Philips 6000 series 32PFS6402/12 - Reviews

Full HD
Diepte
7,68 cm dikte
32,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 6000 series 32PFS6402/12 op Kieskeurig.nl.

P Feiken 20-12-2017

Kleine philips tv met ambi light

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Onze vorige philips tv met ambi light heeft het naar 15 jaar begeven.
Omdat wij een relatieve kleine huiskamer hebben willen wij geen groot tv scherm in huis 32 inch is voor ons dan meer dan voldoende samen met de ambi light van philips geeft dit dan toch een extra dimensie.

Het smart tv gedeelde zullen wij is onze ervaring amper gebruiken hoogstens om een keer een film mee te kijken dus vinden wij minder belangrijk, wel even geprobeert maar blijft toch altijd omslachtig op een tv.

Het beeld is ongelofelijk scherp en helder, vonden het eigenlijk te helder en scherp hebben dan ook het beeld waar mogelijk is warmer gezet en minderscherp.

Het geluid is in vergelijking met onze vorige tv simpel weg belabberd,
Maar dat kan ook bijna niet anders met zn ultra dunne tv er zitten dan ook volgens mij niet meer dan veredelde tablet speakers in.
Eigenlijk kan je bijna niet meer zonder soundbar (die wij dan ook gaan afschaffen).

De aanschaf van de tv lijkt dan ook voordelig maar gebruikt je hem zoals wij als hoofd tv en je wil er toch een beetje geluid uit krijgen dan ontkom je dus bijna niet aan het aanschaffen van een soundbar wat je dan ook bij de aanschaf moet optellen.

Een groot gemis vinden wij dat je niet met behulp van tulpstekkertjes speakers op de tv kan aansluiten.
Dit kan dus alleen met een HDMI kabel of een optical kabel de HDMI is bij ons al bezet omdat wij een extern kastje van KPN gebruiken.
Blijft dus alleen een optical kabel over.
waardoor je dus gedwongen wordt een soundbar aan te schaffen met deze aansluitingen.

Kortom een tv met ongelofelijk veel mogelijkheden (wat je bijna nooit gebruikt) en kraakhelder beeld ( welke niet in 32 inch?)
Gekocht voor 399,00 bij foka incl 5 jaar garantie
Misschien iets duurder dan een ander tv maar met name het ambi light systeem gaf ons de doorslag.

Overigens ging de aanschaf bij foka super, tv besteld volgende dag in huis plus gratis extra 3 jaar garantie.

Nu maar hopen dat deze ook weer 15 jaar mee gaat.

Groet P

Pluspunten

• Ambi light
  • scherp beeld

Minpunten

• Geen mogelijkheid op annaloge aansluiting speakers
  • Slecht geluid

Et2b 03-09-2017

leuke smart TV

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

de 6402 is van alle moderne gemakken voorzien. Vooral de integratie met youtube e.d. is erg handig met kleine kinderen voor alle leuke kindercartoons die daar op te vinden zijn.

De beeldkwaliteit is goed, maar je moet naar onze ervaring wel even aan de instellingen zitten om het helemaal optimaal te krijgen. Eenmaal ingesteld is het een prettig beeld. Wat fijn is dat er geen 'motionblur' optreed zoals bij veel kleine beeldschermen het geval is. Dat is een grote plus.

Het upscalen van niet HD naar HD lijkt niet altijd even consequent te werken: lagere resolutie content van b.v. de NPO app is niet echt scherp met de beeldverwerkings software aan. Soms dus even in de opties wat pielen, dat maakt wel degelijk verschil. Voordeel is dat je met de vele opties het beeld wel precies zoals je zelf fijn vind kan instellen.

Voor de rest start de TV snel op. Dat is ook fijn aangezien het min of meer een computer'tje is!
Bij de apps staat een aparte rij met door phillips geinstalleerde apps. Deze apps kan je deleten (fijn!). Zelf ben ik niet zo een fan als fabrikanten apps installeren, het is tenslotte android en dan is zelf installeren een peulenschil.

Janwietze 07-04-2019

Mooi beeld en sataliet gemakelijk te instaleren

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Kan de tv niet registeren ook niet na het toestel uit en aan te zetten . tevens internet gegevens gewist maar nog niet gelukt.

EdwinHaarlem 28-03-2019

Redelijk product voor de prijs die je betaalt

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Tv voor op de slaapkamer. Ambilight is leuk en mooi. De TV zelf ziet er ook goed uit.

Het beeld is echter niet bijzonder goed. Korrelerig beeld, onscherp. Geluid is ronduit slecht.

