Sony KD-55XF9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,90 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony KD-55XF9005 op Kieskeurig.nl.

Clemens 22-11-2018

Full Backlight LED TV die beter bevalt als een LG OLED

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Op de markt is veel gebeurd. OLED, QLED, normale LED's. Uiteraard ga je kijken naar Reviews zoals van de consumentenbond. Kijkt men in de winkels (waar de TV's natuurlijk ander beeld geven als straks thuis met andere licht omstandigheden en ook input zoals een KPN kastje of Ziggo.
De C8 OLED's van LG zien er prachtig uit met de demo beelden. Maar als ik ben gaan vergelijken met standaard HD zoals we dat thuis allen aangeleverd krijgen in NL dan zie ik toch wat zwaktes bij de OLED's. Vooral met bewegend beeld zoals voetbal beviel mij deze Sony een stuk beter. De bewegingen zijn mooier. Of dat aan de betere beeldverwerking ligt van de Sony tv's of simpelweg een tekortkoming is van OLED panels weet ik niet natuurlijk. In deze TV zit trouwens de zelfde top X1 Extreme chip die ook gebruikt worden in de nieuwste OLED TV's van Sony welke de beste beeld verwerking op de markt hebben!
De Tv wordt iig af fabriek met goede beeld instellingen geleverd. Op diverse gerenommeerde sites kun je makkelijk nog betere instellingen vinden afhankelijk van hoe en wat je gaat kijken.
Geluid. Helaas weer een TV waar een soundbar noodzakelijk.
Android besturingssysteem. Ik ben overgestapt van een 2015 Sony model naar deze. Een wereld van verschil. Werkt snel en soepel. Makkelijk ook dat je eenvoudig met je android gsm je tv aanmeldt met je google account. Alles werkt top!
Kortom ben ik zeer tevreden. De prijs ligt normaal gesproken bij ca 1500 a 1600 euro. Nu met de black friday acties plus de 100 euro cash back is er denk ik voor het geld geen betere tv te koop.

Pluspunten

• Full Backlight LED
  • Android
  • AB met microfoon.Keybord overbodig
  • X1 extreme chip

Minpunten

• geluid

harry 26-11-2018

groot scherm

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

deze 55 inch tv heeft mooi helder beeld de 4k bevalt mij ook erg goed kijk er met veel plezier naar vind de tv ook gebruiks vriendelijk makkelijk te instaleren is ook fijn netflix knop op de afstandsbediening binnen paar minuten klaar en tv loeren.

Pluspunten

• mooi beeld
  • 4k uhd
  • staat mooi op de poten niet te hoog

Folkert 10-12-2018

scherp beeld en sprekende kleuren

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Ik heb voor deze Sony tv gekozen vanwege het scherpe beeld en mooie heldere kleuren. Ik heb deze tv vergeleken met andere merken ( Philips en Samsung ) en deze tv kwam beter uit de bus.
Ik ben erg merk trouw en heb veel Samsung producten, maar ze kon niet tippen aan deze Sony TV.

Pluspunten

• Kleuren
  • mooi scherp 4k beeld
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• beeldscherm dikker, dus hangt verder van de muur

Erik 09-12-2018

Wat een heerlijk beeld

Wat een fijn scherm!
TV bevalt ons prima, bij bijvoorbeeld voetbal heb ik geen irritante "vlekken" meer in het midden van het scherm.
Hij is gelukkig niet zo overdreven verlicht als de Samsung tv staat naast het raam maar zie alles goed en geen schittering.
instellingen zijn goed aan te passen naar eigen smaak.
ik gebruik de standaard instellingen op de tv simpel weg omdat deze gewoon goed zijn!
Beeld techniek is echt een genotje, beeld komt over het hele scherm en word niet verlicht vanaf de bovenkant, is daardoor wel iets dikker maar daar zie ik echt helemaal niks van staat mooi op zijn voet.
100hrz panel merk je echt heel goed zeker met voetbal beelden etc.
App menu is zoals bekend trager dan de samsung maar gelukkig niet storend!!

Pluspunten

• type beeld
  • panel
  • mooi design

Minpunten

• menu is iets traag

Marb 09-12-2018

Prachtig helder beeld, goed geluid.

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooi groot beeld, prachtige kleuren en betaalbaar.
Voldoende aansluitingen, vrij goed geluid voor een lcd en mogelijkheid voor plaatsen van een cl+ module.
Staat niet zingt gecertificeerd, maar met de juiste cam card werkt alles naar behoren.
Zwart is echt zwart en de kleuren zijn realistisch, niet overtrokken.

