Philips 7300 series 43PUS7303/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,71 cm dikte
43,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7300 series 43PUS7303/12 op Kieskeurig.nl.

sjitte 01-07-2018

heel goed toestel

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Beeld is heel mooi en scherp,wel wat handigheid geboden voor de instellingen.Het geluid is niet slecht maar zoals de meeste platte tv's matig.De toonregeling is beperkt en geen mogelijkheid om zelf laag en hoog in te stellen.

DylanG94 24-02-2019

Deze tv heeft me enorm teleurgesteld

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Deze tv is niet goed gekalibreerd. Allereerst de schakelingen tussen heldere scenes en donkere scenes zijn niet heel goed. Helder is veel te fel en bij donker zie je vaak nauwelijks accenten en details en heb je eigenlijk geen idee wat er nou daadwerkelijk op je scherm gebeurt. Vorige tv was ook een Philips en had evenveel nits maar deze deed dit wel prima. Daar werden de heldere scenes niet megafel weergegeven en werden donkere scenes beter verlicht waardoor je dus nooit pijn aan je ogen kreeg. Daarnaast is het bij het geluid een beetje hetzelfde probleem. Hoge tonen zoals achtervolgingen, explosies en schoten zijn erg hard en dialogen met tekst zijn weer veel te zacht, waardoor je dus continu het volume omhoog en omlaag zit te zappen. Dit kan opgelost worden met een HCS/soundbar maar dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Android is veel te ingewikkeld of beter gezegd rommelig. Er zit geen duidelijke Smart tv button op de afstandsbediening, zoals op die van de PUS6703 bijvoorbeeld waarbij je de knop indrukt en gelijk de apps etc onder in beeld verschijnen. Had veel verwacht van Android maar het is duidelijk dat er nog veel aan te verbeteren valt. De afstandsbediening hoewel handig met toetsenbord, is veel te zwaar. Daarnaast zit er geen knop op om te schakelen naar cijfers, wat het erg onhandig maakt omdat je hem dan weer om moet draaien. De kleuren wijken ook erg veel af van de vorige philips die ik had, die ook gebruik maakte van een VA panel. Schandalig eigenlijk dat die FHD van 2015 dus betere prestaties levert als het aankomt op helderheid en contrast. De zwartwaarden zijn wel in orde bij deze tv, zoals ook de scherpte van het beeld maar om nou te zeggen dat deze beter is (zogenaamd 50% betere prestaties) dan de PP UHD processer die in de PUS6703 zit? Nee, bij lange na niet. Zeker weer zo'n marketing gimmick om mensen meer te laten betalen, heb ik me daar even aardig laten belazeren.. Het design is wel oke, poot is wel lelijk en omdat hij wat hoger staat en een kabelwegwerksysteem ontbreekt, zie je ze achter de tv doorlopen. Voor z'n prijs vind ik het een vrij waardeloze tv want de enige pluspunten zijn de afstandsbediening, het ambilight en de 4 hdmi aansluitingen. Daarom is een PUS6703 van 50 inch met zijn prijskaartje een veel gunstigere optie. Deze tv heeft vrijwel alles wat deze kan en een beter Smart tv platform dat gewoon veel eenvoudiger werkt, klik op de knop en je bent meteen bij al je apps en instellingen. En ook deze heeft een Netflix button op z'n afstandsbediening. Deze vermijden dus en gewoon de PUS6703 pakken, veel meer bang voor je buck!

Donthuis 16-08-2018

4k TV voor weinig geld met prachtig beeld en goed geluid

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Na het aanpassen van de beeldsinstellingen en Ambilight naar de eigen voorkeuren zijn wij zeer tevreden met deze TV en zijn fraaie beeldkwaliteit. Het geluid is minder dan onze eerdere 37PFL9604, maar acceptabel mits het niveau niet te hoog wordt gezet. Door de vele mogelijkheden is het downloaden en helemaal uitprinten van de gebruiksaanwijzing noodzakelijk. Maar ook die gaf niet volledige duidelijkheid over de opnamemogelijkheden op een USB schijf. Een eerste schijf, die uit de USB aansluiting zelf gevoed wordt kan door de TV in standby niet worden gevonden en is dus niet toepasbaar, een type met aparte netvoeding is bijgekocht en zal nu worden geprobeerd. Minpuntje, maar totnutoe wel het enige.

