Philips 9000 series 55POS9002/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,75 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 46 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

LOUD 16-08-2017

Mooie TV met grote minpunten

Ik was net zoals velen op zoek naar een nieuwe tv. Eisen waren OLED, 55 inch minimaal, alleen een scherm dus geen luidsprekers aan het scherm. En ambilight zou mooi mee genomen zijn. Zodoende kwam ik uit op de 55POS9002 en niet op de 55POS901F. In deze review zal ik per categorie mijn plus en minpunten benoemen. Helaas ook veel minpunten zeg ik alvast vooraf.

Uitpakken:
+ Super makkelijk als je de aanwijzingen op de doos volgt. Wel even met 2 personen doen, want alleen ging mij het toch niet lukken.

Plaatsen:
+ Ik heb hem eerst op de steun gehad, die is erg makkelijk te monteren en te plaatsen.
- Later koos ik voor ophangen met een Vogels Thin 205 muurbeugel. (keuze voor deze muurbeugel zie: ambilight) Deze is slechts 1,5 cm van de muur. Echter steekt de aansluiting van de stroom recht naar achteren uit de TV, terwijl alle andere kabels netjes naar beneden/opzij gericht zijn. Rare keuze om dit niet met de stroomkabel te doen. En de kabel gaat dan ook nog maar voor de helft in de TV? Had die aansluiting van het snoer dan kleiner gemaakt.

Aansluitingen:
+ Alle gangbare aansluitingen zitten op deze TV, alle HDMI hebben ARC. En er is een CI+ slot aanwezig. En deze zijn allemaal netjes naar beneden of opzij geplaats.
- Helaas niet zoals de 55POS901F zijn er geen 2 CI+ slots aanwezig. Dat je tegelijk HD tv kan kijken en opnemen is er bij deze tv niet bij als je CI+ gebruikt.
- HDMI ARC is iets wat elke fabrikant op zijn manier implementeert. Gevolg is dat het niet altijd 100% werkt. Bij mij dus de koppeling met mijn receiver werkt niet goed. Krijg het geluid niet goed over de receiver. Heb dat nu opgelost met optisch digitale uitgang. Kan nu alleen dus volume van receiver niet met de ab van de tv doen.

Scherm:
+ Super mooi scherm qua kleuren en zwart. Even calibreren want de standaard instelling is wel erg fel. Film is een goede basis als je realistische kleuren wilt ervaren. Verder uitgebreide instellingen om het scherm te tweaken na wens.
- Scherm spiegeld heel erg, opzich niet zon probleem maar moet je wel even mee opletten waar je de tv plaatst ivm licht inval ed.
- Scherm is niet 100% vlak, doordat deze zo spiegeld zie je als deze uit staat goed de weerspiegeling van bv het kozijn van de ramen. Als je dan iets heen en weer gaat met je hoofd zie je dat de weerspiegeling vervormd. Dit is heel vaag want dat betekend dat het scherm dus golvend is. (Echter tijdens tv kijken ofzo geen hinder van ondervonden. (Hier zal ik wel met Philips contact over hebben)
- Kijk je langs de bovenkant van het scherm, dan zie je dat het scherm niet recht is???!!!. Deze is ligt gebogen, en bij mij vooral de linkerbovenhoek die naar voren wegloopt. Dit zou niet moeten, echter bij 3 andere 55POS9002 schermen gekeken en deze hebben precies hetzelfde. Is gewoon een productiefout omdat ze het scherm zo dun mogelijk wilde maken boven. Dit heeft ook gevolgen voor de ambilight (zie ambilight) (Hier zal ik met Philips contact over hebben)

