Philips 6000 series 55PUS6262/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,82 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

Vraagbaak 30-11-2017

Scherp beeld, redelijk geluid, slecht App

Deze TV aangeschaft vanwege de positieve recensies over de kwaliteit van het beeld.
De TV is makkelijk in te stellen via de wizzard. Alleen het beeld daarna staat wat te helder waardoor je een "bleeding" effect kan zien.

Als de HDMI kabel niet helemaal goed is ingestoken gaat de TV traag reageren.
Dit merk je o.a. bij het wisselen van zender (dit in ieder geval i.c.m. met MC701 CI module en Canal Digital).

Iets wat een misser in de firmware/software van de TV is, is de TV-gids.
An zich is deze gebruikersvriendelijk maar hier ontbreekt de veelgebruikte mogelijkheid om per pagina te bladeren.
Nu kan je alleen met de up en down toest een regel per keer doen.
Als je dan van een zender die op een andere pagina staat wil weten wat erop is, is het wisselen naar die zender veler male sneller dan dat je er via de gids er naartoe gaat.
Dit lijkt mij een kleinigheid wat in nieuwe software/firmware makkelijk opgelost zou kunnen worden.

Hetgeen waar ik vind dat een bedrijf als Philips zich voor zou moeten schamen, is de bedroevende kwaliteit van de App om de TV te kunnen bedienen.
Philips verwijst voor App bediening van de TV (alle TV's na 2014) naar een specifieke App in de Appstore.
Deze App is echter van een vage niet werkende hobby kwaliteit.
Heb hier Philips en de App ontwikkelaar over proberen te benaderen maar helaas zonder enig effect (o.a. geprobeerd in te schijven op het forum van Philips, geen response App ontwikkelaar (e-mail), links die niet werken etc.).
Het feit dat er zo'n slechte App is voor het bedienen van de TV is toch wel een duidelijk gemist kans en iets wat tegenwoordig wel als normaal wordt gezien.

Door de problemen met de TV-gids en App zou ik deze TV niet zomaar aanbevelen. Indien je daar geen waarde aan hecht, is het een goede TV voor scherpe prijs.

Note:
Heb geprobeerd mijn eerste review op philips.nl te herzien daar deze negatiever is dan het in werkelijkheid is. Dit daar het probleem met het wisselen van de zenders werd veroorzaakt door een slechte HDMI verbinding. Helaas kan de review niet worden aangepast en bij het benaderen van philips support om dit op te lossen kom je niet verder dan een 0900 nummer of een chatbot.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld

Minpunten

• TV-Gids (ontbreekt bladeren per pagina)
  • Bedroevend slechte App voor TV bediening
  • Slechte support

Vraagbaak 27-11-2017

Mooi beeld maar verder minder

De TV is makkelijk in te stellen via de wizzard echter het beeld staat daarna nog wat te helder waardoor je een "bleeding" effect kan zien. Het iets verlagen van de helderheid zorgt voor een goed beeld zonder dat je het idee het dat het ineens te donker is.
Helaas blijkt het wisselen van de zenders (bij het gebruik van een CI module en Canal Digital) nogal traag. Helaas ook nog wel eens met het resultaat dat de zender niet zichtbaar wordt.
De TV-gids van de televisie mist de mogelijkheid van het bladeren per pagina. Nu moet je lijn voor lijn naar beneden tot het moment van de volgende pagina. Dus dat is niet echt efficiënt als je wil kijken wat bij een zender op pagina 4 staat.
Philips verwijst trouwens voor de bediening van de TV naar een specifieke App in de Appstore.
Deze App is echter van bedroevende kwaliteit. Veel onderdelen werken niet, sommige opties werken soms en als de TV reageert op de bediening, is het niet altijd zoals verwacht (geluid harder i.p.v. zachter). Philips en de App ontwikkelaar benadert voor de verbeterpunten van de TV en App maar helaas zonder enig effect (geen response).
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Pewee 26-08-2017

Prima kwaliteit

Voor het eerst een 55 inch scherm. Prachtig scherp beeld. Ambilight maakt het af door de sfeer van het beeld op de muursteun projecteren. Beeld lijkt daardoor nog groter
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Remon 17-08-2017

Haarscherpe TV

De Philips TV heb ik gekocht omdat deze ambilight ondersteund. Wat is dit een mooie kijkervaring. samen met de 4K-resolutie heb je een echte thuisbioscoop. Ook de standaard Netflix app ondersteund 4K-streaming!

Pluspunten

• Ambilight
  • Netflix in 4K

Minpunten

• geluid is matig

Jean Heckers 26-07-2017

Groot en mooi beeld

Is een mooi en erg goed toestel vooral samen met de HTL2183B en blue ray speler alles fijn te regelen met een afstandsbediening een en al bedienings gemak prettige bijkomstigheid ik zeer slechthorend en heb een PhonaxCompilot aangesloten op de Hoofdtelefoon aansluiting werkt opdit toestel super hoor nu geluiden die ik jaren niet meer uit een tv heb horen komen duidelijk en een mooi geluid is nu een genot om tv te kijken