Samsung QE55Q6FAML - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,48 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QE55Q6FAML op Kieskeurig.nl.

Vethman 06-12-2017

Helder/duidelijk scherm met perfecte aansluitmogelijkheden

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

De tv inclusief alle benodigdheden zitten netjes verpakt in de doos. De handleiding voor installatie is ontzettend duidelijk en binnen 15 minuten kon ik al genieten van het prachtige Qled scherm. Eenmaal aangesloten wordt je aan de hand meegenomen om de TV netjes af te configureren naar jouw wensen.

Zelf heb ik een ziggo box en een samsung soundbar die voorzien is van soundshare. Eindelijk kon ik nu eens gebruik maken van de soundshare optie en dit werkt fantastisch. Gaat automatisch aan met de tv en ook weer uit. Volume is instelbaar via de normale volume knoppen van de bijgeleverde afstandsbediening.

De ziggo box wordt ook netjes opgenomen in de interface van de tv, je krijgt netjes een ziggo logo in je overzicht en ook de ziggo box gaat tegelijk aan met de tv. Minpuntje vind ik dat deze niet automatisch uit gaat met de tv. Deze moet je zelf eerst uitzetten met een kleine omweg, kleurentoets - meer info - stroom apparaat uitzetten, voordat je de tv uit zet.

Was blij verrast met de voor mij besturingssysteem van de Qled tv genaamd "Tizen". Eerste wat ik deed was verbinding maken met mijn wifi en gelijk de Plex app te installeren. Dit mislukt gelijk, want net als vorige Samsung tv's die ik heb gehad/getest is de wifi module niet echt krachtig te noemen, eerlijk gezegd slecht. Na het aansluiten van de ethernet kabel kon ik aan de slag. Het Tizen besturingssysteem zit er voortreffelijk uit en is lekker snel.

Bijgeleverde smart remote control voelt lekker klein in de hand en heeft met de weinige knoppen die erop zitten, toch de mogelijkheid om alles te doen. Klein, maar fijn en krachtig.

Tv kijken met de hd kanalen ziet er ontzettend scherp uit. Zelfs SBS6 is scherp, persoonlijk vind ik deze normaal altijd een ietwat wazig beeld geven. Films en series in 4k is helemaal een genot. Donkere beelden zijn scherp en alles is goed zichtbaar en zodra er mooie kleuren tevoorschijn komen is het helemaal een genot om naar te kijken.

Wat ik ook een gave bijkomstigheid vind is dat als je de tv aan of uitzet het beeld netjes vergrotend/verkleinend komt of gaat. Te vergelijken met een oude televisie. Leuke extra.

Pluspunten

• Krijtgaaf beeld
  • Handige remote
  • One connect box
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Wifi module niet echt krachtig/slecht ontvangst

Niek68 24-12-2017

Mooi Beeld, snelle reaktie tijd apps

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

De Samsung QLED tv is door zijn smalle rand en daardoor een effectief groot beeld een mooie televisie. Het beeld is scherp, mooi warme heldere kleuren en wat top is het effect van buitenlicht wordt best een eind gecorrigeerd.
Installeren van deze TV is eenvoudig. Uit de doos geen getob met schroeven om de pootjes er onder te krijgen, maar de 2 pootjes worden in geklikt en daarna de ONE CONNECT insteken met de stekker en de TV is bijna gebruiksklaar. Je randapparatuur dient in de ONE CONNECT verzameld te worden, je COAX t/m HDMI, LAN t/m Dolby set.
Mooie is dat de kabels nagenoeg uit het zicht blijven.
Wel minpunt is de afstandsbediening. Deze is hyper gevoelig, daardoor vraagt het lange gewenning. Zeker voor oudere mensen kan dit als irritatie bron gezien worden, andere afstandsbediening is dan een goede optie.
De apps zijn snel, traagheid komt eerder van de internet verbinding dan door de TV.
TV geluid is te doen, maar externe speakers zijn zeker gewenst om echt te genieten.
Al met al fijne televisie

Pluspunten

• Helder beeld
  • Buitenlicht weinig
  • zeer smalle rand.

