Sony KD-55XF9005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,90 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 89 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony KD-55XF9005 op Kieskeurig.nl.

8,9

Clemens 22-11-2018

Full Backlight LED TV die beter bevalt als een LG OLED

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Op de markt is veel gebeurd. OLED, QLED, normale LED's. Uiteraard ga je kijken naar Reviews zoals van de consumentenbond. Kijkt men in de winkels (waar de TV's natuurlijk ander beeld geven als straks thuis met andere licht omstandigheden en ook input zoals een KPN kastje of Ziggo.
De C8 OLED's van LG zien er prachtig uit met de demo beelden. Maar als ik ben gaan vergelijken met standaard HD zoals we dat thuis allen aangeleverd krijgen in NL dan zie ik toch wat zwaktes bij de OLED's. Vooral met bewegend beeld zoals voetbal beviel mij deze Sony een stuk beter. De bewegingen zijn mooier. Of dat aan de betere beeldverwerking ligt van de Sony tv's of simpelweg een tekortkoming is van OLED panels weet ik niet natuurlijk. In deze TV zit trouwens de zelfde top X1 Extreme chip die ook gebruikt worden in de nieuwste OLED TV's van Sony welke de beste beeld verwerking op de markt hebben!
De Tv wordt iig af fabriek met goede beeld instellingen geleverd. Op diverse gerenommeerde sites kun je makkelijk nog betere instellingen vinden afhankelijk van hoe en wat je gaat kijken.
Geluid. Helaas weer een TV waar een soundbar noodzakelijk.
Android besturingssysteem. Ik ben overgestapt van een 2015 Sony model naar deze. Een wereld van verschil. Werkt snel en soepel. Makkelijk ook dat je eenvoudig met je android gsm je tv aanmeldt met je google account. Alles werkt top!
Kortom ben ik zeer tevreden. De prijs ligt normaal gesproken bij ca 1500 a 1600 euro. Nu met de black friday acties plus de 100 euro cash back is er denk ik voor het geld geen betere tv te koop.

Pluspunten

• Full Backlight LED
  • Android
  • AB met microfoon.Keybord overbodig
  • X1 extreme chip

Minpunten

• geluid

Heszar 10-01-2019

Mooi helder beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooi en helder beeld met boven verwachting goed contrast. Snelle Android tv met veel Android apps uitbreidbaar. Beeld is zeer scherp en de kleuren zijn mooi maar de hoeken vallen iets donker bij een even kleur of licht beeld daarnaast valt digitaal tv programma indeling niet naar wens, omdat die niet configureerbaar is, dit is wel met een apart programma met heeeeeeel veel moeite wel te doen.

Pluspunten

• Scherp
  • Zwart is zwart
  • Android tv met veel apps
  • Erg snel
  • Strak design

Minpunten

• Donkere hoeken
  • Digitaal tv (fav) menu niet configureerbaar
  • Duur

Carlo Voogt 31-12-2018

Mooi helder scherm, strak design en optimaal voor PS4 pro

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Zocht een nieuwe 4k tv voor zowel films als gaming. Na onderzoek kwam ik uit bij de goedkopere Samsungnu8000 en Sony Bravia XF 9000 serie. Uiteindelijk gekozen voor de Sony waar ik voor een paar honderd meer ik een full Led tv kreeg.
Totaal geen spijt van, spellen zien er strak uit evenals Netflix.

• Gaming
  • Full LED

Minpunten

• HDMI ingangen onderkant ipv zijkant
  • Design afstandbediening

peter 08-12-2018

geweldige beeld kwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooi groot scherm en goede beeldkwaliteit apps werken ook goed.

heb m gekocht ook voor de ps4pro dat maakt t gamen ook erg goed..

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • snelle netflix
  • connect goed met andere apperaten

Minpunten

• .spiegelt wel erg met zonlicht

harry 26-11-2018

groot scherm

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

deze 55 inch tv heeft mooi helder beeld de 4k bevalt mij ook erg goed kijk er met veel plezier naar vind de tv ook gebruiks vriendelijk makkelijk te instaleren is ook fijn netflix knop op de afstandsbediening binnen paar minuten klaar en tv loeren.

