LG OLED55C8PLA - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,70 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Oh oh Oled 19-07-2018

Scherp en Vloeiend

De vorige tv, een Panasonic plasma, ging helaas defect. Als je plasma gewend bent, dan is een oled tv een logische opvolger. Wel erg groot, want kleiner dan 55 inch is er niet. En ze zijn niet goedkoop. Nuttig om te weten: LG is de enige fabrikant van oled schermen. De concurrenten kopen hun oled schermen dus bij LG, en bouwen daar hun eigen tv en software omheen. LG oled tv's zijn hierdoor goedkoper dan de concurrentie.
Ik kreeg een goed aanbod van de winkel, waardoor de prijs inclusief de LG cashback onder de 1.700 euro kwam. Daar heb ik geen spijt van, want het beeld is echt veel beter dan de plasma. Super scherp, uitstekende kleuren en veel detail in de zwart-weergave. Er zijn ook veel verschillende beeldinstellingen.
Het geluid is ook behoorlijk goed. Het is niet meer nodig om het geluid naar de speakers van de stereo-set te sturen. Hou wel rekening met de voet van liefst 1 meter breed.
De bovenste helft van het scherm is echt heel dun. Het ziet er mooi uit, maar het scherm lijkt hierdoor ook kwetsbaar. Dus met kleine kinderen is het oppassen.
Er is geen scart-aansluiting op de tv. Niet voor iedereen belangrijk, maar ik heb nog een dvd-speler staan zonder hdmi, en die kan nu niet direct aangesloten worden. Er schijnen wel verloopstekkers te zijn. De afstandsbediening is een bijzonder ding. Op het scherm zie je een cursor, die reageert op de bewegingen met de afstandsbedining. Magic remote noemt LG dat. Het is een radio-signaal en geen infra-red. Hierdoor hoef je de afstandsbediening ook niet te richten. Werkt erg goed. Er is ook een mogelijkheid om spraak-commando's te geven. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet echt handig. Er gebeurt meeestal iets anders dan dat je wilt.
Het menu werkt handig en snel, maar het is wel even wennen. Ook internet over de wifi doet het probleemloos, zoals met filmpjes van youtube.
De electronische tv gids laat niet alle programma's zien. Het is nogal willekeurig wat je te zien krijgt. Pas als je de betreffende zender kiest, worden de programma gegevens geladen. Dat deed de Panasonic veel beter. Misschien is er een software update nodig? TV heeft nu versie 3.00.9
Al met al ben ik dik tevreden met deze tv. Als je een 55 inch oled zoekt is dit een aanrader.
Voor duurzaamheid geef ik een voldoende, maar heb de tv pas eenpaar weken.

Pluspunten

• natuurlijke kleuren
  • scherp!
  • zwart-weergave
  • goed geluid

Minpunten

• de electronische tv gids
  • geen scart

Jan 28-07-2018

zou je willen vertellen waar je het product gekocht voor die prijs.

ik ben zelf geïnteresseerd in dit product LG OLED55C8PLA

alvast bedankt

Theo 01-06-2018

Mooi zwart

Dit toestel gekocht ter vervanging van mijn Panasonic plasma TV waar ik tevreden mee was m.b.t. de kleuren. Ik ben helemaal om, wat een prachtig toestel heb ik nu gekocht, je gelooft je ogen niet wat een heldere kleuren en diep zwart, aan de vele mogelijkheden, zoals de aanwijzer met de afstandsbediening ben ik nog niet begonnen.
Kortom een toptoestel

Pluspunten

• diep zwart
  • mooie voet onder het scherm

Minpunten

• nog niet gevonden

Hans B. 16-08-2018

Mooie TV met een schitterend beeld.

Dit toestel aangeschaft omdat onze oude TV het had opgegeven.
Nu wat een kijkervaring is deze TV!!! Geweldig mooi beeld met goede scherpte, diep zwart en heel mooie kleuren en ook bij sport kijken goede beeldkwaliteit.
Het geluid is voldoende maar ik heb deze via mijn Denon versterker gezet waardoor dit veel mooier klinkt. We zijn daarom blij dat we toch voor deze Oled TV zijn gegaan.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Mooie vormgeving
  • Mogelijkheden.