Ambilight:
+ Eerste reactie van mij was SUPER. Had het niet op mijn vorige TV en vond het nu mooi. Echter toen het wat gewend was keek ik er wat kritisch na.
- Ambilight schijnt niet alleen op de muur maar straalt ook tegen zijmuren en het plafond. En niet zon klein beetje ook. Dit is heel duidelijk zichtbaar. En niet zoals ik ken van ambilight van andere tv’s in de winkel. Daarom de vogels thin 205 muurbeugel gekocht of dit het probleem op zou lossen. Helaas is dit niet het geval.
- Ambilight LED’s zijn verkeerd geplaatst, ik heb gekeken of bovenstaand probleem softwarematig op te lossen zou zijn. Dit kan niet, de leds zijn niet richting de muur geplaatst maar staan echt recht omhoog en richting de zijkanten. Dit is gewoon een ontwerpfout/productiefout. Ik snap niet dat er niet voor dezelfde opstelling als de 55POS901F/55PUS7502 gekozen is qua ambilight. Daar zit het wel goed. (Ook hier zal ik contact met Philips over hebben)
- Terugkomend op dat het scherm niet helemaal recht is, heeft dit als gevolg dat de ambilight op de muur links “3 meter van de TV” een kromme lichtlijn heeft. Omdat bij mij de linkbovenhoek iets naar voren gebogen is. Een lichtbalk op de muur is als irritant, maar als die dan nog krom loopt helemaal.

Afstandsbedieing:
+ Ligt lekker in de hand, goed ingedeeld en toetsenbord werkt handig. Standaard staat de touchpad uitgeschakeld en dit is goed, want die werkt onhandig en is veeeel te gevoelig.
- Veel zaken werken nog via IR, wat tot gevolg heeft dat je alsnog goed moet richten. Wat niet altijd goed werkt. Terwijl toetsenbord enzo wel via bluetooth werkt, waarom niet de hele AB?

Gamen:
+ Input lagg is laag, wat ik gelezen heb rond de 30 in game-mode. Dit niet zelf gemeten, maar wel ervaren met shooters en snelle racespelen dat dit wel goed zit. (xbox one)
- Als ik zo een uur game, bv Rocket Leauque lijkt het dat de tv het niet meer trekt, en beeld word heel stroperig. Dit is geen Lagg maar gewoon beeldopbouw. Geen idee of de nieuwe P5-engine te heet word ofzo en dat dit invloed heeft op de werking. Als ik de TV even niet gebruik en dan weer ga gamen is het weer goed. Heel vaag. (Ook hier contact mee met Philips)

CI+ module:
+ Je steekt de kaart erin, en het werkt eigenlijk gelijk. Module moest even geupdate worden en gaan.
- Nu ben je qua menu wel afhankelijk wat Philips heeft gemaakt. En dat is heel karig als je de CI+ module gebruikt. Ik ben gewend dat als ik zapp dat ik dan het programma kan zien en hoelang deze nog duurt. Nu zie ik alleen het logo van de zender, en verder niks. Dus als je net op een zender in de reclame komt, heb je geen idee wat erop is. Heeeeel onhandig. Snap niet dat dit niet beter is. Dit kan opgelost worden door een software update. Dit moet echt anders. Kijk naar settopboxen hoe die dat opgelost hebben. Onderin het scherm zender plus info over het programma wat erop is en hoelang die bezig is is wel het minimale.

Smarttv:
+ Ik gebruik alleen Netflix, en daar zit nu rechtstreeks een knop naartoe. Opzich handig, maar zou mooier wezen als deze knop configurabel was en dat ikzelf een programma eronder kon toewijzen.
- Netflix 4K gaat de audio out of sync lopen. Dit is niet bij gewone HD zaken die ik kijk. Alleen de UHD zaken zoals bijvoorbeeld Terra. Audio en ondertiteling gaan compleet uit elkaar lopen.
- Netflix covers op het hoofdscherm zijn niet super scherp. Terwijl als ik mijn Apple TV 4 aansluit en daar netflix opstart dan zijn daar de covers wel super scherp. Wederom heel apart.
- Smart tv zelf start traag: Oorzaak omdat die persoonlijke aanbevelingen wil geven. Dit vertraagd het hele proces. Dit heb ik uitstaan volgens mij en toch gaat hij dat doen bij het opstarten.
- Wat mij opvalt als ik het smart deel start, dat de volgorde van apps telkens veranderd. Ook niet erg gebruiktvriendelijk, waarom niet standaard op dezelfde plek zetten of dan de meest gebruikte vooraan ofzo.

