Philips 7000 series 49PUS7502/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
4,24 cm dikte
49,0 inch

Beoordeling op basis van 41 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Aad 16-11-2017

Prima tv, ben erg tevreden

Ik heb de tv bij Foka in Rotterdam gekocht. Goede service, goede uitleg over de tv en 5 jaar garantie. Erg scherp beeld en prachtige kleuren. Kortom: een aanrader

Pluspunten

• Mooi formaat, niet te groot
  • mooie standaard
  • goed geluid

Minpunten

• geen Oled

mvdvelden1 17-09-2017

Heel mooi scherp beeld

Wij hebben deze televisie gekocht omdat we een oude hadden die aardig klein was dus het was tijd voor een upgrade, ik ben heel erg tevreden dat wij dat hebben gedaan omdat ze nu een fantastische televisie hebben. De 4K is echt te zien in het beeld, er zit een Netflix knop op dus het is heel handig en makkelijk snel netflix te kijken, overal hele goede en fijne TV.

Gerrit47 14-09-2017

Design TV

Prachtig en kleurrijk en haarscherp beeld wat door Ambilight een ruimtelijk effect krijgt. Met goed, door de geïntegreerde soundbar verkregen geluid ontstaat een bioscoopgevoel. De Android software geft een snelle toegang tot Google play strore en Philips apps.

aunt 10-09-2017

fantastische televisie

Prachtig beeld, heerlijk geluid en heel ontspannen kijken met ambilight. Ik ben blij dat Philips weer goed op weg is met de televisie's

deveren 08-09-2017

schitterend beeld, mooi gevormde tv

Via ING rentepunten mooie televisie kunnen aanschaffen tegen concurrerende prijs. Schitterend beeld, geluidskwaliteit beter dan verwacht. Bediening moet je even voor gaan zitten, maar vele mogelijkheden.
Kortom: prachtig product van Philips. Super tevreden

Jack1960 06-09-2017

Dit product is prijs/kwaliteit uitstekend.

Wij zijn versteld van het mooie scherpe beeld met de de 3 zijden ambilight op de lichte muur. Je ziet de beelden perfect van kleur. De kleuren schijnen verder over de muur. Het is bijna een cinema. De sportprogramma's zijn ook voortreffelijk. Je zit altijd op de eerste rang.
Een goede keuze.

BramN 04-09-2017

Mooi realistisch beeld

Erg mooi helder beeld, ik heb al eerder een ambilight gehad (2 zijdig) maar driezijdig is nog iets mooier. Toestel is mooi afgewerkt en heeft eengoed geluid.

Bart007 02-09-2017

Pracht beeld en geluid

Deze Philips tv 55 4K smart 55 pus 7502/12 is prachtig van beeld en geluid.
Ook een zeer mooie strakke vormgeving! Wij hebben al jaren een ambilight en kunnen dat echt niet missen want dat bepaald een deel van levens echte tv kijken.
Goede en snelle service! Prijs kwaliteit verdiend deze tv een dikke 10. Voor jaren lang plezier.

appie54 02-09-2017

goede mooie tv

dit is de volgende philips tv die we gekocht hebben. wederom zeer tevreden over het product. mooi beeld goed geluid mooi desing. kortom een tevreden klant.

SylviaAmbilight 01-09-2017

Helder beeld

Fijne televisie met helder beeld! De verlichting achter is ook erg prettig. Mooi groot beeld, jammer dat het zo'n donker vlak is als hij uit staat, dan is ie wel erg aanwezig.

OVAV 31-08-2017

Mooi en goed, met kleine minpuntjes

Erg mooi beeld (belangrijkst), apps werken goed en mooie materialen gebruikt. Ambilight is een leuke aanvulling.

Enige minpuntjes; zapt vrij langzaam (met CI+ module van Ziggo) en de rand om het scherm is best fors (is maar 1 cm, maar kan smaller)

Bart007 30-08-2017

Pracht tv

Deze Philips tv 55 4K smart 55 pus 7502/12 is prachtig van beeld en geluid.

HG62 30-08-2017

Uitstekende TV met Groot gebruiksgemak

Uitstekend beeld en geluid , gemakkelijke bediening, makkelijk te installeren, kortom een geweldige TV
Deze TV beschikt over alle mogelijk heden. Deze TV ondersteunt HDR en Ambilights.

