LG OLED55C8PLA - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,70 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 197 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Oh oh Oled 19-07-2018

Scherp en Vloeiend

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

De vorige tv, een Panasonic plasma, ging helaas defect. Als je plasma gewend bent, dan is een oled tv een logische opvolger. Wel erg groot, want kleiner dan 55 inch is er niet. En ze zijn niet goedkoop. Nuttig om te weten: LG is de enige fabrikant van oled schermen. De concurrenten kopen hun oled schermen dus bij LG, en bouwen daar hun eigen tv en software omheen. LG oled tv's zijn hierdoor goedkoper dan de concurrentie.
Ik kreeg een goed aanbod van de winkel, waardoor de prijs inclusief de LG cashback onder de 1.700 euro kwam. Daar heb ik geen spijt van, want het beeld is echt veel beter dan de plasma. Super scherp, uitstekende kleuren en veel detail in de zwart-weergave. Er zijn ook veel verschillende beeldinstellingen.
Het geluid is ook behoorlijk goed. Het is niet meer nodig om het geluid naar de speakers van de stereo-set te sturen. Hou wel rekening met de voet van liefst 1 meter breed.
De bovenste helft van het scherm is echt heel dun. Het ziet er mooi uit, maar het scherm lijkt hierdoor ook kwetsbaar. Dus met kleine kinderen is het oppassen.
Er is geen scart-aansluiting op de tv. Niet voor iedereen belangrijk, maar ik heb nog een dvd-speler staan zonder hdmi, en die kan nu niet direct aangesloten worden. Er schijnen wel verloopstekkers te zijn. De afstandsbediening is een bijzonder ding. Op het scherm zie je een cursor, die reageert op de bewegingen met de afstandsbedining. Magic remote noemt LG dat. Het is een radio-signaal en geen infra-red. Hierdoor hoef je de afstandsbediening ook niet te richten. Werkt erg goed. Er is ook een mogelijkheid om spraak-commando's te geven. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet echt handig. Er gebeurt meeestal iets anders dan dat je wilt.
Het menu werkt handig en snel, maar het is wel even wennen. Ook internet over de wifi doet het probleemloos, zoals met filmpjes van youtube.
De electronische tv gids laat niet alle programma's zien. Het is nogal willekeurig wat je te zien krijgt. Pas als je de betreffende zender kiest, worden de programma gegevens geladen. Dat deed de Panasonic veel beter. Misschien is er een software update nodig? TV heeft nu versie 3.00.9
Al met al ben ik dik tevreden met deze tv. Als je een 55 inch oled zoekt is dit een aanrader.
Voor duurzaamheid geef ik een voldoende, maar heb de tv pas eenpaar weken.

Pluspunten

• natuurlijke kleuren
  • scherp!
  • zwart-weergave
  • goed geluid

Minpunten

• de electronische tv gids
  • geen scart

Jan 28-07-2018

zou je willen vertellen waar je het product gekocht voor die prijs.

ik ben zelf geïnteresseerd in dit product LG OLED55C8PLA

alvast bedankt

Rodney 19-02-2019

Scart zal je op de meeste TV's niet meer vinden en dat gaat allemaal HDMI worden, dus dit is geen echte minpunt

Herman 19-02-2019

1700 euro....ben benieuwd waar dan? Of het is van de buitenlands markt en gereed gemaakt voor de NL markt.

Herman Google gebruiken, want bij platte Tv kost die inderdaad 1649

Herman 19-02-2019

Rodney, jij hebt het over de 55 inch, en het gaat hier over de 65 inch...dan kost hij 2445 bij platte tv ;-)
Maar ik zie het al...de reviwer heeft zn review onder de verkeerde tv neergezet (kwa maatgeving)

René 09-09-2018

Kleur en scherpte goed. Kan echter leiden tot vermoeide ogen

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Op zich een geweldige tv, maar ik behoor helaas tot een groep mensen die vermoeide en pijnlijke ogen ervan krijgt (soms misselijkheid) na korte tijd kijken. Weet niet waar het aan ligt, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad. Het reduceren van de OLED helderheid tot het minimum helpt een beetje, maar helemaal weg gaat het niet. Alle andere opties en beeldverbeteraars aan of uit zetten heeft ook geen effect (en komt niet aanzetten met fabels over stekker omdraaien e.d. want dat doet natuurlijk niets). Ik vermoed dat het ligt aan de niet geheel vloeiende weergave van beweging door de vast beeldfrequentie, in combinatie met de hoge helderheid.

Een ander probleem is de audiosynchronisatie. Gebruik je alleen de ingebouwde speaker, dan heb je er niet zoveel last van. In combinatie met een aangesloten receiver is dat helaas wel zo. De TV biedt allerlei synchronisatie instellingen, maar het probleem is dat deze niet goed samenwerken met receivers. Heb twee recente receivers getest van verschillende merken, maar de automatische synchronisatie optie wordt nooit actief. Het is ook niet bekend bij welke receivers dit wel zou moeten werken. Handmatig afstellen kan, maar de geluidsvertraging verschilt per bron of app (de ingebouwde Youtube app is het ergste), dus je blijft altijd zitten met geluid dat voor je gevoel niet niet helemaal klopt.

