Samsung UE55NU8000LXXN

Bekijk alle Televisies

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jeffry 17-07-2018

Mijn eigen thuis bios

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Na de afgelopen 13 jaar tegen een 50" Panasonic Plasma te hebben aangekeken kreeg ik de kans deze top-line Samsung tv aan een grondige test te onderwerpen. Van energieslurpende HD-Ready 50kg wegende tv naar een dun formaat smart tv waar de kleuren van het scherm spatten, wat een overstap. Na het uitpakken en aansluiten kon ik direct al een HDMI splitter weghalen want die was uiteraard met 4 HDMI aansluitingen vs 2 niet meer nodig. Het aansluiten zelf wat een koud kunstje. Door goed kabelmanagement systeem aan achterkant van de tv kan je de kabelboompjes netjes wegwerken. Kleine kanttekening is wel dat een UTP kabel of dikke HDMI kabel met veel kracht in de malletjes moeten worden gedrukt en je wel achter je tv moet staan om dat makkelijk voor elkaar te krijgen. Zet dus moet eerst je tv op een kast tegen een muur om daarna aan de slag te gaan! Eenmaal aangesloten en aangezet dien je een wizard te doorlopen. Hierbij wordt connectie gemaakt met het internet, worden je devices bekeken en veelal zal de tv de componenten zelf herkennen. Bij mij werd enkel mijn Ziggo Horizon box niet direct herkend, wat eigenlijk wat vreemd was aangezien de Horizon box ook door Samsung wordt gemaakt. Maar na 2 extra stappen kon deze alsnog worden herkend en was een laatste stap het aanmaken van Samsung account of koppelen met een bestaande. Dit laatste koste nog het meeste tijd daar de afstandsbediening geen QWERTY toetsen heeft. Kijken naar de afstandsbediening is deze van het type: minimaal. De afstandsbediening is dusdanig dat je alleen de standaard handelingen uit kan voeren, dat lijkt irritant maar eenmaal een tijdje gebruikt zitten alle knoppen erop die je vaak gebruikt, voor het oproepen van bijvoorbeeld een program guide zal je toch nog even moeten grijpen naar een alternatieve bediening of via de normale menu's van de provider deze oproepen wat uiteraard omslachtig is. Wat heerlijk werkt is dat als je met je bediening een signaal selecteert zoals bijvoorbeeld de Ziggo box of een Playstation deze automatisch inschakelen en de afstandsbediening bepaalde functies ook kan uitvoeren zoals menus opvragen en doorlopen, pauze, play, terug etc. Eigenlijk ben ik wel heen enthousiast over de manier hoe deze minimale afstandsbediening functioneert! Dan de TV waar het hier toch om draait. In 1 woord geweldig. Of je nou van knallende kleuren houd of de balans meer warm wilt instellen, dit per input device wilt instellen of voor alle, voor ieder is er wel een instelling en alles ziet er werkelijk waar schitterend uit zonder dat het overdone is. Qua scherpte hoef ik natuurlijk niet te vertellen dat UHD 4K scherp is, ook beelden die niet 4K zijn komen verschrikkelijk mooi en scherp over en worden goed omgezet. Wel 1 puntje van aandacht, bij sommige oudere films of cartoons zie je een bepaalde vorm van ghosting waar beelden raar overkomen en onnatuurlijk bewegen. Er zitten wel enkele settings in de tv waar je deze motion kan aanpassen maar ik heb geen enkele setting gevonden die het helemaal wegneemt. Verzachten lukt wel en tot nu toe is het slechts in bepaalde situaties merkbaar, maar merkbaar is het zeker. Uiteraard is deze tv ook smart. Je treft alle voorkomende en wenselijke apps aan die geinstalleerd kunnen worden. De interface oogt snel en vlot en aanbod is meer dan voldoende zonder overweldigend te zijn. Na 2 weken testen merkte ik dat mijn trouwe kamaraat de Apple TV zo goed als uit is gebleven terwijl ik die altijd dagelijks gebruikte. Switchen tussen Netflix, TV, PS4, Plex gaan snel een naadloos en het lijkt net of alles op de achtergrond al aanstaan en draait zo snel en soepel gaat dit switchen. Top! Echte aanrader voor mensen die net het budget niet hebben voor QLED of OLED maar wel een echte highend tv willen aankopen!

