LG OLED65C8PLA - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,69 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

René 09-09-2018

Kleur en scherpte goed. Kan echter leiden tot vermoeide ogen

Op zich een geweldige tv, maar ik behoor helaas tot een groep mensen die vermoeide en pijnlijke ogen ervan krijgt (soms misselijkheid) na korte tijd kijken. Weet niet waar het aan ligt, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad. Het reduceren van de OLED helderheid tot het minimum helpt een beetje, maar helemaal weg gaat het niet. Alle andere opties en beeldverbeteraars aan of uit zetten heeft ook geen effect (en komt niet aanzetten met fabels over stekker omdraaien e.d. want dat doet natuurlijk niets). Ik vermoed dat het ligt aan de niet geheel vloeiende weergave van beweging door de vast beeldfrequentie, in combinatie met de hoge helderheid.

Een ander probleem is de audiosynchronisatie. Gebruik je alleen de ingebouwde speaker, dan heb je er niet zoveel last van. In combinatie met een aangesloten receiver is dat helaas wel zo. De TV biedt allerlei synchronisatie instellingen, maar het probleem is dat deze niet goed samenwerken met receivers. Heb twee recente receivers getest van verschillende merken, maar de automatische synchronisatie optie wordt nooit actief. Het is ook niet bekend bij welke receivers dit wel zou moeten werken. Handmatig afstellen kan, maar de geluidsvertraging verschilt per bron of app (de ingebouwde Youtube app is het ergste), dus je blijft altijd zitten met geluid dat voor je gevoel niet niet helemaal klopt.

Een ander irritatie is dat deze tv bij het aanzetten altijd naar de laatst gebruikte bron wil schakelen. Wil je bijv. TV kijken, terwijl je gisteren de blu-ray speler aan had staan, dan zal de tv eerst toch proberen de blu-ray speler aan te zetten. Je zou gewoon in moeten kunnen instellen dat de tv altijd met de tv decoder opstart (of een bepaalde HDMI poort) ipv alleen maar de laatst gebruikte.

Nog wat pluspunten: de magic remote werkt fijn en de casting optie (geen chromecast) werkt ook erg goed.

Kortom, heb je een thuisbioscoop setup met meerdere speakers, dan zou ik nog even wachten tot de eARC standaard beschikbaar is in zowel tv's als versterkers. Ben je gevoelig voor bewegingsziekte (bij 3D games e.d.), dan ben je misschien ook beter af met een LCD scherm.

Pluspunten

• Zeer goede kleurweergave
  • Zeer goed contrast

Minpunten

• Geluid loopt vaak niet synchroon
  • Beweging soms niet vloeiend
  • Werkt slecht samen met A/V receivers

Michiel 15-06-2018

LG65C8 Oled

Prachtig beeld veel mogelijkheden.
Naar div. zaken en personen geluisterd hebbende gekozen voor deze TV.
Ben zeer tevreden over het beeld en de eenvoudige installatie van de TV.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • makkelijk menu
  • duurzaamheid moet nog blijken een week in bezit

Minpunten

• nog niet ontdekt

Leo 14-06-2018

Geweldige tv, vooral met Apple TV 4K en Chromecast Ultra.

Na lang zoeken en diverse forums bezocht, heb ik voor de LG OLED55C8 gekozen. De cashback actie van € 300,00 heeft hierin meegespeeld, het verschil met het model van 2017 is daardoor zo klein geworden dat ik voor het 2018 model heb gekozen. (via foka.nl)
Een aanrader!

Pluspunten

• Schitterend beeld
  • Uitstraling
  • Cashback actie van € 300,00

Jvs 13-06-2018

scherp beeld

prijs kwaliteit verhouding is goed ivm cash back, verder een mooi dun scherm en netjes afgewerkt, het eigen geluid is vrij duidelijk

Pluspunten

• goede uitstraling
  • mooi beeld

G.J.Hofmans 06-06-2018

65 inch , LG Daar wordt een mens blij van

We hebben een perfekt beeld zelfs op een meter afstand .goed geluid , een belevenis . Makkelijk te bedienen , alles met
1 afstandsbediening . Wij zijn al op leeftijd en dan moet het niet al te moeilijk worden . Kan helemaal geen minpuntjes bedenken .

