LG OLED55C8PLA - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,70 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Theo 01-06-2018

Mooi zwart

Dit toestel gekocht ter vervanging van mijn Panasonic plasma TV waar ik tevreden mee was m.b.t. de kleuren. Ik ben helemaal om, wat een prachtig toestel heb ik nu gekocht, je gelooft je ogen niet wat een heldere kleuren en diep zwart, aan de vele mogelijkheden, zoals de aanwijzer met de afstandsbediening ben ik nog niet begonnen.
Kortom een toptoestel

Pluspunten

• diep zwart
  • mooie voet onder het scherm

Minpunten

• nog niet gevonden

Oh oh Oled 19-07-2018

Scherp en Vloeiend

De vorige tv, een Panasonic plasma, ging helaas defect. Als je plasma gewend bent, dan is een oled tv een logische opvolger. Wel erg groot, want kleiner dan 55 inch is er niet. En ze zijn niet goedkoop. Nuttig om te weten: LG is de enige fabrikant van oled schermen. De concurrenten kopen hun oled schermen dus bij LG, en bouwen daar hun eigen tv en software omheen. LG oled tv's zijn hierdoor goedkoper dan de concurrentie.
Ik kreeg een goed aanbod van de winkel, waardoor de prijs inclusief de LG cashback onder de 1.700 euro kwam. Daar heb ik geen spijt van, want het beeld is echt veel beter dan de plasma. Super scherp, uitstekende kleuren en veel detail in de zwart-weergave. Er zijn ook veel verschillende beeldinstellingen.
Het geluid is ook behoorlijk goed. Het is niet meer nodig om het geluid naar de speakers van de stereo-set te sturen. Hou wel rekening met de voet van liefst 1 meter breed.
De bovenste helft van het scherm is echt heel dun. Het ziet er mooi uit, maar het scherm lijkt hierdoor ook kwetsbaar. Dus met kleine kinderen is het oppassen.
Er is geen scart-aansluiting op de tv. Niet voor iedereen belangrijk, maar ik heb nog een dvd-speler staan zonder hdmi, en die kan nu niet direct aangesloten worden. Er schijnen wel verloopstekkers te zijn. De afstandsbediening is een bijzonder ding. Op het scherm zie je een cursor, die reageert op de bewegingen met de afstandsbedining. Magic remote noemt LG dat. Het is een radio-signaal en geen infra-red. Hierdoor hoef je de afstandsbediening ook niet te richten. Werkt erg goed. Er is ook een mogelijkheid om spraak-commando's te geven. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet echt handig. Er gebeurt meeestal iets anders dan dat je wilt.
Het menu werkt handig en snel, maar het is wel even wennen. Ook internet over de wifi doet het probleemloos, zoals met filmpjes van youtube.
De electronische tv gids laat niet alle programma's zien. Het is nogal willekeurig wat je te zien krijgt. Pas als je de betreffende zender kiest, worden de programma gegevens geladen. Dat deed de Panasonic veel beter. Misschien is er een software update nodig? TV heeft nu versie 3.00.9
Al met al ben ik dik tevreden met deze tv. Als je een 55 inch oled zoekt is dit een aanrader.
Voor duurzaamheid geef ik een voldoende, maar heb de tv pas eenpaar weken.

Pluspunten

• natuurlijke kleuren
  • scherp!
  • zwart-weergave
  • goed geluid

Minpunten

• de electronische tv gids
  • geen scart

Jan 28-07-2018

zou je willen vertellen waar je het product gekocht voor die prijs.

ik ben zelf geïnteresseerd in dit product LG OLED55C8PLA

alvast bedankt

Carlo 18-10-2018

LG oled55C8pla

Super mooie fijne tv.
Handige afstandsbediening.
Jammer Sony blu-ray wordt niet herkend.
Veel instellings mogelijkheden
Blij met de aankoop.
Cash back duurt lang..

Pluspunten

• Super beeld
  • Goed geluid voor een TV
  • Handige slimme afstand bediening

Minpunten

• Media box Ziggo reageert niet op afstandbediening

Theo 18-10-2018

oled tv

Het is een erg fijne tv ben er dik tevreden mee zou het een ander ook aanraden.
Goed beeld geluid iets minder maar met een soundbar goed op te vangen.

K.S,Lammers 18-10-2018

Speciaal Oled

Eerst duidelijk onderzoek en kwaliteit. Uitgekomen bij LG Oled tv.
Nu 14 dagen in gebruik, fantastisch beeld.
Zeer tevreden.

Riet 18-10-2018

Perfect beeld en geluid een aanrader prij kwalitijd geweldig

Super de kwalitijd is eennorm goed mooie beeld en geluid ook de aflevering van de leverancier verdiend een pluim

J.R. 18-10-2018

perfect beeld en geluid geheel tevreden.

tevreden en goed geadviseerd door Expert Ypey te Groningen. Duidelijke uitleg en goed gemonteerd volgens afspraak

Harry Geitz 18-10-2018

Mooi en scherp beeld, mooi design

Ter vervanging een nieuwe tv gekocht. Groter beeld, scherp beeld en mooi geluid. Verder kent de tv een heel mooi design. Ben er blij mee.

Jacco 17-10-2018

LG oled tv

Ik heb dit product gekocht omdat .... van Apollo Almere mij dit toestel aanbeveelt. Ook was ik onder de indruk van de vele goede reviews. Hier is niets van gelogen. Het is echt een top tv

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Uitstraling

Minpunten

• Nog niet gevonden

Baxterstudio 16-10-2018

Fantastisch om naar te kijken en te beleven!

