Sony KD-49XF9005 - Reviews

6,90 cm dikte
49,0 inch

M.irtes 13-06-2018

Sony KD-49XF9005

Na lange zoektocht voor een goeie tv als vervanger voor mijn 9 jaar oud toshiba full hd lcd 100 hz tv kwam ik deze tv tegen. door mijn kijk afstand ik kon max voor 49 inch gaan, anders had ik een 55 inch oled gekocht. ik heb voor deze tv gekozen omdat de belangerijke specs zoals: 4k HDR met 10 bit panel, fald direct led scherm, HDR10 en nu na de update Dolby vision, simpele toegang tot Netflix via de knop op de afstandbediening , opneem fuctie met de externe hardeschijf en twee tuners. maar met de ci+ module een zender opnemen en andere zender kijken behalve Ned 1-2-3 is tegengevallen.(2x ci+ ingangen zou de oplossing zijn) En de tuners van de sony zijn te gevoelig voor de digitale tv kijken via de ci+. in het begin het beeld was steeds met de blokken of haperend. dat is opgelost met een HPF-85/SHS retourband stopfilter.(10euro)
ik heb de tv ongeveer 19 dagen in bezit en tot nu toe ik ben steeds mee bezig met het juiste beeld instellingen . Je hebt verschillende beeld instellingen nodig, voorbeeld bij Netflix Dolby Vision films instellingen zijn te helder bij 4k films of hd films kijken op de netflix app . En ook bij gewone zenders kijken dan weer andere instellingen nodig. Gelukkig na switchen van app naar zenders of anders om instellingen blijven goed bewaard. En de android is niet heel spoel ,soms lopt het vast. maar kodi - netflix- youtube apss vindt ik plus punten van deze tv. ziggo go kan nog niet op deze tv geinstaleerd worden , dat is jammer. en het geluid is helder en hard genoeg. ARC doet zijn werk ook goed via de av receiver met een goede kwaliteit HDMI kabel.

Pluspunten

• netflix
  • dolby vision
  • geluid
  • direct led fald scherm
  • kabelmanagement in de voeten

Minpunten

• ci+ haperend (opgelost met een filter)
  • android
  • prijs
Geschreven voor: Sony KD-49XF9005