Samsung QE55Q7FNALXXN - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,69 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 71 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE55Q7FNALXXN op Kieskeurig.nl.

9,1

Didier 06-09-2018

Een meerwaarde voor elke huiskamer!

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Wat een geweldige televisie is deze Samsung QE55Q7FN als ik hem vergelijk met mijn weliswaar Full HD 1080p 46 inch LED-TV die ik ettelijke jaren geleden aanschafte van een niet nader genoemd merk.

Naast het opvallende verschil in grootte (van 46 inch naar 55 inch is wel al een aardige stap voorwaards), vallen vooral de scherpte van de beelden, de helderheid van de kleuren en de kwaliteitsvolle afwerking met de vrijwel naadloze rand rondom het toestel op het eerste zicht op.

De eerste ingebruikname gaat gepaard met een gevoel van eenvoud. Met enkele gerichte vragen op het scherm en de eenvoudige antwoorden van de gebruiker is het instellen van deze televisie een fluitje van een cent. Je kan hem instellen via het menu op het scherm zelf, maar je kan er evengoed voor opteren om Samsung's Smartthings app te gebruiken indien je in het bezit bent van een Samsung Smartphone. Voor welke wijze je ook opteert, ze zijn beiden varbazend eenvoudig en ook voor een leek makkelijk uit te voeren zonder grote kopzorgen.

De One-connect box en bijhorende dunne zilverkleurige kabeltje zijn zeker een pluspunt bij elke installatie. Gedaan met het geknoei achter de TV met verschillende HDMI- en andere kabels om de Samsung QE55Q7FN aan te sluiten op verschillende andere komponenten. Eén enkel dun kabeltje volstaat om de TV van alles te voorzien wat hij nodig heeft, zowel beeld, geluid en voeding zitten erin verwerkt. Dat is te danken aan de stevige One-connect-Box van Samsung waarin zich de voeding en alle andere aansluitingen bevinden en die je zowat kan plaatsen waar je ook wil door de 5 meter lange One-connect-kabel.
Die wordt wel wat warm met de voeding erin dus daar dien je wel wat rekening mee te houden wanneer je hem ergens in een afgesloten ruimte wil plaatsen, maar al bij al is dit een super-praktische oplossing voor de gewoonlijke wirwar van kabels die vroeger steevast moest worden weggewerkt ergens achter het scherm.

Ook de compacte en stijlvolle afstandsbediening is een kwaliteitsvol verlengstuk van de televisie en vergroot het gebruiksgemak. Niet alleen voor de bediening van de televisie maar ook voor alle andere randcomponenten kan hij aangewend worden doordat hij kan geprogrameerd worden om de knoppen en functies van een uitgebreide waaier van andere afstandsbedieningen te vervangen. Hij slaagt er zelfs in zowel de Samsung QE55Q7FN als de andere componenten gezamelijk te laten opstarten en afsluiten met één druk op de knop, zoals duurdere, gespecialiseerde afstandsbedieningen ook kunnen!

De apps op de TV kan je zelf selecteren en die bevinden zich dan in een balk onderaan het scherm zodat ze makkelijk te selecteren zijn wanneer je ze wil starten. De Spotify-app, de Youtube-app, Buienradar, Amazon-Prime en de Netflix-app testte ik allemaal vrij intensief en kon deze niet op enig foutje betrappen. Ze werkten allemaal zeer vlot en zonder haperen.

Met een minimum aan aanpassingen in de instellingen van het beeldscherm barst het beeld van de haarscherpe details en een vrijwel onbeperkt en fel kleurenpalet springt van het scherm af, of het nu 1080i live digitale televisie, 4K UHD Blu-ray-films of 4K Netflix tv-series zijn of zelfs lagere 720p beelden, de Samsung QE55Q7FN kan er allemaal prima mee overweg en maakt de beelden haarscherp, de bewegingen vloeiend en de kleuren levensecht voor de kijker.
De eco-modus zorgt ervoor dat het scherm automatisch gedimd wordt wanneer de kamer meer of minder verlicht is zodat hij 's avonds niet te fel en overdag niet te donker staat ingesteld, hetgeen naar mijn mening een zeer handige feature is.
De kijkhoek is iets beperkter en dat uit zich wanneer één van onze huisgenoten in het uiterste stuk van de salon plaatsneemt en ook de weerspiegeling van verlichte objecten is soms wat storend, maar dat gebeurt gelukkig enkel wanneer de zon fel schijnt in een venster die recht voor de televisie is gepositioneerd.

Ik sloot tevens een gameconsole aan op de Samsung QE55Q7FN en ook daartin excelleert hij duidelijk wanneer in de instellingen de Spelmodus werd ingeschakeld.

