Philips 9000 series 55POS9002/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,75 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 58 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

LOUD 16-08-2017

Mooie TV met grote minpunten

Ik was net zoals velen op zoek naar een nieuwe tv. Eisen waren OLED, 55 inch minimaal, alleen een scherm dus geen luidsprekers aan het scherm. En ambilight zou mooi mee genomen zijn. Zodoende kwam ik uit op de 55POS9002 en niet op de 55POS901F. In deze review zal ik per categorie mijn plus en minpunten benoemen. Helaas ook veel minpunten zeg ik alvast vooraf.

Uitpakken:
+ Super makkelijk als je de aanwijzingen op de doos volgt. Wel even met 2 personen doen, want alleen ging mij het toch niet lukken.

Plaatsen:
+ Ik heb hem eerst op de steun gehad, die is erg makkelijk te monteren en te plaatsen.
- Later koos ik voor ophangen met een Vogels Thin 205 muurbeugel. (keuze voor deze muurbeugel zie: ambilight) Deze is slechts 1,5 cm van de muur. Echter steekt de aansluiting van de stroom recht naar achteren uit de TV, terwijl alle andere kabels netjes naar beneden/opzij gericht zijn. Rare keuze om dit niet met de stroomkabel te doen. En de kabel gaat dan ook nog maar voor de helft in de TV? Had die aansluiting van het snoer dan kleiner gemaakt.

Aansluitingen:
+ Alle gangbare aansluitingen zitten op deze TV, alle HDMI hebben ARC. En er is een CI+ slot aanwezig. En deze zijn allemaal netjes naar beneden of opzij geplaats.
- Helaas niet zoals de 55POS901F zijn er geen 2 CI+ slots aanwezig. Dat je tegelijk HD tv kan kijken en opnemen is er bij deze tv niet bij als je CI+ gebruikt.
- HDMI ARC is iets wat elke fabrikant op zijn manier implementeert. Gevolg is dat het niet altijd 100% werkt. Bij mij dus de koppeling met mijn receiver werkt niet goed. Krijg het geluid niet goed over de receiver. Heb dat nu opgelost met optisch digitale uitgang. Kan nu alleen dus volume van receiver niet met de ab van de tv doen.

Scherm:
+ Super mooi scherm qua kleuren en zwart. Even calibreren want de standaard instelling is wel erg fel. Film is een goede basis als je realistische kleuren wilt ervaren. Verder uitgebreide instellingen om het scherm te tweaken na wens.
- Scherm spiegeld heel erg, opzich niet zon probleem maar moet je wel even mee opletten waar je de tv plaatst ivm licht inval ed.
- Scherm is niet 100% vlak, doordat deze zo spiegeld zie je als deze uit staat goed de weerspiegeling van bv het kozijn van de ramen. Als je dan iets heen en weer gaat met je hoofd zie je dat de weerspiegeling vervormd. Dit is heel vaag want dat betekend dat het scherm dus golvend is. (Echter tijdens tv kijken ofzo geen hinder van ondervonden. (Hier zal ik wel met Philips contact over hebben)
- Kijk je langs de bovenkant van het scherm, dan zie je dat het scherm niet recht is???!!!. Deze is ligt gebogen, en bij mij vooral de linkerbovenhoek die naar voren wegloopt. Dit zou niet moeten, echter bij 3 andere 55POS9002 schermen gekeken en deze hebben precies hetzelfde. Is gewoon een productiefout omdat ze het scherm zo dun mogelijk wilde maken boven. Dit heeft ook gevolgen voor de ambilight (zie ambilight) (Hier zal ik met Philips contact over hebben)

Ambilight:
+ Eerste reactie van mij was SUPER. Had het niet op mijn vorige TV en vond het nu mooi. Echter toen het wat gewend was keek ik er wat kritisch na.
- Ambilight schijnt niet alleen op de muur maar straalt ook tegen zijmuren en het plafond. En niet zon klein beetje ook. Dit is heel duidelijk zichtbaar. En niet zoals ik ken van ambilight van andere tv’s in de winkel. Daarom de vogels thin 205 muurbeugel gekocht of dit het probleem op zou lossen. Helaas is dit niet het geval.
- Ambilight LED’s zijn verkeerd geplaatst, ik heb gekeken of bovenstaand probleem softwarematig op te lossen zou zijn. Dit kan niet, de leds zijn niet richting de muur geplaatst maar staan echt recht omhoog en richting de zijkanten. Dit is gewoon een ontwerpfout/productiefout. Ik snap niet dat er niet voor dezelfde opstelling als de 55POS901F/55PUS7502 gekozen is qua ambilight. Daar zit het wel goed. (Ook hier zal ik contact met Philips over hebben)
- Terugkomend op dat het scherm niet helemaal recht is, heeft dit als gevolg dat de ambilight op de muur links “3 meter van de TV” een kromme lichtlijn heeft. Omdat bij mij de linkbovenhoek iets naar voren gebogen is. Een lichtbalk op de muur is als irritant, maar als die dan nog krom loopt helemaal.

