Sony KD-55XE7000 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,80 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Madtrex 25-02-2018

Verbluffende Sony 4K Ultra HD 55" (140 cm) LED TV

Al een tijdje was ik op zoek naar een grote UHD TV. Winkel van keus was MediaMarkt vanwege het grote aanbod en dat zij ook open zijn op momenten dat ik tijd heb,

Mijn keuze ging uiteindelijk tussen:
Sony Bravia 55" XE 70 serie
Samsung UE55MU6100
Sony Bravia 55" XE 80 serie
Samsung UE49MU6400

Vanwege de tegenvallende 55MU6100 van Samsung (flets, minder kleur), de kleinere afmeting van de Samsung 6400, ging het tussen de twee Sony's.

Nadeel van de XE70 boven de duurdere XE80 zou kunnen zijn dat er een beperkt aantal apps op draaien. Er wordt geen groot online platform gebruikt voor de XE70, zoals bij Samsung (Tizen). De XE70 draait online op een Linux OS voor Sony. De XE80 en hoger draaien op Android. Dat is ook niet zaligmakend. Voor mij is het echter geen nadeel. Bovendien kun je via MiraCast je telefoon naar je Televisie streamen, en dat is echt heel eenvoudig.

Ik heb in de winkel beide op geheel standaard en daarna op dynamisch (levendig) gezien.
Er was niet zo veel verschil zichtbaar, maar de Bravia KD55XE7000/7707 was een dagaanbieding en scheelde ook nog eens 150 euro.

Unboxing:
De TV is ingenieus verpakt, makkelijk te unboxen en op voet te plaatsen als je de aanwijzingen op de doos volgt.
Super mooi scherm. Voet lijkt dan wel fragiel maar door het gewicht van de TV dat recht naar beneden drukt is het een hele degelijke constructie, De voet verzinkt in de TV zelf dmv twee metalen steunen. Daarna 4 schroeven aandraaien en klaar, Met 2 volwassenen was het makkelijk te doen.
Aangezien ik een Horizon Mediabox gebruik hoeft er geen installatie van zenders plaats te vinden.
HDMI kabels, ethernet (ik gebruik voor televise en UHD Netflix toch liever de netwerkkabel dan WiFi) erin geklikt, optische geluid uit naar de Denon versterker, Klaar. Makkelijk in de voet aan de achterkant weg te werken, de kabels. De stroomkabel heeft een fatsoenlijke lengte en een solide aansluiting op het achterpaneel.
Inschakelen en...
Wat een verademing. Briljante kleuren. Standaard staat het scherm voor mij iets te helder.
Instellingen die ik gebruik:

Scene: Auto (als je niet voor AUTO kiest schakelt HDR niet automatisch in en kun je ook geen andere belangrijke settings aanpasssen!!!)

Beeld: Gebruiker
Adv. Contrastoptimalisatie: Laag/Midden
Zwart Aanpassen: Uit
Gamma: 0
Live Colour: Midden

Geluid: bovenin op Standaard. Verder geen instellingen aangezien ik versterk via een versterker en zuilspeakers.

De Sony Bravia KD55XE70.. overtreft alle verwachtingen.
Ik kan hem iedereen aanraden.

De afwezigheid van een eindeloze rij apps vind ik alleen maar prettig.
YouTube en Netflix werken middels 1 knop, supersnel en met prachtig beeld.

Pluspunten

• Makkelijk uitpakken en aansluiten
  • Intense weergave van kleuren
  • Helderheid en overall kijkervaring
  • Leverbaar in Zwart en Zilver
  • Mooi, dun design

Minpunten

• Niet zoveel apps

Rmz 14-11-2017

Duidelijk beeld, en supermooie kleuren

De tv is supersnel qua gebruik met bijvoorbeeld omswitchen van Netflix naar Youtube enz. Ook komen de kleuren heel mooi naar buiten tijdens het tv kijken, en is het beeld ook heel vloeiend en goed verlicht, waardoor het beeld heel duidelijk is. Gebruik is supersimpel, de Netflix en Youtube knoppen op de afstandsbediening zijn super handig! De kabelgoten in de poot zijn ook een goeie toevoeging.

Pluspunten

• Duidelijk en mooi beeld.
  • Heel makkelijk in gebruik.
  • Snel in gebruik.