Marius08 30-08-2017

Moderne TV, verrassend scherp Beeld met perfect geluid

Deze televisie is perfect vormgegeven en heeft mooie strakke uitstraling. Gelukkig ook in 49inch verkrijgbaar waar hij naar verhouding goed tot zij recht komt. Verbluffend mooi beeld, super scherp een ware streling voor het oog. Dit alles ondersteund met een zeer goed geluid, fraai ingebouwde soundbar met een prima sub woofer. Geheel klaar voor internet. Kortom een echte aanrader.

RDV74 30-08-2017

Zeer mooie TV

Zeer mooie TV qua design, het beeld is ook erg mooi. Alles is redelijk makkelijk te installeren. Ook de ambilight blijft een mooie feature.
Het geluid kan beter, door aan te sluiten op een surround set omzeil dit minpuntje. Verder zijn niet alle apps via de app store te vinden, en bijvoorbeeld de NOS app werkt helemaal niet.

fam 30-08-2017

zeer mooie philips gekocht !

Perfect beeld en doordat er een soundbar in zit is het geluid ook goed ! alleen luidsprekers achter waardoor spraak beter verstaanbaar is.

de draaibare voet is ook heel erg handig als je de tv iets wilt draaien.

Kortom tot nu toe vol lof over dit apparaat !

Pluspunten

• 3 zijde ambilight
  • draaibare voet

JoskeZelf 29-08-2017

Alweer zeer tevreden

Na 10 jaar genieten van onze 32" Philips Ambilight TV, deze 49"-versie aangeschaft met als voornaamste redenen:
- schitterend beeld
- Ambilight
- design
- goede ervaringen
Mijn verwachtingen werden volledig waargemaakt.

Cristiaan80 29-08-2017

55PUS7502 geeft waarde voor zijn geld

Jongsleden heb ik de 55PUS7502 aangeschaft als vervanging van mijn 46PFL9705. De vorige TV was prima, tot onweer hem helaas een bliksembezoek gaf.

Het grote zoeken gaat dan beginnen, wat je dan gaat kopen. Er is van alles te koop tegen elk budget. Het moest in elk geval wel weer een Philips worden, want ik vind het Ambilight erg mooi.

Na vele bezoekjes aan verschillende websites en enkele winkelbezoeken (Het beeld even vergelijken is toch fijn), ben ik uitgekomen op de 55PUS7502. Waarom niet een OLED.... omdat ik deze persoonlijk nog erg duur vind.

Ik snap dat je ergens concessies doet en dat een OLED helemaal een premium beeld is, maar het beeld / geluid...en VOORAL ook prijskaartje stelde mij tevreden. Ik zal proberen in mijn eerste review wat opmerkelijke punten proberen aan te halen.

* Levering:
De TV word geleverd in een enorme doos en is intern voorzien van de nodige piepschuim bescherming. zowel de hoeken, als de voor/achterzijde hebben een beschermplaat. De doos lijkt dus een stootje te kunnen hebben bij het transport.

Haal hem wel echt met 2 mensen uit de doos zoals omschreven, want zo'n 55 inch is ondanks die 22-24Kg toch lastig te hanteren. Je moet namelijk de standaard met een PH2 kruiskop schroevendraaier (Niet inbegrepen) eronder monteren, waarbij de televisie voorzichtig plat op een deken moet leggen. Niks zo jammer dus als je nieuwe tv al beschadigd word tijdens de set-up.

* Connecties
Deze TV bezit voldoende connecties zoals 4x HDMI (ARC) / 2x USB 3.0 / Optical sound out (Toslink) / Hoofdtelefoon / Common Interface Slot / Ethernet / Wifi / Component ingang (Via speciaal geleverde kabeltjes). Wederom prima voor de prijsklasse.

Audio naar een externe versterker kan bij deze TV alleen via ARC of optical Toslink, dus oudere versterkers kunnen een klein obstakel opleveren. Hoewel geen natuurlijk 5.1 geluid, kan je de oude versterker wel nog aansluiten via de aanwezige hoofdtelefoon uitgang (3.5mm jack). AL met al bezit je volgens mij voldoende aansluit mogelijkheden voor een gemiddelde huiskamer opstelling.

* CI+ Module:
Hieraan toch een kort stukje tekst. Als je namelijk een ouder CAM/CI+ module gebruikt, lijkt hij zich prima aan te melden op de TV. Hierna blijf je steeds gecodeerd beeld hebben na Nederland 3. Sommige oude modules blijken dus toch niet ondersteund. Na hulp van de winkel en aanschaf van een nieuwe CI+ kaart, werkt deze perfect.

