Philips 6000 series 55PUS6262/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,82 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,3

Benjo31 17-04-2018

Voldoet volkomen aan verwachtingen!

Woow, wat een prachtig beeld. We hebben deze tv nu al een maand en nog geen seconde spijt.
Het enige waar ik nu een beetje spijt van heb: beter hadden we een driezijdige Ambilight kunnen nemen.

Martin2018 11-04-2018

Uitstekende TV met prachtig beeld

Het is op zich een prima TV, maar er zit nog een enorme bug in de software, want op de meest onvoorspelbare momenten gaat de TV aan. Soms midden in de nacht. Ook loopt de software wel eens vast, waardoor de enige oplossing is om de stekker uit het stopcontact te halen en 30 seconden te wachten, alvorens weer een poging te wagen.

Ik verwacht dat de technici van Philips dit euvel binnen niet al te lange tijd oplossen met een software-update, want het is wel erg irritant voor een TV die verder prima functioneert en aan alle verwachtingen voldoet.

Jacobse56 07-04-2018

Beter hoeft niet

Mooi toestel, alles wat je nodig hebt zit er op, eenvoudig in te installeren en in het gebruik, mooi beeld. Vind de aanduiding op sommige toetsen van de afstandsbediening niet duidelijk, maar dat is van ondergeschikt belang en na een week ben je er wel achter wat waar zit.

Vraagbaak 30-11-2017

Scherp beeld, redelijk geluid, slecht App

Deze TV aangeschaft vanwege de positieve recensies over de kwaliteit van het beeld.
De TV is makkelijk in te stellen via de wizzard. Alleen het beeld daarna staat wat te helder waardoor je een "bleeding" effect kan zien.
Het iets verlagen van de helderheid zorgt voor een goed beeld zonder dat je het idee het dat het ineens te donker is.

Als de HDMI kabel niet helemaal goed is ingestoken gaat de TV traag reageren.
Dit merk je o.a. bij het wisselen van zender (dit in ieder geval i.c.m. met MC701 CI module en Canal Digital).

Iets wat een misser in de firmware/software van de TV is, is de TV-gids.
An zich is deze gebruikersvriendelijk maar hier ontbreekt de veelgebruikte mogelijkheid om per pagina te bladeren.
Nu kan je alleen met de up en down toest een regel per keer doen.
Als je dan van een zender die op een andere pagina staat wil weten wat erop is, is het wisselen naar die zender veler male sneller dan dat je er via de gids er naartoe gaat.
Dit lijkt mij een kleinigheid wat in nieuwe software/firmware makkelijk opgelost zou kunnen worden.

Hetgeen waar ik vind dat een bedrijf als Philips zich voor zou moeten schamen, is de bedroevende kwaliteit van de App om de TV te kunnen bedienen.
Philips verwijst voor App bediening van de TV (alle TV's na 2014) naar een specifieke App in de Appstore.
Deze App is echter van een vage niet werkende hobby kwaliteit.
Veel onderdelen werken niet, sommige opties werken soms en als de TV reageert op de bediening, is het niet altijd zoals verwacht (geluid harder i.p.v. zachter).
Heb hier Philips en de App ontwikkelaar over proberen te benaderen maar helaas zonder enig effect (o.a. geprobeerd in te schijven op het forum van Philips, geen response App ontwikkelaar (e-mail), links die niet werken etc.).
Het feit dat er zo'n slechte App is voor het bedienen van de TV is toch wel een duidelijk gemist kans en iets wat tegenwoordig wel als normaal wordt gezien.

Door de problemen met de TV-gids en App zou ik deze TV niet zomaar aanbevelen. Indien je daar geen waarde aan hecht, is het een goede TV voor scherpe prijs.

Note:
Heb geprobeerd mijn eerste review op philips.nl te herzien daar deze negatiever is dan het in werkelijkheid is. Dit daar het probleem met het wisselen van de zenders werd veroorzaakt door een slechte HDMI verbinding. Helaas kan de review niet worden aangepast en bij het benaderen van philips support om dit op te lossen kom je niet verder dan een 0900 nummer of een chatbot.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld

Minpunten

• TV-Gids (ontbreekt bladeren per pagina)
  • Bedroevend slechte App voor TV bediening
  • Slechte support

Pewee 26-08-2017

Prima kwaliteit

Voor het eerst een 55 inch scherm. Prachtig scherp beeld. Ambilight maakt het af door de sfeer van het beeld op de muursteun projecteren. Beeld lijkt daardoor nog groter

Remon 17-08-2017

Haarscherpe TV

De Philips TV heb ik gekocht omdat deze ambilight ondersteund. Wat is dit een mooie kijkervaring. samen met de 4K-resolutie heb je een echte thuisbioscoop. Ook de standaard Netflix app ondersteund 4K-streaming!

Pluspunten

• Ambilight
  • Netflix in 4K

Minpunten

• geluid is matig

Jean Heckers 26-07-2017

Groot en mooi beeld

Is een mooi en erg goed toestel vooral samen met de HTL2183B en blue ray speler alles fijn te regelen met een afstandsbediening een en al bedienings gemak prettige bijkomstigheid ik zeer slechthorend en heb een PhonaxCompilot aangesloten op de Hoofdtelefoon aansluiting werkt opdit toestel super hoor nu geluiden die ik jaren niet meer uit een tv heb horen komen duidelijk en een mooi geluid is nu een genot om tv te kijken