Samsung UE55LS003AS - Reviews

Diepte
4,25 cm dikte
55,0 inch

JD 17-09-2017

Kunstwerk met super kijkervaringen!

Geschreven voor: Samsung UE65LS003AS

Na vele jaren met een 'gemiddelde' televisie vond ik tijd dat het tijd was voor iets moois, je tv staat namelijk 24/7 gewoon stil in je woonkamer en je kijkt er dan ook maar een paar uur per dag daadwerkelijk naar. De uren dat je er niet naar kijkt is het gewoon een saai, zwart vlak wat je interieur er niet mooier op maakt, dat kan toch beter?

Samsung is hiermee een volledig nieuwe weg ingeslagen met de Samsung The Frame, form meets function, kunst ontmoet functionaliteit. Waar een 'standaard' televisie ophoudt gaat The Frame verder, een normale tv zal wanneer hij uit staat niks meer doen, The Frame zal hier volledig opleven in een waar kunstwerk in je eigen televisiekamer! De honderden kunstwerken waaruit je kan kiezen zullen het je niet makkelijk maken want wat zijn ze gaaf allemaal, de mooiste abstracte designs tot echte architecturale meesterwerken aan de muur. Keuze genoeg! Bij deze art-mode horen ook de gekleurde lijsten van Samsung die je magnetisch kan vastklikken, hierdoor ziet het er helemaal goed verzorgt uit. Met de Samsung No-Gap wall mount zit de televisie strak tegen de muur zonder zichtbare randen aan de zijkanten, dit maakt het verhaal compleet.

Het technische gedeelte; The Frame heeft een erg mooi beeld met zeer goede weergaven, de HDR10+ standaard komt na wat kleine aanpassingen in de instellingen erg goed naar voren en ik ben zeer tevreden hier mee. Ook de geluidskwaliteit is echt geweldig en een aparte speakerinstallatie is eigenlijk gewoon overbodig, zeer goede bass-weergave en mooie hoge tonen zorgen voor een erg goed balans. Met zijn 65" is dit dan ook geen klein model, maar met deze weergave van beeld en geluid kan je spreken van een bioscoopervaring in je eigen huis! Hoewel ik wel eerst iets schrok van het formaat was ik toch binnen 3 dagen al helemaal gewend aan mijn nieuwe televisie.
Ook handig is de meegeleverde afstandsbediening die met één hand volledig te bedienen is zonder dat er belangrijke functies komen te vervallen, het kleine formaat zorgt er ook voor dat hij goed vasthoudt. Samsung is tevens ook een van de tv-producten met de beste Smart-tv software op de markt, met deze televisie heeft het merk zich dan ook goed bewezen door de makkelijke wijze waarmee je door alle menu's gaat. De apps die ondersteund worden zijn de meeste gebruikelijke zoals Netflix, NPO uitzending gemist en nog veel meer, er is dan ook een erg ruime app-store met echt van alles om te downloaden, je vindt er zelfs games en dergelijken!
Er is een zogenaamde 'One Connect Box' meegeleverd die ervoor zorgt dat je al je apparaten aan kan sluiten op een 'box' die je vervolgens met een doorzichtige kabel naar de tv kan leiden. Hierdoor voorkom je enorme kabelhoop die je normaal direct op je televisie zou aansluiten, zoek eens op 'Samsung nearly invisible cable' en je kan het zelf ervaren.

Uiteindelijk komen we tot de conclusie dat deze televisie een prachtig design heeft met makkelijke bediening en de art-modus is echt een super toevoeging. Helaas is de voedingskabel minder mooi weg te werken als de doorzichtige kabel die je tv-apparatuur met de tv verbindt. Verder is de beeldweergave echt perfect en met het goede geluid dat er wordt geproduceerd wordt het hele verhaal compleet gemaakt. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Strak tegen de muur gemonteerd
  • Makkelijke bediening
  • Bijna ontzichtbare kabel
  • Art-mode

Minpunten

• Voedingskabel niet mooi weg te werken

VWHA 24-10-2019

Geweldige Smart TV

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Prachtig beeld en eenvoudig te bedienen. De Frame is fantastisch wanneer de schilderij modus wordt geactiveerd. The Frame kan verwisseld worden en de kabels zijn nagenoeg niet zichtbaar.

dirkje 25-09-2019

Superframe

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Een aantal weken geleden heb ik na een bezoek te hebben gebracht aan de Mediamarkt, mijzelf een supergaaf cadeau gedaan. Namelijk het kopen van The Frame. Een schilderij en TV ineen.

