Samsung UE55LS003AS - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,25 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE55LS003AS op Kieskeurig.nl.

Lavinus 17-02-2019

Daar is over nagedacht! Mooi, strak en super beeld

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Na veel rondkijken in winkels viel ons oog op de Samsung Frame tv, waarom? Wij wilde iets anders dan alleen maar een Tv. Voor ons heeft de Samsung Frame Tv alle benodigde opties om zowel fijn tv te kijken en indien de tv uitstaat een geweldig schilderij aan de muur te hebben. Mooi qua design en zeker passend in onze huiskamer. De art store is fantastisch met allerlei verschillende tekeningen/kunst en afbeeldingen dus zeker voor ieder wat wils!

Ik blij en mijn vriendin is helemaal blij!

krikke075 24-09-2018

Pronkstuk met geweldige kijkervaring

Kunst en TV in 1:
Een TV die eruit ziet als een kunstwerk, dát is the Frame van Samsung. Het design is heel chic: door de meegeleverde beugel zit de TV strak tegen de muur en hij ziet er in Art mode uit als een echt schilderij. De passe partouts zijn zelfs als ik er met de neus bovenop sta nog bedrieglijk echt met reliëf (zie een van de bijgevoegde afbeeldingen). De persoonlijke lijst - wij hebben de walnoten variant - maakt het helemaal af. Vrienden die hem zien grappen al dat de TV te mooi is om aan te zetten - totdat ik hem aan zet maar daarover hieronder meer.

In de gratis beschikbare 100 kunstwerken zit voor ieder wat wils, naar wens kun je je eigen foto's toevoegen en je kunt losse kunstwerken kopen of een maandabonnement nemen.

TV beoordeling:
Het beeld is prachtig, het geluid is wat je kunt verwachten van een platte TV: goed maar niet geweldig. Als je echt goed geluid wilt dan koppel je de One Connect Box met de optical out met een soundbar of receiver.

Door het royale formaat beleef je films, series en sport heel intens. Ik had voorheen een heel goede Panasonic TV van 42 inch maar dit is toch andere koek, bij een wielren uitzending (Ronde van Spanje) heb ik het gevoel dat ik meeren met de wielrenners, heel mooi. Mijn twijfel dat het beeld te groot zou zijn was binnen 1 dag verdwenen.

Het beeld is uitstekend, het vergt echter wel wat geduld om een en ander goed in te stellen, de presets van de Samsung TV's zijn out-of-the-box nl. niet zo naar mijn smaak. Bovendien is HDR10+ standaard niet actief. Na tunen van het beeld (check tips en software via Google) is de kwaliteit véél beter, besteed hier dus voldoende aandacht aan en je wordt beloond met prachtige beelden.

Bediening:
De bediening via de meegeleverde, heel mooie en handzame afstandsbediening is heel intuïtief. De gids is heel slim met preview en goede info vensters.

Naast de afstandsbediening kun je de TV ook bedienen met de Samsung Smartview app (Android en iOS).

Smart:
De voorgeïnstalleerde apps zijn heel mooi en compleet: netflix, nos, kijk, youtube, een goede webbrowser etc. zit erop. Nog meer apps zijn eenvoudig als extra toe te voegen, ikzelf heb bijvoorbeeld Plex toegevoegd voor afspelen van eigen media.

Aansluitingen:
The Frame wordt geleverd met de One Connectbox, die met 1 erg dun glasvezelkabeltje aan de TV is verbonden. Ik heb hem in een afgesloten kast gezet en daardoor zijn alle aansluitingen (3 HDMI apparaten, USB en CI+ module) uit het zicht, erg netjes dus.

Stroomverbruik:
de TV heeft energie klasse A+. De Art mode verbuikt natuurlijk wel meer stroom dan een TV die direct in standby gaat. Ik vang dat op door de bewegingstime-out op 15 minuten te zetten (de TV schakelt dan van Art mode naar echte standby). Handmatig direct in standby zetten kan naar wens ook heel eenvoudig door een lange druk op power-off op de afstandsbediening. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de energierekening te hoog zal uitvallen.

Kortom: een TV met intense kijkervaring die prachtig in je woonkamer hangt.