Pluspunten

• Kwaliteit bouw
  • Beeld
  • Smart functie
  • Game functie heeft lage MS

Minpunten

• Ghosting minimaal aanwezig

Casa 04-10-2018

Pracht toestel

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Sinds een week hangt deze in de woonkamer, verbluffende heldere beelden, super snelle internet interface.
YouTube kijken via de Tv gaat nu sneller en beter beeld dan op de laptop.

joel 04-10-2018

scherp beeldscherm

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Erg mooi beeld, scherp en vloeiend. qua prijs kwaliteit verhouding top!
Ook de smart opties werken erg vloeiend en snel, ideaal voor netflix en andere 4k programma's.
Ik ben erg blij met mijn aankoop.

Richard1984 08-02-2019

Zeer mooi beeld, HDMI-SEC werkt niet goed.

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Leuke TV werkt lekker snel met de apps.

Heb het geluid via een Onkyo reciever maar met ARC aan schakeld de tv (terwijl die niet aan staat zomaar mijn reciever uit).Oplossing ARC(HDMI-SEC) uit en alle randapparatuur via de Onkyo aangesloten Chromecast voor de app’s want ik wil wel bioscoop geluid he, de tv dient dus alleen maar voor het beeld. Mijn oude D6500 tv schakelde de reciever niet zomaar uit.

Familie Lemmens 24-01-2019

Mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Mooi tv met prachtig beeld en geluid. We zijn van een kleinere tv naar deze overgestapt. Het was in het begin net of we in de bioscoop zaten. Hij is makkelijk te installeren en te bedienen. Ook voor mensen (zoals wij) die er niet ze heel veel verstand van hebben. Echt een tv om aan te bevelen.

Chester Spieker 09-01-2019

Groot scherm met haarscherp beeld

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Een prachtige tv met veel functies. Het beeld en geluid zijn super en de afstandsbediening is super handig. Wat een genot om naar te kijken! Ik mis enkel de optie om zelf apps te installeren zoals Kodi. Verder super snel.

Pluspunten

• Beeld
  • Eenvoud

Minpunten

• Personaliseren op het gebied van apps

Jeffrey B 07-10-2018

Alles wat ik eigenlijk had gehoopt

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Heb de UE65NU8070 2 weken geleden gekocht en ben er heel blij mee.
Zit meer functies op dan ik had verwacht.
Zelf een game mode en een film mode, schakelt zelf in bij gebruik echt supper vet gamen is nu nog mooie geworden door het beeld. En kan zo lekker op de bank blijven liggen.

rob1957 29-09-2018

Ultieme kijkgenot

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

werkelijk een fantastische tv, makkelijk aan te sluiten, en wat een verschil in kleur met mijn vorige samsung, niet alleen de maat (had 55") maar de kleuren.... geweldig!!

Pluspunten

• kleuren
  • aansluitgemak

Marjan 28-09-2018

Prachtig beeld en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Samsung heeft altijd een mooi beeld. Prijs/kwaliteitverhouding is goed
Mooie deal in combinatie met soundbar

Anoniem 26-09-2018

PREMIERE PLEK VOOR SAMSUNG PREMIUM

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Na een goede uitleg tussen voor en nadelen en verschillend mogelijkheden omtrent de vooruitgang in TV wereld besloten wij ons te richten op het voor ons vertrouwde merk Samsung..
met deze Premium UHD TV hebben wij vertrouwde gebruiksvriendelijkheid ,betaalbare mooie 55inch TV met een beeld beleving ,waarbij we ons op momenten in de bioscoop wanen !

Rianne 23-09-2018

Ook voor de minder handige/technische mensen

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Tv is heel makkelijk aan te sluiten en alles is super logisch!
Daarnaast is het beeld haarscherp en zijn de kleuren super mooi!
Het enige wat ik mis is licht achter de TV.

tetteroo 22-09-2018

helder beeld en heel gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

vorige maand deze tv gekocht. Was binnen 10 minuten aangesloten en ingesteld. beeld is helder en andere apparaten zijn gemakkelijk aan te sluiten

Mlevering 14-08-2018

Prachtig model, smalle rand en een pefect plaatje!