Conclusie: Zeer mooie TV qua looks en prestaties qua beeldkwaliteit. Echter 2 belangrijke ontwerpfouten/productiefouten. Die het plezier er wel wat afhalen van de TV. Ik heb nu ambilight uitstaan, terwijl ik daarom juist deze TV daarom heb gekocht. Ik weet niet wat Philips hier aan kan/gaat doen Ik betaal niet zon fors bedrag voor een krom scherm die niet vlak is en waar de ambilight gewoon niet van klopt. En de overige kleine minpunten. Probleem is dat je een TV pas goed kan doortesten na een tijdje hem gebruikt te hebben, alleen dan is de retourtermijn winkel verstreken. Ik zal kijken of ik van de situaties nog foto’s kan plaatsen. En met Philips in overleg ga. En misschien kunnen zij hier bovenstaande punten van commenteer/feedback voorzien. Zodat alle lezers mee kunnen lezen. Mochten mensen vragen hebben voor ze de TV kopen laat maar weten

Frans 19-01-2018

Fantastisch beeld. Kom maar eens kijken !

Telefonisch een OLED Philips TV besteld, waarbij ik vanuit het bedrijf Platte TV EN vanuit Philips een korting werd aangeboden! Ongevraagd! Maar zeer fijn om dat als telefonische klant te ervaren waardoor je (ook na onderzoek elders) een dusdanige scherpe prijs hebt gekregen dat de keuze voor PLATTE TV was!

Pluspunten

• Scherpte beeld
  • Uitstraling

Minpunten

• Geluid kon beter maar dat was bekend

minka127 06-01-2018

mooi beeld helaas wel wat storende problemen

Omdat deze televisie een matig geluid heeft heb ik een bose solo soundbar aangesloten.
Helaas gebeurt het regelmatig dat er geen geluid wordt weergegeven.
Ik moet de televisie uitzetten en dan weer aanzetten om geluid te krijgen.
2e probleem is dat de televisie vanuit de stand-bye spontaan weer aangaat.
Beide problemen komen regelmatig maar niet altijd voor en dat bederft toch wel het plezier van deze televisie.
Nog vervelender is dat het geluid van mijn homecinemaset wegvalt bij het spontaan controleren van de HDMI-aansluitingen

Arnoud14 06-01-2018

Met een grote ‘mits’ is het een goede tv

Een aantal maanden in huis.
-prachtige kleuren
- scherp beeld bij live en hd films.
mitsen:
- met regelmaat ( eens per 3 dagen) springt tv automatisch ongevraagd op bedieningsfuncties.
- bij films (minder bij hd films maar ook daar) verschuiven kleurvlakken ten opzichte van elkaar. Zeker ook in wat donkere opnames/gedeeltes. Je ziet dan in bv een voorhoofd wenkbrauwen verschuiven tov voorhoofd. Maar ook in stilstaande beelden kunnen muren en objecten onderling wat verschuiven.

Vermoedelijk is bovenstaande onderdeel van een nog niet volledig uitgewerkte digitalisering ?
Ik heb glasvezel bij ON op max mb, dus daar ligt het niet aan.

Roelvv 04-01-2018

Een superslanke TV met een voortreffelijke weergave

Gekocht in december nadat ik problemen heb gehad met een eerdere tv. Deze tv is zeer uitgebreid en heeft door het gebruik van Android vele apps beschikbaar.

Er zijn enkele gebreken die erg storend zijn. Het gelijk via zowel HDMI als SPDIF lijkt telkens kortstondig weg te vallen. Probleem komt uit de TV, eerder nooit problemen gehad met andere bronnen. De gebruikte receiver: Marantz SR7009.

Ondanks voorruitstrevende software lijken eenvoudige zaken zoals een tv gids lastig voor de software. Weergave duurt lang en reageert traag.
Interface zou versneld mogen worden ook bij het kiezen van een bron.

Simon 30-12-2017

Inbranden rtl4 logo

De oled tv bevalt prima, beeld is super.
Maar sinds kort inbrand probleem rtl4 logo ondanks dat je de restbeelden kunt vewijderen.
Is hier wat aan te doen ?

