Sony KD-49XF8096 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,70 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

RS van Aalst 20-05-2018

Wereldkeuze!

Na meer dan 6 jaar werd het weer eens tijd voor een nieuwe tv. Mijn oog is toen gevallen op de de Sony KD-49XF8096 4K UHD TV. Deze nieuwe tv is meer dan de helft groter en ik kon mijn ogen niet geloven vanwege de haast levensechte kleuren. Ik hou van actiefilms en actiegames, deze worden vloeiend en helder weergegeven door Sony’s Motionflow XR technologie. Mijn verwachtingen zijn allemaal waargemaakt. We streamen graag films en mijn vriendin kijkt regelmatig Netflix. Nu de tv Wifi en Bluetooth heeft kunnen we Netflix kijken zonder onze laptops aan te hoeven sluiten. De afstandsbediening heeft een extra grote ‘Netflix’-knop. Het installeren was erg intuïtief. Ik hoefde de tv slechts aan te doen en daarna doorloop je 10 eenvoudige stappen. Ook het design is super strak en wat ik erg mooi vind is dat de tv ontzettend slank oogt. Recentelijk heb ik ook spraakbesturingsfunctie ontdekt in de afstandsbediening. Deze werkt verrassend goed! Wat ik dan wel jammer vind, is het feit dat de ontvanger voor de afstandsbediening onderin de tv zit en mijn Harman Kardon set blokkeert dit signaal deels. Klein minpuntje, maar verder kan ik deze tv absoluut aanraden!

Pluspunten

• Slank design
  • Kwaliteit beeld
  • Spraakbesturingsfunctie

• Positie receiver afstandbediening

Anstecy 29-05-2018

Top televisie!!

Hele fijne televisie, wij genieten van het grote scherm, het goede geluid en het scherpe beeld. Het formaat is goed, het geluid is goed en wij genieten met het hele gezin van dit fijne apparaat. Het lichtje in het midden onderaan is soms wat vervelend als je in het donker een film zit te kijken, maar verder zijn we er heel blij mee.

Pluspunten

• scherp beeld
  • goed geluid

Minpunten

• lichtje in het midden onderaan

Fred 24-05-2018

Top kwaliteit

Geweldige tv. Om te beginnen plug and play. Daarna zie je de beeldresolutie. Echt perfect. Film/series kijken is met de 4K kwaliteit echt top. Ook programma’s terug kijken met apps werkt goed. Al met al een aanrader.

Pluspunten

• Goede resolutie
  • Plug and play

Alies 23-05-2018

Geweldige tv

De tv is makkelijk te installeren.Met een android account is het simpel om bestaande apps te plaatsen. Het beeld is superscherp, niet te vergelijken met onze oude tv. wij hadden een 32 inch, een oudje inmiddels. Bij een wielerwedstrijd is het net of je in de bergen zit ipv thuis op de bank zo mooi en duidelijk wordt de omgeving getoond.

Pluspunten

• grote
  • instalatie

Minpunten

• geluid

JLG 23-05-2018

Snelle, slanke TV

Nu een week of 4 in bezit en nog geen spijt van gehad. Prima beeld, zeker met 4K content. Ondanks de, in mijn ogen, wat matige soecs voor de prijs presteert de tv boven verwachting. Ik heb deze eerst in de keuken gehad maar daar hangt inmiddels een OLED. Deze nu op de slaapkamer waar er eigenlijk maar 1 nadeel is. Wat eigenlijk juist de kracht is. Er komt een enorme bak licht vanaf. Dus voor partner minder leuk als er geslapen wordt 😉
De menu’s zijn heerlijk snel en responsief. Ik heb er Kodi op draaien, wat naar behoren werkt. Fijn dat het een Android OS tv is. Legio aan mogelijkheden.