Pluspunten

• mooi beeld
  • 4k uhd
  • staat mooi op de poten niet te hoog

Harryf7 17-03-2019

Groot scherm

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Goede en mooie tv voor een leuke prijs ben er zeer blij mee kijk heerlijk tv mooi groot scherm kleuren zien er erg goed uit

Pluspunten

• Mooi scherp beeld mooie kleuren
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nog niet gevonden

Geoff 13-02-2019

Goede standaard in de TV techniek

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Goede doortekening in zwarte en witte delen. Kleuren heel aardig terug te brengen naar realistische waarde. Weinig uitstraling van fel wit in het zwart door geavanceerde local dimming. Soepele weergave van beweging. Prima wifi functie. Prijs / prestatie verhouding is erg goed: alleen de duurste Panasonic Oled is beter maar die kan inbranden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Precies instellen duurt nogal lang

Sena 14-01-2019

Sonny actie geld terug

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Heel erg jammer dat je geld na bijna 8 weken nog niet hebt op je bank rekening terug
Leuk actie maar daar loopt iets scheef !

Tommy 07-01-2019

Goede middenklasser

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Omdat ik geen OLED wilde vanwege verschillende redenen (o.a. geen zin in bang zijn voor burn in tijdens erg lange gaming-sessies en het risico op vertical banding), was ik op zoek naar een goede LED LCD TV voor een redelijke prijs. Een scherm met een IPS paneel was voor mij niet echt een optie wegens de slechte contrastwaarden, dus het zou een VA paneel worden.

Ik m'n zoektocht liep ik tegen de 55 inch XF9005 aan, die met de cashback actie erg gunstig geprijsd was voor wat je krijgt: o.a. 120Hz, FALD, Dolby Vision support, redelijke inputlag (vooral met 4k gaming), hele goede uniformiteit voor een niet-OLED (bijna compleet vrij van DSE of banding) en dankzij de X1 Extreme één van de beste motion handling die er te vinden is op het moment. BFI (black frame insertion) is ook heel bruikbaar met de 'Clearness' setting op 1. Wel zijn de uiterste hoeken ivan het scherm etsje donkerder dan de rest maar dit is normaal bij FALD schermen van Sony.

De TV is zeker niet perfect en heeft ook nadelen, zo is de kijkhoek erg beperkt en moet je er echt niet scheef voor gaan zitten want dan blijft er van het zwarte zwart en de kleuren niet veel over en ook wordt blooming erg zichtbaar (als je er recht op kijkt zie je dit bijna niet). Verder kan de interface soms erg traag zijn, vooral als je zware 4k content draait, wegens de underpowered SOC en duurt het soms enkele seconden voor de TV reageert op input. Maar goed in deze prijsklasse vind je geen perfecte TV en dit is zeker één van de betere. Ik lees overal dat het geluid een minpunt zou zijn maar als je een beetje met de settings speelt vind ik het helemaal zo slecht nog niet. Binnenkort gaat hij toch op de home cinema set dus dan is dat een non-issue.

Als je vooral waarde hecht aan beeldkwaliteit zeker een aanrader. Als een trage interface je erg stoort of als je er regelmatig met 4+ man van relatief dichtbij voor hangt wegens de beperkte inkijkhoek misschien wat minder.

Pluspunten

• FALD
  • Erg goede zwartwaarden (als je er recht voor zit)
  • Motion handling is geweldig
  • Goede uniformiteit
  • Bruikbare BFI (black frame insertion) op waarde 1

Minpunten

• Kijkhoek beperkt (ga er niet scheef voor zitten)
  • Interface kan soms erg traag zijn

fokkema 06-01-2019

fantastisch beeld!

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

geweldige tv, prachtige beelden met veel diepte en de kleinste details zijn zichtbaar, je kan bij close-up beelden bijvoorbeeld met voetbal letterlijk elke grasspriet zien! mooi warm rustig kleurbeeld en met de speciale netflix-knop op de afstandsbediening zit je gelijk in je favoriete serie of film. uitvoerig vergeleken met de samsung Q-led ook 55inch. verschil is klein maar de warmte en rustige kleuren en ingebouwde Chromecast en de lagere prijs gaf sony mij duidelijk de voorkeur

Pluspunten

• beeld, diepte, contrast, zwartwaardes
  • warme kleuren
  • netflix keuzeknop op afstandsbediening
  • ingebouwde chromecast

Minpunten

• nog geen ontdekt

Lezo Zoetwaren 05-01-2019

mooi scherm, helder beeld, goed geluid

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Vormgeving van de rand, donker grijs, het geluid is prima, beeld kwaliteit geweldig, bediening is nog ff uitzoeken gezien de mogelijkheden.De Netflix knop helemaal top.

