Samsung UE55LS003AS - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,25 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Kijker 18-09-2018

Een aanwinst voor mijn interieur

Samsung The Frame is een aanwinst voor mijn interieur. Ik vind een groot zwart flatscreen in de huiskamer enorm lelijk en Samsung The Frame combineert de kwaliteiten van een smart-tv als hij aanstaat met een mooie esthetische uitstraling als fotokunst of kunstwerk als hij in de ruststand/art-mode staat. Geluidskwaliteit vind ik prima en het gebruiksgemak ook, met één afstandsbediening voor de tv en een eventuele verbindingsbox van je kabelprovider. Ik heb voordat de tv geïnstalleerd werd een leiding in de muur laten wegwerken naar mijn meterkast met een verlengde verbindingskabel, zodat de Samsung-connectbox in mijn meterkast direct met mijn internetmodem verbonden is en zelfs de transparante verbindingskabel nergens op de muur zichtbaar is. Op die manier komt het scherm zo veel mogelijk als kunstwerk over. Overdag maakt de lichtintensiteit van het scherm dat de TV ook echt heel erg als kunstwerk overkomt. 's Avonds en bij weinig daglichtinval licht het scherm in de art-mode een heel klein beetje op, waardoor het iets minder op een kunstwerk lijkt. Desalniettemin is het ook dan nog steeds een veel mooiere optie dan alle andere flatscreen-TV's die ik ken.

Jerrroen 10-08-2018

Aanwinst!

Prachtige tv, goed geluid en door the art-mode verdwijnt de zwarte plast in de huiskamer en ma kt plaats voor kunst

MichielB 02-08-2018

Geweldige innovatieve televisie

Mooie televisie met een uniek concept - fotolijst/schilderij en TV inéén. Aanwinst voor ons interieur en vanwege de vele flexibele mogelijkheden (steeds andere kunst, foto's enz) blijft The Frame ons steeds verrassen!

Anton J 26-07-2018

Geweldig apparaat

Is mooi toestel, hangt prima aan de wand. Jammer dat spanningssnoer en optimale kabel niet samen gevoegd zijn.
Toestel werk goed en is eenvoudig in bediening.

Jonge75 12-07-2018

Geweldig beeld

We hebben The Frame vandaag ontvangen en is geïnstaleerd. Wat een beeld sensatie. Schitterend, dat is genieten wanneer je naar de tv kijkt. Super handig in bediening alles met 1 afstandbediening of via de app te regelen.
De kunst die je kunt bekijken zijn erg mooi. Een aanwinst voor onze woonkamer.
het geluid is ook een stuk beter dan onze oude(re) tv.

Nadia89 10-07-2018

Perfecte tv

Geen losse HDMI kabels meer van de apparaten naar de tv. Alle kabels gaan bij de bijgeleverd doosje. De kleuren, de apps etc geweldig!! Zeker een aanrader

Braat 07-07-2018

Fantastisch beeld en kunst

Vorige week gekocht, makkelijke installatie, superstrakke NO gap wall mount, haarscherpe beeldkwaliteit, al met al een plaatje!

Hans en Albert 06-07-2018

echt een verrijking van onze woonkamer

Geen groot zwart scherm meer, maar een kunststuk aan de wand.
Heel erg mooi.
Ook de bediening is heel simpel, ook toep[apsbaar met al mijn randapparatuur, zoals apple tv, sonos sound systeem, samsung smartphone 7 edge

Karin 05-07-2018

Schitterend kleueren op een rustig beeld

Gisteren is een grote wens uitgekomen, The Frame 55 inch is bij ons thuis geïnstalleerd! Televisie geeft een heerlijk rustig beeld met schitterende kleuren. Oled vonden wij net iets te veel kleuren geven, Ook de transformatie naar een kunstwerk heeft voor ons geholpen om voor deze televisie te gaan.

Anoniem 01-07-2018

Wat een schitterend beeld en geluid

Ik heb de TV nog maar enkele dagen, maar installatie was kippie simpel, beeld weergave tot een uitermate hoge graad van perfectie.

Joyce 26-06-2018

Geweldige TV (en kunst)!