Kijker 18-09-2018

Een aanwinst voor mijn interieur

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Samsung The Frame is een aanwinst voor mijn interieur. Ik vind een groot zwart flatscreen in de huiskamer enorm lelijk en Samsung The Frame combineert de kwaliteiten van een smart-tv als hij aanstaat met een mooie esthetische uitstraling als fotokunst of kunstwerk als hij in de ruststand/art-mode staat. Geluidskwaliteit vind ik prima en het gebruiksgemak ook, met één afstandsbediening voor de tv en een eventuele verbindingsbox van je kabelprovider. Ik heb voordat de tv geïnstalleerd werd een leiding in de muur laten wegwerken naar mijn meterkast met een verlengde verbindingskabel, zodat de Samsung-connectbox in mijn meterkast direct met mijn internetmodem verbonden is en zelfs de transparante verbindingskabel nergens op de muur zichtbaar is. Op die manier komt het scherm zo veel mogelijk als kunstwerk over. Overdag maakt de lichtintensiteit van het scherm dat de TV ook echt heel erg als kunstwerk overkomt. 's Avonds en bij weinig daglichtinval licht het scherm in de art-mode een heel klein beetje op, waardoor het iets minder op een kunstwerk lijkt. Desalniettemin is het ook dan nog steeds een veel mooiere optie dan alle andere flatscreen-TV's die ik ken.

JeNi 15-09-2018

Fantastische televisie met schilderij functie

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Gisteren hebben we de televisie ontvangen. Wat een plaatje. Wij wilden geen groot zwart aan de muur (65inch) en wilden er deurtjes voor gaan maken. Toen ontdekten we deze televisie en nu lijkt het alsof we een schilderij hebben hangen. Geweldig concept en de kinderen zijn er ook heel blij mee: Spraakherkenning en filmpjes op Youtube kijken ;-).

Mara 09-09-2018

superstrakke tv

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Ik heb de Fame nu zo'n 3 weken en we zitten nog volop in de ontdekkingsfase. Beeld is superscherp en heel leuk dat je geen zwart vlak hoeft te hebben als hij niet wordt gebruikt.
Heel veel mogelijkheden. Ben heel tevreden

Michiel1 07-09-2018

Prachtig apparaat, scherp beeld en prima geluid

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Mooi apparaat, designstuk voor aan de muur. Eindelijk een tv die er niet als tv uitziet maar ook foto's en kunst kan vertonen. Makkelijk te koppelen met een Samsung telefoon zodat foto's in het groot kan laten zien. Of dat ook kan met de Iphone moet ik nog uitzoeken.
Flinke uitgave maar dan heb je ook wat origineels en past super in een strak interieur!

Richard71 12-08-2018

Doet wat het belooft

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Het werkt dus echt. We hebben deze televisie gekocht om als schilderij op de muur te hangen en als we willen ook TV te kijken. Wel spannend of het nou echt als een schilderij eruit ziet of dat je toch ziet dat het een TV is. Maar het werkt dus, je moet er echt heel dicht boven op staan om te zien dat het geen schilderij is en dan nog twijfel je. Essentieel daarbij dat hij automatisch de helderheid aanpast aan zijn omgeving zodat er nooit te veel licht vanaf komt en het schilderij effect bij minder licht ook werkt. Goede smartphone app erbij, afstandbediening werkt fijn en TV kwaliteit is zeer goed. We hebben de donkerbruine lijst erbij (zeer makkelijk op te klikken) plus de "no gap" ophanging gedaan - makkelijk te doen - en dat maakt het schilderijeffect echt af. Zeer tevreden over de aankoop.

Jerrroen 10-08-2018

Aanwinst!

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Prachtige tv, goed geluid en door the art-mode verdwijnt de zwarte plast in de huiskamer en ma kt plaats voor kunst

MichielB 02-08-2018

Geweldige innovatieve televisie

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Mooie televisie met een uniek concept - fotolijst/schilderij en TV inéén. Aanwinst voor ons interieur en vanwege de vele flexibele mogelijkheden (steeds andere kunst, foto's enz) blijft The Frame ons steeds verrassen!

Ester 31-07-2018

Dit is een tv die je woonkamer verfraaid

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

We wilde een goede kwaliteits tv, maar die niet te veel opvalt. In eerste instantie dachten we aan een tv in een kast te stoppen, maar dan moet je weer een kast aanschaffen die past in het interieur.

The frame gaf de uitkomst. Door het mooie ophangsysteem hangt hij strak tegen de muur. En door een buis is het stucwerk, zijn de draden helemaal uit het zicht.

Daarbij is de maat, 43 inch (want tegenwoordig is 50 inch en groter standaard) voor onze bank afstand perfect.

Een klein nadeel vind ik de hoge kosten voor de verwisselbare lijst. Ik dacht dat je er al een kado bij kreeg maar dat was niet zo.

Zou hem aanbevelen.

Anton J 26-07-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Is mooi toestel, hangt prima aan de wand. Jammer dat spanningssnoer en optimale kabel niet samen gevoegd zijn.
Toestel werk goed en is eenvoudig in bediening.

