Sony KD-55XE7096 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,80 cm dikte
54,6 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony KD-55XE7096 op Kieskeurig.nl.

Hans Antheunisse 12-11-2017

Sony Bravia TV 55 cm led 4K

Geschreven voor: Sony KD-55XE7096

prijs/prestatie meer dan uitstekend.
Mooie kleuren en zeer helder beeld
Kortom we zijn er geweldig blij mee

Pluspunten

• zeer helder/scherp beeld
  • mooie kleuren
  • eenvoudige bediening
  • veel apps te gebruiken

Minpunten

Alex Staartjes 12-07-2018

Prachtig beeld!

Geschreven voor: Sony KD-55XE7096

Ik heb dit toestel gekocht ter vervanging van mijn JVC 42" die na ruim 11 jaar de geest heeft gegeven Omdat in de tijd die verstreken is, de prijzen behoorlijk aantrekkelijker zijn geworden, heb ik gekozen voor een groter scherm. Het is de Sony KD-55XE7096 geworden. Een nog groter scherm zou een te groot oppervlak van mijn muur in beslag nemen.
Vergeleken met andere merken is de Sony qua beeld naar mijn smaak het mooiste. Het verschil in beeldkwaliteit met duurdere LCD/LED modellen is misschien in de praktijk wel, maar in de winkel niet zichtbaar, ik gebruik het scherm voor TV kijken, films en Netflix, heel af en toe wordt er gegamed. Na een avond alles uitproberen, ben ik erg tevreden. De installatie is eenvoudig, je moet wel met zijn tweeën zijn om hem aan de muurbeugel op te hangen, niet vanwege het gewicht, maar het formaat werkt niet mee als je behalve tillen, ook nog even wil zien wat je doet.
Tijdens het instellen van de WIFI ben ik er wel achtergekomen dat je geen hoofdletters in je wachtwoorden moet hebben want hoe je hoofdletters in kan voeren, heb ik niet ontdekt. dat is wel een klein min puntje, verder installeert alles erg vlot.
De beeldinstellingen zien er zo uit de doos prima uit, daar moet ik nog mee gaan experimenteren.
Hoe het geluid van de TV klinkt, weet ik niet want daar gebruik ik mijn AV-receiver voor, de Sony STR-DN1040, hier zitten ook al mijn beeldbronnen op aangesloten. Moet nog wel aan de slag met mijn Harmony Companion afstandbediening want niet alle TV-functies worden goed aangestuurd.
De TV's in deze prijsklasse staan te boek als budgetmodel, gezien de kwaliteit die je voor dit geld krijgt ben ik echter dik tevreden en zie de zin er niet van in om een duurder model te kopen. Ja de AMOLED toestellen hebben zeker een prachtig beeld maar deze zijn dan ook wel behoorlijk veel duurder. Ik hou het bij deze. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Over de duurzaamheid is uiteraard na een dag gebruik niets van te zeggen.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Materiaal ziet er degelijk uit
  • Prachtig beeld
  • Eenvoudig en snel te configureren
  • Netflix en Youtube eenvoudig te starten

Minpunten

• Geen hoofdletters invoer voor wachtwoord
  • Verder nog geen gevonden.

Alex Staartjes 13-07-2018

Ah, ik wil nog even iets recht zetten, hoofdletter invoer is gelukt, na nog eens goed kijken was het een kwestie van "pijltje omhoog" aanklikken.
Het programmeren van mijn Harmony Companion werkt nog wat tegen maar dat zegt meer van Logitech dan van de TV.