Ik zag dit model in de VTwonen en heb de pagina er lekker ouderwets uit gescheurd . Vorige week maandag stopte onze oude tv er ineens mee (tijdens een voetbalwedstrijd, dus de timing was top). Mijn uitgescheurde blaadje lag nog in de buurt en wreef ik bij manlief onder de neus. Geen groot zwart scherm meer bij ons aan de muur, maar kunst of een mooie foto. Strakke lijst eromheen, niks meer aan doen. De dag erna nog uitleg gekregen in een winkel over het verschil in Qled, Oled en LED. Boeide me allemaal niks, ik zag dit pareltje hangen en was al verkocht. Toen de man hoorde dat dit het enige scherm is dat niet inbrand, was hij ook grotendeels over de streep. Ik heb hem nog voor de vorm wat reviews laten lezen en daarna gelijk besteld.

Het ophangen was nog wel een dingetje aan onze gipswand muur. Er stonden daarvoor op de beschrijving 8 bijzondere pluggen met bijbehorende schroeven afgebeeld, maar er worden er maar 4 bij geleverd. Deze vreemde pluggen vond de man eerst nog een uitvinding, totdat hij de schroeven erin wilde draaien en deze geen grip kregen en gewoon ronddraaiden. Wat hij verkeerd heeft gedaan, geen idee. De muur is nu gatenkaas, maar gelukkig hangt daar nu kunst voor. Helemaal gelukkig ben ik met het uitzicht op een berglandschap (die je qua kleur helemaal kan afstellen) als de tv uit staat.

Het was even wennen aan het beeld (onze vorige tv was 12 jaar oud), veel oude films lijken nu ook erg nep ;-). Soms hapert het logo van de zender of het beeld even, dus we denken dat ons oude kastje van onze provider moeite heeft met het bijbenen van The Frame. Dat komt vast goed.

Afgelopen weekend vierden we een verjaardag en iedereen was onder de indruk. Ik hoorde al wat mannen mompelen 'moeten wij ook niet eens een andere...'

Binnenkort pak ik de gebruiksaanwijzing er eens bij om zelf ook uit te vogelen hoe het werkt, kan ik manlief verrassen met een leuke afbeelding als hij thuiskomt ;-)

Anoniem 15-06-2018

Geweldige televisie

Deze geweldige televisie heeft een prachtig uiterlijk en past door zijn verwisselbare lijsten in ieder interieur.

vincentvs 09-06-2018

PRACHTIGE TV!

prachtige tv, en de schilderij stand is prachtig! voor enkel de tv is hij aan de dure kant, maar als je ook echt voor de schilderij modus gaat is hij het meer dan waard!

Eric81 04-06-2018

Geweldige TV / schilderij

Wij hebben The Frame afgelopen weekend gekocht en hij past met het licht houten frame perfect in ons interieur. In plaats van een TV aan de muur hangt er een schilderij waar ook perfect TV op gekeken kan worden. Hierdoor is het geen zwart gat in je interieur!

Mavada 30-05-2018

Schitterend apparaat

Wat een prachtige oplossing: een zeer hoogwaardige tv die zich voordoet als een lijst met kunstwerk. Wij kozen voor het eiken frame en konden de bekabeling achter de wand wegwerken. Schitterend als ie uit is (dwz een foto of kunstwerk showt) en super tv in gebruik. Heel happy mee!

Mark 05-10-2017

Prachtig scherm

Ik vind de beeldkwaliteit, helderheid en contrast echt grandioos. Niet alleen de 4K beelden, ook standaard HD beelden worden door upscaling veel beter dan voorheen. Hij ondersteund alle laatste standaarden, inclusief HDR. Als een tv uitstaat is het normaal gesproken een grote zwarte doos en dat ziet er niet uit. Samsung heeft de spijker op z’n kop geslagen door de artmode toe te voegen. Super makkelijk om foto’s of voorgeprogrammeerde kunstwerken te kiezen. Dit zou met een andere tv ook wel kunnen misschien, maar hier is het wel erg gemakkelijk. De verlichting wordt aangepast, er zit een beweging- en lichtsensor in waardoor hij nooit te lang of te fel blijft aanstaan. Weg lelijk zwart vlak aan de muur! Wel denken om het optische kabeltje bij het aansluiten, deze ‘knikt’ makkelijk en dan ben je de klos. Als het eenmaal hangt is dit wel een perfecte bijna onzichtbare aansluiting. Als ik weer toe ben aan een nieuwe tv, moet deze heel wat zien te evenaren.

