Samsung UE55NU8000L - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,49 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

joel 04-10-2018

scherp beeldscherm

Erg mooi beeld, scherp en vloeiend. qua prijs kwaliteit verhouding top!
Ook de smart opties werken erg vloeiend en snel, ideaal voor netflix en andere 4k programma's.
Ik ben erg blij met mijn aankoop.

Anoniem 26-09-2018

PREMIERE PLEK VOOR SAMSUNG PREMIUM

Na een goede uitleg tussen voor en nadelen en verschillend mogelijkheden omtrent de vooruitgang in TV wereld besloten wij ons te richten op het voor ons vertrouwde merk Samsung..
met deze Premium UHD TV hebben wij vertrouwde gebruiksvriendelijkheid ,betaalbare mooie 55inch TV met een beeld beleving ,waarbij we ons op momenten in de bioscoop wanen !

Casa 04-10-2018

Pracht toestel

Sinds een week hangt deze in de woonkamer, verbluffende heldere beelden, super snelle internet interface.
YouTube kijken via de Tv gaat nu sneller en beter beeld dan op de laptop.

Marjan 28-09-2018

Prachtig beeld en gebruiksvriendelijk

Samsung heeft altijd een mooi beeld. Prijs/kwaliteitverhouding is goed
Mooie deal in combinatie met soundbar

Ashish Taneja 28-09-2018

Great Display worth the money

Good Display. Its a good screen for HD and SD also apart from 4K.
Nice sound as well. Gaming is so much fun with this 50 Hz display.
operator system is quite fast and also user friendly.

Pluspunten

• Great Display
  • Good Sound
  • Sleek Design
  • OS is Fast

Minpunten

• Not android

Heidi88 27-09-2018

Mooie tv

Mooi groot scherm, helder beeld, heel gemakkelijke afstandsbediening, goed geluid, ben geen extra boxen nodig. Prijs is goed met de cahback actie helemaal goed natuurlijk. Ben vrouw, blond maar heb alles zelf kunnen installeren ging heel gemakkelijk dus.

WimK 27-09-2018

Zeer tevreden over de Samsung 8000 serie

Wij hadden als een samsung 7000 serie 49'' en waren daar zeer tevreden over. Nu hebben we een 55'' gekocht van de 8000 serie.

Peter 15-09-2018

Mooi groot scherm. Zeer mooie kleuren en zeer scherp beeld.

Mooi strak vormgegeven en zeer scherp beeld. Het geluid is prima. Wij zijn erg tevreden met dezeaankoop

Odette 10-09-2018

Geweldig en boven verwachting!

Wij hebben deze TV gekocht en zijn er super blij mee. Geweldig mooi beeld! Geweldig geluid en makkelijk in bediening!!

Joop Kornelis 07-09-2018

Super scherp beeld met ook mooi geluid

Deze TV doet wat beloofd wordt, een prachtig scherp beeld met goed geluid.
Gewoon een mooie en goede TV, waar voor je geld.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • goed geluid

Minpunten

• nog geen ontdekt

G POSTEMA 29-08-2018

PAS 1 DAG IN BEZIT MAAR HET BEELD IS GEWELDIG

NA UITGEBREIDE INFO IN DE WINKEL IS ONZE KEUZE OP DIT TOESTEL GEVALLEN .
WAT NU AL OPVALT IS DE RAZEND SNELLE BEDIENING EN HET PRACTIGE BEELD.

Pluspunten

• GROOT SCHERP BEELD

Kroon M 23-08-2018

Erg mooi beeld

Goede TV met zeer helder beeld. De werking van de app's is super. TV is erg snel en dan met name direct aan / uit.

JodeRo 20-08-2018

Prachtig beeld

We hebben de Samsung TV gekocht voor onze zoon voor gebruik van Netflix en spelen van spellen op zijn PlayStation 4. Hij is laaiend enthousiast over het beeld en het geluid.

hoeijmakers 19-08-2018

Een scherm met heldere, levendige beelden. Prachtig contrast

Dankzij de One Remote Controle bedien je alle randapparatuur met 1 afstandsbediening. Bovendien hoef je nooit iets te missen, omdat je de tv via smartthings met een smartphone en tablet kan verbinden. Mooie, strakke uitstraling en schitterende heldere en levendige beelden.

Mlevering 14-08-2018

Prachtig model, smalle rand en een pefect plaatje!

Gisteren heb ik meerdere TV’s bekeken maar mijn oog werd elke keer naar deze Samsung uit de 8000 serie getrokken. 55 inch is echt een mooie maat voor in onze huiskamer. Binnen 10 minuten is deze volledig geïnstalleerd en kan het genieten beginnen! Echt een aanrader!!!

Soofer 12-08-2018

Premium tv

We kijken al ruim vier weken naar volle tevredenheid naar deze tv. De tv is in de plaats gekomen van een hd tv en de verschillen zijn enorm. Ik zou niet meer terug willen naar een kwaliteit lager dan 4K.

Hieronder de punten waar ik erg tevreden over ben:

De beeldkwaliteit is gewoon erg goed. Zwart is ook echt zwart en dan komt de algemene kijkervaring ten goede. 4K series kijken op Netflix is een feestje geworden.

De kijkhoek is eveneens prima. We hebben de tv aan de muur hangen en overal in de kamer heb je goed beeld. Ook op de stoel die schuin voor de tv staat.

Het Android menu is lekker snel. Met Google Play store haal je superveel apps binnen. In de praktijk gebruiken wij alleen Netflix en Uitzending Gemist, maar je hebt toegang tot honderden apps.

Het design is strak en de bies rondom het beeldscherm valt tijdens het tv kijken niet op. Het standaard geluid dat uit de tv komt is voldoende voor normaal tv kijken, maar bij series en films is een soundbar met subwoofer oid wel aan te raden.

Samenvattend is deze tv de juiste keuze voor ons. Als het is je budget past zou ik deze tv zeker als optie meenemen in de keuzes. Een aanrader.

Anoniem 03-08-2018

Mooi design en helder beeld

Super beeld. Mooi plat scherm en makkelijk te installeren als he de stappen goed volgt. Goede update ondersteuning

Jeffry 03-08-2018

Wat een genot om naar te kijken

Ik heb deze tv nu enkele weken in gebruikt. Als vervanging van mijn 15 jaar oude plasma was het natuurlijk geen verrassing dat deze tv een gigantische stap voorwaarts is. Uitpakken en installatie waren zo gedaan, waar ik mijn 50kg plasma nog met 2 personen moest verwijderen kon ik deze tv in mijn eentje monteren en was allemaal erg simpel en goed gedocumenteerd. Het design van de tv is goed maar niet helemaal naar mijn smaak. Waar de nieuwe Qled lijn een aparte kast heeft om alles op aan te sluiten heeft deze tv de normale aansluitingen aan de achterzijde. Nu heeft Samsung wel geprobeerd dit op te lossen door kabelgootjes te gebruiken waar je de kabels doorheen kan leiden en dan via de poot naar onderzijde te geleiden. Echter passen niet alle kabelsoorten in deze gootjes en is montage ervan lastig als je niet achter je tv kan staan tijdens de montage. Jammer dus echter geen spelbreker. De voorzijde van de tv heeft een minimale buitenrand en oogt strak. Achterzijde is van verhard plastic en is niet helemaal mijn smaak echter die achterkant zie je toch nooit. De tv kan makkelijk opgehangen worden of op een voet worden geplaatst. De voet is minimaal en zorgt voor een waggelend geheel als je de tv wilt verplaatsen, niet heel stabiel echter nooit het gevaar of idee dat alles om zal vallen.

Dan de beeld kwaliteit, ook niet geheel onbelangrijk bij een tv nietwaar? Daar kan ik kort over zijn, fantastisch! Wat een strak en helder beeld. Hoe beter de source het strakker het wordt, maar zelfs met verouderde beelden wordt deze goed geupscaled. Contrasten zijn perfect waar wit en zwart echt goed overkomen.

