Sony KD-49XF8505 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,80 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony KD-49XF8505 op Kieskeurig.nl.

7,3

• Slecht

7416bram 05-06-2018

Mooie televisie, matig geluid

Geschreven voor: Sony KD-49XF8505

Ik heb deze tv anderhalve maand mogen testen. De televisie heeft een mooi scherm, maar de geluidskwaliteit valt mij erg tegen. Je verwacht van zo'n grote en prijzige tv dat het geluid op orde is. De besturing van Android TV is even wennen, maar uiteindelijk werkt het wel fijn. De tv reageert nog wel wat traag, er lijkt een niet al te snelle processor in te zitten. De tv start daarentegen wel snel op en bijvoorbeeld Netflix en YouTube laden snel. Het gebruiksgemak met andere diensten van Google werkt goed en scoort daarmee een dikke voldoende. Al met al een prima televisie voor in de woonkamer, maar ik zou geen muziekvideo's afspelen op deze tv. Ik denk dat in deze prijsklasse betere tv's te krijgen zijn met een nog scherper beeld en beter geluid.

Pluspunten

• Google-producten werken goed
  • Mooi groot scherm
  • Netflix en YouTube laden snel

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Geen haarscherp beeld
  • Prijs-kwaliteitsverhouding

Henk 31-05-2018

topper

Geschreven voor: Sony KD-49XF8505

Na veel onderzoek gedaan te hebben wist ik het zeker: ik wil een Sony tv. Je ziet het beeldkwaliteitsverschil duidelijk wanneer je naar een winkel gaat en tv's van meerdere merken naast elkaar ziet staan. De tv's van Sony springen er altijd uit qua beeldkwaliteit. Zwart is echt zwart en het beeld is naar mijn mening veel realistischer en rustiger dan bij andere merken.
Wat is verder belangrijk vind zijn design, instellingsmogelijkheden en algehele kwaliteit. Eventuele extra's zoals spraakbediening zijn mooi meegenomen. Het geluid vind ik niet belangrijk, want ik gebruik een soundbar met subwoofer. Heel eerlijk; het standaard geluid van alle tv's in deze prijsklasse is sowieso niet geweldig.
Het design is geweldig. Sony heeft mooie materialen gebruikt en dat geeft een luxe uitstraling. De poten waarop de tv staat zien er ook maken het helemaal af.
De instellingsmogelijkheden zijn bijna oneindig. Je kunt de tv helemaal naar eigen smaak instellen. Dit natuurlijk ook dankzij Android tv, wat verder goed en snel draait. Zoals eerder gezegd is het standaard geluid prima, maar wil je meer dan is een soundbar aan te raden.
De tv zapt langzaam. Dat kan wel wat irritant zijn. Hopelijk is dit een issue van Android en wordt het ooit nog eens opgelost met een software update. Voor nu los ik het op door te bladeren in de digitale tv gids en vanuit daar een zender te kiezen.
Een leuke bijkomstigheid is de spraakfunctie. Deze werkt namelijk verrassend goed. Er zit een microfoontje in de afstandsbediening waardoor je via de afstandsbediening commando's kunt geven. Dit is vooral handig als je iets wilt opzoeken op bijvoorbeeld YouTube.
Al met al een tv met een geweldige beeldkwaliteit, en hier draait het uiteindelijk om. Het is voor mij de juiste keuze gebleken en ik kan de tv dan ook echt aanraden.

Pleun 28-05-2018

Mooi design en scherp beeld, geluid valt tegen

Geschreven voor: Sony KD-49XF8505

Heb de SONY KD-49XF8505 nu een tijdje in huis. Wat me meteen opviel was het mooie design en het prachtige beeld.

Het geluid klinkt erg slecht. Heb dit geprobeerd af te stellen, maar krijg dit niet in orde. Als je goed geluid wilt, zou je dus een soundbar aan moeten schaffen. Dit vind ik jammer.

Een optie die me aanspreekt is de microfoon met spraakfunctie op de afstandsbediening. Als ik Spotify wil openen, druk ik op het microfoontje op de afstandsbediening en zeg ik: 'open de Spotify app'. Spotify wordt direct geopend. Dit werkt echt perfect.

Streamen werkt ook perfect. Zowel met Android als iOS apparaten. Ik maak hier veel gebruik van.

Ik merk dat de televisie vaak traag reageert.

• Scherp beeld
  • Spraakbediening werkt goed
  • Streamen gaat makkelijk (Android en iOS)

Minpunten

• Slecht geluid
  • Tv reageert traag
  • Tv loopt soms vast
  • Hoge prijs

Rob 25-05-2018

Superscherp beeld

Geschreven voor: Sony KD-49XF8505

Super beeld, iets te klein voor onze woonkamer, plaatsen heeft een nogal groot oppervlak nodig door de 4 steunpunten. Ophangen kan ook. Geluidskwaliteit van tv zelf is minder, dus kun je hem beter aansluiten op een versterker o.i.d. Smart-tv is best handig :-)

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • smart-tv

Minpunten

• geluid
  • plaatsing

TCteB 25-05-2018

Prima, goede TV met heel mooi beeld.

Geschreven voor: Sony KD-49XF8505

De Sony KD-49XF8505 heb ik nu 4 weken in huis en bevalt zeer goed.
Beeld kwaliteit is zeer goed met zowel veel als weinig omgevings licht, de vertekening onder een kijkhoek is minimaal waardoor je vanuit elke positie in de woonkamer een goed beeld blijft houden.
De installatie is een eenvoudig en duidelijk menu waardoor je een instructie boekje niet nodig hebt, zelfs het koppelen met een wifi netwerk is eenvoudig en werkt prima.
Streamen vanaf Laptop, Tablet en/of telefoon is snel en eenvoudig uit te voeren, film aanzetten optie streamen naar TV en het werkt, apperaten moeten wel op het zelfde netwerk aangesloten zijn.
Nadeel van de TV is wel het geluid, kwaliteit vind ik niet goed, maar kan eigenlijk ook niet anders met de miniscule speakers aan de oderzijde van zo een smalle TV. En met een media box van Ziggo blijf je altijd met 2 afstandbediengen zitten, misschien ook wel te koppelen, maar daar ben ik nog niet achter.

Pluspunten

• Installatie
  • Beeld Kwaliteit
  • Beeld formaat

Stefan Goossens 25-05-2018

Prachtig beeld

Geschreven voor: Sony KD-49XF8505

Ik vind de televisie heel mooi en super handig in gebruik.hij is soms wel wat langzaam tijdens het switchen tussen source of apps terwijl hij de andere keer weer heel snel reageert.

Het beeld staat ook soms compleet vast en moet je de stekker eruit halen, maar ik denk dat dit snel verholpen kan worden in een vorm van een software update.

Verder is het beeld echt prachtig, alleen met een donkere scène is het beeld iets te fel maar mijn mening.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Handig in gebruik
  • Makkelijke afstandsbediening
  • Mooi en handig hoofd menu

Minpunten

• Loopt soms vast
  • Slecht geluid