Pluspunten

• Kunstmodus bij standby
  • Alle apps beschikbaar
  • No gap wall mount

Mark DL 05-10-2017

Geweldig toestel

Een van de mooiste kijkervaringen tot nu toe! 4K content op netflix meteen getest, wat een beeld zeg. Het is geen Q-led of O-led maar ‘gewoon’ SUHD, maar ik zou niet weten wat je hier nog aan moet verbeteren. Als je de tv niet gebruikt, springt hij in Artmode, de achtergrond verlichting gaat dan omlaag zodat het net echt lijkt. Je kunt bij aankoop kiezen wat voor kleur lijst je wilt, ik heb de walnut gekozen. Dacht dat het wat goedkoop zou lijken, maar dit is zeker niet het geval. De lijst sluit strak aan op de tv (met magneetjes) en ziet er gewoon chique uit. Heb al veel complimenten gekregen. Er zijn zo’n 100 kunstwerken gratis te gebruiken, voldoende keuze. Met de meegeleverde beugel hang je de tv net als een schilderij zonder tussenruimte tegen de muur. Het is niet lastig de kabels weg te werken, want je sluit alles met 1 heel dun kabeltje aan op de one-connect box. Top toestel!

Koot 19-09-2017

Kwaliteits tv in een design jasje

Ik heb de overstap gemaakt van de UE55HU7500 naar dit nieuwe toestel. Met name vanwege het feit dat je deze strak tegen de muur kunt hangen, omdat de ventilatie aan de onderzijde is geplaatst. De artmode (als je de tv uitzet kun je een schilderij kiezen, welke met gedimd achtergrondlicht en een passe-partout weergegeven wordt) geeft een stukje design mee aan het toestel, waardoor je niet zo'n grote zwarte 'bak' meer aan je muur hebt hangen. Ik ben er erg blij mee en mijn vriendin vindt het ook een hele verbetering voor de woonkamer :-) Ik had al een 4K tv van samsung, dus was gewend aan de mooie beeldkwaliteit, het beeld van dit toestel is weer net een stukje strakker. Met name het contrast is een stuk mooier, diepere zwartwaarden en toch in donkere scenes goed te volgen. De afstandsbediening is wat minder luxe uitgevoerd, ook is hier geen 'pointer' beschikbaar die ik toch wel veel gebruikte bij mijn vorige tv. Ik ga dus onderzoeken of ik deze er nog los bij kan kopen. Dit is echter het enige minpuntje dat ik kan noemen! Geweldige beeldkwaliteit, super design, alle apps die ik gebruiken wil, voldoende aansluitmogelijkheden en een overzichtelijk en makkelijk menu. Aanrader!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design uitstraling, strakke wandmontage
  • Verschillende lijsten mogelijk
  • Geen kabelbundel naar tv door one connect box
  • ophangbeugel meegeleverd

Minpunten

• afstandsbediening minder luxe dan voorgaand model

Rein Der 19-09-2017

Mijn mooiste tv tot nu toe

Inmiddels bijna een maand de trotse bezitter van een samsung the frame, 55 inch. Een hoop complimenten gekregen, het is werkelijk een toevoeging voor het interieur. De 'no gap wall mount' die je erbij krijgt is erg makkelijk te monteren en hierdoor hangt de tv dus echt als schilderij aan de muur, super strak! De standaard tv is al mooi, maar met de (in mijn geval donkerbruine) lijst en gebruik van de artmode ziet het er nog net wat chiquer uit. Bijzonder dat dit nog niet eerder bedacht is. Ik ben geen expert op technisch gebied, maar de tv geeft een fantastisch beeld! Via netflix is al veel in 4K te vinden en dat beeld is echt levensecht. Ook het contrast is super. Via de apps op mijn telefoon link ik makkelijk met spotify als muziekcentrum op de tv, aangesloten op de surroundset. Geen kabels in het zicht door de one connect box, het dunne doorzichtige kabeltje geeft geen enkel kwaliteitsverlies. Een tv, schilderij en compleet mediacentrum in 1 dus, fantastisch!