, en zeer snel
  • mooie oplossing strak aan de muur

Minpunten

• afstandbediening (weinig knoppen)
  • geen Atmos ondersteuning (via ARC zoals bij LG)
  • HDR met ondertitels irritant om naar te kijken
  • geen DTS geluid. geen DivX
  • geen Dolby Vision (Netflix) ondersteuning

Rik 24-11-2018

Bakbeest

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

Lang getwijfeld tussen de Qled van Samsung en de Oled van LG. Uiteindelijk heeft de bizarre Black Friday deal van 2050-400 euro cashback mij laten kiezen voor de eerste. Wat een bakbeest! De installatie gaat erg eenvoudig. Zowel het monteren van de voet als het aansluiten op andere apparaten via de connet box. De integratie met de receiver en de Ziggo tv box is erg goed. Wel jammer dat je via de afstandsbediening niet ale apparaten kunt programmeren in een gewenst volgorde om bijvoorbeeld alles in één keer uit te zetten.
De tv is enorm met een mooie donkergrijze rand. Zelf vind ik de voet te lomp en minder mooi van kleur. De tv kun je niet dicht tegen de muur zetten, dus dan toch maar met een muurbeugel monteren. Het beeld blijft bij daglicht top. Savonds is zwart wel minder fel als bij de Oled, een hele lichte grijze waas lijkt er wel te zijn.
De kijkhoek blijft erg goed. Vaak genoemd als nadeel bij de Qled,naar mijn idee hier absoluut niet. Uiteindelijk blijjft het trouwens maar een tv en zie je na een alf uur iet meer het verschil met je oude tv.

Pluspunten

• Integratie met andere apparaten
  • Apps
  • Beeld bij daglicht

Minpunten

• Lelijke voet

Harro 05-10-2018

Samsung QLED 55Q9FN

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

TV voldoet aan de verwachting...mogelijkheden zoals de fabrikant beschreef komen uit.
Tevens een extra voordeel gehad van de winkelactie bij Expert, 20% korting en 500 euro Samsung retour.
Had de keuze tussen een OLED of QLED, toch voor de Samsung gekozen met name de mogelijkheden van de Samsung gaven de doorslag voor de keuze...

Pluspunten

• Ambient mogelijkheden
  • Plat tegen de muur bevestigen
  • One Remote Control
  • Audio 60W RMS + subwoofer
  • 1 Kabel aansluiting

Minpunten

• Zonder korting of cashback actie toch nog prijzig
  • Te groot om alleen aan de muur te bevestigen

HansG 27-09-2018

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

Groot beeld met een perfecte weergave. Kleuren spreken voor zich. Zwart is ook zwart en rood is rood.
Voor mij een perfecte tv en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• goede kwaliteit beeld
  • perfect beeld
  • gebruiksvriendelijk

Heho 02-08-2018

Super beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

Ik vind de prijs wel een 'dingetje', maar drie dagen geleden geïnstalleerd en de beeldkwaliteit is fantastisch. Ik ben superblij met de aanschaf.

W.G. 12-07-2018

Prachtig scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN QLED

Na ontzettend veel lezen welke tv het beste bij ons gezin zou passen, zijn we uiteindelijk uitgekomen op de QLED serie van Samsung. Alle plussen en minnen tussen OLED en QLED lezende, kwam de Samsung toch net beter eruit in onze situatie.

Waarom dan de QLED?
Afgaande op wat er geschreven werd, zou de QLED bij veel omgevingslicht toch net wat beter presteren dan een OLED. Aangezien we 2x dubbelopenslaande deuren hebben en er dus zeer veel licht de woonkamer invalt, was dit dus een belangrijk punt. In de praktijk is het natuurlijk lastig controleren of het ook echt waar is, want je hebt maar 1 tv tegelijk in de woonkamer hangen, maar voor die ene dag dat hij er nu hangt, presteert hij inderdaad prima met veel omgevingslicht in de woonkamer.

De One Connect box, waarbij in het 2018 model ook de voeding naar de tv loopt, sprak ons zeer aan. Alle kabels die uit het tv meubel naar de tv lopen, is geen gezicht. Hoe goed je ze met kabelgoten of andere oplossingen ook kunt bundelen, is en blijft het vervelend. De One Connect zou dit dus tegengaan en dat doet het zeker!

Het hoge contrast en de goede HDR weergave hebben we eigenlijk nog niet kunnen testen, maar was wel een reden waarom we juist deze tv wilden aanschaffen. Helaas dus nog geen echte ervaring om te delen.