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Gisteren heb ik meerdere TV’s bekeken maar mijn oog werd elke keer naar deze Samsung uit de 8000 serie getrokken. 55 inch is echt een mooie maat voor in onze huiskamer. Binnen 10 minuten is deze volledig geïnstalleerd en kan het genieten beginnen! Echt een aanrader!!!

Jeffry 03-08-2018

Wat een genot om naar te kijken

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Ik heb deze tv nu enkele weken in gebruikt. Als vervanging van mijn 15 jaar oude plasma was het natuurlijk geen verrassing dat deze tv een gigantische stap voorwaarts is. Uitpakken en installatie waren zo gedaan, waar ik mijn 50kg plasma nog met 2 personen moest verwijderen kon ik deze tv in mijn eentje monteren en was allemaal erg simpel en goed gedocumenteerd. Het design van de tv is goed maar niet helemaal naar mijn smaak. Waar de nieuwe Qled lijn een aparte kast heeft om alles op aan te sluiten heeft deze tv de normale aansluitingen aan de achterzijde. Nu heeft Samsung wel geprobeerd dit op te lossen door kabelgootjes te gebruiken waar je de kabels doorheen kan leiden en dan via de poot naar onderzijde te geleiden. Echter passen niet alle kabelsoorten in deze gootjes en is montage ervan lastig als je niet achter je tv kan staan tijdens de montage. Jammer dus echter geen spelbreker. De voorzijde van de tv heeft een minimale buitenrand en oogt strak. Achterzijde is van verhard plastic en is niet helemaal mijn smaak echter die achterkant zie je toch nooit. De tv kan makkelijk opgehangen worden of op een voet worden geplaatst. De voet is minimaal en zorgt voor een waggelend geheel als je de tv wilt verplaatsen, niet heel stabiel echter nooit het gevaar of idee dat alles om zal vallen.

Dan de beeld kwaliteit, ook niet geheel onbelangrijk bij een tv nietwaar? Daar kan ik kort over zijn, fantastisch! Wat een strak en helder beeld. Hoe beter de source het strakker het wordt, maar zelfs met verouderde beelden wordt deze goed geupscaled. Contrasten zijn perfect waar wit en zwart echt goed overkomen.

Als laatste wil het nog hebben over de audio en smart functies. Audio is goed en volume kan lekker hard, echter blijft het blikkerig en heeft geen enkele warmte of bass erin zitten, daar zul je dus toch altijd nog een aparte set voor nodig hebben.

De smart functies zijn geweldig. De app store heeft voldoende keuze en mogelijkheden om je van alle gemakken te voorzien. Switchen tussen apps gaan vlot en geen enkele vertraging merkbaar. Ook fijn is dat de tv zelf aangaat en juiste source selecteerd als je bijvoorbeeld een game console opstart, een apple tv aanzet of materiaal streamt van mobiel naar tv. Complimenten voor deze tv en zeker een aanrader.

Sofia 27-07-2018

Precies zoals ik had verwacht

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Het belangrijkste van een tv vind ik de beeldkwaliteit, maar voor een high-end tv als de deze verwacht ik wel wat extra’s. Daaraan heeft deze tv mijn verwachtingen overtroffen.

Vanaf het eerste beeld dat verscheen tijdens de installatie ben ik onder de indruk. De kleuren spatten van het scherm en de zwarttinten zijn erg goed. Na het aanpassen van de beeldinstellingen merk je hoe fijn beeld deze tv produceert. Met de standaardwaardes ingesteld kan het beeld wel wat nep lijken. Er zijn online genoeg handige websites te vinden waar verschillende beeldinstellingen uitgelegd worden en wat ze doen.

Het design gaat er bij Samsung ook op vooruit. Enkele jaren geleden vond ik het design van Samsung tv’s er wat goedkoop uitzien, maar tegenwoordig zien ze er gewoon goed uit. De voet, de rand om de tv en zelfs de afstandsbediening zien er premium uit. Design is persoonlijk, maar iedereen die bij ons de tv ziet staan is vol lof.