Pluspunten

• 4K met prachtig contrast
  • Zeer vlot en responsief
  • Android OS met mogelijkheid installeren Kodi
  • Ingetogen, minimalistisch design

• Soms wat backlight bleeding
  • Voelt niet erg solide

rickmaes 21-05-2018

helder beeld, strak design

Ik heb deze tv getest om te kijken of ik zou gaan voor een 49" tv of toch een maatje groter zou nemen. De Netflix app voegt echt wat toe, de andere apps in mijn ogen niet.

Wanneer ik de tv vergelijk met mijn philips led tv van jaren geleden dan mis ik een makkelijk menu met apps zoals YouTube (deze kun je wel met spraakbesturen oproepen). Door het grotere beeld en smallere omlijning lijkt deze tv nauwelijks groter. In eerste instantie vond ik het beeld erg donker, door wat instellingen te wijzigen kwam het meer richting mijn smaak.

Zou ik de tv zelf kopen? Nee, zou liever voor een maatje groter gaan. Zou ik zijn grotere broer kopen? waarschijnlijk niet. Wanneer ik de tv vergelijk met zijn concurrenten ligt hij hoger in prijs en ik kan de meerwaarde niet direct thuisbrengen.

Pluspunten

• Netflix knop

Minpunten

• prijs
  • lastig menu

Dennis van Scherpenzeel 17-05-2018

Een aanrader

Ik heb deze tv nu 3 weken thuis, en begin er steeds meer functies van te ontdekken. Naast het haarscherpe beeld en makkelijke gebruikersinterface valt nog iets op. Het is naast dat het een gewone tv is, ook een volwaardig mediacentrum. Alle apps binnen handbereik en supermakkelijk in gebruik, vooral als je Android gewend bent.
Ik stream films en tv-series, bekijk foto's van mijn telefoon met gemak op mijn tv.
Netflix zend uit in Ultra HD en 4K kwaliteit en de sony zend het vloeiend uit. Iedereen die twijfelt, zou ik aanraden deze te kiezen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Helder beeld
  • Soepele interface
  • Volwaardig mediacentrum

Minpunten

• Geluidstechnisch niet hoogstaand

Tammo1982 17-05-2018

Geweldig Beeld en fijne bediening!

Hiervoor hadden wij een wat oudere Panasonic 'Smart' TV, maar wat maakt deze SONY een ongelooflijk verschil! Naast de beeldkwaliteit welke echt uitstekend is, laat het apparaat zich makkelijk bedienen. Ondanks de vele mogelijkheden spreken de menu's voor zich, in een handomdraai stream je media van telefoon of tablet (helaas gaat dit van een MacBook niet zo gemakkelijk maar dat ligt meer aan Apple welke z'n producten niet altijd even goed laat verbinden/samenwerken met Android). Wat ons ook opviel is dat de kleuren erg natuurgetrouw overkomen met de overduidelijke kwaliteit van 4K (bij sommige andere merken is de kleurstelling/helderheid vaak niet helemaal realistisch meer). Verder vinden wij de ingebouwde microfoon (in de afstandsbediening) ook erg nuttig, zo heb je erg eenvoudig een serie gevonden in bijvoorbeeld Netflix. Nog een pluspunt; met Google Play installeer je eenvoudig apps van derden, zoals bijvoorbeeld KODI waar je nog meer media eenvoudig kunt streamen.

Paar kleine puntjes ter verbetering:

- De behuizing voelt wat goedkoop aan (merk je eigenlijk enkel met ophangen), het geheel ziet er wel mooi strak uit en dit zal ook bijdragen aan de qua specificaties toch best gunstige prijsstelling.
- Met de afstandsbediening moet je nog altijd een beetje mikken (bij sommige andere merken is dit nagenoeg niet meer het geval bij) Al met al zijn heel tevreden over deze TV en kunnen deze dan ook absoluut aanraden.
- Geluidskwaliteit had beter gekund, hier wil ik wel bij vermelden dat dit nu eenmaal een bijkomstigheid is van platte TV's waar wat minder ruimte is voor enige klankkast. Beste is toch om dit soort TV's op een extern geluidssysteem aan te sluiten (bijvoorbeeld een soundbar of surround set)

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Google Play
  • Eenvoudig Streamen