ElizaR 10-06-2019

We zijn overdonderd!

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Wat een prachtige tv. Onze oude Samsung hadden we al 12 jaar en was heel klein. Nu onszelf getrakteerd op deze the frame! Zo mooi. Hij hangt plat aan de muur en we hebben heel veel keus uit schilderijen. Straks ook een keer een tekening van de kids. Mooi beeld en mooi geluid!

Lavinus 17-02-2019

Daar is over nagedacht! Mooi, strak en super beeld

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Na veel rondkijken in winkels viel ons oog op de Samsung Frame tv, waarom? Wij wilde iets anders dan alleen maar een Tv. Voor ons heeft de Samsung Frame Tv alle benodigde opties om zowel fijn tv te kijken en indien de tv uitstaat een geweldig schilderij aan de muur te hebben. Mooi qua design en zeker passend in onze huiskamer. De art store is fantastisch met allerlei verschillende tekeningen/kunst en afbeeldingen dus zeker voor ieder wat wils!

Ik blij en mijn vriendin is helemaal blij!

krikke075 24-09-2018

Pronkstuk met geweldige kijkervaring

Kunst en TV in 1:
Een TV die eruit ziet als een kunstwerk, dát is the Frame van Samsung. Het design is heel chic: door de meegeleverde beugel zit de TV strak tegen de muur en hij ziet er in Art mode uit als een echt schilderij. De passe partouts zijn zelfs als ik er met de neus bovenop sta nog bedrieglijk echt met reliëf (zie een van de bijgevoegde afbeeldingen). De persoonlijke lijst - wij hebben de walnoten variant - maakt het helemaal af. Vrienden die hem zien grappen al dat de TV te mooi is om aan te zetten - totdat ik hem aan zet maar daarover hieronder meer.

In de gratis beschikbare 100 kunstwerken zit voor ieder wat wils, naar wens kun je je eigen foto's toevoegen en je kunt losse kunstwerken kopen of een maandabonnement nemen.

TV beoordeling:
Het beeld is prachtig, het geluid is wat je kunt verwachten van een platte TV: goed maar niet geweldig. Als je echt goed geluid wilt dan koppel je de One Connect Box met de optical out met een soundbar of receiver.

Door het royale formaat beleef je films, series en sport heel intens. Ik had voorheen een heel goede Panasonic TV van 42 inch maar dit is toch andere koek, bij een wielren uitzending (Ronde van Spanje) heb ik het gevoel dat ik meeren met de wielrenners, heel mooi. Mijn twijfel dat het beeld te groot zou zijn was binnen 1 dag verdwenen.

Het beeld is uitstekend, het vergt echter wel wat geduld om een en ander goed in te stellen, de presets van de Samsung TV's zijn out-of-the-box nl. niet zo naar mijn smaak. Bovendien is HDR10+ standaard niet actief. Na tunen van het beeld (check tips en software via Google) is de kwaliteit véél beter, besteed hier dus voldoende aandacht aan en je wordt beloond met prachtige beelden.

Bediening:
De bediening via de meegeleverde, heel mooie en handzame afstandsbediening is heel intuïtief. De gids is heel slim met preview en goede info vensters.

Naast de afstandsbediening kun je de TV ook bedienen met de Samsung Smartview app (Android en iOS).

Smart:
De voorgeïnstalleerde apps zijn heel mooi en compleet: netflix, nos, kijk, youtube, een goede webbrowser etc. zit erop. Nog meer apps zijn eenvoudig als extra toe te voegen, ikzelf heb bijvoorbeeld Plex toegevoegd voor afspelen van eigen media.

Aansluitingen:
The Frame wordt geleverd met de One Connectbox, die met 1 erg dun glasvezelkabeltje aan de TV is verbonden. Ik heb hem in een afgesloten kast gezet en daardoor zijn alle aansluitingen (3 HDMI apparaten, USB en CI+ module) uit het zicht, erg netjes dus.