De afstandsbediening zelf ziet er niet uit als een standaard afstandsbediening met vele knoppen. Het is kleiner dan gemiddeld met enkele knoppen. Met deze knoppen kun je verder op een intuïtieve manier de tv bedienen. Samen met de spraakbediening dat via de afstandsbediening aangestuurd wordt, werkt de afstandsbediening verassend prettig.

Naast een snel menu vind ik spraakbediening en bluetooth onmisbare opties. De spraakbediening heb ik net al even genoemd en werkt goed. De bluetooth functie werkt eveneens goed. Ik gebruik de bluetooth voor het koppelen van mijn hoofdtelefoon met de tv. Op die manier kan ik rustig tv kijken, terwijl mijn partner aan het werk is, of vice versa. Ik kan nu al niet meer zonder.

Het geluid verraste ons eveneens. Tijdens het installeren speelt de tv enkele melodieuze tonen af. Mijn partner vroeg me gelijk: ‘komt dit uit de tv of uit de soundbar?’. Dat zegt volgens mij wel genoeg. Uiteraard is het geluid van een goede soundbar met subwoofer beter, maar voor standaard speakers vind ik ze goed.

Al met al ben ik erg tevreden over deze tv en is het voor mij de juiste keuze gebleken. Als je een tv zoekt in deze prijsklasse dan zou ik hem zeker overwegen. Ik kan hem iedereen aanraden.

Pluspunten

• Beeld (na handmatig fine-tunen)
  • Voice control
  • Bluetooth voor aanlsuiten hoofdtelefoon

Minpunten

• Standaard beeldinstellingen

adriaantje 15-05-2018

Geweldig toestel

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

ik heb dit toestel al goed kunnen beoordelen maar zeer tevreden over de beeldkwaliteit en bediening zelfs het geluid viel me erg mee.
heb nog geen nadelen kunnen ontdekken.
zelfs de zwart waardes erg mooi.

al bij al een uitstekend produkt

Jake 10-06-2019

Tikkend scherm hetgeen eerst niet opvalt met, Hdr+ enorm.

Geschreven voor: Samsung UE75NU8000LXXN

Schitterend beeld, echter begint het scherm te tikken wanneer men films in Hdr+ gaat kijken. Onze winkel en hun reparatie service verlener krijgen het niet gerepareerd. Dan is het aankoopbedrag toch erg aanzienlijk. Bij het googelen op ons probleem (Samsung tikkend scherm) kwamen we gelijke klachten tegen. Samsung schijnt er ook vanaf te weten? Helaas en inmiddels een juridische procedure op moeten starten door het uitblijven van een gepaste oplossing.

Anoniem 01-05-2019

Mooie tv super beeld

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Overgestapt van een 55inch naar deze 75inch en kan zeggen zeer tevreden met het beeld . Films komen zeer goed over en er zit zelfs een mooie diepte in het beeld .Wel komt de tv met overdreven contrast en helderheid uit de doos dus na aansluiten even de tijd nemen om dit aan te passen naar normaal niveau. geluid is voor een tv meer dan voldoende wil je meer koop een sounbar .Over het uiterlijk kan ik kort zijn gewoon echt mooi met een hele dunne rand en alleen aan de onderkant iets dikker maar dat oog zeer fraai.

Remon odB 29-04-2019

Mooie kwaliteits tv voor een mooie prijs

Geschreven voor: Samsung 4K Ultra HD TV UE55NU8050

Mooie televisie voor niet al teveel geld.
Werkt fijn doordat die snel reageerd op het navigeren.
Ook voor de ps4 is die ideaal vanwege de 4k resolutie en dat die automatisch beeldscherm aanpassingen doet ( gamemodus ) hierdoor heb je optimaal beeldkwaliteit.
Kortom een aanrader!

Pluspunten

• 4k resolutie
  • Snelle navigatie
  • Gamemodus
  • Prijs t.o.v. kwaliteit

Minpunten

• Geen one connect box

Marinus1981 21-04-2019

Fantastische TV, waardeloze AB

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000LXXN

Tv is super, beeld, mogelijkheden, snelheid, etc. Maar de ‘simpele’ afstandsbediening is een drama. Voor elke actie moet je door enorme menu’s heen gaan of heel veel klikken. Bijv om van kanaal 1 naar 17 te gaan was ‘vroeger’ drie knoppen indrukken, nu is dat 15 keer klikken