Een ander irritatie is dat deze tv bij het aanzetten altijd naar de laatst gebruikte bron wil schakelen. Wil je bijv. TV kijken, terwijl je gisteren de blu-ray speler aan had staan, dan zal de tv eerst toch proberen de blu-ray speler aan te zetten. Je zou gewoon in moeten kunnen instellen dat de tv altijd met de tv decoder opstart (of een bepaalde HDMI poort) ipv alleen maar de laatst gebruikte.

Nog wat pluspunten: de magic remote werkt fijn en de casting optie (geen chromecast) werkt ook erg goed.

Kortom, heb je een thuisbioscoop setup met meerdere speakers, dan zou ik nog even wachten tot de eARC standaard beschikbaar is in zowel tv's als versterkers. Ben je gevoelig voor bewegingsziekte (bij 3D games e.d.), dan ben je misschien ook beter af met een LCD scherm.

Pluspunten

• Zeer goede kleurweergave
  • Zeer goed contrast

Minpunten

• Geluid loopt vaak niet synchroon
  • Beweging soms niet vloeiend
  • Werkt slecht samen met A/V receivers

Rodney 19-02-2019

Werkt perfect met receivers.

Ik heb zelf het signaal van de TV (zigggo) met HDMI naar mijn stereo lopen en dan met HDMI naar de TV, perfect beeld en geluid. waarschijnlijk moet je dan het iets anders aansluiten

Herman 19-02-2019

En de HDMI moet ARC ondersteunen.
Tip...bezuinig niet op je HDMI kabel. Minimaal 2.0 4K ondersteuning

Theo 01-06-2018

Mooi zwart

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Dit toestel gekocht ter vervanging van mijn Panasonic plasma TV waar ik tevreden mee was m.b.t. de kleuren. Ik ben helemaal om, wat een prachtig toestel heb ik nu gekocht, je gelooft je ogen niet wat een heldere kleuren en diep zwart, aan de vele mogelijkheden, zoals de aanwijzer met de afstandsbediening ben ik nog niet begonnen.
Kortom een toptoestel

Pluspunten

• diep zwart
  • mooie voet onder het scherm

Minpunten

• nog niet gevonden

Zaaim 14-12-2018

Geweldige tv met super beeld!

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Heeft een heel mooi scherp en gedetailleerd beeld met diepte, super contrast, mooie zwartwaarden en kleuren.
Besturingssysteem werkt prettig (Webos 4.0) en de verschillend apps starten erg snel op, besturingssysteem werkt prettig, dolby vision.
Okay. als ik dan 1 puntje van kritiek mag hebben. Het is een megadunne TV aan de bovenkant. Onderaan is hij best dik. Op het onderste stuk monteer je de beugel. Als je er dus een beugel achter doet komt hij eigenlijk best ver van de muur.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Voordelige koop
  • Goed te integreren met andere apparatuur

Minpunten

• Bij in elkaar zetten kwetsbaar
  • Korte steker
  • LG 99.9% pixel garantie

Hans 18-02-2019

Prachtig beeld, gebruiksvriendelijke installatie en bedienen

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Na heel veel getob met een Philips tv overgegaan naar LG. Wat een verademing! Snel opstarten en schakelen van live tv naar webOS. Beste keus ooit, veel eerder moeten doen.
Erg tevreden met het advies van Kamera Express Rotterdam, voorheen Foka.

Pluspunten

• schitterend beeld
  • bedieningsgemak

Minpunten

• nog niet gevonden!

Bart 01-02-2019

Groot scherm, perfecte zwartwaarden

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Prachtige TV met perfecte zwartwaarden. Afstandsbediening is echt top, soort muis. Werkt snel en intuïtief. Menu's reageren snel.

Is wel heel dun, dus moest voorzichtig zijn met optillen en verplaatsen.

Pluspunten

• Perfecte zwartwaarden
  • Kleine schermranden
  • Scherp beeld

Minpunten

• Fragiel

john 28-01-2019

bevredigend

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

prachtige , natuurlijke kleuren. zeer tevreden. Voor onze kamer de juiste afmeting , ook als je er niet recht voor zit , prime beeld zonder vervormingen

Pluspunten

• de kleuren
  • geluid

• gen

Plomp 13-01-2019

Mmoi beeld

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Erg mooi beeld , makkelijk in gebruik en te installeren. De apps op het apparaat zijn duidelijk en makkelijk. Standaard Netflix knop op de afstand bediening is ook erg makkelijk.
Alleen de knop op de afstand bediening van Amazon vind ik erg jammer.