Stroomverbruik:
de TV heeft energie klasse A+. De Art mode verbuikt natuurlijk wel meer stroom dan een TV die direct in standby gaat. Ik vang dat op door de bewegingstime-out op 15 minuten te zetten (de TV schakelt dan van Art mode naar echte standby). Handmatig direct in standby zetten kan naar wens ook heel eenvoudig door een lange druk op power-off op de afstandsbediening. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de energierekening te hoog zal uitvallen.

Kortom: een TV met intense kijkervaring die prachtig in je woonkamer hangt.

Kijker 18-09-2018

Een aanwinst voor mijn interieur

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Samsung The Frame is een aanwinst voor mijn interieur. Ik vind een groot zwart flatscreen in de huiskamer enorm lelijk en Samsung The Frame combineert de kwaliteiten van een smart-tv als hij aanstaat met een mooie esthetische uitstraling als fotokunst of kunstwerk als hij in de ruststand/art-mode staat. Geluidskwaliteit vind ik prima en het gebruiksgemak ook, met één afstandsbediening voor de tv en een eventuele verbindingsbox van je kabelprovider. Ik heb voordat de tv geïnstalleerd werd een leiding in de muur laten wegwerken naar mijn meterkast met een verlengde verbindingskabel, zodat de Samsung-connectbox in mijn meterkast direct met mijn internetmodem verbonden is en zelfs de transparante verbindingskabel nergens op de muur zichtbaar is. Op die manier komt het scherm zo veel mogelijk als kunstwerk over. Overdag maakt de lichtintensiteit van het scherm dat de TV ook echt heel erg als kunstwerk overkomt. 's Avonds en bij weinig daglichtinval licht het scherm in de art-mode een heel klein beetje op, waardoor het iets minder op een kunstwerk lijkt. Desalniettemin is het ook dan nog steeds een veel mooiere optie dan alle andere flatscreen-TV's die ik ken.

JeNi 15-09-2018

Fantastische televisie met schilderij functie

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Gisteren hebben we de televisie ontvangen. Wat een plaatje. Wij wilden geen groot zwart aan de muur (65inch) en wilden er deurtjes voor gaan maken. Toen ontdekten we deze televisie en nu lijkt het alsof we een schilderij hebben hangen. Geweldig concept en de kinderen zijn er ook heel blij mee: Spraakherkenning en filmpjes op Youtube kijken ;-).

CP 15-09-2018

Prachtige televisie

Geschreven voor: Samsung UE65LS003AS

Het is een hele mooie televisie met het fijne voordeel van de schilderij optie. Spraakherkenning is ook ideaal voor het bedienen van de televisie. Gisteren opgehangen en nu al veel plezier op beleefd. Voor de kinderen is het leuk dat ze op een gemakkelijke manier naar youtube kunnen om daar liedjes en filmpjes te bekijken.

Pluspunten

• Spraakherkenning
  • Schilderij optie
  • Goed geluid
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Playstation 2 kan er niet op aangesloten worden

Rudolf 09-09-2018

Doet wat het belooft

Geschreven voor: Samsung UE65LS003AS

The 65" doet wat het belooft. In de Art Modus zijn de beelden prachtig en de TV hangt schitterend in de woonkamer, strak aan muur. Zeer eenvoudig te bevestigen dankzij Samsungs slimme No Gap Wall mount systeem. Ook de losse connector maakt de installatie alleen maar eenvoudige. Ook de lijst is zeer eenvoudig aan te brengen. Het ziet er prachtig uit aan de muur. . Wat een slimme vondst. Eindelijk niet zo'n groot zwart vlak meer in de woonkamer. Maar eerlijk is eerlijk, voor het design lever je wel wat beeldkwaliteit in. Het is allemaal een beetje flets. Als je echt top beeld wilt zul je toch voor een OLED/QLED moeten gaan.