Goede prestaties tijdens het gamen. Met 2 opgroeiende kids en een pappa die ook graag een spelletje speelt, is een lage inputlag natuurlijk iets wat belangrijk is. Tot op heden is alleen de Wii U aan geweest, maar wat we zagen was echt subliem te noemen. Alles werkte prima en soepel. Ok ik weet ook wel dat het niet helemaal echt te vergelijken is met de PS4 en/of de PC via de SteamLink, maar de tv hebben we echt net 24 uur in huis. Bovendien som ik hier op, waarom deze tv is gekozen in onze situatie.

Dan als laatste de aanschafprijs van een 75 Inch scherm t.o.v. een OLED in die maat, was uiteindelijk ook erg belangrijk (was goedkoper, dus ook heel belangrijk voor de portemonnee natuurlijk). De vergelijking in prijs gaat in dit geval over de topmodellen die nu beschikbaar zijn en waarbij is gekeken naar een '2018' model die voor de NL markt is bedoeld. Hierbij kom je dus over het algemeen uit op de vergelijking tussen LG (voor OLED natuurlijk) en Samsung (voor de QLED).

Zijn er dan ook negatieve punten?
Nou ja, eigenlijk niet, maar mensen lezen ook graag wat er minder bevalt. Ik vind de 'mindere' dingen eigenlijk verwaarloosbaar, maar goed ik zal ze toch even aanstippen.

De prijs is en blijft toch een hoop geld voor een TV, dus de verwachting is ook dat deze echt een hele poos mee moet gaan.

De kijkhoek is, zoals ook wel in reviews te lezen was, niet optimaal, maar dit is bij ons geen probleem, want we zitten met de bank recht voor de televisie en aan de eettafel zitten en tv kijken, dat is bij ons toch niet van toepassing (kan wel, maar bij ons geldt gewoon de regel, eten = geen tv kijken).

Alles afstellen. Met name alle kabels aansluiten en dan daarna de correcte input selecteren, was toch iets lastiger voor elkaar te krijgen dan verwacht met de One Connect box. Maar goed dat stelt verder niets voor, want dat moet je normaal gesproken met elke nieuwe tv/apparatuur doen en dat kost soms wat meer tijd.

Verder hebben we de tv in combinatie met de Samsung WMN-M21EA No Gap Wall Mount aangeschaft.
Als ik dan echt ergens over moet klagen, dan is het de gigantische hoeveelheid aan beschrijvingen die erbij zit, waarbij je na 3 uur nog steeds geen gat in de muur hebt zitten om het systeem op te hangen. Zeer onduidelijke beschrijving is er geleverd, bij eigenlijk een kwalitatief zeer solide beugel. Belangrijkste was nog wel, dat het totaal niet duidelijk was welk maat boortje je nou uiteindelijk moest gebruiken. Dus voor iedereen die hier ook moeite mee heeft HET IS BOORTJE NUMMER 9 (zelf voorgeboord met maatje 6,5). Daarnaast is het vanaf het Hart van de maattekening die erbij zit bijna 47 cm tot onderaan de tv. Met een advies om aan alle kanten van de tv 10 cm over te houden, moet je dus het hart minimaal 57 cm boven je tv meubel uit laten komen. Kan uiteraard meer naar boven, afhankelijk van hoe je het zelf wilt, maar hou in ieder geval minimaal 57 cm aan, want anders kom je dus niet goed uit.

Zoals gezegd, vandaag (12-07-2018) is pas de 2e dag dat we de tv in ons bezit hebben
en hebben we pas 1 avond televisie kunnen kijken, maar het is nu al een grote hit in het gezin. Wat een heerlijke tv!

Pluspunten

• Subliem beeld
  • One connect box werkt echt goed
  • Bedieningsgemak, is wel even wennen, verder prima

Minpunten

• Prijs, ondankt goedkoper dan OLED in deze maat

René 22-01-2019

Fantastisch beeld, wel een paar min punten

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

Bevalt prima, beeld is haarscherp en helder, kleuren zijn erg mooi en natuurlijk.
Start snel op, je hebt direct beeld.
Even wennen aan de afstandsbediening, maar dat gaat snel.
Spraakherkenning is een drama, als je b.v. iets zegt vervormd hij het naar iets anders en krijg je niet wat je zoekt.
Enig issue is dat af en toe als je hem aanzet er geen verbinding is met de kabel, dan moet je de stekker eruit halen en na 10 seconden er weer in doen om het te resetten, dat moet naar mijn mening niet nodig zijn met zo'n duur toestel.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Start snel op
  • Heldere kleuren
  • Goed geluid
  • Werkt snel op internet

