LG OLED55C8PLA - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,70 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 71 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Oh oh Oled 19-07-2018

Scherp en Vloeiend

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

De vorige tv, een Panasonic plasma, ging helaas defect. Als je plasma gewend bent, dan is een oled tv een logische opvolger. Wel erg groot, want kleiner dan 55 inch is er niet. En ze zijn niet goedkoop. Nuttig om te weten: LG is de enige fabrikant van oled schermen. De concurrenten kopen hun oled schermen dus bij LG, en bouwen daar hun eigen tv en software omheen. LG oled tv's zijn hierdoor goedkoper dan de concurrentie.
Ik kreeg een goed aanbod van de winkel, waardoor de prijs inclusief de LG cashback onder de 1.700 euro kwam. Daar heb ik geen spijt van, want het beeld is echt veel beter dan de plasma. Super scherp, uitstekende kleuren en veel detail in de zwart-weergave. Er zijn ook veel verschillende beeldinstellingen.
Het geluid is ook behoorlijk goed. Het is niet meer nodig om het geluid naar de speakers van de stereo-set te sturen. Hou wel rekening met de voet van liefst 1 meter breed.
De bovenste helft van het scherm is echt heel dun. Het ziet er mooi uit, maar het scherm lijkt hierdoor ook kwetsbaar. Dus met kleine kinderen is het oppassen.
Er is geen scart-aansluiting op de tv. Niet voor iedereen belangrijk, maar ik heb nog een dvd-speler staan zonder hdmi, en die kan nu niet direct aangesloten worden. Er schijnen wel verloopstekkers te zijn. De afstandsbediening is een bijzonder ding. Op het scherm zie je een cursor, die reageert op de bewegingen met de afstandsbedining. Magic remote noemt LG dat. Het is een radio-signaal en geen infra-red. Hierdoor hoef je de afstandsbediening ook niet te richten. Werkt erg goed. Er is ook een mogelijkheid om spraak-commando's te geven. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet echt handig. Er gebeurt meeestal iets anders dan dat je wilt.
Het menu werkt handig en snel, maar het is wel even wennen. Ook internet over de wifi doet het probleemloos, zoals met filmpjes van youtube.
De electronische tv gids laat niet alle programma's zien. Het is nogal willekeurig wat je te zien krijgt. Pas als je de betreffende zender kiest, worden de programma gegevens geladen. Dat deed de Panasonic veel beter. Misschien is er een software update nodig? TV heeft nu versie 3.00.9
Al met al ben ik dik tevreden met deze tv. Als je een 55 inch oled zoekt is dit een aanrader.
Voor duurzaamheid geef ik een voldoende, maar heb de tv pas eenpaar weken.

Pluspunten

• natuurlijke kleuren
  • scherp!
  • zwart-weergave
  • goed geluid

Minpunten

• de electronische tv gids
  • geen scart

Jan 28-07-2018

zou je willen vertellen waar je het product gekocht voor die prijs.

ik ben zelf geïnteresseerd in dit product LG OLED55C8PLA

alvast bedankt

Theo 01-06-2018

Mooi zwart

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Dit toestel gekocht ter vervanging van mijn Panasonic plasma TV waar ik tevreden mee was m.b.t. de kleuren. Ik ben helemaal om, wat een prachtig toestel heb ik nu gekocht, je gelooft je ogen niet wat een heldere kleuren en diep zwart, aan de vele mogelijkheden, zoals de aanwijzer met de afstandsbediening ben ik nog niet begonnen.
Kortom een toptoestel

Pluspunten

• diep zwart
  • mooie voet onder het scherm

Minpunten

• nog niet gevonden

René 09-09-2018

Kleur en scherpte goed. Kan echter leiden tot vermoeide ogen

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Op zich een geweldige tv, maar ik behoor helaas tot een groep mensen die vermoeide en pijnlijke ogen ervan krijgt (soms misselijkheid) na korte tijd kijken. Weet niet waar het aan ligt, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad. Het reduceren van de OLED helderheid tot het minimum helpt een beetje, maar helemaal weg gaat het niet. Alle andere opties en beeldverbeteraars aan of uit zetten heeft ook geen effect (en komt niet aanzetten met fabels over stekker omdraaien e.d. want dat doet natuurlijk niets). Ik vermoed dat het ligt aan de niet geheel vloeiende weergave van beweging door de vast beeldfrequentie, in combinatie met de hoge helderheid.

Een ander probleem is de audiosynchronisatie. Gebruik je alleen de ingebouwde speaker, dan heb je er niet zoveel last van. In combinatie met een aangesloten receiver is dat helaas wel zo. De TV biedt allerlei synchronisatie instellingen, maar het probleem is dat deze niet goed samenwerken met receivers. Heb twee recente receivers getest van verschillende merken, maar de automatische synchronisatie optie wordt nooit actief. Het is ook niet bekend bij welke receivers dit wel zou moeten werken. Handmatig afstellen kan, maar de geluidsvertraging verschilt per bron of app (de ingebouwde Youtube app is het ergste), dus je blijft altijd zitten met geluid dat voor je gevoel niet niet helemaal klopt.

