Sony KD-49XF9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,90 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony KD-49XF9005 op Kieskeurig.nl.

OGP 24-08-2018

Uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Motivatie: Oude TV ging stuk (HD 100Hz, achtergrondverlichting stuk, 9 jaar oud)
Mijn wensen waren een TV met
- native 100Hz (had mijn oder Sony HD TV al), beter dan 50Hz (ook als naar 400Hz gerekend word)
- direct in plaats van edge achtergrond verlichting
- Internet, idealiter open android interface met app store
- 4K samenwerking met streaming providers
- verhuizing mogelijk - inzetbaar in meerdere Europese landen en Apps aanpasbaar
Naar uitgebreide zoektocht op het internet en lezen van tests/reviews gepubliceerd in verschillende Europese landen waren er twee Sony TVs over. Andere merken (tot nu toe in total drie gekocht, waarvan meerdere Sony TVs) waren ook attractief maar 4K + native 100Hz leek moeilijk voor een goede prijs te vinden.
Eigen Excel tabel met uitgebreide gegevens opgezet, bij drie winkelketens langs een met verschillend verlichte winkels beeldkwaliteit van allen bekeken.
Uiteindelijk bleef deze TV (en zijn voorganger KD-49XE9005) over. Omdat het verschil met de Aug/Sep 2018 cashback actie van Sony alleen maar 60 Euro was het nieuwe model met betere processoren en beeldverwerking-software gekozen.

Opzet simple (kon mijn 16 jarige teenager doen), Netwerk automatisch opgezet, Firmware update snel en simple gedaan met de eerste start, integratie met thuisbioscoop opzet makkelijk zonder problemen, alleen bluetooth (BT) opzet met AV versterker duurde even vanwege ontbreek aan handleiding details over kwaliteitsverbetering van samenspeel bluetooth TV BT zender met AV BT ontvanger. Via Internet en Fora wel gevonden en naar een uur opgelost.
Waar de Instellingen voor beeld en geluid uitgebreid zijn, ben ik over de aanpassingen mbt beeldkwaliteit heel tevreden en heb snel mijn optimale opzet voor Netflix vs. HD (iTunes films en blueray) vs. PS4 en simple TV gevonden. Maar het ingebouwde geluid is alleen goed, de integratie met AV thuisbioscoop een "must". Soundbar kan ik niet beoordelen, maar voor wie er een heeft is een koppeling echt aan te raden.

Internet prima, voor de browser muis en toetsenbord aan te raden.
Youtube, Netflix en 4K iTunes weergave via Apple-TV simple en snel.
Afstandsbediening (meegeleverd) ok, maar soms niet duidelijk welke knoppen-volgorder te nemen om naar de diepere instellingen te komen (handleiding zonder detail hierover)
Goed: werkt ook moeiteloos met Samsung STB afstandsbediening samen (voor gewoon TV en teletekst), ook met iPhone (app voor spiegeling bvb.).
Mooi is de voice-control (had slechte reviews hierover gevonden maar tot nu toe alleen positieve ervaring).
Het design is ok maar niet overweldigend. Met name de voeten zijn groot en niet echt mooi. Mijn oude Sony TV en ook de modellen uit de XF80 lijn met hun centrale voet lijkt mij mooier.

Duurzaamheid is standard, ik neem an dat men in de toekomst naar OLED moet om minder stroomverbruik (=minder CO2) te hebben.

Excuses als deze review spelfouten heeft. Ik ben geen Nederlander van afkomst.

Pluspunten

• kleurruimte gebruik
  • instellingen scherm via menu
  • netwerk verwerking
  • link naar hometheater setup

Minpunten

• bluetooth toelichting (handleiding en in het menu)
  • grote voeten (mijn oude had een mooiere)

M.irtes 13-06-2018

Sony KD-49XF9005

Geschreven voor: Sony KD-49XF9005

Na lange zoektocht voor een goeie tv als vervanger voor mijn 9 jaar oud toshiba full hd lcd 100 hz tv kwam ik deze tv tegen. door mijn kijk afstand ik kon max voor 49 inch gaan, anders had ik een 55 inch oled gekocht. ik heb voor deze tv gekozen omdat de belangerijke specs zoals: 4k HDR met 10 bit panel, fald direct led scherm, HDR10 en nu na de update Dolby vision, simpele toegang tot Netflix via de knop op de afstandbediening , opneem fuctie met de externe hardeschijf en twee tuners. maar met de ci+ module een zender opnemen en andere zender kijken behalve Ned 1-2-3 is tegengevallen.(2x ci+ ingangen zou de oplossing zijn) En de tuners van de sony zijn te gevoelig voor de digitale tv kijken via de ci+. in het begin het beeld was steeds met de blokken of haperend. dat is opgelost met een HPF-85/SHS retourband stopfilter.(10euro)
ik heb de tv ongeveer 19 dagen in bezit en tot nu toe ik ben steeds mee bezig met het juiste beeld instellingen . Je hebt verschillende beeld instellingen nodig, voorbeeld bij Netflix Dolby Vision films instellingen zijn te helder bij 4k films of hd films kijken op de netflix app . En ook bij gewone zenders kijken dan weer andere instellingen nodig. Gelukkig na switchen van app naar zenders of anders om instellingen blijven goed bewaard. En de android is niet heel spoel ,soms lopt het vast. maar kodi - netflix- youtube apss vindt ik plus punten van deze tv. ziggo go kan nog niet op deze tv geinstaleerd worden , dat is jammer. en het geluid is helder en hard genoeg. ARC doet zijn werk ook goed via de av receiver met een goede kwaliteit HDMI kabel.

Pluspunten

• netflix
  • dolby vision
  • geluid
  • direct led fald scherm
  • kabelmanagement in de voeten

Minpunten

• ci+ haperend (opgelost met een filter)
  • android
  • prijs