Afstandsbedieing:
+ Ligt lekker in de hand, goed ingedeeld en toetsenbord werkt handig. Standaard staat de touchpad uitgeschakeld en dit is goed, want die werkt onhandig en is veeeel te gevoelig.
- Veel zaken werken nog via IR, wat tot gevolg heeft dat je alsnog goed moet richten. Wat niet altijd goed werkt. Terwijl toetsenbord enzo wel via bluetooth werkt, waarom niet de hele AB?

Gamen:
+ Input lagg is laag, wat ik gelezen heb rond de 30 in game-mode. Dit niet zelf gemeten, maar wel ervaren met shooters en snelle racespelen dat dit wel goed zit. (xbox one)
- Als ik zo een uur game, bv Rocket Leauque lijkt het dat de tv het niet meer trekt, en beeld word heel stroperig. Dit is geen Lagg maar gewoon beeldopbouw. Geen idee of de nieuwe P5-engine te heet word ofzo en dat dit invloed heeft op de werking. Als ik de TV even niet gebruik en dan weer ga gamen is het weer goed. Heel vaag. (Ook hier contact mee met Philips)

CI+ module:
+ Je steekt de kaart erin, en het werkt eigenlijk gelijk. Module moest even geupdate worden en gaan.
- Nu ben je qua menu wel afhankelijk wat Philips heeft gemaakt. En dat is heel karig als je de CI+ module gebruikt. Ik ben gewend dat als ik zapp dat ik dan het programma kan zien en hoelang deze nog duurt. Nu zie ik alleen het logo van de zender, en verder niks. Dus als je net op een zender in de reclame komt, heb je geen idee wat erop is. Heeeeel onhandig. Snap niet dat dit niet beter is. Dit kan opgelost worden door een software update. Dit moet echt anders. Kijk naar settopboxen hoe die dat opgelost hebben. Onderin het scherm zender plus info over het programma wat erop is en hoelang die bezig is is wel het minimale.

Smarttv:
+ Ik gebruik alleen Netflix, en daar zit nu rechtstreeks een knop naartoe. Opzich handig, maar zou mooier wezen als deze knop configurabel was en dat ikzelf een programma eronder kon toewijzen.
- Netflix 4K gaat de audio out of sync lopen. Dit is niet bij gewone HD zaken die ik kijk. Alleen de UHD zaken zoals bijvoorbeeld Terra. Audio en ondertiteling gaan compleet uit elkaar lopen.
- Netflix covers op het hoofdscherm zijn niet super scherp. Terwijl als ik mijn Apple TV 4 aansluit en daar netflix opstart dan zijn daar de covers wel super scherp. Wederom heel apart.
- Smart tv zelf start traag: Oorzaak omdat die persoonlijke aanbevelingen wil geven. Dit vertraagd het hele proces. Dit heb ik uitstaan volgens mij en toch gaat hij dat doen bij het opstarten.
- Wat mij opvalt als ik het smart deel start, dat de volgorde van apps telkens veranderd. Ook niet erg gebruiktvriendelijk, waarom niet standaard op dezelfde plek zetten of dan de meest gebruikte vooraan ofzo.

Conclusie: Zeer mooie TV qua looks en prestaties qua beeldkwaliteit. Echter 2 belangrijke ontwerpfouten/productiefouten. Die het plezier er wel wat afhalen van de TV. Ik heb nu ambilight uitstaan, terwijl ik daarom juist deze TV daarom heb gekocht. Ik weet niet wat Philips hier aan kan/gaat doen Ik betaal niet zon fors bedrag voor een krom scherm die niet vlak is en waar de ambilight gewoon niet van klopt. En de overige kleine minpunten. Probleem is dat je een TV pas goed kan doortesten na een tijdje hem gebruikt te hebben, alleen dan is de retourtermijn winkel verstreken. Ik zal kijken of ik van de situaties nog foto’s kan plaatsen. En met Philips in overleg ga. En misschien kunnen zij hier bovenstaande punten van commenteer/feedback voorzien. Zodat alle lezers mee kunnen lezen. Mochten mensen vragen hebben voor ze de TV kopen laat maar weten