Pluspunten

• Prachtig beeld.
  • Voldoende aansluitmogelijkheden
  • Realistische kleuren

Minpunten

• Ziggo certificering mist, ook voor vele andere.

peter 08-12-2018

geweldige beeld kwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooi groot scherm en goede beeldkwaliteit apps werken ook goed.

heb m gekocht ook voor de ps4pro dat maakt t gamen ook erg goed..

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • snelle netflix
  • connect goed met andere apperaten

Minpunten

• .spiegelt wel erg met zonlicht

Sony bravia xf90 06-12-2018

Geweldig mooi en helder beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Wij hebben onlangs deze tv gekocht in 55”
Wat mij direct opviel was het heldere beeld en de scherpte tijdens bewegende beelden ten opzichte van andere tv’s.
Mooi scherp en helder beeld en ook belangrijk zwart is ook echt zwart!
Het geluid is opvallend goed alleen vind ik het lage geluid de bass is wat minder maar dat kan ook niet anders, geluid krijgt van mij een dikke 8!
Prijs kwaliteits verhouding geef ik een dikke 10!
Erg mooi vorm gegeven en het smart gedeelte laat dan ook niets aan de verbeelding over, erg veel instelmogelijkheden.
Het enige wat ik kan vinden is dat de bediening een beetje traag is maar daar kan ik wel mee leven.
Overall een 9/10 rating voor deze prachtige tv.

Pluspunten

• Helderheid
  • Scherpte
  • Erg goed en helder geluid
  • Vormgeving

Minpunten

• Bediening een beetje traag

Jasper 06-12-2018

Prachtig beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Erg mooi product. Zeer geschikt voor 4k gaming, series. Hdr geeft ongelooflijk mooie dimming en kleurweergave.

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving

Minpunten

• Usb poorten niet handig bereikbaar
  • Geen draaivoet

Harry Veenbergen 06-12-2018

Groot scherm met uitstekende beeldkwaliteit.

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Sinds de jaren '60 heb ik altijd een Sony-tv. aangeschaft vanwege de beeldkwaliteit.
Destijds had Sony het "Trinitron"-systeem en was toen al revolutionair.
Vanwege de prijs en kwaliteit is de aanschaf van een Sony KD-55XF9005 voor mij optimaal !

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Afmeting scherm
  • Bediening
  • Veel mogelijkheden als Smart-tv
  • Toepassing t.b.v. mijn hobby-fotografie

Minpunten

• Geluidskwaliteit

Barry 06-12-2018

uitstekende prijs-kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Onlangs dit product van SONY weloverwogen aangeschaft met in achtneming van een budget van rond de Eur 1000 - 1100 wat ik er voor uit wilde geven.
Icm. de cashback actie (- Eur 100) is dit een prima koop en krijg je een hoop waar voor je geld!
De HD kanalen zijn haarscherp en de beeldverversing is mooi. Zo zijn ook de nieuwste Youtube clips, die je gemakkelijk via de reeds geïnstalleerde app kan afspelen, van hoge kwaliteit.
Doordat de tv op 2 pootjes staat, is er ruimte voor een soundbar. Dit lijkt ruimte te zijn voor een van SONY merk, maar heb mijn Bose Solo 5 er ook onder weten te plaatsen door extra viltjes onder de pootjes.

Pluspunten

• Zeer fraai beeld
  • Bedieningsgemak
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Pootjes niet in hoogte verstelbaar
  • Standaard beeldinstelling niet optimaal

Mo 05-12-2018

Zeer fel HDR geschikt beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Een tv te kopen vanuit de winkel of professionele reviews is altijd lastig.

Deze tv bied een van de beste (lcd) bewegingsscherpte (alhoewel ik nog beter had verwacht, misschien de volgende firmware update), is zeer fel en dus uiterst geschikt voor 4k HDR wat de neiging heeft veel te donker te zijn. Als je de kleur expert 1 kies dan zijn de d65 en kleuren automatisch al bijna goed ingesteld, indien men dit niet (laat) kalibreren, en is dus daarom geschikt voor de calibratie leek, maar voor de hobbyist bied deze tv geen volledige calibratie aan, ik heb zelf nog geen tijd gehad om dit uit te voeren, dus weet niet in hoeverre de tv er daardoor op vooruit kan.

De apps (en het opstarten van de tv) lopen veel sneller als verwacht volgens vele recessies, tv software is wel een stuk trager dan samsung. Eenmaal in standby en het staat supersnel aan. De aansturing van youtube vanuit mijn tablet is wel een paar keer weggevallen. De spraakaansturing werkt beter dan bij Samsung.

Het scherm is vrij goed egaal van kleur (weinig dirty screen effect), en ik heb nog geen blooming ed gezien. Wat wel tegenviel is de zwartwaarde, die had ik echt beter verwacht, zelfs mijn samsung nu8000 doet dat beter, maar het in beeld kontrast is wel degelijk beter dan de samsung, maar dat komt nl ook oa door de veel hogere nits van de sony.