EG30 18-07-2018

Geen zwart vlak meer in de huiskamer

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Deze TV heeft alle functies van een moderne televisie, beeld is zeer goed en ook het geluid is erg goed voor een platte TV. De frame functie overtreft echt alle verwachtingen, het toevoegen van je eigen foto's of collages is erg simpel met de app en het ziet er super uit.

Mars 14-07-2018

Wauw effect!

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Wat een geweldig concept, ‘s avonds een televisie en overdag een schilderij! Dat dit niet eerder is bedacht!

Jonge75 12-07-2018

Geweldig beeld

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

We hebben The Frame vandaag ontvangen en is geïnstaleerd. Wat een beeld sensatie. Schitterend, dat is genieten wanneer je naar de tv kijkt. Super handig in bediening alles met 1 afstandbediening of via de app te regelen.
De kunst die je kunt bekijken zijn erg mooi. Een aanwinst voor onze woonkamer.
het geluid is ook een stuk beter dan onze oude(re) tv.

Nadia89 10-07-2018

Perfecte tv

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Geen losse HDMI kabels meer van de apparaten naar de tv. Alle kabels gaan bij de bijgeleverd doosje. De kleuren, de apps etc geweldig!! Zeker een aanrader

Braat 07-07-2018

Fantastisch beeld en kunst

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Vorige week gekocht, makkelijke installatie, superstrakke NO gap wall mount, haarscherpe beeldkwaliteit, al met al een plaatje!

Hans en Albert 06-07-2018

echt een verrijking van onze woonkamer

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Geen groot zwart scherm meer, maar een kunststuk aan de wand.
Heel erg mooi.
Ook de bediening is heel simpel, ook toep[apsbaar met al mijn randapparatuur, zoals apple tv, sonos sound systeem, samsung smartphone 7 edge

Karin 05-07-2018

Schitterend kleueren op een rustig beeld

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Gisteren is een grote wens uitgekomen, The Frame 55 inch is bij ons thuis geïnstalleerd! Televisie geeft een heerlijk rustig beeld met schitterende kleuren. Oled vonden wij net iets te veel kleuren geven, Ook de transformatie naar een kunstwerk heeft voor ons geholpen om voor deze televisie te gaan.

Anoniem 01-07-2018

Wat een schitterend beeld en geluid

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Ik heb de TV nog maar enkele dagen, maar installatie was kippie simpel, beeld weergave tot een uitermate hoge graad van perfectie.

Joyce 26-06-2018

Geweldige TV (en kunst)!

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Ik zag dit model in de VTwonen en heb de pagina er lekker ouderwets uit gescheurd . Vorige week maandag stopte onze oude tv er ineens mee (tijdens een voetbalwedstrijd, dus de timing was top). Mijn uitgescheurde blaadje lag nog in de buurt en wreef ik bij manlief onder de neus. Geen groot zwart scherm meer bij ons aan de muur, maar kunst of een mooie foto. Strakke lijst eromheen, niks meer aan doen. De dag erna nog uitleg gekregen in een winkel over het verschil in Qled, Oled en LED. Boeide me allemaal niks, ik zag dit pareltje hangen en was al verkocht. Toen de man hoorde dat dit het enige scherm is dat niet inbrand, was hij ook grotendeels over de streep. Ik heb hem nog voor de vorm wat reviews laten lezen en daarna gelijk besteld.

Het ophangen was nog wel een dingetje aan onze gipswand muur. Er stonden daarvoor op de beschrijving 8 bijzondere pluggen met bijbehorende schroeven afgebeeld, maar er worden er maar 4 bij geleverd. Deze vreemde pluggen vond de man eerst nog een uitvinding, totdat hij de schroeven erin wilde draaien en deze geen grip kregen en gewoon ronddraaiden. Wat hij verkeerd heeft gedaan, geen idee. De muur is nu gatenkaas, maar gelukkig hangt daar nu kunst voor. Helemaal gelukkig ben ik met het uitzicht op een berglandschap (die je qua kleur helemaal kan afstellen) als de tv uit staat.

Het was even wennen aan het beeld (onze vorige tv was 12 jaar oud), veel oude films lijken nu ook erg nep ;-). Soms hapert het logo van de zender of het beeld even, dus we denken dat ons oude kastje van onze provider moeite heeft met het bijbenen van The Frame. Dat komt vast goed.

Afgelopen weekend vierden we een verjaardag en iedereen was onder de indruk. Ik hoorde al wat mannen mompelen 'moeten wij ook niet eens een andere...'

Binnenkort pak ik de gebruiksaanwijzing er eens bij om zelf ook uit te vogelen hoe het werkt, kan ik manlief verrassen met een leuke afbeelding als hij thuiskomt ;-)