Samsung UE49NU7170 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,97 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

William1983 15-10-2018

Helder en mooi beeld

De televisie is gemakkelijk te installeren. Alles wijst voor zich. De beeldkwaliteit is erg zuiver en duidelijk. Wat ook erg gaaf is, is het SMART menu. Verder is de 49 INCH voor ons een prima formaat. wij hebben een woonkamer van ongeveer 8m bij 11m. Wat ook erg prettig is, is dat de TV niet zwaar is en zodoende kan je hem goed aan een beugel hangen aan de muur.

Pluspunten

• zuiver beeld
  • makkelijk in gebruik te nemen opties

Minpunten

• geluidskwaliteit

Real_Madrid97 14-10-2018

Goede Allrounder

Deze samsung TV heb ik nu ongeveer een maand in huis en er wordt intensief gebruik van gemaakt. De tv heeft een mooi formaat ook als je op een meter of 4/5 van de tv af zit is alles nogsteeds goed en scherp te zien. Het feit dat de TV UHD is vind ik een uitkomst, het beeld is haarscherp en de detail is erg goed. Wij kijken veel sport op de TV en nooit stoort of hapert het beeld waar ik erg blij mee ben. Het enige punt van kritiek vind ik de geluidskwaliteit want die is niet zo heel erg goed, toch kan je met een relatief laag geprijsde soundbar dit probleem eenvoudig verhelpen, al met al een prima televisie!

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • design

Minpunten

• geluidskwaliteit

deTester 11-10-2018

Hoge kwaliteit, voor een schappelijke prijs!

Sinds 3,5 week heb ik de Samsung UE49NU7170 in huis en ik ben er bijzonder tevreden over!

Het beeld is bijzonder scherp en de geluidskwaliteit is hoog. De televisie is eenvoudig te installeren en neemt weinig ruimte in ondanks de 49 inch omvang, mede door het strakke design.

Ik ben ook erg te spreken over de Smart TV functionaleit. Ik kijk graag Netflix of luister muziek via Spotify en dat gaat nu via een druk op de knop.

Al met al ben ik erg tevreden over het product en zou ik het ook zeker aanraden!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid

James H 09-10-2018

Prima TV

We hebben onze philips 46” LED HD even ingeruild voor deze 49” 4K Samsung.
De installatie van de poten is eenvoudig. Leg de TV wel even op een tafel en met 4 boutjes is het zo gepiept.
Aansluiten en aanzetten. De Samsung heeft 3 hdmi ingangen waar de ‘oude’ philips er 4 had, welke ook allemaal in gebruik waren.
De installatie verloopt soepen, alhoewel de app niet wil koppelen met de tv. Met de afstandbediening werkt het echter ook prima.
Het beeld is mooi. Na het veranderen van en spelen met een heleboel parameters kom je toch weer terug op de standaard instellingen. Deze geven een prima beeld.
Ook het geluid is goed, al halen de tv speakers het uiteraard niet bij een soundbar. Maar spraak is goed verstaanbaar en ook het gebrul van een F1 motor op de PS4 komt lekker door.
De afstandbediening zit rammend vol met knoppen, waarvan je de meeste zleden gebruikt. Bij deze versie zit geen One Remote Control, die in dagelijks gebruik veel makkelijker is.
Waar ik fan van blijf is het besturingssysteem. Wat werkt dat mooi op deze tv. Zeker als je het vergelijkt met een philips.

Pluspunten

• Beeld
  • Smarthub

Minpunten

• Geen One Remote Control

Een echte topper 01-10-2018

Aanrader

Onze vorige televisie was inmiddels 15 jaar oud waardoor we hebben besloten om een nieuwe aan te schaffen. Onze voorkeur bij een nieuwe televisie was dat het voldoet aan de laatste technologie qua beeldkwaliteit. We hebben verschillende merken en verschillende types bekeken. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Samsung UE49NU7170 4K UHD televisie.

Laat ik allereerst beginnen met het feit dat de beeldkwaliteit een echter verademing is ten opzichte van onze oude televisie. De televisie beschikt over een zeer scherp en super helder beeld met goede geluidskwaliteit. Verder kan de installatie van de televisie plaatsvinden via een app die je eenvoudig kunt downloaden op je telefoon en zijn alle kabels goed weg te werken via klemmen die je aan de poten van de televisie vastklikt.

Wel een minpunt van deze televisie is de ruimte van de poten (ook wel de standaard). Deze staan wel breed onder de televisie, maar zijn niet erg hoog waardoor mijn soundbar hier niet mooi onder verwerkt kan worden. Gevolg is dat de soundbar wat ongelukkig voor de televisie komt te liggen.

Al met al is deze televisie een echte topper!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bediening
  • Installatie app

Minpunten

• Stevigheid van de standaard
  • Ruimte tussen de poten

Mark20 27-09-2018

Mooie prijs-kwaliteitsverhouding

De Samsung UE49NU7170 is een hele goeie televisie met een goeie prijs-kwaliteit verhouding. De televisie heeft een zeer helder beeld met volle, mooie kleuren. Aansluiting en installatie gaat erg vlot en zonder problemen. De designvoetstukken zijn eenvoudig te installeren en staan erg mooi en stabiel. De rand is dun en strak zodat het beeld mooi groot lijkt. Met de afstandsbediening kan alles bediend worden, echter zou deze esthetisch wat beter afgewerkt kunnen worden. Al met al, een zeer mooie televisie voor een interessante prijs.

• Helder beeld
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Korte stroomkabel
  • Minder aantrekkelijke afstandsbediening

Kees Veerman 18-05-2018

Top TV

Echt een prachtig beeld! Opvallend dat de CI+ module er achterin ingeprikt kan worden, met een haaks plugje. Wat wel vervelend is, is dat de nieuwe feature (SmartThings app) bij ons niet werkte, en ik heb meer mensen zien mopperen op deze nieuwe app. De foutmelding (116) gaf aan dat je de software op de TV moest updaten, maar de software was reeds uptodate. Ook ging inloggen op de Samsung account niet vanzelf. Later wel gelukt. Vreemd genoeg lijkt de RTLXL app te ontbreken, de NPO gemist app is er wel? Kun je uiteraard wel via internet of airplay afspelen, maar werkt toch net niet zo lekker?

Pluspunten

• Prachtig beeld

Minpunten

• opstartprobleempjes nieuw model?