Pluspunten

• Tv als schilderij
  • Eenvoudige montage, echt strak tegen de muur
  • Alle lof voor dit concept, het werkt echt

Minpunten

• 4K HDR+ is OK maar niet geweldig

Mara 09-09-2018

superstrakke tv

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Ik heb de Fame nu zo'n 3 weken en we zitten nog volop in de ontdekkingsfase. Beeld is superscherp en heel leuk dat je geen zwart vlak hoeft te hebben als hij niet wordt gebruikt.
Heel veel mogelijkheden. Ben heel tevreden

Michiel1 07-09-2018

Prachtig apparaat, scherp beeld en prima geluid

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Mooi apparaat, designstuk voor aan de muur. Eindelijk een tv die er niet als tv uitziet maar ook foto's en kunst kan vertonen. Makkelijk te koppelen met een Samsung telefoon zodat foto's in het groot kan laten zien. Of dat ook kan met de Iphone moet ik nog uitzoeken.
Flinke uitgave maar dan heb je ook wat origineels en past super in een strak interieur!

Richard71 12-08-2018

Doet wat het belooft

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Het werkt dus echt. We hebben deze televisie gekocht om als schilderij op de muur te hangen en als we willen ook TV te kijken. Wel spannend of het nou echt als een schilderij eruit ziet of dat je toch ziet dat het een TV is. Maar het werkt dus, je moet er echt heel dicht boven op staan om te zien dat het geen schilderij is en dan nog twijfel je. Essentieel daarbij dat hij automatisch de helderheid aanpast aan zijn omgeving zodat er nooit te veel licht vanaf komt en het schilderij effect bij minder licht ook werkt. Goede smartphone app erbij, afstandbediening werkt fijn en TV kwaliteit is zeer goed. We hebben de donkerbruine lijst erbij (zeer makkelijk op te klikken) plus de "no gap" ophanging gedaan - makkelijk te doen - en dat maakt het schilderijeffect echt af. Zeer tevreden over de aankoop.

Jerrroen 10-08-2018

Aanwinst!

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Prachtige tv, goed geluid en door the art-mode verdwijnt de zwarte plast in de huiskamer en ma kt plaats voor kunst

MichielB 02-08-2018

Geweldige innovatieve televisie

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Mooie televisie met een uniek concept - fotolijst/schilderij en TV inéén. Aanwinst voor ons interieur en vanwege de vele flexibele mogelijkheden (steeds andere kunst, foto's enz) blijft The Frame ons steeds verrassen!

Ester 31-07-2018

Dit is een tv die je woonkamer verfraaid

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

We wilde een goede kwaliteits tv, maar die niet te veel opvalt. In eerste instantie dachten we aan een tv in een kast te stoppen, maar dan moet je weer een kast aanschaffen die past in het interieur.

The frame gaf de uitkomst. Door het mooie ophangsysteem hangt hij strak tegen de muur. En door een buis is het stucwerk, zijn de draden helemaal uit het zicht.

Daarbij is de maat, 43 inch (want tegenwoordig is 50 inch en groter standaard) voor onze bank afstand perfect.

Een klein nadeel vind ik de hoge kosten voor de verwisselbare lijst. Ik dacht dat je er al een kado bij kreeg maar dat was niet zo.

Zou hem aanbevelen.

Anton J 26-07-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Is mooi toestel, hangt prima aan de wand. Jammer dat spanningssnoer en optimale kabel niet samen gevoegd zijn.
Toestel werk goed en is eenvoudig in bediening.

EG30 18-07-2018

Geen zwart vlak meer in de huiskamer

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Deze TV heeft alle functies van een moderne televisie, beeld is zeer goed en ook het geluid is erg goed voor een platte TV. De frame functie overtreft echt alle verwachtingen, het toevoegen van je eigen foto's of collages is erg simpel met de app en het ziet er super uit.

Mars 14-07-2018

Wauw effect!

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

Wat een geweldig concept, ‘s avonds een televisie en overdag een schilderij! Dat dit niet eerder is bedacht!

Jonge75 12-07-2018

Geweldig beeld

Geschreven voor: Samsung UE55LS003AS

We hebben The Frame vandaag ontvangen en is geïnstaleerd. Wat een beeld sensatie. Schitterend, dat is genieten wanneer je naar de tv kijkt. Super handig in bediening alles met 1 afstandbediening of via de app te regelen.
De kunst die je kunt bekijken zijn erg mooi. Een aanwinst voor onze woonkamer.
het geluid is ook een stuk beter dan onze oude(re) tv.