Samsung UE55MU6120WXXN - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,32 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sometimess 20-09-2017

Goede prijs/kwaliteit

Na heel lang twijfelen een nieuwe, grotere tv gehaald. De oude was 42" en was ooit (2009) het topmodel van Philips. Nu op zoek naar een grotere (55") met een aantal eisen: UHD, Netflix app, voldoende aansluitingen en CI+ met Ziggo certificering.

Deze Samsung is het dus geworden. Installeren gaat erg makkelijk, je bent eigenlijk alleen bezig met op "volgende" klikken. Netflix werkt prima en de CI+ module ook. De smartcard vond het overzetten van de decoder naar de tv lastig, maar een reset via MijnZiggo deed wonderen.

TV is te bedienen via een app, dat vind ik erg prettig. De afstandbediening is ook prima.

Dit is vast niet de beste tv in dit formaat, maar voldoet precies aan wat ik zocht. En de prijs/kwaliteit verhouding is gewoonweg erg goed.

Helemaal geen kritiek dan? Nou ja, alleen het standaard argument van het matige geluid. De oude tv was relatief dik (zoals lcd's in die tijd nog waren) en het geluid was daarom ook redelijk.

Duurzaamheid geen score gegeven, daarvoor heb ik de tv nog te kort.

• Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Geluid is matig

Mark 18-08-2017

Super beeld

Goed product voor een hele redelijke prijs. Door de UHD-dimming worden goede zwartwaarden gehaald. Backlight bleeding is minimaal aanwezig en valt bijna niet op, wat netjes is voor een scherm in dergelijke prijsklasse. De TV standaard is wel wat 'plastic' en kon niet echt 'vast' worden gezet. Gelukkig komt het scherm aan de muur.
Net als met bijna alke andere LED tv's is het geluid voldoende, maar niet van echte kwaliteit. Een losse versterker met speakers is aan te raden.

Kortom, een nette TV voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Scherp
  • Goede zwartwaarden
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Edge-lit
  • TV standaard van matige kwaliteit

Sometimess 12-11-2017

Goed compromis

Ik zocht al vrij lang naar een nieuwe TV. De oude was uit 2009 toen plat nog best dik was, vergeleken met nu. Had wel wat eisen, beelddiagonaal van 50-65 inch, CI+ met Ziggo goedkeuring, SMART opties zoals Netflix, optische uitgang en enkele HDMI aansluitingen.

Dit alles ter vervanging van een 42" Philips met diverse losse apparaten (mediaplayer voor gedownloade films en series, Apple tv voor Netflix, decoder voor TV).
Toen kwam dit model voorbij, tegen een acceptabele prijs. Precies wat ik zocht. Vanuit Samsung is dit kwalitatief de middellijn of net iets eronder. Voor mij prima. Beeld is in orde en mogelijkheden zat. Afstandbediening werkt goed, maar ik heb soms wel wat moeite de juiste knoppen te vinden. Misschien went dat nog.

Geluid wat uit de TV komt is matig, maar dat is bekend. Het blijft lastig om uit zo'n dunne TV een vol geluid te halen. Een soundbar doet wonderen.

Waar ik nog niet helemaal aan kan wennen is dat deze TV niet echt uit kan. Standby is het maximale, of je moet de stekker er uit trekken.

Heel tevreden met deze TV.

Pluspunten

• Compleet
  • Nette prijs

Rob 03-10-2017

Eenvoudige sjieke uitstraling wanneer tv uitstaat

Scherp beeld, eenvoudige installatie met genoeg keuze mogelijkheden (wel of geen account bij Samsung ed) plasticvoet doet afbreuk aan tv.
De gaten aan achter kant voor muur beugels zaten voor onze muurbeugel te hoog waardoor wij de tv niet op onze gewenste hoogte op konden hangen

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Helder beeld
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Gaten muur beugel te hoog (voor ons)