* Beeld:
Beeld is technisch en persoonlijk altijd te betwisten, maar ik zal maar vanuit mijn eigen opinie schrijven. Als het zo slecht was, had ik hem natuurlijk nooit gekocht. Als je van een HD naar 4K gaat, spat elk detail natuurlijk van het scherm af.

Het beeld is na wat eigen instellingen zeer goed, en een genot om te zien. De standaard instellingen hebben bijvoorbeeld wat veel kleur/contrast erop staan, dus even de geavanceerde settings uitvoeren is noodzakelijk (Aanpassen naar eigen smaak).Tevens raad ik het aan de lichtsensor en eco-modus uit te zetten, daar deze het beeld naar mijn mening negatief beïnvloeden.

De TV hersteld ruis en artefacten trouwens bijzonder goed met zijn nieuwe P5 processor en evenals de snelheid is voor een "Normaal" led scherm prima te noemen.

Je ziet trouwens wel verschil tussen TV's met en zonder Local dimming (Minpuntje), maar goed dan ga ik weer het prijs/budget pad op. Wil je het ultieme beeld, dan betaal je gewoon ook meer.

Ik noem deze TV een PRIMA balans tussen prestatie en budget.

* Luidsprekers:
Door de aanwezigheid van een subwoofertje en mini soundbar, heeft deze televisie een betere geluidservaring dan de gemiddelde TV. Het geluid klinkt vol en duidelijk voor een platte TV, maar als je veeleisend bent kom je hiermee tekort. Voor de audiofanaat zal het dus weinig extra's brengen, maar een standaard gebruiker zal hiermee zeker tevreden gesteld zijn.

* Afstandsbediening (Batterijen AAA niet inbegrepen):
De remote heeft 2 zijden, waarvan een TV zijde en zijde met een alfanumeriek toetsenbordje. De TV zijde heeft voldoende grote knoppen en laat zich relatief goed bedienen. Het alfanumeriek is een fijne toevoeging voor typwerk, maar soms kan het padje met de pijltjes toetsen wat lastiger te bedienen zijn met grote vingers.

De afstandsbediening ligt prima in de hand en werkt bijna in elke richting.
Klein minpunt is echter het fragiele batterijklepje, waarbij ik aan de duurzaamheid twijfel.

* Software:
De Android waarmee de televisie is uitgerust werkt intuïtief en snel. Ik heb geen enkele keer een "Even Geduld" momentje gehad. Het mooie aan Adroid is tevens de "Playstore", waarmee software instellen een fluitje is. Je kan volgens de beschrijving de TV ook via een Android Tablet of telefoon bedienen, echter heb ik dit nog niet uitgetest.

De ingebouwde mediaspeler speel de meeste files vloeiend af (Zelfs de X265 codec) en maakt een losse mediaplayer eigenlijk overbodig.

* Conclusie:
Alles uitgemiddeld, ben ik zeer tevreden met de aankoop. Beeld/ aansluitingen/ geluid en de software voldoen aan mijn verwachtingen. Ik denk dat je hiermee een prima aankoop doet en bij normaal gebruik een fijn toestel eraan beleefd.

Wederom, wil je meer.....betaal je simpelweg meer.

Misschien wel een opmerking is, dat de AAN/UIT een soort van bedienings joystickje is achterop de TV. Een dedicated knop voor alleen aan/uit was naar mijn inziens fijner geweest.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet spreken, maar voordat je weet of hij duurzaam is........zijn er alweer nieuwe modellen uit.

We gaan hierbij gewoon van het beste uit, want je kan met elk merk geluk/pech hebben.

JimBo 28-08-2017

Product voldoet goed aan de verwachting

TV installatie is zeer eenvoudig en alles werkte direct zoals verwacht. Geluid is voldoende voor ons gebruik, geen surround sound maar normaal stereo. 3D Ambilight zeer prettig en werkt naadloos samen met de HUE lampen wat een kamervullende ervaring biedt.

Mis sneltoetsen op remote om basis instellingen snel te kunnen wisselen. Bijvoorbeeld snel de scherm en geluidsinstellingen wisselen naar 'Movie' bij het kijken van een film. Of de Ambilight instellingen snel aanpassen, bijvoorbeeld een sneltoets om de HUE lampen te activeren of juist weer uit te zetten want niet permanent nodig/gewenst.

Klaas19 28-08-2017

Uitstekend product

Geweldig product, met schitterend 3 zijdig ambilight.
Goed geluid. Het aansluiten ging gemakkelijk.
De stevige voet is een pluspunt.