Als laatste wil het nog hebben over de audio en smart functies. Audio is goed en volume kan lekker hard, echter blijft het blikkerig en heeft geen enkele warmte of bass erin zitten, daar zul je dus toch altijd nog een aparte set voor nodig hebben.

De smart functies zijn geweldig. De app store heeft voldoende keuze en mogelijkheden om je van alle gemakken te voorzien. Switchen tussen apps gaan vlot en geen enkele vertraging merkbaar. Ook fijn is dat de tv zelf aangaat en juiste source selecteerd als je bijvoorbeeld een game console opstart, een apple tv aanzet of materiaal streamt van mobiel naar tv. Complimenten voor deze tv en zeker een aanrader.

Sofia 27-07-2018

Precies zoals ik had verwacht

Het belangrijkste van een tv vind ik de beeldkwaliteit, maar voor een high-end tv als de deze verwacht ik wel wat extra’s. Daaraan heeft deze tv mijn verwachtingen overtroffen.

Vanaf het eerste beeld dat verscheen tijdens de installatie ben ik onder de indruk. De kleuren spatten van het scherm en de zwarttinten zijn erg goed. Na het aanpassen van de beeldinstellingen merk je hoe fijn beeld deze tv produceert. Met de standaardwaardes ingesteld kan het beeld wel wat nep lijken. Er zijn online genoeg handige websites te vinden waar verschillende beeldinstellingen uitgelegd worden en wat ze doen.

Het design gaat er bij Samsung ook op vooruit. Enkele jaren geleden vond ik het design van Samsung tv’s er wat goedkoop uitzien, maar tegenwoordig zien ze er gewoon goed uit. De voet, de rand om de tv en zelfs de afstandsbediening zien er premium uit. Design is persoonlijk, maar iedereen die bij ons de tv ziet staan is vol lof.

De afstandsbediening zelf ziet er niet uit als een standaard afstandsbediening met vele knoppen. Het is kleiner dan gemiddeld met enkele knoppen. Met deze knoppen kun je verder op een intuïtieve manier de tv bedienen. Samen met de spraakbediening dat via de afstandsbediening aangestuurd wordt, werkt de afstandsbediening verassend prettig.

Naast een snel menu vind ik spraakbediening en bluetooth onmisbare opties. De spraakbediening heb ik net al even genoemd en werkt goed. De bluetooth functie werkt eveneens goed. Ik gebruik de bluetooth voor het koppelen van mijn hoofdtelefoon met de tv. Op die manier kan ik rustig tv kijken, terwijl mijn partner aan het werk is, of vice versa. Ik kan nu al niet meer zonder.

Het geluid verraste ons eveneens. Tijdens het installeren speelt de tv enkele melodieuze tonen af. Mijn partner vroeg me gelijk: ‘komt dit uit de tv of uit de soundbar?’. Dat zegt volgens mij wel genoeg. Uiteraard is het geluid van een goede soundbar met subwoofer beter, maar voor standaard speakers vind ik ze goed.

Al met al ben ik erg tevreden over deze tv en is het voor mij de juiste keuze gebleken. Als je een tv zoekt in deze prijsklasse dan zou ik hem zeker overwegen. Ik kan hem iedereen aanraden.

Pluspunten

• Beeld (na handmatig fine-tunen)
  • Voice control
  • Bluetooth voor aanlsuiten hoofdtelefoon

Minpunten

• Standaard beeldinstellingen

Roy 20-07-2018

Super beeld

Ik zat al een tijdje te dubben tussen een Sony of een Samsung. Niet alleen qua beeld maar ook qua design. Uiteindelijk voor Samsung gegaan omdat daar ook de updates beter zijn. Ben blij dat ik voor de 55 inch heb gekozen en niet voor de 50 inch. Zitvlak van mijn bank zit op 3,20 meter en dan kijkt de 55 inch toch beter. In mijn geval komt die ook qua grote beter uit in mijn woonkamer. Beeld kwaliteit is fantastisch.