MaartenR 26-01-2018

Fantastische beeld, maar ambilight slecht geïmplementeerd

Op zich is dit een schitterende TV. De beeldkwaliteit is echt subliem. Echter, en hier komt echt een belangrijk nadeel dat ons heeft doen besluitten om de TV terug te brengen naar de winkel, de ambilight constructie is dusdanig dat er een scherpe band wordt geprojecteerd op het plafond en muren naast de TV. Dat is niet een beetje storend, maar heel erg storend. De enige instelling om het probleem helemaal op te lossen was door ambilight "uit" te zetten. Of je moet hem dusdanig zwak instellen dat je van het hele ambilight niets meer meekrijgt. Dat was voor ons de reden om de TV terug te brengen. Want ik wil juist een TV mét ambilight. Anders had ik net zo goed een willekeurig andere OLED TV kunnen kopen. Ik wil dus nog steeds een Philips OLED TV met ambilight, maar niet als dit het resultaat is. Dit is gewoon onacceptabel slecht ontworpen. Ik snap ook niet dat deze modellen gewoon verkocht worden en dat er vanuit Philips zelf geen oplossing voor wordt geboden. Ik denk dat het met een paar simpele kapjes over de LED's al opgelost zou kunnen worden. Ik ga die alleen niet zelf maken. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je een NIEUWE TV koopt, je er eerst nog aan moet knutselen om fastoenlijk ambilight te krijgen? Jammer, dit had echt beter gekunt.

Peter 17-10-2017

Fijne TV, mooie prijs !, genieten nu.

De oude 46PFL8008/12 van vier jaar terug had zeker nog jaren mee gekunt. Wat me over de streep trok waren de mooie demo's in de winkel, de al langere wens om op 5m kijkafstand toch een groter scherm te hebben (luxe !) en dat een donker beeld bij plotselinge ondertiteling wat oplichtte,
Wat me deed twijfelen waren de reviews: streep op het plafond door Ambilight (klopt, maar vinden we niet hinderlijk. Ambi staat meestal toch laag afgesteld - misschien eens wat folie erover om te dimmen), gebogen scherm (??, 2mm over 1.39m vind ik toch alleszins acceptabel ;-)), geluid (niet geweldig, maar minder beroerd dan ik verwacht had) en de grote zwarte plaat in de kamer (is de consequentie van de wens ....) + stevige prijs.
De prijs liep al flink terug en nu hij bij ING voor (E) 1725,- met daarover de 300,- cashback - (E) 1425,- ben ik alleen maar tevreden met de keuze en gaan we iemand anders blij maken met de oude 46", want die doet voor dit apparaat weinig onder ! Advies: bij ING kopen en genieten !

exbestuurder67 27-12-2017

super tv

Ik heb deze tv nu ruim een week in huis en het is een pracht tv met super beeld,het is mijn derde platte tv van Philips met ambilight en die andere spelen nog steeds bij familie omdat ik steeds graag weer wat nieuws wil en het moet gezegd wat de prijs kwaliteit aangaat is dit een super toestel!had steeds de duurdere toestellen en de eerste was 10 jaar geleden een 47 inch,de tweede net als deze 55 inch in huis maar dit is echt het mooiste en ook nog eens het goedkoopste toestel en het waren (zijn) alle drie EISA Award winnaars en dat word iets niet zomaar!Inderdaad zie je op het plafond een streep van de ambilight maar we kijken niet steeds naar het plafond en dan lees ik dat iemand hem retour heeft gezonden om die reden,maar geen ander merk oled tv heeft dit dus als dit de reden is om een ander merk te kopen is een beetje vreemd omdat je het ook uit kunt zetten heb je hetzelfde effect.Het Philips logo zit er net als bij die andere merken heel subtiel op en ook uit te zetten of in 3 stappen te dimmen,het geluid is natuurlijk niet vol maar een praatprogramma is heel duidelijk te verstaan en valt niet tegen maar ik heb hem op een Home Cinema aangesloten en dat is natuurlijk veel mooier met muziek en films in 5.1.heb ook allerlei verschillende media dragers afgespeeld zoals dvd, blue ray en harde schijf en alles wordt prachtig opgeschaald echt super allemaal net als de tv uitzendingen via de Horizon van Ziggo wat altijd al mooi was maar nu alles overtreft!contrast, kleuren en scherpte zijn echt geweldig en dit is echt het mooiste beeld wat we hier hebben gehad en mijn vrouw die het altijd maar onzin vind als ik weer wat nieuws wil kopen ziet het nu ook en ze vind het een super tv.ik kan natuurlijk niets zeggen over betrouwbaarheid maar zoals gezegd die 2 andere toestellen hebben bij ons altijd zonder problemen gespeeld en dat verwacht ik van deze tv ook.

JAWO 26-12-2017

Maandagochtenexemplaar?

Net voor de kerstdagen deze prachtige TV ontvangen. Helaas ging de lol er snel vanaf vanwege:
het regelmatig herstarten van de TV en
een zwarte horizontale lijn in beeld na 3 dagen gebruik.
Ik heb mijn oude TV weer geplaatst en zal spoedig contact zoeken met de leverancier.

Buts35 20-11-2017

Prima OLED tv. Maar bluetooth audio is niet te gebruiken...

Uitstekende beeld kwaliteit. En best goed geluid voor zulke kleine speakers. Ambilight kan ik niet beoordelen omdat ik (als een van de weinigen) dit zowiewo vreselijk vindt.
Minpuntje in de bediening: schakelen tussen TV en PC kost te veel moeite en valt niet te veranderen.
Absolute afknapper: geluid via bluetooth niet bruikbaar. Drie verschillende apparaten geprobeerd, en een vertraging tussen 0 en pakweg 5(!) seconden. En elke keer anders. Zowel bij TV als bij PC beeld. Niet weg te regelen met instellingen. Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?

Jois 21-04-2018

zeer mooi beeld

Ik wilde perse een oled tv maar eigenlijk niet groter dan een meter doorsnede. Die was dus niet leverbaar dus de kleinste uitvoering genomen. Die bevalt eigenlijk prima en dat hij wat groter is valt eigenlijk al niet meer op.
Na twee maanden ging de tv ineens op zwart en nergens een signaallampje te bekennen. De Philips service ingeschakeld die konden pas na een week langs komen. na het wisselen van een van de drie printplaten was het euvel verholpen. Een week zonder tv vind ik eigenlijk wel lang maar het zal druk zijn geweest. nu horen we, in de frequentie van eens in de drie weken, een "pets" geluid en in het beeld links onder gebeurt ook iets. Of dit geluid nu uit de boxen komt of uit de tv zijn we nog niet achter. Dit is ook moeilijk te traceren met een dergelijk lage stoorfrequentie. Verder ben ik goed tevreden over deze televisie. Een foutje in een print kan gebeuren alleet dat geluid staat me nog niet aan, toch maar eens langs de dealer gaan.

Pluspunten

• mooi beeld
  • slimme tv

Minpunten

• lange wacht tijd voor reparatie.

Peter30936 13-03-2018

Fantastisch

Schitterende televisie met een superscherp beeld.
Geluid heb ik via de soundbar lopen.
Moest even wennen aan het ambi light, maar is na gewenning top.
Je kan hem trouwens ook uitzetten als je dat wenselijk vindt.

Juulke08 13-03-2018

beeldkwaliteit soms niet perfect

Als filmliefhebber merk ik regelmatig, dat er bij snel bewegende acties, trillende randjes ontstaan. Waarschijnlijk kan het beeld de snelle wisselingen niet aan.
De echte oorzaak hiervan begrijp ik nog niet.
De normale trage beelden worden uitstekend weergegeven.

Eppoflippo 12-03-2018

Goede tv met een paar kleine bugs

Super beeld.
Geluid naar wat instellen redelijk.
Ambilight GEWELDIG!!
Android tv besturing helaas nog een beetje instabiel. Loopt soms vast en tv reageert dan zeer traag.
Samenvattend ben ik tevreden over dit product. Stukken beter dan de eerste ambilight tv's met android tv van Philips waar ik helaas slechte ervaring mee heb.

Jeroen03 12-03-2018

Zeer mooie tv met 1 minpunt

Dit een schitterende TV. De beeldkwaliteit is echt prachtig.
Er is echter een groot minpunt, de ambilight verlichting is dusdanig dat er een scherpe lichtbalk wordt geprojecteerd op het plafond en muren.
Hier hadden ze echt beter over moeten nadenken.
Ik heb ergens gelezen dat hier een oplossing voor is maar daar kan
ik verder niks over terug vinden.