Johan 20-03-2019

Ambilight blijft een usp.

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Top tv al is het een chinees tegenwoordig. Zonder OLED toch prima in orde en goed genoeg samen met huisige aangeleverde signaal.

Theo 17-03-2019

Prima product, goede kwaliteit verhouding met de prijs

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Goed beeld,Alleen geluid kan beter. Maar makkelijk op te lossen met soundbar .
Goed te installeren en instellen

willekie 10-03-2019

Top kwaliteit voor weinig

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Heel mooi product voor een hele fijne prijs.
Net gekocht, maar er is niets wat me niet bevalt.
Gebruik hem hangend in de slaapkamer en daar komt de ambilght helemaal fijn tot zijn recht..

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Ambilight in deze prijsklasse

Minpunten

• Had ik eerder moeten kopen

GamerUitDelft 16-02-2019

Geweldige tv voor een goede prijs

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Ik ben heel blij met deze televisie, werkt fantastisch samen met mijn Playstation 4. De HDR mode werkt goed voor mij!

Miranda 04-02-2019

Mooie televisie

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Mooie beeld makkelijk te installeren en prima geluid ook het effect van de kleuren is heel rust gevend dus een aanrader

Pluspunten

• Prima

Minpunten

Avenida 03-02-2019

Mooi apparaat voortreffelijk beeld in digitaal

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Mooi apparaat prachtig digitaal beeld met ambilight een super beleving! Analoog wat minder , mijn 10 jaar oude 37pfl7403 was daar beter in. Het geluid is zonder meer prima te noemen voor een platte tv. De smart mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd zit ik ook niet zo op te wachten. Kortom geen spijt. Een dikke aanrader.

tp89d 29-01-2019

perfect

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

kleur geluid ambilicht gebruiksvriendelijk zeer scherp beeld een grote aanwinst ook mooi design klasse tv zo als ik gewend ben van philips gr peter

AvdV50 28-01-2019

Prachtig en natuurlijk beeld

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

ik vind beeldkwaliteit van groot belang. In winkel was verschil tussen verschillende merken van gelijke prijs goed zichtbaar. Waar bij andere vergelijkbare tv's details verloren gingen, houdt deze tv het beeld zuiver en gedetailleerd. Mooie, natuurlijke kleuren.
Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Harmen1966 23-01-2019

Prima qled tv

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Een prima tv voor een hele scherpe prijs ik geniet er elke dag van, superscherp beeld. Android 7 met apps waar je wat aan hebt.

Johnny1900 29-12-2018

Ambilight

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Mooie LED televisie voor een lage prijs, voorzien van 3 zijdig ambilight en 4K.
Mooi strak design, vlot te installeren, veel gebruikers mogelijkheden en een goed geluid.

Dirkje55 04-08-2018

mooi sierraad in de woonkamer.

Geschreven voor: Philips 7300 series 43PUS7303/12

Veel instelmogelijkheden voor beeld, 3 zijdig ambilight en geluid. Vind het geluid trouwens erg meevallen. Microfoon om tv te bedienen werkt wel maar mag echt beter. Nu ik even met de tv gestoeid heb is de bediening erg simpel en vooral snel. Heb de 90 pagina's dikke gebruiksaanwijzing gebruikt, maar had in het begin toch hulp nodig bij de installatie. Een eenvoudige snelle installatie handleiding is wenselijk. Maar verder een geweldig produkt en raad het aan hoewel de prijs aan de hoge kant is.