Het geluid onderscheid zich tevens ten volle en het is verbazingwekkend hoe de onzichtbare boxen toch zo'n goed en helder surround geluid produceren.
Dat geluid kan zich natuurlijk niet echt meten met een soundbar of 5.1 opstelling met bijhorende subwoofer maar voor mensen die daar niet zoveel belang aan hechten presteert deze televisie qua geluid zeker en vast uitstekend.

Mijn besluit is dat de Samsung QE55Q7FN zeker en vast een meerwaarde is in elke huiskamer. Het is niet de allergoedkoopste maar ik vind dat hij zijn geld zeker waard is.

Pluspunten

• Premium design
  • Ruime keuze aan apps
  • Details en kleuren
  • Gebruiksgemak
  • Geschikt voor gaming

Minpunten

• Niet voor elke beurs
  • One-connect-box wordt warm

Ren 11-06-2018

Helder scherm met fraaie dieptewerking. Prachtig wit.

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Heel helder beeld, met fraaie dieptewerking (zonder 3D). Ik heb deze TV gekozen vanwege z'n heldere wit (zonder blauwe waas van OLED). De kleuren komen zeer helder over en ondanks de kleine luidsprekers is het geluid acceptabel (zet er een versterker bij). Hele smalle bezels. Het toestel staat prachtig tegen de muur, zeker als er een achtergrondfilmpje draait. Het toestel ook gekozen omdat het computergedeelte is gescheiden van het scherm. Dit losse deel kun je dus elders plaatsen, uit het zicht. Er blijft een zeer dun scherm over wat een groot voordeel is als je tegen de muur wilt plaatsen. Voorts is het computerblokje ook veel makkelijker te benaderen als je iets wilt veranderen. Een groot voordeel vind ik.

Pluspunten

• helder scherm
  • fraai wit
  • los computerblok
  • zeer dun scherm
  • dunne bezels

HenkvW 27-09-2018

Natuurlijke beleving.

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Op een zondag ging ik boodschappen doen voor het avond eten in de megastore te Den Haag. Zoals ik dat dus wel vaker doe en dus niks bijzonders aan. Meestal doe ik dan ook even een bakkie koffie bij La Place. Ik liep nog even rond en besloot eens even te kijken bij BCC , gewoon ter oriëntatie en niet met een koop gedachte. Eenmaal binnen gelopen stelde ik mij zelf de vraag, Waar moet mijn toekomstige tv nou aan voldoen.? Omdat ik iemand ben van de duurzaamheid onderzoek ik dit altijd best goed. Thuis heb ik het laatste nieuwe oud model van Philips met een vlak beeldscherm en ook nog super beeld maar je weet wel, met nog zo'n behoorlijke toeter achter op. Hij staat niet echt in de weg maar hij is wel aanwezig. Na jaren nog trouwe dienst te hebben gedaan en met ook een super beeld kwaliteit voor zijn tijd, werd ik toch wel in een klap verliefd op het nieuwe model van Samsung een 55" Q7f 2018. Zijn scherm heeft een dunne slanke rand en het beeld trok mij gewoon naar binnen. Ik keek nog even verder maar van al de tv's en deze was de enige met een slanke dunne buitenrand incl. zijn zwarte band van het beeldscherm. ik dacht "dat zal hem mogelijk worden "
Na een 20 min in de zaak rond gekeken te hebben kwam de verkoper op mij af en vroeg of ik het kon vinden en of vragen had. ik legde heb uit hoe ik er naar keek en wat mijn experiance was op dat moment. ik zij " ik ga hem kopen maar niet nu. Ik laat dit soort zaken altijd even bezinken." als een goede verkoper pakte hij natuurlijk door en deed mij een aanbod naast de money back van Samsung waar ik bijna niet omheen kon. Daar boven op had hij ook nog een ander verrassing voor mij. Als ik op dat moment mijzelf zou laten informeren over een nieuwe energie leverancier die mij een aanbod doet die ik ook niet kon afslaan zou ik nog eens 150 euro korting krijgen op de rest.Al met al kreeg ik een super aanbod op dit model waar ik wel al mijn besluit in had genomen dat ik deze later ging aanschaffen. naast dat ik een nieuwe energie leverancier kreeg met een lage maant premie en goed eenheidsprijzen t.o.v mijn oude energie leverancier sloeg ik twee vliegen in een klap en liep ik trots naar huis met een nieuwe tv onder mijn arm. eenmaal thuis. de boel uitgepakt en geïnstalleerd . Nou ongelooflijk zo makkelijk heb ik het nog nooit gehad. met ongeveer een kwartier kon ik kijken. Geen moeilijke toestanden gewoon simpel klik aan. Taal instellen bron instellen, klaar.
Het installeren met de aparte tunerbox gewoonweg ideaal. geen moeilijke snoeren meer naar de tv maar een dun kabeltje en de tunerbox kan dicht bij de geluidsinstallatie staan om daar al die kabeltjes op aan te sluiten. Wat ik ook top vind is dat de tunerbox ook gewoon netjes is en mooi afgewerkt. Het past gewoon in het geheel van de apparatuur. en dan het geluid. Snap er gewoonweg niks van hoe ze dat nou voor elkaar krijgen. ik zie geen boxen zitten maar het is er gewoon. en wat een volume en volheid. films via netflix loop zuiver. Is natuurlijk afhankelijk hoe deze wordt uitgezonden. Al met al. wees op je hoede als je boodschappen gaat doen en je wandelt nog even een media zaak binnen, Kan zo maar gebeuren dat je met een Samsung Q serie naar buiten loopt....
zo ik nog even verder genieten van deze beleving....