Een ander irritatie is dat deze tv bij het aanzetten altijd naar de laatst gebruikte bron wil schakelen. Wil je bijv. TV kijken, terwijl je gisteren de blu-ray speler aan had staan, dan zal de tv eerst toch proberen de blu-ray speler aan te zetten. Je zou gewoon in moeten kunnen instellen dat de tv altijd met de tv decoder opstart (of een bepaalde HDMI poort) ipv alleen maar de laatst gebruikte.

Nog wat pluspunten: de magic remote werkt fijn en de casting optie (geen chromecast) werkt ook erg goed.

Kortom, heb je een thuisbioscoop setup met meerdere speakers, dan zou ik nog even wachten tot de eARC standaard beschikbaar is in zowel tv's als versterkers. Ben je gevoelig voor bewegingsziekte (bij 3D games e.d.), dan ben je misschien ook beter af met een LCD scherm.

Pluspunten

• Zeer goede kleurweergave
  • Zeer goed contrast

Minpunten

• Geluid loopt vaak niet synchroon
  • Beweging soms niet vloeiend
  • Werkt slecht samen met A/V receivers

Hanneman56 28-11-2018

Top scherm

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Nog nooit heb ik zo een prachtig scherm gezien als de LG65C8PLA mooi diep zwart is ook echt diep zwart. Voorheen een Pioneer plasma gehad en dacht dat het niet meer beter kon maat het tegendeel is waar. Dit scherm zou ik zo weer kopen.
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niks zeggen na een aantal weken.

Pluspunten

• Prachtig diep zwart
  • Goed geluid voor een plat scherm
  • Super mooi beeld
  • Gewoon the best there is

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Wim 02-11-2018

Perfect beeld en niet verwacht ook nog een goed geluid

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Na lang rondkijken ben ik gevallen voor de LG en daar heb ik zeker geen spijt van.
Het is een prachtig dun scherm met een mooie voet.
Het beeld is schitterend en een soundbar vind ik totaal overbodig.

Carlo 18-10-2018

LG oled55C8pla

Super mooie fijne tv.
Handige afstandsbediening.
Jammer Sony blu-ray wordt niet herkend.
Veel instellings mogelijkheden
Blij met de aankoop.
Cash back duurt lang..

Pluspunten

• Super beeld
  • Goed geluid voor een TV
  • Handige slimme afstand bediening

Minpunten

• Media box Ziggo reageert niet op afstandbediening

Michiel 15-06-2018

LG65C8 Oled

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Prachtig beeld veel mogelijkheden.
Naar div. zaken en personen geluisterd hebbende gekozen voor deze TV.
Ben zeer tevreden over het beeld en de eenvoudige installatie van de TV.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • makkelijk menu
  • duurzaamheid moet nog blijken een week in bezit

Minpunten

• nog niet ontdekt

Leo 14-06-2018

Geweldige tv, vooral met Apple TV 4K en Chromecast Ultra.

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Na lang zoeken en diverse forums bezocht, heb ik voor de LG OLED55C8 gekozen. De cashback actie van € 300,00 heeft hierin meegespeeld, het verschil met het model van 2017 is daardoor zo klein geworden dat ik voor het 2018 model heb gekozen. (via foka.nl)
Een aanrader!

Pluspunten

• Schitterend beeld
  • Uitstraling
  • Cashback actie van € 300,00

Jvs 13-06-2018

scherp beeld

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

prijs kwaliteit verhouding is goed ivm cash back, verder een mooi dun scherm en netjes afgewerkt, het eigen geluid is vrij duidelijk

Pluspunten

• goede uitstraling
  • mooi beeld

G.J.Hofmans 06-06-2018

65 inch , LG Daar wordt een mens blij van

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

We hebben een perfekt beeld zelfs op een meter afstand .goed geluid , een belevenis . Makkelijk te bedienen , alles met
1 afstandsbediening . Wij zijn al op leeftijd en dan moet het niet al te moeilijk worden . Kan helemaal geen minpuntjes bedenken .

• kwaliteit
  • 500 euro cashback

Bert 06-06-2018

Super

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Ik ben een Nederlander en ik had dus graag iets te klagen, maar het lukt niet...
Beeld en bedieningsgemak zijn absoluut fantastisch.
Het enige punt van beklag is deze website, waar je een beoordeling van duurzaamheid moet opgeven voor een product dat je een paar dagen in huis hebt.

Mihaela 17-12-2018

Nieuwe standaard.

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Zeer mooie tv met prachtig beeld en nog mooiere kleuren en echt zwart geeft een nieuwe dimensie. Erg tevreden met mijn aankoop.

Ghansie 14-12-2018

Verbluffend mooi beeld

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

De TV is echt geweldig, ongelooflijk mooi beeld, zeker als je 4k filmpjes via youtube bekijkt. Het geluid is ook echt heel goed.

Pluspunten

• supermooi beeld
  • goed geluid

Zaaim 14-12-2018

Geweldige tv met super beeld!