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Inbranden

exbestuurder67 27-12-2017

super tv

Ik heb deze tv nu ruim een week in huis en het is een pracht tv met super beeld,het is mijn derde platte tv van Philips met ambilight en die andere spelen nog steeds bij familie omdat ik steeds graag weer wat nieuws wil en het moet gezegd wat de prijs kwaliteit aangaat is dit een super toestel!had steeds de duurdere toestellen en de eerste was 10 jaar geleden een 47 inch,de tweede net als deze 55 inch in huis maar dit is echt het mooiste en ook nog eens het goedkoopste toestel en het waren (zijn) alle drie EISA Award winnaars en dat word iets niet zomaar!Inderdaad zie je op het plafond een streep van de ambilight maar we kijken niet steeds naar het plafond en dan lees ik dat iemand hem retour heeft gezonden om die reden,maar geen ander merk oled tv heeft dit dus als dit de reden is om een ander merk te kopen is een beetje vreemd omdat je het ook uit kunt zetten heb je hetzelfde effect.Het Philips logo zit er net als bij die andere merken heel subtiel op en ook uit te zetten of in 3 stappen te dimmen,het geluid is natuurlijk niet vol maar een praatprogramma is heel duidelijk te verstaan en valt niet tegen maar ik heb hem op een Home Cinema aangesloten en dat is natuurlijk veel mooier met muziek en films in 5.1.heb ook allerlei verschillende media dragers afgespeeld zoals dvd, blue ray en harde schijf en alles wordt prachtig opgeschaald echt super allemaal net als de tv uitzendingen via de Horizon van Ziggo wat altijd al mooi was maar nu alles overtreft!contrast, kleuren en scherpte zijn echt geweldig en dit is echt het mooiste beeld wat we hier hebben gehad en mijn vrouw die het altijd maar onzin vind als ik weer wat nieuws wil kopen ziet het nu ook en ze vind het een super tv.ik kan natuurlijk niets zeggen over betrouwbaarheid maar zoals gezegd die 2 andere toestellen hebben bij ons altijd zonder problemen gespeeld en dat verwacht ik van deze tv ook.

JAWO 26-12-2017

Maandagochtenexemplaar?

Net voor de kerstdagen deze prachtige TV ontvangen. Helaas ging de lol er snel vanaf vanwege:
het regelmatig herstarten van de TV en
een zwarte horizontale lijn in beeld na 3 dagen gebruik.
Ik heb mijn oude TV weer geplaatst en zal spoedig contact zoeken met de leverancier.

Jois 23-12-2017

tevreden aanschaf

Ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Ik heb vandaag alle instellingen doorgelopen en concludeer dat ik hiermee het beeld en bediening naar mijn wensen kan instellen. Het apparaat werkt gelijk samen met de Samsung video recorder en de Harman Kardon geluidsinstallatie. Mooi beeld wat even wennen is omdat heb bijna eens zo groot is dan we gewend waren.

Pluspunten

• mooi beeld
  • snelle interactie van de diverse toepassingen

Minpunten

• het philips logotje aan de voorkant is wel erg fel

Karel Joukes 24-12-2017

Het Philips logo is via het menu in 3 standen in te stellen maar ook uit te schakelen.

RG61 13-12-2017

Mooie TV maar....

Pas heel kort in gebruik (09-12-2017) maar tot dusverre zeker tevreden met deze TV. Wel heel erg jammer (eigenlijk meer dan dat) is het dat je bij het gebruiken van de Ambilight zo'n hele balk op je plafond hebt. Ook jammer is het dat je niet via het menu (software) kunt kiezen welke zijde (boven of zijkanten) je aan wilt hebben. Wellicht als je de bovenste horizontale Ambilight zou kunnen uitschakelen je ook direct van die meer dan vervelende balk op het plafond af bent. Philips zou of iets met de software moeten doen, zoals net beschreven of zou de gebruikers/eigenaren van deze TV een strip (een soort prisma of iets dergelijks, die dan ook wel met de warmteafgifte overweg kan) moeten geven waarmee je richting van dit licht kan veranderen. Dit zijn zo maar wat ideeën. Het zou wel heel prettig zijn als dit issue opgelost zou kunnen worden. Doet eigenlijk wel afbreuk aan het hele Ambilight.

Buts35 20-11-2017

Prima OLED tv. Maar bluetooth audio is niet te gebruiken...

Uitstekende beeld kwaliteit. En best goed geluid voor zulke kleine speakers. Ambilight kan ik niet beoordelen omdat ik (als een van de weinigen) dit zowiewo vreselijk vindt.
Minpuntje in de bediening: schakelen tussen TV en PC kost te veel moeite en valt niet te veranderen.
Absolute afknapper: geluid via bluetooth niet bruikbaar. Drie verschillende apparaten geprobeerd, en een vertraging tussen 0 en pakweg 5(!) seconden. En elke keer anders. Zowel bij TV als bij PC beeld. Niet weg te regelen met instellingen. Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?

Indi 07-11-2017

mooie tv

Sinds 1 week nu in bezit en het beeld is fantastisch wat mij stoort is de reflexie van het Ambilight op de muur en plafond. en het geluid is niet perfect.Maar dat is bekend bij de smalle tvs en ben dus genoodzaakt er ook nog een soundbar bij te kopen.Dit is wel extra uitgaven weer bij de al dure tv. Kan mijn oudere apparaten zoals surround en dvd speler er niet meer op aansluiten Geen scart aansluiting meer op de tv

André1963 24-10-2017

Nog te veel storende missers/bezwaren/kinderziektes

Deze Philips 55pos9002 heb ik gekocht vanwege het Oled-scherm en de Ambilight-functie. Mijn vorige tv was ook een Philips Ambilight.

Het beeld van deze Philips Oled is erg mooi, en ook het design is mooi. Maar daarmee hebben we de goede punten wel gehad. Er is op dit toestel immers nogal wat (te veel) aan te merken.

De drie belangrijkste (en storende) missers/bezwaren/kinderziektes zijn:

1. Ambilight lampjes schijnen niet schuin op de muur (zoals bij andere Philips Ambilight toestellen) maar rechtuit. Als gevolg hiervan wordt er een hinderlijke lichtbalk op het plafond geprojecteerd en is er ook hinderlijk licht aan de zijkanten. Dit is niet acceptabel en Philips moet hier echt wat aan doen, ook voor de reeds uitgeleverde toestellen. Voor de uitgeleverde toestellen zou Philips dit op eenvoudige wijze kunnen verhelpen door het naleveren van 'plakstrips' die het Ambilight-licht schuin stuurt.

2. Het van de ene naar de andere zender overschakelen gaat veel te traag. Software-aanpassing?

3. Het geluid is ondermaats - dit vereist een additionele aanschaf van een audiobar of een home-cinema-set.

Peter 17-10-2017

Fijne TV, mooie prijs !, genieten nu.

De oude 46PFL8008/12 van vier jaar terug had zeker nog jaren mee gekunt. Wat me over de streep trok waren de mooie demo's in de winkel, de al langere wens om op 5m kijkafstand toch een groter scherm te hebben (luxe !) en dat een donker beeld bij plotselinge ondertiteling wat oplichtte,
Wat me deed twijfelen waren de reviews: streep op het plafond door Ambilight (klopt, maar vinden we niet hinderlijk. Ambi staat meestal toch laag afgesteld - misschien eens wat folie erover om te dimmen), gebogen scherm (??, 2mm over 1.39m vind ik toch alleszins acceptabel ;-)), geluid (niet geweldig, maar minder beroerd dan ik verwacht had) en de grote zwarte plaat in de kamer (is de consequentie van de wens ....) + stevige prijs.
De prijs liep al flink terug en nu hij bij ING voor (E) 1725,- met daarover de 300,- cashback - (E) 1425,- ben ik alleen maar tevreden met de keuze en gaan we iemand anders blij maken met de oude 46", want die doet voor dit apparaat weinig onder ! Advies: bij ING kopen en genieten !

J.Breederveld 14-10-2017

grootscherm

Heel mooie TV makkelijk te instaleren TV mede gekozen om dat ik ook de rand apparatuur van
Philips heb vorige TV was ook van Philips en daar nooit enige probleem mee gehad.
Tevens een heel goede prijs kwaliteit . Bij FOKA Superstore Rotterdam.

Pluspunten

• Uitstekend Beeld

Oled17 12-10-2017

De 55POS9002 139 cm (55") 4K Ultra HD, perfect beeld.

De 55POS9002 139 cm (55") 4K Ultra HD Quad Core OLED-TV, 16GB heeft een perfect beeld en al is deze 55" komt deze door de slanke rand niet te ruim over.
Ook de slanke voet past nog perfect op het TV kastje van een veel kleiner ouder Philips model.

HarryA79 11-10-2017

Deze TV heeft mijn sceptische blik toch overtroffen

Er is veel te vinden over OLED op internet, dus heb ik ook uitgebreid "onderzoek" gedaan. Veel meningen gevonden. Ik heb de 55POS9002 uiteindelijk aangeschaft, ondanks dat er mensen zijn die zich kritisch uitlaten ten aanzien van sommige aspecte van de tv. Hij staat nu pas een dag, maar ik ben toch echt overtuigd geraakt!
De beeldkwaliteit is echt heel goed. Het voordeel is dat je thuis geen verschillende TV's naast elkaar hebt staan, dus is een vergelijking met andere merken zoals je dat wel tegenkomt, niet aan de orde. Dus kun je alleen maar vergelijken met wat je zelf gewend bent. En wat dat betreft laat deze tv je zeker niet vallen. Uitpakken, ophangen en installeren gingen probleemloos. De spiegeling van de tv is net zoals bij onze vorige tv, zeker niet erger. Er zijn veel instellingen te manipuleren, en daarin is enige kennis/voorzichtigheid op zijn plaats. Maar als je weet wat je doet is er een geweldig plaatje haalbaar!
Het enige nadeel wat ik heb kunnen bedenken is de zichtbaarheid van de toetsen van de afstandsbediening in het avondlicht. Die vind ik lastig ontcijferbaar wanneer je de afstandsbediening nog niet goed kent.
Ik vind het een overtuigende aanrader!

Sjon Zuurbier 14-09-2017

Toestel heeft mooie uitstraling en kijk er met plezier naar.

Dit is mijn 3e Philips met ambilght en mijn eerste Oled. Het beeld is prachtig en bloedscherp, alleen het ambilight van dit toestel is dramatisch, het licht schijnt aan de boven en zijkanten als een rechte streep en het is net als je naar een verlicht doel zit te kijken.Het ledlicht zit verkeerd. Hebben ze zitten slapen met het uitbrengen van dit toestel. Je zou zeggen van wel. Het geluid draait bij mij via mijn audio en heb het geluid van de TV uitstaan. Wat ambilight betreft, heb hier al contact over opgenomen dit de winkel waar ik dit toestel heb gekocht en zullen dit bij Philips aan geven. Neem geen genoegen met het toestel zoals het nu is.

Pluspunten

• Het scherpe beeld, zwart is zwart.

Minpunten

• Ambilight
  • geluid

Peeter21 13-09-2017

Top kwaliteit zo dat we dat ook van philips mogen verwachten

Beeld is zeer scherp, strak met mooie kleur, welke ook prima aan te passen zijn. Geluidskwaliteit is ook uitstekend. Het ambilight is ook een bijzondere ervaring met verschillende optie mogelijkheden, bij film en muziek een grote meerwaarde. kortom weer een super televisie van Philips.

Peeter21 13-09-2017

Top kwaliteit zoals we dan ook van Philips mogen verwachten

Beeld is zeer scherp, strak met mooie kleur, welke ook prima instelbaar zijn.
Geluidskwaliteit is ook uitstekend
Het ambilight is een heel bijzondere ervaring en hier kan ook worden gekozen voor diverse opties, bv meegaan in beeld of geluid, dus bij films en muziek heeft dit een grote meerwaarde.
Kortom weer een super televisie van Philips