Samsung UE55NU8000L - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,49 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55NU8000L op Kieskeurig.nl.

Jeffry 17-07-2018

Mijn eigen thuis bios

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Na de afgelopen 13 jaar tegen een 50" Panasonic Plasma te hebben aangekeken kreeg ik de kans deze top-line Samsung tv aan een grondige test te onderwerpen. Van energieslurpende HD-Ready 50kg wegende tv naar een dun formaat smart tv waar de kleuren van het scherm spatten, wat een overstap. Na het uitpakken en aansluiten kon ik direct al een HDMI splitter weghalen want die was uiteraard met 4 HDMI aansluitingen vs 2 niet meer nodig. Het aansluiten zelf wat een koud kunstje. Door goed kabelmanagement systeem aan achterkant van de tv kan je de kabelboompjes netjes wegwerken. Kleine kanttekening is wel dat een UTP kabel of dikke HDMI kabel met veel kracht in de malletjes moeten worden gedrukt en je wel achter je tv moet staan om dat makkelijk voor elkaar te krijgen. Zet dus moet eerst je tv op een kast tegen een muur om daarna aan de slag te gaan! Eenmaal aangesloten en aangezet dien je een wizard te doorlopen. Hierbij wordt connectie gemaakt met het internet, worden je devices bekeken en veelal zal de tv de componenten zelf herkennen. Bij mij werd enkel mijn Ziggo Horizon box niet direct herkend, wat eigenlijk wat vreemd was aangezien de Horizon box ook door Samsung wordt gemaakt. Maar na 2 extra stappen kon deze alsnog worden herkend en was een laatste stap het aanmaken van Samsung account of koppelen met een bestaande. Dit laatste koste nog het meeste tijd daar de afstandsbediening geen QWERTY toetsen heeft. Kijken naar de afstandsbediening is deze van het type: minimaal. De afstandsbediening is dusdanig dat je alleen de standaard handelingen uit kan voeren, dat lijkt irritant maar eenmaal een tijdje gebruikt zitten alle knoppen erop die je vaak gebruikt, voor het oproepen van bijvoorbeeld een program guide zal je toch nog even moeten grijpen naar een alternatieve bediening of via de normale menu's van de provider deze oproepen wat uiteraard omslachtig is. Wat heerlijk werkt is dat als je met je bediening een signaal selecteert zoals bijvoorbeeld de Ziggo box of een Playstation deze automatisch inschakelen en de afstandsbediening bepaalde functies ook kan uitvoeren zoals menus opvragen en doorlopen, pauze, play, terug etc. Eigenlijk ben ik wel heen enthousiast over de manier hoe deze minimale afstandsbediening functioneert! Dan de TV waar het hier toch om draait. In 1 woord geweldig. Of je nou van knallende kleuren houd of de balans meer warm wilt instellen, dit per input device wilt instellen of voor alle, voor ieder is er wel een instelling en alles ziet er werkelijk waar schitterend uit zonder dat het overdone is. Qua scherpte hoef ik natuurlijk niet te vertellen dat UHD 4K scherp is, ook beelden die niet 4K zijn komen verschrikkelijk mooi en scherp over en worden goed omgezet. Wel 1 puntje van aandacht, bij sommige oudere films of cartoons zie je een bepaalde vorm van ghosting waar beelden raar overkomen en onnatuurlijk bewegen. Er zitten wel enkele settings in de tv waar je deze motion kan aanpassen maar ik heb geen enkele setting gevonden die het helemaal wegneemt. Verzachten lukt wel en tot nu toe is het slechts in bepaalde situaties merkbaar, maar merkbaar is het zeker. Uiteraard is deze tv ook smart. Je treft alle voorkomende en wenselijke apps aan die geinstalleerd kunnen worden. De interface oogt snel en vlot en aanbod is meer dan voldoende zonder overweldigend te zijn. Na 2 weken testen merkte ik dat mijn trouwe kamaraat de Apple TV zo goed als uit is gebleven terwijl ik die altijd dagelijks gebruikte. Switchen tussen Netflix, TV, PS4, Plex gaan snel een naadloos en het lijkt net of alles op de achtergrond al aanstaan en draait zo snel en soepel gaat dit switchen. Top! Echte aanrader voor mensen die net het budget niet hebben voor QLED of OLED maar wel een echte highend tv willen aankopen!

Pluspunten

• Kwaliteit bouw
  • Beeld
  • Smart functie
  • Game functie heeft lage MS

Minpunten

• Ghosting minimaal aanwezig

joel 04-10-2018

scherp beeldscherm

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Erg mooi beeld, scherp en vloeiend. qua prijs kwaliteit verhouding top!
Ook de smart opties werken erg vloeiend en snel, ideaal voor netflix en andere 4k programma's.
Ik ben erg blij met mijn aankoop.

Marjan 28-09-2018

Prachtig beeld en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Samsung heeft altijd een mooi beeld. Prijs/kwaliteitverhouding is goed
Mooie deal in combinatie met soundbar

Sofia 27-07-2018

Precies zoals ik had verwacht

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Het belangrijkste van een tv vind ik de beeldkwaliteit, maar voor een high-end tv als de deze verwacht ik wel wat extra’s. Daaraan heeft deze tv mijn verwachtingen overtroffen.