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Heeft een heel mooi scherp en gedetailleerd beeld met diepte, super contrast, mooie zwartwaarden en kleuren.
Besturingssysteem werkt prettig (Webos 4.0) en de verschillend apps starten erg snel op, besturingssysteem werkt prettig, dolby vision.
Okay. als ik dan 1 puntje van kritiek mag hebben. Het is een megadunne TV aan de bovenkant. Onderaan is hij best dik. Op het onderste stuk monteer je de beugel. Als je er dus een beugel achter doet komt hij eigenlijk best ver van de muur.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Voordelige koop
  • Goed te integreren met andere apparatuur

Minpunten

• Bij in elkaar zetten kwetsbaar
  • Korte steker
  • LG 99.9% pixel garantie

Zaaim 14-12-2018

Geweldige tv met super beeld!

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Voordelige koop
  • Goed te integreren met andere apparatuur

Minpunten

• Bij in elkaar zetten kwetsbaar
  • Korte steker
  • LG 99.9% pixel garantie

Davey 01-12-2018

Ongelofelijk scherp.

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Ongelofelijk hoeveel beter deze tv is vergeleken met het toestel wat ik had. Het beeld is extreem scherp, de kleuren zijn ongekend en het contrast is enorm. Zwart is echt zwart. Ik heb het gekoppeld aan een Sonos Play Bar met Subwoofer en twee Sonos Play: 1. Je kunt voor de de goedkoopste aanbieder kiezen, maar ik heb gekozen voor een locale winkelier (EP Gruijters in Helmond). Ze hebben alles opgehangen en geïnstalleerd en vertrokken pas toen alles vlekkeloos werkte. Geen overbodige luxe bij dit soort combinaties van apparaten.

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • Contrastratio
  • kleuren

fred 01-12-2018

Perfecte beeldkwaliteit in zowel licht als donkere ruimte

Geschreven voor: LG OLED65C8PLA

Ik heb dit toestel aangeschaft ter vervanging van mijn android led tv, maar wat een verbetering. Super kijk genot, want waar de led tv toch meer als een behoorlik felle lamp de kamer inschijnt, geeft dit beeld een zee van rust aan je ogen. Mijn vorige toestel was een sony welke bekent staat als 1 van de felste led schermen en waar je overdag toch behoorlijk veel backlight nodig had om goed tv te kunnen kunnen kijken. De motion flow van de sony is net wat beter als van deze LG echter dit neem ik graag voor lief. Ook de kijk hoek is vele malen beter, vanuit een hoek is het nog steeds goed tv kijken op deze LG.
Operating system is prima, nog geen minpiunten aan kunnen ontdekken wat ook al een hele verademing is t.o.v. android besturing. Had met de sony erg veel conflicten me de rest van mijn apparatuur en kijk nu sinds kort conflict vrij sinds de LG hier staat. Geen interrupties meer, waarvoor chappeau naar LG

Pluspunten

• kleur en beeldkwaliteit
  • afstandbediening met muis
  • eenvoudig bediening OS

Minpunten

• wil nu nog groter beeld

Ank de niet 29-11-2018

LG OLED55C8PLA de TV voor nu en de toekomst

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

We hadden al een LG live tv, wilden graag een 4K tV en onze keuze viel wederom op de LG OLED een door het uitmuntende beeld ,jammer dat onze provider
Nog geen 4k kan leveren maar nu is zwart echt zwart het beeld is niet te verbeteren we zijn er erg blij mee

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Jeroen 29-11-2018

Mooi beeld, goed geluid

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Super tv! Mooi beeld en goed geluid (geen geluidsset meer nodig). Gebruik hem voor gaming en ben erg tevreden. Na de kleur calibratie van rtings in te stellen, werd het beeld nog net iets mooier.

Pluspunten

• 4K en HDR
  • Hoge refresh rate
  • Mooie kleurweergave

Minpunten

• Erg dun, voorzichtig neerzetten

Martijn 29-11-2018

Superieure beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C8PLA

Ik kijk vooral gewoon tv hd-uitzendingen via setopbox Telfort (glasvezel) + Netflix via netwerkkabel rechtstreeks op de tv.
Ben zeer tevreden over de geleverde beeldkwaliteit: Scherp, kleur,contrast en detail.
Ook de vormgeving is prachtig, de brede voet is functioneel omdat alle kabels achter de tv niet zichtbaar zijn.
Als ik vanaf de zijkant over de bovenkant van het scherm kijk heeft het een lichte buiging. Het is dunne glasplaat. Niet echt hinderlijk, maar toch.....voor dat aankoopbedrag verwacht je dat niet.
De afstandsbediening vindt ik persoonlijk wat minder "magic". Veel knoppen,aanwijspijltje en vormgeving zijn niet echt mijn ding. Hiervoor had ik een Samsung met zeer compacte a.b. (one remote)die mij beter beviel.
Maar t.o.v. mijn vorige tv heeft deze Oled weer prima kijkhoeken.
Mocht je deze LG voor een mooie prijs kunnen scoren..zeker doen. Beeldkwaliteit is ongeëvenaard. Daar gaat het om.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is subliem
  • Vormgeving
  • WebOs
  • Kijkhoeken

Minpunten

• Geluid kan beter, maar zeker niet slecht
  • Scherm is licht gebogen
  • Afstandbediening