Philips 7300 series 55PUS7303/12 - Reviews

Diepte
6,82 cm dikte
55,0 inch

DylanG94 24-02-2019

Deze tv heeft me enorm teleurgesteld

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Deze tv is niet goed gekalibreerd. Allereerst de schakelingen tussen heldere scenes en donkere scenes zijn niet heel goed. Helder is veel te fel en bij donker zie je vaak nauwelijks accenten en details en heb je eigenlijk geen idee wat er nou daadwerkelijk op je scherm gebeurt. Vorige tv was ook een Philips en had evenveel nits maar deze deed dit wel prima. Daar werden de heldere scenes niet megafel weergegeven en werden donkere scenes beter verlicht waardoor je dus nooit pijn aan je ogen kreeg. Daarnaast is het bij het geluid een beetje hetzelfde probleem. Hoge tonen zoals achtervolgingen, explosies en schoten zijn erg hard en dialogen met tekst zijn weer veel te zacht, waardoor je dus continu het volume omhoog en omlaag zit te zappen. Dit kan opgelost worden met een HCS/soundbar maar dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Android is veel te ingewikkeld of beter gezegd rommelig. Er zit geen duidelijke Smart tv button op de afstandsbediening, zoals op die van de PUS6703 bijvoorbeeld waarbij je de knop indrukt en gelijk de apps etc onder in beeld verschijnen. Had veel verwacht van Android maar het is duidelijk dat er nog veel aan te verbeteren valt. De afstandsbediening hoewel handig met toetsenbord, is veel te zwaar. Daarnaast zit er geen knop op om te schakelen naar cijfers, wat het erg onhandig maakt omdat je hem dan weer om moet draaien. De kleuren wijken ook erg veel af van de vorige philips die ik had, die ook gebruik maakte van een VA panel. Schandalig eigenlijk dat die FHD van 2015 dus betere prestaties levert als het aankomt op helderheid en contrast. De zwartwaarden zijn wel in orde bij deze tv, zoals ook de scherpte van het beeld maar om nou te zeggen dat deze beter is (zogenaamd 50% betere prestaties) dan de PP UHD processer die in de PUS6703 zit? Nee, bij lange na niet. Zeker weer zo'n marketing gimmick om mensen meer te laten betalen, heb ik me daar even aardig laten belazeren.. Het design is wel oke, poot is wel lelijk en omdat hij wat hoger staat en een kabelwegwerksysteem ontbreekt, zie je ze achter de tv doorlopen. Voor z'n prijs vind ik het een vrij waardeloze tv want de enige pluspunten zijn de afstandsbediening, het ambilight en de 4 hdmi aansluitingen. Daarom is een PUS6703 van 50 inch met zijn prijskaartje een veel gunstigere optie. Deze tv heeft vrijwel alles wat deze kan en een beter Smart tv platform dat gewoon veel eenvoudiger werkt, klik op de knop en je bent meteen bij al je apps en instellingen. En ook deze heeft een Netflix button op z'n afstandsbediening. Deze vermijden dus en gewoon de PUS6703 pakken, veel meer bang voor je buck!

sjitte 01-07-2018

heel goed toestel

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Beeld is heel mooi en scherp,wel wat handigheid geboden voor de instellingen.Het geluid is niet slecht maar zoals de meeste platte tv's matig.De toonregeling is beperkt en geen mogelijkheid om zelf laag en hoog in te stellen.

Jannemanneke 07-06-2019

Ondermaats

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Als je mooi recht voor het toestel zit heb je super beeld en het driezijdige ambilight maakt het geheel af, maar daar stopt alles wel mee. Kijkhoek is om van te janken, enkel recht ervoor is goed. Eender welke hoek geeft een ondermaats resultaat. Ik begrijp niet dat zulke toestellen nog verkocht durven te worden. Oké, het is geen toestel uit de topreeks. Maar gratis krijg je 'm ook niet. En dan dat geluid. Ik heb 'm onmiddellijk via een externe tuner omgeleid, je wordt gek van die schelle speakertjes. Z'n geld niet waard. Spijtig.

CristianoRonaldo 29-05-2019

Goed maar...

+ scherp beeld
+ makkelijke installatie
+ aansluit mogelijkheden
+ redelijk snel internet
+ wifi
+ sneltoets Netflex
+ KPN afstand bediening doet het ook

- redelijk dik
- afstandbediening is zwaar
- bluetooth doet het niet met Bluetooth-koptelefoon.
- android tv app zijn erg beperkt.
- alle aansluitingen aan de zelfde kant behalve stroom, waardoor je met beugel bevestiging vanaf 2 kanten kabels heb lopen.