Vanaf het eerste beeld dat verscheen tijdens de installatie ben ik onder de indruk. De kleuren spatten van het scherm en de zwarttinten zijn erg goed. Na het aanpassen van de beeldinstellingen merk je hoe fijn beeld deze tv produceert. Met de standaardwaardes ingesteld kan het beeld wel wat nep lijken. Er zijn online genoeg handige websites te vinden waar verschillende beeldinstellingen uitgelegd worden en wat ze doen.

Het design gaat er bij Samsung ook op vooruit. Enkele jaren geleden vond ik het design van Samsung tv’s er wat goedkoop uitzien, maar tegenwoordig zien ze er gewoon goed uit. De voet, de rand om de tv en zelfs de afstandsbediening zien er premium uit. Design is persoonlijk, maar iedereen die bij ons de tv ziet staan is vol lof.

De afstandsbediening zelf ziet er niet uit als een standaard afstandsbediening met vele knoppen. Het is kleiner dan gemiddeld met enkele knoppen. Met deze knoppen kun je verder op een intuïtieve manier de tv bedienen. Samen met de spraakbediening dat via de afstandsbediening aangestuurd wordt, werkt de afstandsbediening verassend prettig.

Naast een snel menu vind ik spraakbediening en bluetooth onmisbare opties. De spraakbediening heb ik net al even genoemd en werkt goed. De bluetooth functie werkt eveneens goed. Ik gebruik de bluetooth voor het koppelen van mijn hoofdtelefoon met de tv. Op die manier kan ik rustig tv kijken, terwijl mijn partner aan het werk is, of vice versa. Ik kan nu al niet meer zonder.

Het geluid verraste ons eveneens. Tijdens het installeren speelt de tv enkele melodieuze tonen af. Mijn partner vroeg me gelijk: ‘komt dit uit de tv of uit de soundbar?’. Dat zegt volgens mij wel genoeg. Uiteraard is het geluid van een goede soundbar met subwoofer beter, maar voor standaard speakers vind ik ze goed.

Al met al ben ik erg tevreden over deze tv en is het voor mij de juiste keuze gebleken. Als je een tv zoekt in deze prijsklasse dan zou ik hem zeker overwegen. Ik kan hem iedereen aanraden.

Pluspunten

• Beeld (na handmatig fine-tunen)
  • Voice control
  • Bluetooth voor aanlsuiten hoofdtelefoon

Minpunten

• Standaard beeldinstellingen

Ashish Taneja 28-09-2018

Great Display worth the money

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Good Display. Its a good screen for HD and SD also apart from 4K.
Nice sound as well. Gaming is so much fun with this 50 Hz display.
operator system is quite fast and also user friendly.

Pluspunten

• Great Display
  • Good Sound
  • Sleek Design
  • OS is Fast

Minpunten

• Not android

Heidi88 27-09-2018

Mooie tv

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Mooi groot scherm, helder beeld, heel gemakkelijke afstandsbediening, goed geluid, ben geen extra boxen nodig. Prijs is goed met de cahback actie helemaal goed natuurlijk. Ben vrouw, blond maar heb alles zelf kunnen installeren ging heel gemakkelijk dus.

Peter 15-09-2018

Mooi groot scherm. Zeer mooie kleuren en zeer scherp beeld.

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Mooi strak vormgegeven en zeer scherp beeld. Het geluid is prima. Wij zijn erg tevreden met dezeaankoop

Joop Kornelis 07-09-2018

Super scherp beeld met ook mooi geluid

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Deze TV doet wat beloofd wordt, een prachtig scherp beeld met goed geluid.
Gewoon een mooie en goede TV, waar voor je geld.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • goed geluid

Minpunten

• nog geen ontdekt

G POSTEMA 29-08-2018

PAS 1 DAG IN BEZIT MAAR HET BEELD IS GEWELDIG

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

NA UITGEBREIDE INFO IN DE WINKEL IS ONZE KEUZE OP DIT TOESTEL GEVALLEN .
WAT NU AL OPVALT IS DE RAZEND SNELLE BEDIENING EN HET PRACTIGE BEELD.

Pluspunten

• GROOT SCHERP BEELD

Kroon M 23-08-2018

Erg mooi beeld

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Goede TV met zeer helder beeld. De werking van de app's is super. TV is erg snel en dan met name direct aan / uit.

hoeijmakers 19-08-2018

Een scherm met heldere, levendige beelden. Prachtig contrast

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Dankzij de One Remote Controle bedien je alle randapparatuur met 1 afstandsbediening. Bovendien hoef je nooit iets te missen, omdat je de tv via smartthings met een smartphone en tablet kan verbinden. Mooie, strakke uitstraling en schitterende heldere en levendige beelden.

Roy 20-07-2018

Super beeld

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Ik zat al een tijdje te dubben tussen een Sony of een Samsung. Niet alleen qua beeld maar ook qua design. Uiteindelijk voor Samsung gegaan omdat daar ook de updates beter zijn. Ben blij dat ik voor de 55 inch heb gekozen en niet voor de 50 inch. Zitvlak van mijn bank zit op 3,20 meter en dan kijkt de 55 inch toch beter. In mijn geval komt die ook qua grote beter uit in mijn woonkamer. Beeld kwaliteit is fantastisch.

Theo 01-07-2018

Wow, schitterend!

Geschreven voor: Samsung UE55NU8000L

Ik heb deze TV nu een week. Gekocht bij de media markt. Aangesloten op glasvezel xs4all. De installatie ging probleemloos. Het beeld is kraakhelder! Je krijgt het gevoel dat iemand zo van het beeld de kamer instapt.😁

Pluspunten

• Kraakhelder
  • Eenvoudige installatie