Vervelend dat de tv steeds opstart op bron HDMI 1. Instellen dat de tv bij opstarten direct naar de apps gaat is niet mogelijk.

Wat ook vervelend is, is dat de instellingen iedere keer terug gaan naar de standaard instellingen als je de tv uitgeschakeld hebt. Beeldstijl gaat terug naar standaard net als de geluidsstijl.

Op de tv standaard veel bloatware die je wel kunt verwijderen. Laat de tv lekker schoon en laat de gebruiker bepalen welke apps er op komen. Nu veel rotzooi die je moet verwijderen. Apps in Google play zijn er minder dan op je telefoon. Veel apps met in app aankopen.. dus kostbaar.

Andere tegenvaller is de onoverzichtelijk afstandsbediening. Werkt onhandig en niet intuïtief. Samsung heeft dat echt beter voor elkaar. Al met al redelijk omdat de prijs er naar is. Een echte aanrader? Nee!

Rudolph40 18-09-2017

De Televisie waar kijken erg Intresant wordt.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

De Televisie waar full HD tot zijn recht komt want het kijken neer tv programa's erg irtresant wordt want zo is het tv kijken nog nooit geweest.

Hans 08-09-2017

Geweldig beeld samen met ambilight

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Half jaar geleden een 5500 gekocht maar die is helaas door een blikseminslag kapot gegaan. Omdat ik de tv op de slaapkamer gebruik wilde ik slechts een 32inch versie die op Android draait. Je hebt dan de keuze tussen Sony en Philips. Ik heb voor de 6402 gekozen omdat die over ambilight beschikt wat een geweldig sfeer creëert in de slaapkamer. Ook het beeld en geluid zijn geweldig, net als de mogelijkheden die Android bied. Streamen, IPTV, Kodi, etc draaien als een zonnetje. Ik heb de TV gekocht bij FOKA Rotterdam omdat er geen enkele zaak is die zulk geweldig service verleend, 5 jr garantie ipv standaard 2 om maar iets te noemen. Wat mij betreft qua prijs/mogelijkheden een aanrader!

Pluspunten

• Android
  • Ambilight
  • mogelijkheden

Minpunten

• vrij kort aansluitsnoer 220v

Marcelpeter1967 02-09-2017

Deze tv heeft een mooi design.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

De Philips tv 32PFS6402/12 is een echte lichtgewicht tv.
Het design vind ik uit de kunst, ook zijn pootjes zijn mooi vormgegeven. Er zitten zelfs al viltjes onder tegen beschadiging van het tv meubel.
Het beeld is in een woord geweldig.
Wat het geluid aangaat vind ik de kwaliteit wat minder.
Al met al een zeer mooi toestel.

Nescio67 13-08-2017

Prima TV, internet zou beter kunnen.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Deze tv heeft een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit. Het gebruiksgemak is goed. Het enige wat beter zou kunnen is de internetfunctie: te langzaam en niet erg handzaam.

E.Ghobrial 27-07-2017

helder beeld, ambi light is prettig voor de ogen ,

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Hele prettige ambilight ervaring, dat is ook een reden waarom we weer voor Philps hebben gekozen
Altijd philips gehad heel prettig om mee te werken de service medewerker was heel coulant om mij met de regitrstaie helpen, een mooi vormgegeven TV. prima prijs / kwaliteitsverhouding .

Pluspunten

• helder beeld
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• geluid met blue tooth wat minder

Yvette 01-06-2019

Mooi voor op een kinderkamer, scherp beeld en geluid prima

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Super leuke tv, staat bij ons op een kinderkamer. Reviews schreven over een slecht geluid, zijn wij het niet mee eens. Geluid is prima en beeld mooi scherp en rustig. Dochter vindt ambilight helemaal geweldig maar het kan ook uitgezet worden. Mooi design alleen een ietwat vreemde afstandsbediening, de nummers zitten onderaan ipv boven.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Ambilight

Minpunten

• Afstandsbediening

pz82 26-05-2019

Een goed product.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Een goede tv voor een mooie prijs. Voor deze prijsklasse vind ik het een heel goed product, werkt prima, beeldkwaliteit is mooi, design is mooi en werkt prima.

Johnny1900 29-12-2018

Kleine televisie voor de slaapkamer

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Speciaal deze TV gekocht omdat deze dun is en het juiste formaat heeft voor de lift op het uiteinde van het bed.