Pluspunten

• beeld
  • Netflix
  • installatie makkelijk

Minpunten

• nieuw aps zoeken
  • net snoer erg kort

Roy 05-01-2019

sony 55" zeer mooi product

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

zeer mooie TV ! dankzij de ingebouwde google chrome cast kan ik alles draadloos streamen naar mijn tv waar ik toch veel gebruik van maak.
alsook de ingebouwde netflix app met knop op de afstandsbediening brengt je snel en eenvoudig op netflix

Pluspunten

• ingebouwde google chrome cast
  • ingebouwde netflix
  • spraakbesturing

Minpunten

• dik design voor op te hangen

Peggy Geldhof 04-01-2019

Prachtige TV

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Ik heb een Sony Bravia KD 55XF9005 gekozen niet enkel om de looks van de TV maar ook om de prachtige beeldkwaliteit en
het mooie geluid.
Ook het gebruik van de Smart functies is hier een topper !

Walter V 03-01-2019

Scherp beeld en prachtige kleuren!

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Mooi design maar prachtig scherp en helder beeld. Directe toegang tot Netflix en goede apps beschikbaar.

Pluspunten

• design
  • scherpte
  • kleuren

Minpunten

• niet snel zappen

Yuki 03-01-2019

Decent middle ranged tv

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

I bought this tv in Mediamarkt. During the time there is a promotion of 100 euro cash back, and also comparing to the other similar sony product this one is price/quality ratio a good one.

Pluspunten

• big clear screen
  • good medium range function
  • android tv

Minpunten

• energy B
  • Not so much compatible with Iphone

Thijs van Wijk 02-01-2019

Prachtige TV, met HDR10 en Dolby Vision!

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Wij waren al lang op zoek naar een vervanger van onze 12 jaar oude Plasma TV, deze TV had alles wat wij wilden. Een prachtig LED scherm met 4K resolutie, HDR10 voor een bijzonder kleurenspectrum, een prachtig bescheiden design, en een super integratie met de ps4 pro. Nu heeft deze ook nog eens goed geluid en Dolby Vison en 100 hertz beeldverversing. Het kabelsysteem is ook goed met dit model.

Pluspunten

• HDR 10
  • Dolby Vision
  • Kabel management
  • Dunne aluminium rand ipv kunstof
  • 4K scherm

Minpunten

• voet van de XE vond ik persoonlijk mooier,
  • android tv is helaas nog steeds erg beperkt
  • Alleen Ziggo integreert goed in het systeem
  • geen A label (energie)
  • 2 afstandsbedieningen dus met KPN

Theo Reus 02-01-2019

Groot en duidelijk beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Wij zijn gegaan voor mooie groot en duidelijk beeld. Onze kamer is niet groot maar de tv komt heel mooie uit en de afstand dicht bij af er meer van af is geen probleem. Het beeld blijft mooie helder en duidelijk, net of je er zelf inzit !

Pluspunten

• duidelijk
  • helder

H. Creemers 02-01-2019

Mooi groot scherm

Geweldige TV
Mooi Scherm
Prachtig Beeld / Geluid
Heel erg blij mee, iedereen vindt hem mooi en krijgt ook zin in deze TV.

Pluspunten

• Mooie grote
  • Mooi en onopvallend ondanks de grote.

Frans 02-01-2019

Natuurgetrouwe scherpe beeldkwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Heb deze tv gekozen vanwege de natuurgetrouwe beelden en de processor die vooral bij snelle sporten zorgt voor een rustig beeld zonder schokken. Ook de prijs/kwaliteit verhouding in combinatie met de cashback actie heeft mij over de streep getrokken

Pluspunten

• Natuurgetrouw beeld
  • Eenvoudige installatie
  • Strakke vormgeving
  • Samen met de soundbar HTMT500 Super geluid

Minpunten

• Blikken geluid.

Ton 29-12-2018

Geweldig Beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XF9005

Geweldig beeld. Goed geluid. Android tv. Vele applicaties. Google Chromecast build-in. Alles wat je nodig hebt voor een avondje tv-kijken, of wel beleven.

Pluspunten

• beeld
  • android
  • chromecast