Samsung UE43M5620AW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE43M5620AW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jessie 03-01-2018

Super tv!

Geschreven voor: Samsung UE43M5620AW

Ik heb deze tv nu een tijdje in huis en ik vind hem echt super. Het beeld is goed, het geluid is goed en hij past goed in mijn huis. Het design is neutraal en niet te opvallend. Verder is de tv makkelijk te installeren en te bedienen. Als iemand opzoek is naar een goede maar niet al te dure tv, raad ik deze tv zeker aan.

GIJS74 02-11-2017

Mooie televisie, scherp en helder beeld

Geschreven voor: Samsung UE43M5620AW

De tv wordt geleverd met een muursteun en een voetsteun. Ik heb de voetsteun gebruikt en deze is eenvoudig, met twee boutjes, te bevestigen. Het is een kwestie van smaak maar ik vind de voetsteun goed bij de tv passen. De voetsteun is degelijk en de televisie staat stevig. De televisie voelt solide aan en ik vind het design, mede door de zilvergrijze kleur, zeer mooi. De televisie is dun en past denk ik in elk interieur. De installatie is eenvoudig (plug & play) en de ingebouwde wifi werkt zeer goed. Ik was zeer verrast over het snel en eenvoudig instellen van het netwerk. Het menu is duidelijk en je kunt de televisie bedraad of via wifi aansluiten. Ik heb nog geen haperende beelden of slechte ontvangst gehad. Het scrollen door de menu's gaat vlot en apps (bv Netflix) worden snel opgestart. Het besturingssysteem is zeer goed. De tv is naar eigen smaak in te stellen. Ik vond de standaard kleuren niet natuurlijk overkomen (typisch Samsung…kleurrijk en helder) maar zijn naar eigen smaak aan te passen. Ik heb geëxperimenteerd met de helderheid, kleur en contrast en het beeld is nu prachtig. De afstandsbediening is compact en degelijk maar de meesten gebruiken waarschijnlijk toch de afstandsbediening van Ziggo of KPN. Indien je de afstandsbediening toch gaat gebruiken vergt dit enige gewenning aangezien er niet veel knoppen op zitten. Zijn er ook minpuntjes; het geluid klinkt nogal blikkerig en vooral de lage tonen worden niet gehaald. Een soundbar is geen overbodige luxe. Tevens vind ik de spraakbesturing niet functioneren. De Nederlandse taal wordt niet herkend en heb deze optie snel uitgeschakeld. Misschien dat na een software update de spraakbesturing beter is. Ik zit op ongeveer een afstand van 2,5 / 3 meter van de televisie en vind het schermdiagonaal (43 inch) voldoende. Kortom het is een mooie televisie voor een nette prijs en kan deze televisie absoluut aanraden. Het beeld is zeer scherp en helder en er zijn voldoende opties aanwezig om alles naar eigen wens in te stellen.

Pluspunten

• scherp en helder beeld
  • ingebouwde wifi
  • vlot besturingssysteem
  • design
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geluid
  • geen 4K

Splinter 24-09-2017

Mooie TV met zeer goede prestaties

Geschreven voor: Samsung UE43M5620AW

Wij wilden een niet al te grote TV hebben en kwamen uit bij deze 43 inch. Een mooie TV met een elegante voet. Alles voelt en ziet er kwalitatief goed uit. Al draait het natuurlijk om de beeldkwaliteit en de prestaties. En dat is ook meer dan goed.
De kleurenweergave is zoals je van Samsung kan verwachten supermooi. De kleuren spatten van het scherm.
Het standaard geluid dat uit de speakers van de TV komt is goed genoeg voor normaal TV kijken. Wil je tijdens series en films meer beleving dan raad ik je aan om een soundbar of een 5.1 setje aan te schaffen.
Ook al is het een Full HD TV en geen Ultra HD, ik kan het verschil amper zien als ik het vergelijk met TV's van vrienden. Eerlijk gezegd vind ik in de meeste gevallen mijn TV helderder.
Het menu is van Samsung zelf, Tizen genaamd. Het menu is vrij snel en intuitief.
Samenvattend kan ik zeggen dat de TV erg goed is. Ik ben er in ieder geval erg blij mee en kan 'm oprecht aanraden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Kleurenweergave
  • Prima menu (Tizen)

Minpunten

• Geluid is goed, maar kan beter