Minpunten

• afstandsbediening is te gevoelig
  • TV speakers

A.de Vries 23-06-2018

Mooi

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

Wij hebben deze Samsung nu een paar dagen. Na hem zelf te hebben ingesteld naar wat warme kleuren . Zijn we er zo blij mee. Scherp van beeld, onze vorige tv was maar een hd ready. Lekker groot scherm (55) . Mooie smal aluminium randje langs de tv. Maar 1 ,van de leukste dingen wat er nu op zit zijn de smart app's. Youtube vanaf je telefoon ,muziek kijken op je tv , super.

Pluspunten

• Scherp van beeld
  • Mooi vormgegeven
  • Smart tv

Minpunten

• Nog niet gevonden

peetje 08-06-2018

super scherp beeld makkelijk te installeren

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

super scherp beeld makkelijk te installeren. afstandsbediening is makkelijk en klein top tv echte aanrader voor een leuke prijs

Pluspunten

• Scherp beeld
  • makkelijke installatie
  • mooie prijs

barend 08-01-2018

Top Tv voor hele scherpe prijs !

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

De tv behoeft geen verdere uitleg.
een cijfer tussen 1 en 10 ? 10+
wat een geweldige belevenis!
Voor mensen die overwegen deze te kopen?
Je gaat geen spijt krijgen !

monique 05-01-2018

hoge beeld kwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

vanmiddag onze nieuwe tv gekocht. Wat een mooi beeld! lekker groot scherm! echt een aanrader.
ook om te gamen is hij perfect.

Pluspunten

• genoeg usb ingangen
  • groot beeld
  • helder
  • mooie kleuren
  • gebruik vriendelijk

RonaldV 28-12-2017

Perfecte 4k instapmodel

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

Heb deze tv nu een aantal weken in huis en ik word elke dag nog steeds verliefder op deze Samsung QLED. Tv, series en films kijken is een lust voor het oog. Deze tv doet zeker niet onder voor de duurdere modellen op de markt. Het beeld is ontzettend strak en helder.

Het installeren van de tv is binnen 15 minuten helemaal klaar en de connect box voor al uw apparatuur is een aangename toevoeging en makkelijk in gebruik. De meegeleverde smart remote is klein, ziet er mooi uit en doet alles wat een afstandsbediening zou moeten doen. Mijn samsung soundbar en ziggo box bedien ik nu allemaal makkelijk via 1 remote. Geen dure all-in-one afstandsbedieningen meer nodig.

Enige hardwarematige minpuntje is voor mij de wifi module. Deze is net als mijn vorige samsung tv zo matig dat ik al snel mijn verbinding kwijt ben. Hij staat nog geen 5 meter van mijn wifi router af, maar even een ethernet kabel aansluiten heeft dit voor mij opgelost.

De interface van de tv is ontzettend snel en makkelijk in gebruik. Er is een overvloed aan apps en deze zijn allemaal duidelijk weergegeven en werken soepel.

Tv staat als een huis en ziet er strak uit. Alles is netjes weg te werken, het lijkt wel een schilderij.

Deze Samsung QLED is een echte aanrader voor de beginnende 4k smart tv gebruiker door de prijs, maar ook zeker een aanrader voor de wat meer eisende personen. Een goede all-rounder met een zeer scherpe prijs.

Neyk1968 01-12-2017

kwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE55Q6FAML

Nu ongeveer ene week de Samsung QE55Q6 in ons bezit.
Met uit de doos halen kwam het punt dat je de voet moet monteren, in dit geval 2 voetjes, schroeven en zwaar, maar nee het is inklikken en neerzetten.Niet vergeten de kabel in een handige box, welke met een kabeltje naar je tv gaar, door een mooie sleuf. Dit kastje is een "ONE CONNECT", welke al je randapparatuur met je tv verbind. Van satelliet ontvanger tot je dolby surround set. Natuurlijk kan je de meeste ok direct in je tv pluggen,maar dan ga jij snel kabels in het zicht zien.
Met de eerste keer aanzetten is het toestel vlot (binnen een kwartier) geheel gebruik klaar. En dan die kleuren, scherpte en kijk genot.
De afstandsbediening is klein en bevat weinig knoppen, wat fijn is dat deze klein is, nadeel is je vaak even door een menu dan moet. Is van beide wat te zeggen.
Wat van de afstandsbediening wel een minpunt is dat deze heel gevoelig is, je hebt zo een verkeerde optie of kanaal gewisseld zonder je het door hebt.
Wij als zwaar NETFLIX gebruikers zijn er blij mee, menu is snel (alles in de tv schakelt en doet snel) en 4K ingeschakeld maakt het nog indrukwekkender!