Eenmaal Oled nooit meer anders! Ook de service en handeling van LG i.v.m. vorige tv is uitstekend te noemen. LG komt zeer betrouwbaar over!

Johan 14-10-2018

lg oled tv met beeldscherm van 55 Inch

Heel erg tevreden met dit produkt van LG voldoet aan al mijn verwachtingen die ik er aan gesteld heb. Kleren zijn geweldig en zwart is ook echt zwart. Smart TV is ook werkelijk Smart. Kijk hoek is zonder meer goed. Bediending van de remotecontrol is heel erg gemakkelijk.

Pluspunten

• kleuren
  • kijkhoek

Demol 12-10-2018

Groot scherm, mooie beelden

Hebben onze keuze gemaakt na het gelezen bij Testaankoop dat het de beste koop was mei 2018. Hebben nog geen spijt van onze aankoop en kijken met veel plezier iedere dag naar het grote scherm met mooi beeldkwaliteit. Top van een aankoop.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Mooi beeld

Joris 12-10-2018

Top scherm

Top scherm, mooi contrast, heldere kleuren en superscherp. 4k is echt een nieuwe ervaring op deze tv

Alles dik in orde.

Henk 11-10-2018

Allround top product

Mijn vorige TV was een 42" Philips Full HD die er na tien jaar trouwe dienst abrupt mee stopte. Toen moest ik dus plotseling omzien naar iets anders, maar de technologie is sindsdien enorm veranderd terwijl ik dat niet echt goed had bijgehouden. Daarom heb ik eerst twee maanden besteed om me opnieuw op de hoogte te stellen van de huidige mogelijkheden en de voorzienbare ontwikkelingen. Daarna was de keuze eigenlijk opvallend gemakkelijk, met de LG OLED 55C8PLA als resultaat. Met dit toestel heb ik het beste wat momenteel voor mij te koop is, met voldoende zekerheden wat betreft de naaste toekomst. Direct uit de doos was alles al prachtig om te zien en te horen. Na een paar weken uitproberen en spelen met de instelmogelijkheden heb ik nu alles precies zo staan dat er eigenlijk niks meer te wensen overblijft. Dit toestel is gewoon top! Ik moest daarna alleen nog wat kleine aanpassingen maken in de opstelling, vanwege het grotere formaat scherm. De overstap is meegevallen en ook aan het formaat ben ik inmiddels volledig gewend: zou niet meer terug willen naar kleiner. Ben nu compleet tevreden en volop aan het genieten. Vooral ook de 'magic remote' (AB) is een openbaring qua gemak en precisie.

Pluspunten

• diep zwart
  • geweldig kleurrijk
  • instelbaar voor elke bron
  • geluid goed genoeg voor TV kijken
  • makkelijk aansluitbaar op (oudere) receiver

Minpunten

• niet gevonden

Frans 11-10-2018

Prachtig TV

Hele mooie tv met de beste weergave,
Hele grote tegenvaller van deze tv, het Dolby Atmos geluid kan men niet uit de tv naar een versterker sturen. Echt een domper, Atmos geluid dus alleen uit de tv luidsprekers, slaat natuurlijk nergens op.

Pluspunten

• Het beste beel wat er te koop is.
  • De geluid is best ok met de standaard gemonteerd.
  • Handige remote met muis aanwijzer ingebouwd.

Minpunten

• last van reflectie van lampen
  • Beter niet in vol dag ligt ophangen.
  • Geen Dolby Atmos uit de tv naar reciever mogelijk.

Leon 04-10-2018

Prachtig toestel

Gekocht om super helder beeld. Ook naar Samsung gekeken maar toch gekozen voor vormgeving. Ook besturing is lekker snel Super mooi toestel erg tevreden mee
Nu drie weken in bezit

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Vormgeving
  • Bediening

Minpunten

• heb nog steeds afstandsbediening van bose nodig

Willem 03-10-2018

geweldige beeld kwaliteit, met zeer scherp beeld

zeer tevreden over mijn aankoop en zal dit product zeer zeker aan bevelen bij mijn vrienden en kennissen. die bij mij de TV heeft gezien zijn ook bijzonder lovend

Carla Bruin 01-10-2018

Super tv

Ik ben zo blij met deze LG Oled tv, prachtige kleuren en gemakkelijk te bedienen en een genot om naar te kijken.

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Zwart is ook echt zwart

Jan Kuenen 28-09-2018

De beeld kwaliteit is super

Ik had een Philips TV 42" LED. Deze had moeite met HD ontvangst. En omdat ik aan de maat van 42"vast zat had ik een Sony 43"gekoct ging net met de maat. Maar geen super beeld kwaliteit. Terug gestuurd naar Coolblue.
Tot ik in de plaatselijke Elektro de maat wilde nemeen van een TV die zou kunnen gebruiken
Viel de OLED55C8PLA meteen in het oog, en met de maat kon ik ook uit de voeten. Ik ben geen echte TV fan, maar toch. Alleen moeilijk in testellen zonder papier handleiding.

Hagen 19-09-2018

Groot scherm met een geweldig mooi beeld weergaven

Een prachtig mooi beeld weergaven op een groot scherm. Geweldig kijkgenot. Ik ben door de verkoper attent gemaakt op de kwaliteit van deze LG televisie. Geen moment spijt gehad van deze keuze.