Samsung QE55Q6FAML - Reviews

Diepte
5,48 cm dikte
55,0 inch

Vethman 06-12-2017

Helder/duidelijk scherm met perfecte aansluitmogelijkheden

De tv inclusief alle benodigdheden zitten netjes verpakt in de doos. De handleiding voor installatie is ontzettend duidelijk en binnen 15 minuten kon ik al genieten van het prachtige Qled scherm. Eenmaal aangesloten wordt je aan de hand meegenomen om de TV netjes af te configureren naar jouw wensen.

Zelf heb ik een ziggo box en een samsung soundbar die voorzien is van soundshare. Eindelijk kon ik nu eens gebruik maken van de soundshare optie en dit werkt fantastisch. Gaat automatisch aan met de tv en ook weer uit. Volume is instelbaar via de normale volume knoppen van de bijgeleverde afstandsbediening.

De ziggo box wordt ook netjes opgenomen in de interface van de tv, je krijgt netjes een ziggo logo in je overzicht en ook de ziggo box gaat tegelijk aan met de tv. Minpuntje vind ik dat deze niet automatisch uit gaat met de tv. Deze moet je zelf eerst uitzetten met een kleine omweg, kleurentoets - meer info - stroom apparaat uitzetten, voordat je de tv uit zet.

Was blij verrast met de voor mij besturingssysteem van de Qled tv genaamd "Tizen". Eerste wat ik deed was verbinding maken met mijn wifi en gelijk de Plex app te installeren. Dit mislukt gelijk, want net als vorige Samsung tv's die ik heb gehad/getest is de wifi module niet echt krachtig te noemen, eerlijk gezegd slecht. Na het aansluiten van de ethernet kabel kon ik aan de slag. Het Tizen besturingssysteem zit er voortreffelijk uit en is lekker snel.

Bijgeleverde smart remote control voelt lekker klein in de hand en heeft met de weinige knoppen die erop zitten, toch de mogelijkheid om alles te doen. Klein, maar fijn en krachtig.

Tv kijken met de hd kanalen ziet er ontzettend scherp uit. Zelfs SBS6 is scherp, persoonlijk vind ik deze normaal altijd een ietwat wazig beeld geven. Films en series in 4k is helemaal een genot. Donkere beelden zijn scherp en alles is goed zichtbaar en zodra er mooie kleuren tevoorschijn komen is het helemaal een genot om naar te kijken.

Wat ik ook een gave bijkomstigheid vind is dat als je de tv aan of uitzet het beeld netjes vergrotend/verkleinend komt of gaat. Te vergelijken met een oude televisie. Leuke extra.

Pluspunten

• Krijtgaaf beeld
  • Handige remote
  • One connect box
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Wifi module niet echt krachtig/slecht ontvangst

Niek68 24-12-2017

Mooi Beeld, snelle reaktie tijd apps

De Samsung QLED tv is door zijn smalle rand en daardoor een effectief groot beeld een mooie televisie. Het beeld is scherp, mooi warme heldere kleuren en wat top is het effect van buitenlicht wordt best een eind gecorrigeerd.
Installeren van deze TV is eenvoudig. Uit de doos geen getob met schroeven om de pootjes er onder te krijgen, maar de 2 pootjes worden in geklikt en daarna de ONE CONNECT insteken met de stekker en de TV is bijna gebruiksklaar. Je randapparatuur dient in de ONE CONNECT verzameld te worden, je COAX t/m HDMI, LAN t/m Dolby set.
Mooie is dat de kabels nagenoeg uit het zicht blijven.
Wel minpunt is de afstandsbediening. Deze is hyper gevoelig, daardoor vraagt het lange gewenning. Zeker voor oudere mensen kan dit als irritatie bron gezien worden, andere afstandsbediening is dan een goede optie.
De apps zijn snel, traagheid komt eerder van de internet verbinding dan door de TV.
TV geluid is te doen, maar externe speakers zijn zeker gewenst om echt te genieten.
Al met al fijne televisie

Pluspunten

• Helder beeld
  • Buitenlicht weinig
  • zeer smalle rand.

Minpunten

• afstandsbediening is te gevoelig
  • TV speakers

peetje 08-06-2018

super scherp beeld makkelijk te installeren

super scherp beeld makkelijk te installeren. afstandsbediening is makkelijk en klein top tv echte aanrader voor een leuke prijs

Pluspunten

• Scherp beeld
  • makkelijke installatie
  • mooie prijs

monique 05-01-2018

hoge beeld kwaliteit

vanmiddag onze nieuwe tv gekocht. Wat een mooi beeld! lekker groot scherm! echt een aanrader.
ook om te gamen is hij perfect.

Pluspunten

• genoeg usb ingangen
  • groot beeld
  • helder
  • mooie kleuren
  • gebruik vriendelijk