Sony KD-55XF9005 - Reviews

Diepte
6,90 cm dikte
55,0 inch

E. Zanders 08-06-2018

Prachtige beeldervaring en een solide design.

Deze prachtige TV staat nu zo'n 3 maanden in mijn huis en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit blijft verbazen. Zeker wanneer ik 4K content via Netflix kijk. Ook het gamen op mijn PS4 bevalt erg goed. Zeker met speciale HDR instellingen voor games en de nieuwste Assassin's creed!
De voet van de TV is top. Hierin zitten kabelgoten verwerkt zodat je geen last hebt van alle kabels. Dit maakt de TV zelfs als hij uitstaat een heel strak apparaat om naar te kijken. In de afstandbediening zit spraaksoftware verwerkt, maar ik moet toegeven dat ik dat in de praktijk eigenlijk niet gebruik. Ook niet onbelangrijk: De speakers van de TV zijn best prima voor ingebouwde speakers!
Kortom: Ik raad dit product aan.

Pluspunten

• Prachtige beeldweergave
  • Kabels wegwerken in de goot

Minpunten

• Android TV kan wat traag aanvoelen
  • Erg groot als je op slechts 3 meter afstand zit.

Arno Vervest 28-05-2018

Fantastische beeldervaring, realistische kleuren en diepte

De TV is mooi plat en heeft een smalle donkere rand die niet opvalt. De TV laat zich gemakkelijk bedienen m.b.v. de intuïtieve afstandbediening die ook op spraak reageert. Het beeld is fantastisch en heel erg realistisch. Het beeld blijft ook mooi bij snelle scenes. Zwart is ook diep zwart, m.a.w. het contrast is enorm. Kijken naar Netflix is een feest op deze TV omdat het beeld zo goed is. Het is een Smart TV gebaseerd op Android. Hij werkt goed samen met de Samsung smart phone van mijn vrouw. Leuk al die extra features en Apps, maar dat vind ik wat minder interessant. Het gaat toch om de beeldervaring bij het kijken naar films, documentaires, etc.
Verder voldoende aansluitingen voor al je apparatuur.
De Spotify app ziet er ook goed uit op de TV. Het geluid wordt natuurlijk beter als je de TV aansluit op externe speakers.

De afstandbediening werkt wat sloom. Dat heeft volgens de mensen in de winkel te maken met het Android besturingssysteem.

De prijs/kwaliteit verhouding lijkt me niet helemaal OK. Daarvoor zou ik een aantal TV's naast elkaar moeten zetten om de beeldkwaliteit te vergelijken. Ik denk dat je voor minder ook wel de zelfde beeldervaring zou kunnen krijgen. Extra features zijn daarbij niet zo belangrijk voor mij. Het kijkplezier is het belangrijkste en dat maakt deze TV helemaal waar!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Realistisch kleuren en diepte
  • Strak design met smalle rand

Minpunten

• Slome afstandbediening
  • Android besturingssysteem
  • Verhoudingsgewijs duur

Wouter1980 27-05-2018

Super beeldkwaliteit

Om heel eerlijk te zijn, veel verstand van termen als HDR en Dynamic Range heb ik niet. Als filmliefhebber wil ik gewoon het beste beeld mogelijk op een heel groot formaat.

De beeldkwaliteit van de SONY KD-55XF9005 is echt belachelijk. Zo scherp had ik het eerder nog niet gezien. De kleuren springen letterlijk naar voren en geven je het gevoel dat je midden in de film zit en over de schouder van de personages meekijkt.

Vergeet bij deze TV niet een Netflix 4k abonnement af te sluiten. Netflix ondersteunt 4k HDR en het aantal titels dat in deze kwaliteit te bekijken is groeit als kool.

Voor de echte bioscoopervaring is een subwoofer wel een must. Dit geldt voor elke platte TV.

Als je een Android telefoon hebt kun je de TV erg eenvoudig verbinden met je telefoon. Dit is erg handig. Hierdoor kun je filmpjes eenvoudig streamen op je TV.

Verder was ik verbaasd dat je een USB stick op de TV kan aansluiten. Via de record knop kun je TV programma's opnemen en opslaan op je USB stick. Super handig en daarmee is de externe recorder ook verleden tijd.

Pluspunten

• Beeld
  • Voice command

Minpunten

• Geluid valt tegen zonder soundbar

Rob 26-05-2018

Jammer van het geluid

De overstap naar deze Sony vanaf mijn 32inch TV is het beeld een grote stap voorwaarts. Wel is de voet wel aan de grote kant, op zich logisch maar neemt veel ruimte in.
De TV eerst gebruikt met de Horizonbox van Ziggo maar ook met de kabel direct op de TV. Dit laatste geeft de meeste mogelijkheden doordat je dan alles kan bedienen met de meegeleverde afstandsbediening. Deze afstandsbediening heeft zelf al een aantal extra features zoals;
- Spraak bediening
- Netflix knop
- Goolge Play knop
Niet allemaal even nuttig maar de Netflix knop is best praktisch. Het wisselen van zender duurt soms wat lang maar ik ervaar het niet als storend.
De TV heeft een Android was prima werkt en verschillende extra applicaties biedt. Als je al Android gebruiker bent bv op je telefoon kun je een aantal van de bekende apps direct vinden op de TV.
Jammer is wel dat het geluid wat tegen valt. Het is niet altijd goed verstaanbaar en valt wat weg. Je krijgt het wel beter met behulp van de verschillende instel mogelijkheden maar dat moet regelmatig herhalen. Dat is jammer, maar wel een goede reden om door sparen voor een mooie soundbar.

Pluspunten

• Beeld
  • Vele mogelijkheden
  • Andriod OS
  • Aantal aansluitingen
  • Installatie en bediening

• Reactiesnelheid

J van Doorn 25-05-2018

Knappe tv met mooie kleuren!

Was in de showroom meteen verkocht vanwege het strakke design, de dunne randen en de mooie warme kleuren die de tv laat zien. Ook al is het geen dure OLED of QLED maar een nieuwe generatie LED LCD, de kleuren zijn echt geweldig. Ok, het geluid is een beetje dun maar dat hebben bijna alle platte tv's, en wie heeft tegenwoordig nou niet een ondersteunend speaker systeem. De tv staat op een wat lompe voet maar dat is smaak, het is tegelijk ook strak. Bedieningsgemak is top en communiceert automatisch met ons Sony sound systeem. Ben blij met deze tv!

Pluspunten

• Strak design
  • Dunne randen

Minpunten

• Ietwat aan de prijs
  • Lompe voet (smaak)