Martijn 28-10-2018

Super afgewerkte ambilight tv

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Deze tv aangeschaft voor mijn zoon die graag netflix kijkt.
Zolang je tv recht voor een muur hangt of staat is ambilight een super toevoeging.
Mijn zoon is blij met dit bioscoopeffect.
Ook moet ik zeggen dat de scherpe en kleuren mij zeker tevreden maken.
Geluid is prima voor een tv zonder soundbar.

Bediening is goed en heeft een redelijk overzichtelijk besturingssysteem.
Het enigste dat er ontbreekt is hdr.
Bij gamen met bijv ps4 pro is hdr belangrijker dan evt 4k.
Achteraf heb ik wel op diverse wijze vernomen over software die niet even goed werkt en invloed kan hebben op besturing en beeld.
Dit heeft wel wat invloed gehad op mijn vertrouwen wat betreft phillips en op mijn volgende aankoop..een tv voor op de ouderslaapkamer.
Uiteindelijk de LG32LK6100 lees ook dit review!!

Mijn advies is zowiezo pak een smart tv die paar tientjes zullen ervoor zorgen dat je achteraf geen spijt krijgt.
Dmv netflix en oa youtube heeft je tv veel meer mogelijkheden.
Maar je kan nu ook overal met je tv naartoe zelfs naar buiten.Series films(netflix) ,muziekvideo's en filpjes(youtube) bekijken zonder antenne of decoder (zolang je maar wifi en stroom hebt).

Pluspunten

• ambilight
  • Goede afwerking
  • mooi beeld zowel in kleur als scherpte

Minpunten

• geen hdr
  • diverse reviews software issues

Perenat 04-10-2018

Een mooie tv voor op de slaapkamer.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Volgens mij een tv met veel mogelijkheden op het gebied van apps ambilight etc. Ik vond het installeren van het toestel ( via mijn telefoon ??) vrij complex. Het is daarom jammer dat er geen gebruiksaanwijzing is meegeleverd. Ik begrijp helaas niet precies hoe ik het toestel kan bedienen op het gebied van de apps.

Miekie64 06-08-2018

Rustig beeld

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Dit is mijn 2e TV met ambilight en wil echt nooit anders meer. Rustig beeld en kijkt fijn. Design ook mooi.

Frenz 22-07-2018

Werkt na update slecht.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Over de tv was ik zeer tevreden.
Maar na een tijdje veranderd dit snel.
Na diversen updates nu minder tevreden .
Kan in videoband niets meer afspelen.
Op een andere tv wel in de kamer.
Ook internet telkens als ik opstart opnieuw instellen.
Internet is vrij sterk dus daar ligt het niet aan.
Als deze problemen er niet waren is het een perfecte tv
Voor in de slaapkamer.
Ik heb ook van alles geprobeerd opnieuw geïnstalleerd niets helpt.

eddie666 18-07-2018

Leuke TV voor de slaapkamer. Geen nieuwe Android ver

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Leuke TV voor op de slaapkamer. Redelijk geluid en goed beeld. Het is een nadeel dat de TV geen aan/uit knop heeft.
Groot nadeel van deze TV dat Philips de trend volgt om goedkopere TV's niet van een hogere Android versie te voorzien waardoor de software op Android 5 blijft steken. En zo goedkoop was deze TV nou ook weer niet.

Krys71 17-07-2018

Prachtig beeld en goed geluid.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Prachtig beeld en goed geluid. Ambilight geeft een aparte ervaring. Maar geen gebruiksaanwijzing bijgesloten i.v.m. HDMI kabeltje, die moest apart besteld worden. Erg storend is een melding met vraag of je kijk tv anders wordt het in 1 minuut uitgeschakeld. En natuurlijk mijn Dvd-speler van Phillips uit 2007 kunnen wij niet meer met deze TV gebruiken. Jammer!!!

DerRudy 11-04-2018

Goede TV. Veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Het is even wennen, maar dan werkt alles prima, het geluid is echter niet geweldig.
Vreemd is dat er geen microfoon in zit, maar dat die altijd wel als eerste in beeld komt als je op het zoekvergrootglas klikt.

Vin0164 10-12-2017

Goede smart tv met high end eigenschappen

Geschreven voor: Philips 6000 series 32PFS6402/12

Heb deze tv nu een maand, beeldkwaliteit geweldig , bedieningsgemak heel goed , start snel op , de 2 zijdige ambilights zijn heel fijn , programmagids mag iets duideliker , letters zijn wat flets , design erg mooi , ruim voldoende aansluitmogelijkheden.Nadeeltje :android platform moet iedere keer gereset worden om een app te openen. Misschien even updaten....Toch al met al een tv die ik iedereen aan zou bevelen !