Minpunten

• Nog geen.

Jelle 14-08-2018

LG OLED55C8PLA

Na het bekijken van heel veel reviews online door professionele tv reviewers besloten deze tv te bekijken en daarna aan te schaffen. Nu zelf de tv te hebben gezien en ook te hebben gekocht, wauw!

Beeld
De zwartwaarden van het beeld zijn uitmuntend en het kleurbereik is super. En dat voor een beeldscherm niet dikker dan een €2 muntstuk. De A9 beeldprocessor, die de echte gangmaker op de achtergrond is, is zeer goed. Zeker in films met veel potentiële "motion blur" zie je weinig problemen met het bijhouden van het beeld.

Smart TV
WebOS is het systeem dat in de smartTV draait en bevat allerlei mogelijkheden. Van Netflix, Youtube tot aan het armoedige Videoland aanbod. Er zit een levendige appstore in waarin allerlei digitale TV aanbieders te downloaden zijn. Echt zeer uitgebreid.

Geluid
Geluid van een televisie zoals deze is zoals te verwachten niet super, maar wel van goede kwaliteit. Als je een bioscoop gevoel wilt hebben, dan is het aansluiten van een externe soundbar of home theatre set echt een must. En deze tv verdiend dat echt!

Pluspunten

• Zeer goede zwartwaarde
  • Veel mogelijkheden voor kleurcalibratie
  • Zeer goede digitale tv aanbieders

Minpunten

• Prijzig

Ronhuis 14-08-2018

Wat een beeld!

Beeld is echt fantastisch! Heel blij mee!
Geluid is beter dan bij andere platte tv’s echter heeft een soundbar wel de voorkeur.

Pluspunten

• Beeld
  • Kleuren

Minpunten

• afstandbediening is wat goedkoop

H Hardeman 20-07-2018

LG OLED

Ik heb voor dit toestel gekozen om dat het beeld super is. De kleuren zijn natuurlijk en er zit een mooi geluid in. Voor mij is dit de beste tv die ik tot nu toe heb gehad.

Pluspunten

• Super strak beeld
  • Mooi geluid
  • En een mooi uiterlijk

Minpunten

• Nog niet gevonden

Ruud 19-07-2018

Superscherp beeld en dan die kleuren !!! Wow

Het eerste wat je opvalt zijn de kleuren en scherpte van het beeld. Zwart is echt zwart de kleuren zijn prachtig helder. Het is even wennen met de menu's. Verder kent deze tv alleen maar pluspunten. Als er toch n minpuntje vermeld kan worden. Zijn het de hdmi aansluitingen 1 aan de achterkant 4 aan de zijkant. Dat is wat lastig met de kabels wegwerken. Omdat er maar 1 verzamelpunt is in het midden om de kabels vast te maken. Tenslotte heeft menigeen meerdere hdmi kabels om aan te sluiten. Mediabox.dvd speler.decoder enz. Maar los van de pittige prijs een absolute aanrader. Mooi meegenomen is de 300,- euro cashback.

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • Kleuren
  • Makkelijke Installatie
  • Gewicht
  • Vormgeving

Minpunten

• Hdmi aansluitingen aan de zijkant

Sicco 10-07-2018

Mooi scherm helder beeld.

Mooie tv, zeer goed beeld, makkelijk te bedienen. De voet makkelijk te demonteren en hangt nu aan de muur.

Pluspunten

• Zeer goed
  • veel mogelijkheden om beeld aan te passen

Stuer 28-06-2018

Oled55c8pla

Prachtig beeld zoals beloofd door de fabrikant. Het geluid voldoet maar ik heb een toch een soundbar van Bode bijgekocht en dat maakt dat je u nu in de cinema waant. Een aanrader!

Pluspunten

• Beeld

Hans Michael 26-06-2018

OLED55C8PLA

Ik heb het toestel nu 3 weken in huis. Voorheen had ik een Pioneer plasma, waar ik echt tevreden over was. De scherpte en kleuren zijn echt geweldig; heel warm. Bediening is eenvoudig en het toestel is makkelijk te installeren. Ben super tevreden met het toestel

Pluspunten

• Scherpte
  • Kleuren
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Nog niet ontdekt