Samsung UE55LS003AS - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,25 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mark 05-10-2017

Prachtig scherm

Ik vind de beeldkwaliteit, helderheid en contrast echt grandioos. Niet alleen de 4K beelden, ook standaard HD beelden worden door upscaling veel beter dan voorheen. Hij ondersteund alle laatste standaarden, inclusief HDR. Als een tv uitstaat is het normaal gesproken een grote zwarte doos en dat ziet er niet uit. Samsung heeft de spijker op z’n kop geslagen door de artmode toe te voegen. Super makkelijk om foto’s of voorgeprogrammeerde kunstwerken te kiezen. Dit zou met een andere tv ook wel kunnen misschien, maar hier is het wel erg gemakkelijk. De verlichting wordt aangepast, er zit een beweging- en lichtsensor in waardoor hij nooit te lang of te fel blijft aanstaan. Weg lelijk zwart vlak aan de muur! Wel denken om het optische kabeltje bij het aansluiten, deze ‘knikt’ makkelijk en dan ben je de klos. Als het eenmaal hangt is dit wel een perfecte bijna onzichtbare aansluiting. Als ik weer toe ben aan een nieuwe tv, moet deze heel wat zien te evenaren.

Pluspunten

• Kunstmodus bij standby
  • Alle apps beschikbaar
  • No gap wall mount

Koot 19-09-2017

Kwaliteits tv in een design jasje

Ik heb de overstap gemaakt van de UE55HU7500 naar dit nieuwe toestel. Met name vanwege het feit dat je deze strak tegen de muur kunt hangen, omdat de ventilatie aan de onderzijde is geplaatst. De artmode (als je de tv uitzet kun je een schilderij kiezen, welke met gedimd achtergrondlicht en een passe-partout weergegeven wordt) geeft een stukje design mee aan het toestel, waardoor je niet zo'n grote zwarte 'bak' meer aan je muur hebt hangen. Ik ben er erg blij mee en mijn vriendin vindt het ook een hele verbetering voor de woonkamer :-) Ik had al een 4K tv van samsung, dus was gewend aan de mooie beeldkwaliteit, het beeld van dit toestel is weer net een stukje strakker. Met name het contrast is een stuk mooier, diepere zwartwaarden en toch in donkere scenes goed te volgen. De afstandsbediening is wat minder luxe uitgevoerd, ook is hier geen 'pointer' beschikbaar die ik toch wel veel gebruikte bij mijn vorige tv. Ik ga dus onderzoeken of ik deze er nog los bij kan kopen. Dit is echter het enige minpuntje dat ik kan noemen! Geweldige beeldkwaliteit, super design, alle apps die ik gebruiken wil, voldoende aansluitmogelijkheden en een overzichtelijk en makkelijk menu. Aanrader!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design uitstraling, strakke wandmontage
  • Verschillende lijsten mogelijk
  • Geen kabelbundel naar tv door one connect box
  • ophangbeugel meegeleverd

Minpunten

• afstandsbediening minder luxe dan voorgaand model