• kwaliteit
  • 500 euro cashback

Bert 06-06-2018

Super

Ik ben een Nederlander en ik had dus graag iets te klagen, maar het lukt niet...
Beeld en bedieningsgemak zijn absoluut fantastisch.
Het enige punt van beklag is deze website, waar je een beoordeling van duurzaamheid moet opgeven voor een product dat je een paar dagen in huis hebt.

Tim 12-10-2018

Geweldige tv ervaring

De tv nu een aantal weken in bezit en het is een genot om naar te kijken.
De WebOS software vind ik zeer vriendelijk werken. Ook de vrouw des huizes kan ermee overweg.
Het beeld en geluid is helemaal naar eigen voorkeur in te stellen waardoor je een geweldige kijk en luister ervaring heb.
Al met al een nog steeds een goede koop geweest en ik kan deze tv iedereen aanraden. Laat u verrassen door WebOS ervaring met de magic remote.

Pluspunten

• Kraakhelder beeld
  • Goed geluid uit de tv zslf
  • Cashback 500 euro
  • Veel mogelijkheden met
  • Voldoende apps

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

Henry Reijnders 12-10-2018

Super .............. TV .......!!!!

Super beeld , onvoorstelbaar hoe duidelijk , echt een belevenis als je voor het scherm zit .

Alles komt super mooi over ....................... een ware happening.

Pluspunten

• Groot en duidelijk
  • Afstand bediening duidelijk
  • Mooie vorm past echt overal

Minpunten

• tot heden geen

Spacerick 04-10-2018

Geweldig Beeld

Geweldige televisie! Ik heb nooit eerder zo'n mooi tv beeld gezien. Bekijk zeker de 4K Ultra HD filmpjes op YouTube en de 4K Ultra HD films en series op Netflix en Amazon Prime Video. Deze televisie heeft niet voor niets het predicaat "beste uit de test" van de Consumentenbond gekregen (juni 2018 getest). Deze Consumentenbondtest geeft ook optimale beeldinstellingen voor HDMI.

Pluspunten

• beeld
  • Uiterlijk (ultra dun scherm)
  • vele instelmogelijkheden

Minpunten

• kwetsbaar bij installatie (door dunne scherm)
  • vele instellingen (niet iedereen kan ermee omgaan)

bram frijsteen 08-09-2018

Hi end Oledtv!

Slechte tv's worden er anno 2018 niet verkocht, 65 inch tussen de ±1000 /1500 euro zijn gewoon uitstekend kwa beeld.
Verwende kijkers die dan het uiterste willen hebben kunnen dan terecht bij de LG oled.
En vooral nu de prijzen zakken tot ±2500/2600 euro, het beeld is uit de kunst! Het geluid voor een plattetv is uitstekend,en natuurlijk is het inregelen kwa kleursmaak etc niet in 1 dag te regelen dat vraagt tijd, teminste voor beginners.
En 65 inch is v oor een gemiddelde kamer groot genoeg vind ik,had eerst nog een 75inch in gedachten maar die wegen ±40 tot 50 kilo! en ik vond ze wel erg groot.

Pluspunten

• Een genot om te kijken
  • Geen omlijsting
  • A.B erg handig

Dave 28-08-2018

LG OLED

Waar voor zijn geld!

