Samsung UE55LS003AS - Reviews

Diepte
4,25 cm dikte
55,0 inch

JD 17-09-2017

Kunstwerk met super kijkervaringen!

Na vele jaren met een 'gemiddelde' televisie vond ik tijd dat het tijd was voor iets moois, je tv staat namelijk 24/7 gewoon stil in je woonkamer en je kijkt er dan ook maar een paar uur per dag daadwerkelijk naar. De uren dat je er niet naar kijkt is het gewoon een saai, zwart vlak wat je interieur er niet mooier op maakt, dat kan toch beter?

Samsung is hiermee een volledig nieuwe weg ingeslagen met de Samsung The Frame, form meets function, kunst ontmoet functionaliteit. Waar een 'standaard' televisie ophoudt gaat The Frame verder, een normale tv zal wanneer hij uit staat niks meer doen, The Frame zal hier volledig opleven in een waar kunstwerk in je eigen televisiekamer! De honderden kunstwerken waaruit je kan kiezen zullen het je niet makkelijk maken want wat zijn ze gaaf allemaal, de mooiste abstracte designs tot echte architecturale meesterwerken aan de muur. Keuze genoeg! Bij deze art-mode horen ook de gekleurde lijsten van Samsung die je magnetisch kan vastklikken, hierdoor ziet het er helemaal goed verzorgt uit. Met de Samsung No-Gap wall mount zit de televisie strak tegen de muur zonder zichtbare randen aan de zijkanten, dit maakt het verhaal compleet.

Het technische gedeelte; The Frame heeft een erg mooi beeld met zeer goede weergaven, de HDR10+ standaard komt na wat kleine aanpassingen in de instellingen erg goed naar voren en ik ben zeer tevreden hier mee. Ook de geluidskwaliteit is echt geweldig en een aparte speakerinstallatie is eigenlijk gewoon overbodig, zeer goede bass-weergave en mooie hoge tonen zorgen voor een erg goed balans. Met zijn 65" is dit dan ook geen klein model, maar met deze weergave van beeld en geluid kan je spreken van een bioscoopervaring in je eigen huis! Hoewel ik wel eerst iets schrok van het formaat was ik toch binnen 3 dagen al helemaal gewend aan mijn nieuwe televisie.
Ook handig is de meegeleverde afstandsbediening die met één hand volledig te bedienen is zonder dat er belangrijke functies komen te vervallen, het kleine formaat zorgt er ook voor dat hij goed vasthoudt. Samsung is tevens ook een van de tv-producten met de beste Smart-tv software op de markt, met deze televisie heeft het merk zich dan ook goed bewezen door de makkelijke wijze waarmee je door alle menu's gaat. De apps die ondersteund worden zijn de meeste gebruikelijke zoals Netflix, NPO uitzending gemist en nog veel meer, er is dan ook een erg ruime app-store met echt van alles om te downloaden, je vindt er zelfs games en dergelijken!
Er is een zogenaamde 'One Connect Box' meegeleverd die ervoor zorgt dat je al je apparaten aan kan sluiten op een 'box' die je vervolgens met een doorzichtige kabel naar de tv kan leiden. Hierdoor voorkom je enorme kabelhoop die je normaal direct op je televisie zou aansluiten, zoek eens op 'Samsung nearly invisible cable' en je kan het zelf ervaren.

Uiteindelijk komen we tot de conclusie dat deze televisie een prachtig design heeft met makkelijke bediening en de art-modus is echt een super toevoeging. Helaas is de voedingskabel minder mooi weg te werken als de doorzichtige kabel die je tv-apparatuur met de tv verbindt. Verder is de beeldweergave echt perfect en met het goede geluid dat er wordt geproduceerd wordt het hele verhaal compleet gemaakt. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Strak tegen de muur gemonteerd
  • Makkelijke bediening
  • Bijna ontzichtbare kabel
  • Art-mode

Minpunten

• Voedingskabel niet mooi weg te werken
Geschreven voor: Samsung UE65LS003AS

Mark 05-10-2017

Prachtig scherm

Ik vind de beeldkwaliteit, helderheid en contrast echt grandioos. Niet alleen de 4K beelden, ook standaard HD beelden worden door upscaling veel beter dan voorheen. Hij ondersteund alle laatste standaarden, inclusief HDR. Als een tv uitstaat is het normaal gesproken een grote zwarte doos en dat ziet er niet uit. Samsung heeft de spijker op z’n kop geslagen door de artmode toe te voegen. Super makkelijk om foto’s of voorgeprogrammeerde kunstwerken te kiezen. Dit zou met een andere tv ook wel kunnen misschien, maar hier is het wel erg gemakkelijk. De verlichting wordt aangepast, er zit een beweging- en lichtsensor in waardoor hij nooit te lang of te fel blijft aanstaan. Weg lelijk zwart vlak aan de muur! Wel denken om het optische kabeltje bij het aansluiten, deze ‘knikt’ makkelijk en dan ben je de klos. Als het eenmaal hangt is dit wel een perfecte bijna onzichtbare aansluiting. Als ik weer toe ben aan een nieuwe tv, moet deze heel wat zien te evenaren.

Pluspunten

• Kunstmodus bij standby
  • Alle apps beschikbaar
  • No gap wall mount
Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Koot 19-09-2017

Kwaliteits tv in een design jasje

Ik heb de overstap gemaakt van de UE55HU7500 naar dit nieuwe toestel. Met name vanwege het feit dat je deze strak tegen de muur kunt hangen, omdat de ventilatie aan de onderzijde is geplaatst. De artmode (als je de tv uitzet kun je een schilderij kiezen, welke met gedimd achtergrondlicht en een passe-partout weergegeven wordt) geeft een stukje design mee aan het toestel, waardoor je niet zo'n grote zwarte 'bak' meer aan je muur hebt hangen. Ik ben er erg blij mee en mijn vriendin vindt het ook een hele verbetering voor de woonkamer :-) Ik had al een 4K tv van samsung, dus was gewend aan de mooie beeldkwaliteit, het beeld van dit toestel is weer net een stukje strakker. Met name het contrast is een stuk mooier, diepere zwartwaarden en toch in donkere scenes goed te volgen. De afstandsbediening is wat minder luxe uitgevoerd, ook is hier geen 'pointer' beschikbaar die ik toch wel veel gebruikte bij mijn vorige tv. Ik ga dus onderzoeken of ik deze er nog los bij kan kopen. Dit is echter het enige minpuntje dat ik kan noemen! Geweldige beeldkwaliteit, super design, alle apps die ik gebruiken wil, voldoende aansluitmogelijkheden en een overzichtelijk en makkelijk menu. Aanrader!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design uitstraling, strakke wandmontage
  • Verschillende lijsten mogelijk
  • Geen kabelbundel naar tv door one connect box
  • ophangbeugel meegeleverd

Minpunten

• afstandsbediening minder luxe dan voorgaand model
Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS