Samsung UE55MU6120WXXN - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,32 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sometimess 20-09-2017 Product paar dagen in bezit

Goede prijs/kwaliteit

Na heel lang twijfelen een nieuwe, grotere tv gehaald. De oude was 42" en was ooit (2009) het topmodel van Philips. Nu op zoek naar een grotere (55") met een aantal eisen: UHD, Netflix app, voldoende aansluitingen en CI+ met Ziggo certificering.

Deze Samsung is het dus geworden. Installeren gaat erg makkelijk, je bent eigenlijk alleen bezig met op "volgende" klikken. Netflix werkt prima en de CI+ module ook. De smartcard vond het overzetten van de decoder naar de tv lastig, maar een reset via MijnZiggo deed wonderen.

TV is te bedienen via een app, dat vind ik erg prettig. De afstandbediening is ook prima.

Dit is vast niet de beste tv in dit formaat, maar voldoet precies aan wat ik zocht. En de prijs/kwaliteit verhouding is gewoonweg erg goed.

Helemaal geen kritiek dan? Nou ja, alleen het standaard argument van het matige geluid. De oude tv was relatief dik (zoals lcd's in die tijd nog waren) en het geluid was daarom ook redelijk.

Duurzaamheid geen score gegeven, daarvoor heb ik de tv nog te kort.

Pluspunten

• Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Geluid is matig

Mark 18-08-2017 Product paar dagen in bezit

Super beeld

Goed product voor een hele redelijke prijs. Door de UHD-dimming worden goede zwartwaarden gehaald. Backlight bleeding is minimaal aanwezig en valt bijna niet op, wat netjes is voor een scherm in dergelijke prijsklasse. De TV standaard is wel wat 'plastic' en kon niet echt 'vast' worden gezet. Gelukkig komt het scherm aan de muur.
Net als met bijna alke andere LED tv's is het geluid voldoende, maar niet van echte kwaliteit. Een losse versterker met speakers is aan te raden.

Kortom, een nette TV voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Scherp
  • Goede zwartwaarden
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Edge-lit
  • TV standaard van matige kwaliteit