Fam. S. 28-01-2019

Ambilight, zien is geloven.

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Deze TV was echt spotgoedkoop. Eigenlijk wilde we een oled, maar het beeld was zo goed en het prijsverschil ook dat de keuze snel was gemaakt. Android TV is leuk maar niet helemaal stabiel. De eerste dag bleef het systeem al hangen en de tv wilde ook al een keer niet aan. Maar verder geweldig beeld, Ambilight is fantastisch (hoe hebben we ooit zonder gekund) en veel handige functies. De afstandsbediening is minder handig. Wel leuk dat je er tegen kunt praten. Dit werkt verbluffend goed. Enig nadeel, de tv heeft weinig ingangen. In vergelijking met onze 5 jaar oude Samsung is het een verschil van dag en nacht. In het voordeel van de Philips. Geweldig!

Pluspunten

• Beeld
  • Functies
  • Bedieningsgemak
  • Ambilight

Minpunten

• Matig geluid
  • Rand rond het scherm vrij donker.
  • Geen boutjes voor muurbeugel

Gcvdw 29-12-2018

Goed maar niet alles!

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Op deze tv heb ik ontdekt dat het casten via de iOS telefoon onmogelijk is zonder een derden partij applicatie. Kan dit anders?
De Remote Control applicatie werkt niet op de tv. Ondanks dat ik deze heb geïnstalleerd op de iPhone en de tv zelf waar al de app op voorgeïnstalleerd.
Ik wil graag het geluid naar de Hi end receiver sturen om het geluid op de luidsprekers te krijgen. Deze is aangesloten via een optische kabel. OP de reciever sr5011. De instellingen staan volgens mij goed. Maar ik krijg er geen geluid op.
Dan de Remote Control die bij de tv hoort. Heeft ook qwerty toetsenbord. Maar deze is niet verlicht! Het is haast onmogelijk hiervan gebruik te maken inde avond. Tenzij je met tl licht de tv bediend. Een behoorlijk gemis aan deze afstandsbediening. Dan zijn er sommige apps niet te verwijderen. Zoals playfilm Google. Deze start hinderlijk op wanneer je de tv aanzet. Deze app is niet te veranderen op geen enkel mogelijk manier.
De video en foto app die in de ingebouwd is. Heeft problemen met foto’s en video’s. De foto’s worden op mijn pc en telefoon goed weergegeven. Maar op de tv staan veel foto’s gekanteld. En sommige video’s worden zodanig groot en uitgerekt weer gegeven dat het onmogelijk is om fatsoenlijk er naar te kijken. Ik zie nergens waar je deze instellingen “permanent” kan instellen en veranderen.
De afstandsbediening zelf had beter een “air mouse” kunnen hebben want de cursor nu is traag en erg onhandig. Ook tekst kopiëren en plakken lukt niet met deze software. Erg jammer want als je bijv. Een iptv adres regel moet invullen dan zal je dit allemaal moeten intypen.
Ook bij sommige instellingen kan niet alles geactiveerd worden. Soms heeft dit een reden. Alleen bij sommige instellingen is het onverklaarbaar.

Graag zie ik uitleg over de problemen. Dank u.

Donthuis 16-08-2018

4k TV voor weinig geld met prachtig beeld en goed geluid

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Na het aanpassen van de beeldsinstellingen en Ambilight naar de eigen voorkeuren zijn wij zeer tevreden met deze TV en zijn fraaie beeldkwaliteit. Het geluid is minder dan onze eerdere 37PFL9604, maar acceptabel mits het niveau niet te hoog wordt gezet. Door de vele mogelijkheden is het downloaden en helemaal uitprinten van de gebruiksaanwijzing noodzakelijk. Maar ook die gaf niet volledige duidelijkheid over de opnamemogelijkheden op een USB schijf. Een eerste schijf, die uit de USB aansluiting zelf gevoed wordt kan door de TV in standby niet worden gevonden en is dus niet toepasbaar, een type met aparte netvoeding is bijgekocht en zal nu worden geprobeerd. Minpuntje, maar totnutoe wel het enige.

frans 20-08-2019

schitterend

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

de combinatie 55 inch en ambilight is een weldaad om naar te kijken, makkelijk instelbaar, ook beeldsoort en lichtsoort is in te stellen met een druk op de knop, de diverse apps zijn goed bedienbaar, geen moment spijt van de aankoop

Pluspunten

• beeld
  • ambilight
  • bedieningsgemak

Minpunten

• nog niet gevonden

rva0105 13-08-2019

prima, maar toch missen we iets

Graag volgende features toevoegen:
- vrije nummering van zenders toelaten (en niet sequentieel zoals nu)
- automatisch scherm doven bij radio programma
- betere luidsprekers

John4711 13-08-2019

Geweldig

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Prachtige tv met groot scherp beeld. Door Android kun je eigenlijk alles bekijken wat je maar wilt, ook buiten de zenders om. Ultiem tv kijken.