Mkuiken 20-02-2018

Super prijs prestatie verhouden

Wat een geweldige OLED tv van Philips . Het beeld is weergaloos en echt prachtig en zwart is zwart. Het ambilight is erg fijn en de beleving is fantastisch. Ik heb er wel een soundbar bij en we hebben de televisie aan een beugel opgehangen.
Qua software en mogelijkheden zijn er ruim voldoende instellingen mogelijk
Tevens een goede stevige afstandsbediening en installatie was binnen 15 min geregeld

koos44 20-02-2018

Geweldige TV

Schitterend scherp beeld, Geluid is goed. mooi design.
Wij zijn zeer tevreden met deze Philips OLED tv

Anoniem 20-02-2018

Fraaie TV met veel mogelijkheden

De tv ziet er fraai uit en heeft veel mogelijkheden zoals USB opnames maken van tv, usb stick lezen, muziek en films bekijken op het thuisnetwerk, internet gebruiken (you tube). Sommige apps werken wel traag evenals het oproepen van de electronische tv-gids. Waarom Philips gekozen heeft voor een combi van infrarood en radiografische afstandbediening is mij een raadsel. Als ze alles radiografisch hadden gemaakt hoefde je niet iedere keer weer na te denken of je de afstandbediening al dan niet op de tv dient te richten.

Dave23 19-02-2018

Prima beeld en gebruiksgemak.

Prima beeld. Makkelijk te installeren. Nog geen minpunten kunnen ontdekken, behalve dat de tv-poot net te groot is voor de bepaalde muzieksystemen.

deVries555 30-01-2018

Fantastische TV

Eind december 2017 deze TV gekocht. We hadden al een LED TV maar dit is écht een hele stap vooruit. Ongelooflijk wat een beeld. Dat horen we ook eigenlijk van iedereen die op visite komt.
Het ambilight voegt voor ons ook daadwerkelijk iets toe qua beleving. Wat er alleen verbeterd mag worden is de lichtsensor. Deze doet het wel maar het beeld is 's avonds zó helder dat het bijna pijn doet aan je ogen. Helemaal als er bijvoorbeeld veel lichte kleuren zijn. We hebben het beeld nu handmatig teruggeschroefd maar dat is overdag dan weer net wat te donker. OFtewel, de lichtsensor mag intensiever en over een groter bereik z'n werk doen.

Wat betreft Android TV ben ik wat minder te spreken. HEt werkt allemaal wel maar er zijn regelmatig updates wat ervoor zorgt dat de TV bij inschakelen soms lang nodig heeft om op te starten. Dat zou ik liever op de achtergrond/'s nachts willen zien.

mk68 26-01-2018

prachtige OLED TV met Ambilight

wat een superbeeld heeft deze OLED.
Samen met de Heos home cinema gebruik is dit een perfecte combinatie.
Nu hopen dat Ziggo nog eens heel veel 4K kan doorgeven en ik ben erg blij dat ik deze investering heb gedaan.
Pas 1 dag in huis en nog een hoop uit te zoeken.
Icm de Vogels Thin 545 muurbeugel is dit een juweel aan de muur.
Het was erg gemakkelijk om te installaren. nu even via de horizon Box van Ziggo maar binnenkort met een CI+ module.
De Playstation spellen zijn echt waanzinnig mooi en super snel.
Beste TV die ik ooit gehad heb en ben altijd erg trouw aan Philips en had wel twijfels over het feit dat nu TV Vision de fabrikant is. Maar ik heb veel zaken vergeleken en ik heb deze OLED van Philips gekozen omdat:
A: Ambilight is absoluut een enorme meerwaarde
B: ik al een Heos home cinema heb dus het TV geluid is minder relevant.
C: het absoluut netjes ophangen om het scherm te kunnen draaien.

Skidze 22-01-2018

Fenomenaal beeld

Een prachtig apparaat met een prachtig beeld.
Geluid is goed. Veel aansluitmogelijkheden, waaronder YPbPr zodat ook een WII aangesloten kan worden.
Mooie afstandsbediening.

Frans 19-01-2018

Fantastisch beeld. Kom maar eens kijken !

Telefonisch een OLED Philips TV besteld, waarbij ik vanuit het bedrijf Platte TV EN vanuit Philips een korting werd aangeboden! Ongevraagd! Maar zeer fijn om dat als telefonische klant te ervaren waardoor je (ook na onderzoek elders) een dusdanige scherpe prijs hebt gekregen dat de keuze voor PLATTE TV was!

Pluspunten

• Scherpte beeld
  • Uitstraling

Minpunten

• Geluid kon beter maar dat was bekend

Franklin62 16-01-2018

haarscherp beeld met echte kleuren.

Het beeld is perfect. Echte kleuren in een goed contrast. Niets is kunstmatig. Het geluid is minder dan mijn vorige Philips 9000 serie. Het geluid van deze oled valt tegen. Ik zal hier een bose soundbar bij aan schaffen.