Jack de Wijs 20-01-2019

Groot scherm, mooie kleuren

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Eenvoudige bediening, mooie kleuren, goed contrast. Alles te bedienen met een afstandsbediening. Prima geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Mooi beeld

Yf 03-10-2018

Samsung QLED TV 55 inch

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Moderne tv, gekozen voor strakke zwarte lijst. Goede beeldkwaliteit met heldere kleuren. Duidelijk geluid. Kortom erg blij met de nieuwe tv. Met name de dunne lijst maakt de tv een soort van schilderij/kuntwerk!
Afmeting 55 inch niet te groot maar wel een echte TV die gezien mag worden, niet overdreven dus.

Pluspunten

• dunne strakke lijst
  • heldere kleuren

F .S 05-06-2019

55 inch Qled

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Prima prijs kwaliteits verhouding zeer gemakkelijk in gebruik haarscherp beeld en geluid 40 watt subwoofer ingebouwd.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Prima geluid
  • Prachtig beeld
  • 1 piep dun kabeltje naar de tv

Minpunten

• Voor mij geen

Nando 27-03-2019

Wat een upgrade

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Deze tv voldoet op alle fronten aan alle beloofde aspecten.
Afstandbediening is gebruiksvriendelijk, menu is overzichtelijk.

Pluspunten

• Ultra dun

Bram de Gruijter 28-01-2019

mooi scherp en kleurrijk beeld, one connect box

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Een dikke maand voordat ik de Q7 kocht, kocht ik de Q9 die in erg veel opzichten op dit toestel lijkt. Verschil is dat de Q7 een kunststof afstandsbediening heeft en de Q9 een aluminium versie; verder is er wat scherm, scherpte, kleurweergave betreft zoals ik het zie geen verschil. Ook de vormgeving en de one connect box komen overeen waarbij het rvs frame van de Q7 mijn voorkeur heeft boven het zwarte frame van de Q9. Arc functies (andere aangesloten apparatuur bedienen) werken ook behoorlijk goed zij het niet altijd vlekkeloos. Internet browser en apps werken snel en goed, netflix in 4K en met dolby surround kijken is super. Wel even je abonnement upgraden hiervoor. Luidsprekers gebruik ik bij beiden zelden of nooit, want gelinkt aan AV receivers via de optical out. Tv gaat wel automatisch naar interne ls zodra de receiver uit staat en niet via het keuzemenu aangezet wordt. De instelmenu's van de tv zijn ook snel en goed overzichtelijk. Kleur instellen kan bij beiden met een speciale knop op de afstandsbediening, ik zie bij gebruik echter niet veel verschil, eerder bij instellen van andere beeld modi maar dat gaat gewoon via systeeminstellingen. Stembesturing is helaas teveel gericht op engels om in Nl erg veel profijt van te hebben dit zou Samsung dan in een update eens moeten aanpassen wat mij betreft. Is met name met surfen wel een geweldige optie die veel tijd bespaart. Set up van de tv gaat erg snel als je smart vieuw op je mobieltje hebt geïnstalleerd je hoeft dan internet provider, wachtwoorden etc. niet in te voeren. Gallery, net gemaakte foto's van jouw Galaxy telefoon op de tv bekijken.

Pluspunten

• scherp en kleurrijk beeld
  • one connect box, snoeren uit zicht
  • mooie vormgeving mooi afgewerkt
  • handige compacte afstandsbediening
  • snelle quad qore processor voor internet en apps

Minpunten

• scherm reflecteert wel lichtpunten e.d.