Arjan 14-11-2017

Sensationele bioscoopervaring thuis

Ik heb een nieuwe belevenis in huis: de Sony Bravia XE70 van 55" (138,8 cm) !!
De tv heeft een uitstekende kleurweergave en beeldscherpte (óók voor uitzendingen met een lagere resolutie waarbij het beeld verbeterd wordt). Het geluid is prima, maar aangesloten op een surround-speakersetje is de beleving helemaal compleet bij het kijken van films of gamen. Door de hoge resolutie is tv kijken op zo'n 3 - 3,5 meter een intense en zeer prettige belevenis.
De tv is intuïtief in te stellen en te bedienen door de logische menustructuur en afstandsbediening. Snelle interactie met apparaten (telefoon/tablet/nas) in het thuisnetwerk door de WiFi-verbinding. Directe toegang tot Netflix en Youtube.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Beeldverbetering bij lagere resolutie
  • Mooie kleurweergave
  • Intuïtieve bediening

Wies 13-11-2017

GE-WEL-DIG beeld!

Supermooie tv; prachtig scherp beeld, mooi geluid, handige en gebruiksvriendelijke functies. Let wel op welke grootte het beste past in je interieur!

Pluspunten

• scherp beeld
  • functies

Minpunten

• de tv die ik testte was té groot voor ons

Stezie 13-11-2017

Sony XE70 55" TV

Beeld is lekker scherp en heeft een goede geluid kwaliteit.
Met de voet er onder plaatsen hadden we nu een derde persoon nodig.
Wel moesten even zoeken waar je de instelling kon aanpassen zodat de tv niet automatisch uitgaat als je interactieve tv kijkt.

Pluspunten

• scherp beeld
  • Geluid kwaliteit

Minpunten

• voet installeren
  • automatisch uit instelling zoeken

Vincent 12-11-2017

Goed beeld voor een scherpe prijs.

De tv heeft een goeie prijs kwaliteitverhouding. Op de eco stand komt het beeld wat rustiger over. De kwaliteit is wel slecht als je gewend bent om het geluid via de versterker af te spelen.

• Kwaliteit beeld

Rene 10-11-2017

Fantastische beeldkwaliteit, mooi design

Zeer gebruiksvriendelijk, vanaf de installatie tot het TV kijken, alles is zo geregeld en wijst voor zich.
Met een paar schroeven staat de TV, de snoeren zijn mooi weg te werken in de standaard van de tv, wat een veel netter gezicht geeft als met m'n vorige tv.
De instellingen en tv werkt verder gewoon goed. De knop voor Netflix (en in mindere mate Youtube) zijn erg makkelijk.

4K tv op Netflix is met een fantastische kwaliteit en het is eigenlijk wachten tot de tv-zenders ook allemaal de overstap gaan maken op 4K kwaliteit. Om van 4K naar HD terug te gaan is dan weer even wennen, die scherpte went erg snel en je ziet direct het verschil tussen de twee standaarden.

Al met al een tv met een sublieme beeldkwaliteit, mooi design en een zeer eenvoudige bediening.

Pluspunten

• design
  • beeldkwaliteit
  • verbergen snoeren in standaard

Daniel 10-11-2017

Groot scherm voor levensechte beleving

Geweldige tv.
Het uitpakken is al een feestje.
De kleuren en contrast zorgen voor een levensechte kijk ervaring.
Een strak design voor elke woonkamer.
Makkelijke smart bedienig en met 1 klik op Netflix maakt het kijken nog makkelijker.
De tv staat erg stabiel op een mooie steun.
Het geluid in de tv en mooi en helder

Pluspunten

• Strak design
  • Levensechte kleuren

ArtC 10-11-2017

Mooi beeld, mooi design en vlotte bediening.

Prachtige tv, met goed scherp beeld en soepele bediening. Het smart tv gedeelte is wat soberder, maar ruim voldoende en is erg afhankelijk van het gebruik natuurlijk.
You Tube en Netflix makkelijk aan te roepen, zo ook media vanaf een NAS.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsmenu
  • Installatie
  • YouTube En Netflix knop op AB

Minpunten

• Werkt niet met verouderde CI-module.

pepijn 08-11-2017

KD55XE7000 biedt zeer goede prijs kwaliteit verhouding!

Deze tv biedt een prachtige HDR ervaring voor deze prijs. Geluid en smart ervaring waren precies wat ik er van verwachtte. Kijkhoeken zijn voor een LCD goed. De 55XE7000 was eenvoudig te installeren en is verder zeer eenvoudig in gebruik.

• Beeldkwaliteit