U.de Graaf 06-08-2019

Mooi groot scherm met een prima beeld

Gekocht bij Kamera-Express Rotterdam

makkelijke installatie schitterend beeld, veel persoonlijke instelopties echt een aanrader, uit alle hoeken scherp beeld, ambiligt goed instelbaar.
aangesloten op mijn Denon 7.1 versterker, of je in de bioscoop zit

FritsPl 07-07-2019

Zeer aanbevelingswaardige TV

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Nu een week in gebruik en zeer dik tevreden.
Deze 43 inch TV doet wat er van hem verlangd wordt.
Snelle android TV met goede bedieningsmogelijkheden.
Ook internet is heel fijn en goed te gebruiken.
Ingebouwde Bluetooth is heel gemakkelijk, ik heb er een muis aangekoppeld wat enkele extra mogelijkheden naar voren haalt en het gebruiksgemak aanzienlijk verbeterd.
Het beeld is mooi en zeer scherp en is ook nog goed aan te passen aan eventuele eigen voorkeuren.
Helaas geen Scartaansluiting meer zodat ik met een extra connector mijn oudere Philips harddiskrecorder moest aansluiten, maar deze werkt wel op deze manier.

Yria 29-06-2019

Makkelijke installatie en aangenaam kijkplezier

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

De installatie verloopt snel en soepel;
Als je wil kan je de instellingen aanpassen naar persoonlijke voorkeur;
De ambilight functie verzacht het kijken goed;
Met de geïntegreerde WiFi is online gaan makkelijk en snel.

Roykep 15-06-2019

Zeer geavanceerd en vele mogelijkheden

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Televisie werkt goed niks geen tegen werking doet precies wat je wilt en zoekt dus wat wil je meer.
Zou wel een berichtje willen hebben voor een update wanneer die er is ??

Lau1 09-06-2019

Goed product met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Installeren was redelijk gemakkelijk.
Mooi beeld en het is rustig kijken met de driezijdig amberlight.
Enige jammere is, de voet is niet draaibaar.

H.Jongman 06-06-2019

PRIMA TELEVISIE

Geschreven voor: Philips 7300 series 50PUS7303/12

We waren toe aan een nieuwe televisie.(andere was 11 jaar oud)
Na veel zoeken kwamen we uit op deze phillips.
Wat een openbaring.
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Ook het Ambilight is heel mooi.(en instelbaar)
Via de afstandbediening kan je inspreken wat je wilt doen(b.v. youtube en welk filmpje je dan wilt zien).
Prijs/kwaliteit is prima in verhouding.
Echt een aanrader.
Nu een half jaar in bezit.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • mogelijkheden
  • prijs/kwaliteit
  • duidelijk instelmenu

Minpunten

• tot nu toe niets gevonden

moob 02-06-2019

matig tevreden

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Kijkhoek valt tegen. Vorige Philips tv had een betere kijkhoek.
Soms wel beeld maar geen geluid. Na een paar keer opnieuw opstarten is meestal beeld en geluid weer aanwezig. Ben er niet zeker van of dit aan de tv of aan iets anders kan liggen.

Prima tv 25-05-2019

Prima tv

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Zeer mooi beeld en geluid duidelijke instructie ben zeer tevreden!
Heb ambilight wat zeer mooi is!
Ik zou deze tv zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Ambilight

horizon63 21-05-2019

prima produckt

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Gebruik vriendelijk, pracht mooi beeld ! Ambilight instellingen geniaal! en niet te vergeten de spraak toevoeging.

Johan 18-05-2019

Van harte aanbevolen!

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7303/12

Wij hebben inmiddels een half jaar deze TV. Het was wennen, heel erg wennen. Maar als je rustig alles uitzoekt kun je vrijwel alles instellen en installeren. Wij willen nooit meer zonder ambilight. En ook niet zonder Android tv. Koppelen met je Android telefoon is een makkie. De spelcomputers (XB1X/Switch) doen het ook prima. Ook is de tv rechtstreeks aangesloten op een schotelantenne en op Ziggo digitale tv. Het beeld is geweldig. Lijkt bijna oled. Het geluid blijft achter. Daarom hebben wij de digitale uitgang aangesloten op een extern soundsysteem. Helemaal top.

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Ambilight!
  • Veelzijdig instelbaar
  • Android tv
  • Spraak besturing werkt perfect