Minpunten

• Verliest soms contact met de kabel
  • Regelmatig moeten resetten
  • Spraakherkening is een drama
  • App werkt niet met Iphone

M.Meyer 06-01-2019

Super-beeld, wat een gebruiksgemak

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

De hoge verwachtingen die ik had van deze TV zijn volledig waargemaakt.
Natuurlijk de kwaliteit die je van SAMSUNG gewend bent , maar ook het gemak en de duidelijkheid van het installatie proces ! Ben vooral gecharmeerd van de
One-connectbox en de "invisible" cable in één woord geweldig.
De afstandsbediening met een wel héél hoog aaibaarheidsgehalte werkt ERG inuitief en is een lust voor het oog.
Twijfel of ik de TV aan een verstelbare beugel ga ophangen ( zoals ik van plan was ) of dat ik hem gewoon op de prachtige minimalistische voet laat staan.
De Ambient mode is een leuke gadget met leuke instelmogelijkheden. Het Smart-TV gedeelte is erg toegankelijk en makkelijk te personaliseren.
Met daarbij een levenslange garantie van SAMSUNG op inbranden zal het de komende jaren alleen maar genieten worden !

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • Geen kabels ( nou ja, één invisible one
  • Prachtige afstandsbediening
  • Vormgeving geweldig

Minpunten

• Niet gevonden

Anoniem 30-12-2018

Prachtig beeld en een heel prima geluid.

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

echt een feest om.naar te kijken en te luisteren. Mooie diepe kleuren en echt zwart als het zwart moet zijn.
veel mogelijkheden om aan te passen aan persoonlijke voorkeuren
afstand bediening is even wennen

Harie Wijnen 20-12-2018

heel mooi en helder scherm met geweldige kleuren

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

deze nieuwe ontwikkeling van beeld en geluid is perfect een genot om hier naar te luisteren en te kijken

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • geweldige kleuren

Janssens 30-11-2018

55 inch

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

Ik wou een grotere maar zuivere tv waarmee ik snelle sport zoals voetbal wil kunnen kijken. Met 100 hz is deze tv uiterst geschikt hiervoor. Daarbij de F9 is een werkelijk topmodel en het beeld is zuiver en rustig. Ook aan oled gedacht maar hier zitten teveel kinderziektes in naar mijn mening. Daarbij de onderlinge prijs kwaliteit verhouding en de keus is snel gemaakt.

Pluspunten

• Superzuiver
  • Echte natuurgetrouwe kleuren
  • 100 hertz voetbal geschikt
  • geen kinderziektes
  • mooi geluid ben ik uitermate tevreden mee

Indrukwekkend tv-plezier 22-11-2018

Groot helder beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

Het perfecte plaatje en dat is die inderdaad, groot beeld hadden we al 47" maar nu met 55" zonder een storende rand, mooi plat op een strakke voet, hebben we meer beeld en wat is hij helder en kleurig. Eenvoudig zelf te installeren, afstandsbediening is simpel maar perfect, zelfs met app op telefoon is de tv te bedienen. Internet met een overzichtelijk menu, Een tv met vele mogelijkheden.

Pluspunten

• helder en een groot kleurbereik
  • geen storende rand

Minpunten

• absoluut geen

Anoniem 28-10-2018

QE-Kunst-aan-de-wand

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

' Kunst-aan-de-wand' zo betitel ik mijn nieuwe Samsung 65 inch QLED TV. Waar het om gaat, televisie kijken is al een genot. Maar ook in de niet-TV uren hangt er met Ambient-mode echt kunst aan de wand. En dat is nog niet alles. Deze TV heeft mijn fotografie hobby een nieuwe stimulans gegeven. Zó mooi worden mijn foto's nu vertoont. Kunst-aan-de-wand.......mijn eigen kunst!

Ronald L 28-09-2018

Wat een scherpte heeft dit TV toestel, ongeevenaard !!!!!!!

