Samsung QE65Q8FAML - Reviews

4,48 cm dikte
65,0 inch

Dave 29-12-2017

Bioscoop in huis

Ik had reeds een 46 inch Samsung televisie van ongeveer 6 jaar oud. Ik mocht de Samsung Qled 65inch gebruiken en testen. Wat een feest! Om maar gelijk maar met de deur in huis te vallen. Het is een wereld van verschil. De nieuwe TV is makkelijk aan te sluiten en alles voelt erg solide. De afstandsbediening voelt aan als geborsteld aluminium en ligt lekker in de hand. Kortom, qua uiterlijk ziet het er gelikt uit en de TV valt gelijk op door zijn grootte.
Geluid en beeld is prima. Uiteraard is het geluid mooier als je hem verbindt met externe luidsprekers. In het begin is het vooral wennen aan de grootte van de tv en beeld...de mensen zijn gewoon groter dan dat je gewend bent zeg maar. Het beeld is scherp, vooral in HD maar het kan altijd scherper heb ik het idee. Als je s' avonds een filmpje kijkt dan hoef je verder geen lichten aan hebben in je woonkamer, want door het beeld wordt alles al verlicht. Het maakt niet uit wat je op TV gaat kijken, je beleefd het meer intenser.
Ik hoef voorlopig niet meer naar de bioscoop want dan heb ik nu thuis al. Als je een mooi apparaat in huis wilt hebben, die qua uiterlijk strak is en goed beeld / geluid heeft dan kan ik je deze Qled van Samsung aanbevelen. Enig minpunt is momenteel toch wel de prijs.....

Pluspunten

• design
  • geluid / beeld
  • handig in gebruik afstandsbediening

Minpunten

• prijs

wolf 18-01-2018

fantastisch groot en scherp beeld, mooi plat aan de wand

uitstekend in combi met soundsystem van Bose. makkelijke bediening in verbluuffende afstandsbediening verwerkt

Pluspunten

• super beeld
  • bioscoop in huis met soundsystem

Mark B 14-12-2017

De wand is af

We hadden een kleine smart tv van Samsung 40inch. we zitten 7 meter van de tv en konden de tv bijna niet zien. Nu hebben we de qled 65inch 8f. Het is gewoon iets waar je snel aan went. Het is een mooi design en past bij onze woonkamer. Het beeld is haar maar dan ook echt haar scherp. Het instaleren gaat makkelijk en je krijgt tips. Verder is hij vrij prijzig. Maar ik vind dit wel waard voor zijn geld. IK zeg dan ook de wand is af.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com

Dave 12-12-2017

Je blijft voor de buis zitten

Sinds kort heb ik de beschikking over een heuse reus TV van Samsung, te weten de QLED TV Q-Serie QE65Q8F. Hiervoor had ik ook een Samsung, echter eentje van slechts 42 inch.
Het moment dat de nieuwe tv in de woonkamer werd geplaatst, is best onwerkelijk. Hij is HUGE....of mijn woonkamer is echt stukken kleiner geworden.
Het installeren van de TV is trouwens niet moeilijk en met de handleiding is het goed te doen. Er is slechts 1 smart box nodig om alle draden daar naar toe te installeren. Mooi spul en erg handig. De afstandsbediening oogt mooi en voelt heel solide aan.
Eenmaal aangesloten en het feest was begonnen. Het geluid is best goed van deze platte tv. Zelf heb ik hem daarna aangesloten op zuilen en dan klinkt het veel beterder uiteraard.
En het beeld met HD kwaliteit is gewoon erg helder en relax voor je ogen. Je woonkamer is in de avond wel super verlicht door de TV en je huiskamer lichten hoef je dan eigenlijk niet meer aan te hebben.
Het is even wennen door de grootte van het beeld, want de hoofden zijn groter dan in werkelijkheid. Echter, na 1 week tv kijken raak je gewend aan de grootte van het beeldscherm en wil je stiekum niks anders meer....als je een film kijkt dan beleef je het gewoon vele malen meer dan uit een kleinere formaat tv. Kortom, een geweldige bios ervaring in huis zeg maar.
Wil je graag een goeie tv, die er strak uitziet en vooral goed beeld heeft dan moet je deze zeker hebben...
Oorspronkelijk gepost op samsung.com

Sean 12-12-2017

Top design

Deze Samsung Qled is een prachtig ontworpen TV. Van de verpakking tot en met de afstandsbediening en de voet, over alles is nagedacht en straalt kwaliteit uit.

De voet is rank maar heel solide, ondanks het formaat van de TV staat ie super stevig. Het extra kastje waarin alle aansluitingen zitten is een hele slimme vondst. Met een heel dun kabeltje verbind je het kastje met de TV, dat werkt goed. Alleen steekt de CI-module voor digitale TV er behoorlijk uit. Dat is minder mooi.

Qua bediening is deze Qled top, hij zapt erg snel en Netflix, Youtube etc. starten super snel op. Het afspelen van foto’s en video's vanaf mijn NAS gaat ook probleemloos. Wat ik wel mis zijn de cijfertoetsen op de afstandsbediening. Zeker met zoeken in Netflix of Youtube ben je lang bezig met intypen.

De geluidskwaliteit is ok maar niet meer dan dat. Voor een beetje TV kijken kan het wel maar voor films of series wil je meer power. Een soundbar of surroundinstallatie is echt wel nodig.

Over de beeldkwaliteit ben ik niet te spreken. Voor een TV met een adviesprijs van 4.000 verwacht ik topkwaliteit. Het beeld is wel heel scherp (want 4K) en heel helder, de kleuren zijn prachtig. Maar zet ‘m naast een OLED en hij valt genadeloos door de mand. Zwart is niet zwart en er zit een lichte grijze waas over het scherm bij donkere scenes.

• Bouwkwaliteit
  • Helderheid

Minpunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Knoppen afstandsbediening

petpret 02-12-2017

wat een TV!

Na problemen met mijn eerder aangekochte tv heb ik deze tv als vervanging gekregen. Schitterend beeld! Super service bij Foka en kosteloos 5 jaar garantie in plaats van 2 jaar!

Pluspunten

• hoge beeldkwaliteit