SDR!! en HD beelden zet deze tv erg goed neer, en dat is toch nog de voornamelijkste reden van het kopen van deze tv.

Alhoewel ik geen voetbal fan ben, moet er daar nog wat aan gesleuteld worden door de software engineers.

Verder moet je met deze tv rekening houden dat je echt recht voor het beeld zit want direct ernaast gaat het beeld hard achteruit. Ook is de tv erg dik, maar dat is buiten de oleds weer de trend, en niet alleen bij FALD tv's.

Ik raad deze kleine 55xf9005 tv aan voor de slaapkamer. Voor de woonkamer is hij wat te klein en de kijkhoek is niet goed genoeg (maar in een kleine woonkamer en er recht voor kunnen zitten is het prima), dan is bijv de zf9 een betere keuze. Voor mensen die veel HDR kijken is deze absoluut ook een aanrader. Voor een (donkere) thuisbioscoop is deze niet geschikt.

Let op; de voeten kunnen zowel naar binnen als naar buiten gericht worden, voordat ik deze op hing, had ik deze ook naar binnen geplaatst vanwege de kleine tafel waar op het stond.

Pluspunten

• hoge nits
  • goed in beeld kontrast
  • goede bewegingsscherpte
  • zet SDR (576i) zenders ook goed neer
  • kleuren af fabriek bijna goed ingesteld

Minpunten

• kijkhoek
  • zwartwaarde

Wouter 05-12-2018

Uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Zeer mooi beeld met heel goede zwartwaarde. Vele aansluitingen, wel jammer dat de ingebouwde IR blaster niet beschikbaar is op het belgische model.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Vele aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Ingebouwde IR blaster niet beschikbaar

bens 05-12-2018

Perfect tv for games and netflix

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

After a couple of weeks, I still think that this was a good purchase. I love the tv, I even accepted the android os on it, even though the menu is not always the fastest. I mainly use the huge screen for games with ps4 and lots of Netflix, this tv is perfect for these activities.

Pluspunten

• Size
  • HDR
  • Gaming mode

Minpunten

• sound

Sara Yenilgi 05-12-2018

Bioscoop

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Ik vind het beeldkwaliteit enorm goed, in combinatie met een groot beeldscherm en een goede geluidseffect ben ik helemaal dol op mijn nieuwe aankooP

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Robert 04-12-2018

Groot scherm,natuurlijke kleuren

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Ik heb voor Sony gekozen omdat de 4K televisie natuurlijke kleuren heeft.
Ook beschikt de tv over verschillende geluid keuzes.

Fam uit brabant. 04-12-2018

Mooi beeld, strak design.

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Heb deze tv aangeschaft samen met combinatie soundbar xf9000.
Met een paar woorden te omschrijven:
Geweldig beeld
Strak design
Niet te groot
Handige installatie
Veel mogelijk heden.
Heb de tv nu een week in bezit.
Mooi beeld ze zijn daar flink op voorruit gegaan heb nog geen spijt van de aankoop.
Prijs verhouding prima met wat je krijgt.
Past mooi bij ons aan de muur.
Veel mogelijk heden waarvan ik nog een hoop moet ontdekken.
Gewoon alles erop en eraan.

Pluspunten

• Strak design
  • Zeer mooi beeld
  • Lekker groot, niet te.
  • Veel mogelijk heden
  • Combie met xf9000 aan te raden

Minpunten

• Nog niet ontdekt

H.O. 04-12-2018

Mooi groot en super scherp beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Dit is een goed aankoop, ik had een 45 inch Sony. Ik heb nu gekozen voor een groter scherm en de 4K, echt een super scherp beeld en heldere kleuren. Een gebruiksvriendelijk apparaat met veel functies, kwaliteit zoals ik van Sony ben gewend. Voor mij geen ander merk!

G van herpen 03-12-2018

Geweldige televisie

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

De beeldkwaliteit van deze televisie is van topkwaliteit. Gebruiksgemak is top. Zeer goede prijs kwaliteitsverhouding zeker een aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak

Baham 03-12-2018

Top kwaliteit !

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

De beste black friday deal die je maar kon maken. De full array display in combinatie met de X1 processor is geweldig! Als je led nog iets te duur vind dan is dit de beste oplossing

Pluspunten

• full array led
  • X1 processor

Minpunten

• cashback

a schellen 02-12-2018

heel duidelijk beeld, prachtige kleuren, ook diepte te zien

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

wilden grotere TV, deze kwam kwaliteit prijs beste uit de bus met heel duidelijk beeld, kleuren en diepte en 55 inch groot.

Pluspunten

• geluid
  • beeld