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruik

Minpunten

• Amazon knop op afstand bediening.

JBW 06-01-2019

LG OLED55C8PLA

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Een paar weken geleden heb ik deze TV gekocht. Het beeld is haarscherp. Deze tv is echt een aanrader.

Hanneman56 28-11-2018

Top scherm

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Nog nooit heb ik zo een prachtig scherm gezien als de LG65C8PLA mooi diep zwart is ook echt diep zwart. Voorheen een Pioneer plasma gehad en dacht dat het niet meer beter kon maat het tegendeel is waar. Dit scherm zou ik zo weer kopen.
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niks zeggen na een aantal weken.

Pluspunten

• Prachtig diep zwart
  • Goed geluid voor een plat scherm
  • Super mooi beeld
  • Gewoon the best there is

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Wim 02-11-2018

Perfect beeld en niet verwacht ook nog een goed geluid

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Na lang rondkijken ben ik gevallen voor de LG en daar heb ik zeker geen spijt van.
Het is een prachtig dun scherm met een mooie voet.
Het beeld is schitterend en een soundbar vind ik totaal overbodig.

Carlo 18-10-2018

LG oled55C8pla

Super mooie fijne tv.
Handige afstandsbediening.
Jammer Sony blu-ray wordt niet herkend.
Veel instellings mogelijkheden
Blij met de aankoop.
Cash back duurt lang..

Pluspunten

• Super beeld
  • Goed geluid voor een TV
  • Handige slimme afstand bediening

Minpunten

• Media box Ziggo reageert niet op afstandbediening

Rodney 19-02-2019

Dat is inderdaad een minpunt, maar op korte termijn krijgen we een nieuwe media box welke ook 4K ondersteund en surround geluid en hoop dat dat dit wel ondersteuning krijgt

Michiel 15-06-2018

LG65C8 Oled

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Prachtig beeld veel mogelijkheden.
Naar div. zaken en personen geluisterd hebbende gekozen voor deze TV.
Ben zeer tevreden over het beeld en de eenvoudige installatie van de TV.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • makkelijk menu
  • duurzaamheid moet nog blijken een week in bezit

Minpunten

• nog niet ontdekt

Leo 14-06-2018

Geweldige tv, vooral met Apple TV 4K en Chromecast Ultra.

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Na lang zoeken en diverse forums bezocht, heb ik voor de LG OLED55C8 gekozen. De cashback actie van € 300,00 heeft hierin meegespeeld, het verschil met het model van 2017 is daardoor zo klein geworden dat ik voor het 2018 model heb gekozen. (via foka.nl)
Een aanrader!

Pluspunten

• Schitterend beeld
  • Uitstraling
  • Cashback actie van € 300,00

Jvs 13-06-2018

scherp beeld

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

prijs kwaliteit verhouding is goed ivm cash back, verder een mooi dun scherm en netjes afgewerkt, het eigen geluid is vrij duidelijk

Pluspunten

• goede uitstraling
  • mooi beeld

G.J.Hofmans 06-06-2018

65 inch , LG Daar wordt een mens blij van

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

We hebben een perfekt beeld zelfs op een meter afstand .goed geluid , een belevenis . Makkelijk te bedienen , alles met
1 afstandsbediening . Wij zijn al op leeftijd en dan moet het niet al te moeilijk worden . Kan helemaal geen minpuntjes bedenken .

• kwaliteit
  • 500 euro cashback

Bert 06-06-2018

Super

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Ik ben een Nederlander en ik had dus graag iets te klagen, maar het lukt niet...
Beeld en bedieningsgemak zijn absoluut fantastisch.
Het enige punt van beklag is deze website, waar je een beoordeling van duurzaamheid moet opgeven voor een product dat je een paar dagen in huis hebt.

Koen 19-06-2019

mooie tv en mooie beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Het toestel heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding: OLED voor een relatief OK prijs.
Erg mooi van design.

Pluspunten

• design
  • beeldkwaliteit

Marteijn 16-06-2019

Fijne TV

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Heb deze TV nu bijna een half jaar en ben zeer tevreden. Zeer goed beeld met name via HDG van KPN. Ook via de andere HD zenders is het beeld uitstekend. Voor een dergelijke TV is het geluid goed. In het bijzonder bij muziek is het luisteren via een audio-installatie aan te bevelen. Ook de afstandsbediening is prettig in gebruik; zeker de microfoonfunctie.

Pluspunten

• Zeer goed beeld
  • Voor dergelijke TV een goed geluid.
  • Fijne afstandsbediening.
  • Voldoende aansluitmogelijkheden

Jan Oled 13-06-2019

Mijn Oled

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Mijn Oled heb ik nog maar een paar dagen. Wat heb ik haar ongemerkt gemist. Dat zij niet eerder in mijn leven is gekomen. Kwaliteit in optima forma.

Pluspunten

• Beel- en geluidkwaliteit
  • Gemak