Geschreven voor: Samsung QE55Q9FNALXXN QLED

Wij hebben ons gehele huwelijkse leven al tv's van Samsung, maar ze weten zich elke keer weer te overtreffen, wat een beeld en scherpte, met deze QLED QE55Q9F zijn wij zo blij, noem maar op de afwerking is super, dun als een lucifersdoosje,de afstandsbediening is zo gemakkelijk te bedienen, al je andere afstandsbedieningen kunnen de deur uit, je doet het nou met de super strakke gestroomlijnde en goed in de hand liggende afstandsbediening van je QLED TV.
Ook de superdunne glasvezel kabel van tv naar je connectbox, een heel dun draadje, waar je vroeger je speaker mee verbond gaan nu al je commando's van je apparatuur door heen, geen bossen draden onder je tv meer in beeld van je LAN, sound systeem, Ziggo box.
Wij zijn er zo blij mee dat we dit product gekocht hebben en zullen er heel veel kijk uurtjes mee doorbrengen.
Hoop dat we hier mee een eerlijk beeld gegeven te hebben, zo dat er meer mensen willen genieten van een redelijk geprijsde gigant.

Pluspunten

• super dunme Samsung wall gap mount beugel
  • pracht scherp beeld

Richard 25-07-2018

Groot scherm QE75Q9F

Geschreven voor: Samsung QE75Q9FNALXXN QLED

Ik ben voor een maatje groter gegaan
Omdat ik al een plasma 65 Inch had heb ik 75inch genomen
na heel veel reviews te hebben gelezen
kwam deze erg erg goed uit de bus
maar wat zijn die kleuren mooi zeg ,overdag en in de avond

Ik heb hem gekocht bij Apollo in Almere, en heb daar super service gehad

Wij hopen dat we er weer heel wat jaartjes van kunnen genieten

Pluspunten

• Zeer Scherp beeld
  • One connect box werkt goed
  • Bedieningsgemak

Vincent 29-06-2018

Overweldigend beeld, prachtige kleuren en goede zwartwaarden

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

Na enige jaren een upgrade van de tv gekocht. Wat een overweldigend, verbluffend beeld kent deze Q9F! Ongelooflijk scherp, briljante kleuren en diep donkere zwartwaarden. Een pracht om op te kijken! Daarnaast vele handige features en een snelle bediening. Verder is het geluid aardig goed voor een tv zelf, maar een tv als deze hoort natuurlijk aan een separaat geluidssysteem te hangen!

Pluspunten

• Verbluffend beeld
  • Prachtige kleuren
  • Snelle interface
  • Goede smart features

Minpunten

• Prijzig

Vancour10 06-06-2020

Beeld kwaliteit, uitstekend

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

Qled tv., via Skala gehuurd. Afstand bediening nog niet helemaal duidelijk. Enorm veel mogelijk heden. Nog steeds aan het onderzoeken wat je allemaal kan met tv. Heb hem nu 5 weken.

Bapr 06-11-2019

Een zeer uitgebreide tv

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

Wij zijn zeer tevreden met onze samsung tv, want deze is naar ieders wens in te stellen en heeft dus een zeer uitgebreid menu. Door middel van de afstandsbediening is deze zeer eenvoudig installeren en je kunt ook via een knop op de afstandsbediening opdrachten inspreken en laten uitvoeren door de tv. Ook het internet op de tv is eenvoudig te bedienen via bixby.

Hakkie 10-07-2019

Strakke tv met mooie beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE65Q9FNALXXN QLED

De 65Q9F uit 2018 is een strak vormgegeven tv met makkelijke bediening en een mooie metalen afstandsbediening. Beeldkwaliteit met normaal tv kijken en sportkanalen is super. Vooral met voetbal formule 1 zeer mooi om naar te kijken. Met films wat minder vergeleken met OLED en de zwartwaarden, maar dan heb je sowieso zekerheid met geen inbranden. Gamen gaat lekker snel met lage lag time, ziet er prachtig uit. Geluid van de tv is fantastisch, stemmen zijn goed en heeft een redelijke Bass weergave. Wat heel gaaf is dat er een ingebouwde Apple tv app is waar je films in 4K kan bestellen en kijken. Menu van de tv is erg makkelijk snel en met een mooie layout. Ik heb deze tv plat aan de muur hangen met de speciale Samsung No Gap-Wall mount muurbeugel. Deze is zekers aan te raden, dan heb je de tv strak aan de muur hangen met maar 1 kabel die naar de one connect box gaat. De one connect box kan je dan makkelijk wegwerken in een tv meubel, super handig zouden meer tv fabrikanten moeten doen. Jammer dat de tv nog geen eARC ondersteund, misschien dat Samsung hier nog een update voor kan leveren. Al met al een super mooie tv en echte allrounder, makkelijk in bediening en strak vormgegeven. Zeker een aanrader met alle features en gemakken.