Strak beeld
Goed geluid
Prachtig design
Daarenboven door actie van LG nog een deel van mijn geld teruggekregen :)

Pluspunten

• Beeldscherm

Dave 25-08-2018

LG OLED TV

LG OLED
Dure aankoop maar waar voor zijn geld!
Strak beeld
Goed geluid
Prachtig design
Daarenboven door actie van LG nog een deel van mijn geld terug gekregen :)

Pluspunten

• Scherm

Edwin 18-08-2018

Prachtig beeld maar wel motion issues

De beeldkwaliteit is ongeëvenaard maar toch ervaar ik vrij vaak motion issues. Met name als het beeld van links naar rechts beweegt, de objecten op de achtergrond bewegen dan erg springerig over het beeld. Met "true motion" aan gaat het weer mooi soepel maar dan krijg je weer problemen bij snelle beelden, dit heb ik dan bijvoorbeeld bij Iron man die door het beeld vliegt en voor de helft uit ruis bestaat, Het verbaast me wel dat je daar zo weinig over hoort/leest.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Kleuren spatten er vanaf

Minpunten

• Beeldbeweging (Motion)

bram 08-09-2018

Kan ook liggen aan de weergave van de bleuray speler of heb je dat ook met normale HD
zendkanalen? Het beste signaal heeft nog een schotel.

Dick 14-08-2018

Super beeld en geluid

Vaak wezen kijken naar een Oled 4K. En altijd blijven hangen qua smaak bij de LG Oled 4K.Gewoon een heel mooi beeld en geluid.

Peter Peters 14-08-2018

Life is not good, but fantastic

TV kijken wordt een nieuwe beleving. Vooral national geografic en animalworld zijn een genot om naar te kijken. Ook de voetbalwedstrijden zijn super voor dit formaat.

Pluspunten

• plat tegen de wand
  • mooi geluid
  • fraai vormgegeven

WvW 13-08-2018

Fantastisch beeld.

Erg fraai beeld. Eenvoudige installatie en de meegeleverde afstandbediening met WebOS werkt erg eenvoudig, vooral de werking met de cursor is erg praktisch. Goede instelmogelijkheden en voldoende I/O. Meegeleverde app waaronder Plex en Xplay zijn prima. Voor 4k heeft de TV via de Plex app onvoldoende processorcapaciteit. Netflix en Youtube op 4k werken goed. De € 500,-- cashback was een prima actie. Enige minpunt tot nu is de erg ondoordachte positie van de netwerk en optische aansluiting. Haaks en onbereikbaar.
Bij korte montage op de wand (standaard Vogel beugel) moet je de kabels knikken. Bij gebruik van betere (lees dikkere, stuggere) kabels is dit echt slecht! Ook de HDMI aansluitingen zijn na montage niet meer bereikbaar. Maak voor de montage nog even foto van het serienummer ed, ook hier kom je nooit meer bij zonder de TV te demonteren, staat verder alleen nog op de doos.

Pluspunten

• Fraai beeld
  • Prima afstandbediening
  • Goede apps (Plex)
  • WebOS werkt erg makkelijk
  • Fraaie vormgeving

Minpunten

• Positie netwerk en optische audio aansluiting

Hans 19-07-2018

Groot scherm

Na veel informatie te hebben gezocht kwam ik tot aanschaf van deze fantastische TV, mooi design, geweldige kleuren, mooi contrast.

• Eenvoudige installatie
  • Geweldig beeld
  • Prima geluid ( nog mooier met nieuwste soundbar )

Gerard 28-06-2018

, voetbalfans in onze huiskamer waren vol lof over deze tv

Best wel dure aankoop, maar het geld wel waard, anderen vinden het ook een prachtscherm met uitstekend beeld en geluid

Pluspunten

• mooie beeldkwaliteit
  • goed geluid
  • ook schuin kijken geeft goed beeld

Minpunten

• nog niet ontdekt
  • prijs

A 22-06-2018

Top toestel met serieus goed beeld (ik kom van Plasma)

Waardige opvolger van plasma. Super goed zwart en 4K is geweldig. Insturcties helder. Uitpakken is even opletten met 65 inch. Fijne besturing WebOS. Supersnel.