Alize Albert 09-01-2019

Een mooie en zuiver beeld gewoon super om naar te kijken

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Prima product beeld subliem maar het geluid vind ik niet zo super misschien kwestie van afstelling ok denk ik

Pluspunten

• gemak in gebruik
  • Zeer zuiver beeld
  • zeer gemakkelijk om het zelf te installeren en

Minpunten

• geen minpunten
  • geen minpunt

F V 17-11-2018

Kijkhoek TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Mooie TV met goed beeld als je recht voor de TV zit. Zit je schuin voor de TV worden de kleuren heel snel minder. Erg storend als je met meerdere mensen TV kijkt.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Kijkhoek
  • Afstandbediening niet makkelijk

Alex 06-10-2018

Q7F 2018 - 55''

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Leuke tv. Uitstekend beeld. Ondersteunt de installatie van apps (helaas geen Android) en integratie met de Samsung SmartThings-hub.

Pluspunten

• Uitstekende beeld

Minpunten

• Niet veel apps

Jasper 05-10-2018

Samsung 2018 Qled QE55Q7FN

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Wij hebben deze Qled gekocht en zijn er zeer tevreden over. het was eerst niet de bedoeling dat we een Qled zouden kopen(wij waren al wel verliefd op dit beeld.
Maar met de ruime Cashback actie van Samsung zijn we toch overstag gegaan.
het is een super mooi beeld en een top geluid. de afstand bediening was wel even wennen maar werkt perfect. Ook het menu is zeer gemakelijk te volgen en is snel.

Al met al zijn wij zeer tevreden met onze aankoop en kunnen iedereen deze Qled aanraden prijs kwaliteit is zeker een 10

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Gemakelijk te bedienen
  • Mooi Geluid

Minpunten

• Ophangbeugel te duur alleen orginale past

Claudia 04-10-2018

Prachtige TV van Samsung

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Prachtige TV van Samsung. Glashelder beeld en perfect afgewerkt.
Mooie RVS voet. Eenvoudige prettige bediening. Deze TV is goed geprijsd
en voldoet aan al onze wensen.
Deze TV is een ECHTE aanrader!!!

Pluspunten

• Helder beeld
  • Mooi afgeweekt

Anna 30-09-2018

super tv

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Is goed tv. mooi kleuren, groote, scherm, Ik ben blij met de tv, het heeft veel functies, het is een heel dun scherm

Bas 30-09-2018

Mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Hebben de QLED gekocht op basis van het beeld in de winkel. Hij is echt scherp en helder zelfs op korte afstand van het scherm. De aansluitingen zittn op een aparte unit zodat je geen lelijke draden achter de tv hebt :) alleen een dun draadje van de tv naar de unit. Smart afstandbediening is wel wennen maar is erg klein en werk ook goed zelfs als de unit in de kast staat met de deur dicht. Zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• Scherp/helder beeld
  • mooi formaat
  • geen lelijke draden achter het toestel

Joanna 29-09-2018

Mooie beeld, scherpe kleuren

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Je krijgt goede kwaliteit voor een mooie prijs. Mooie, scherpe kleuren en goed geluid voor een tv. Ik ben erg bij mee.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Greenfield 28-09-2018

WOW!

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Eindelijk een nieuwe TV na 10 jaar een plasma scherm van Panasonic te hebben gehad. Dit is toch echt een grote stap vooruit. Zwart is nu echt zwart. En super scherp. Fijn dat hij PS4 automatisch herkent en instellingen daarop aanpast.

Pluspunten

• super kleuren
  • mooi plat met NO-GAP muurbeugel
  • super scherp

Minpunten

• spraakherkenning heb je niet veel aan
  • mis getallen op afstandbediening om te zappen

A.S 27-09-2018

Mooie tv met mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Mooie tv met mooi beeld en kleuren makkelijke instelling alles via beeldscherm. Gekocht na jaren een plasma tv te hebben gehad maar wat een verschil qua kleuren .

Pluspunten

• mooi beeld
  • mooie kleuren
  • strak model

Minpunten

• geen tot nog toe.

Lianne 27-09-2018

Geweldig beeld en mooi design

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

Wij hebben bewust voor qled gekozen vanwege de voordelen van het niet inbranden op je scherm en de kleurkwaliteit en scherpte.
Wij zijn erg tevreden over het design.
Ook was het installeren erg gemakkelijk. Waar je wel op moet letten zijn de bouten van je muurbevestiging. Deze zijn soms net tekort. Dus moet je waarschijnlijk nog even naar de bouwmarkt voor de juiste lengte.
Wat betreft de afstandsbediening daar moet je even aan wennen. Maar verder ben ik tot dusver zeer tevreden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snelle installatie
  • Koppeling met andere apparatuur zo gemaakt
  • Goed geluid

Theo 26-09-2018

mooi design, zeer mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q7FNALXXN

mooie tv, scherp beeld, makkelijk op mijn vogel beugel aan te passen, snelle installatie en oppakken van de o.a. asus Oplay, neemt alle inputs van hun Afstand bedieningen netjes over.

Pluspunten

• zeer helder beeld