Samsung UE43MU6100 - Reviews

4K Ultra HD
43,0 inch
Kleur(en)
zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

michaelb1971 01-03-2018

Mooie TV (met een paar kanttekeningen)

Ik was onder de indruk van alle mogelijkheden van deze TV en mede door de goede reviews de gok gewaagd. Installatie liep vlekkeloos en kwaliteit van het beeld is zeer goed. Pas na aansluiten op mijn versterker met o.a. ARC ondersteuning bleek dat er toch wat irritaties waren.
* Moet elke keer schakelen tussen mijn devices met meerdere remotes om geluid te krijgen van die bron.
* Shortcuts in de apps lijst verdwijnen soms
* settings die ik veranderd heb staan soms de volgende dag weer terug.

Heb ook nog geen oplossing voor films/series waar veel donker in zit. Geregeld zie je dan bijna niets tenzij je al het licht in de kamer uit doet.

Ben je iemand die graag films kijkt met een home theater systeem, doe dan eerst onderzoek of jou apparatuur wel ok werkt met deze tv..
Geef je daar niet veel om dan beveel ik deze tv aan.

Pluspunten

• goede prijs
  • veel aansluitingen Wifi / bluetooth / Ethernet
  • Apps starten erg snel
  • mooi beeld
  • DLNA server ingebouwd

Minpunten

• de besturingssoftware is buggy
  • ARC en CEC werken niet goed

Harm E. 30-01-2018

Mooi en scherp beeld

Zeer goede TV. Niet vermeld in de optie's op kieskeurig maar hij heeft ook Bluetooth. Extra te gebruiken voor koptelefoon. Geluid in koptelefoon en tegelijk door luidspreker is ook mogelijk. Mijn oude Samsung TV ging na 10 jaar kapot ( kleuren vielen gedeeltelijk uit) en daarom deze nieuwe. Afstandbediening van de oude werkt tot mijn verbazing ook op deze nieuwe. Handig ivm teletekst enz. Instellen van de TV ging zonder problemen. Alles werkt perfect. De handleiding is erg uitgebreid maar niet super. Bluetooth uitleg staat bv op meerdere bladzijde.

Pluspunten

• Super beeld
  • Gemakkelijk te installeren
  • Redelijke prijs
  • Bluetooth mogelijkheden

Minpunten

• Handleiding

RonaldS 21-11-2017

Super strakke tv

Een geweldige tv.
Strak uiterlijk door de slanke randen.
Het scherm is kraak helder.
Veel beter dan de vorige FullHD tv die we hadden staan
Top product

Pluspunten

• Helderheid
  • Slanke tv randen
  • Genoeg aansluitingen
  • Platte uitvoering

Jesse 25-09-2017

Topapparaat!

De televisie heeft heel helder beeld die zichzelf aanpast naarmate er meer licht in de ruimte is, Goed geluid voor zo'n dun scherm en ziet er daarnaast heel strak uit. Zeker een aanrader.

• Scherp beeld

Minpunten

• Afstandsbediening niet koppelbaar T-mobile

Sonja 15-07-2018

Mooi beeld, fijne breedte

Snelle installatie, prima beeld, paar dagen in huis en helemaal vertrouwd. Echt een mooie televisie die ik iedereen kan aanraden

Grooveman1 09-06-2018

Teleurstellend

Deze televisie gekocht ter vervanging van mijn huidige televisie (Samsung UE40D8000). Omdat ik altijd erg enthousiast ben over Samsung, wederom een Samsung aangekocht. Ik heb ook diverse andere producten van Samsung (laptop, telefoon etc) Maar helaas.. Deze televisie is een behoorlijke teleurstelling. De beeldkwaliteit van mijn oude televisie is gewoon beter dan de nieuwe. Daarnaast is het geluid van mijn oude televisie beter. De afstandsbediening is in een uur maarliefst 3 keer op tilt gesprongen. Je kan de afstandsbediening wel resetten door de televisie van het stroom af te halen en de batterijen uit de afstandsbediening te halen, maar daar wordt je na een paar keer ook wel moe van. Daarnaast is het geluid niet synchroon te krijgen met het beeld. Uiteindelijk de televisie teruggestuurd. Besteld bij FOKA, topservice!

Pluspunten

• De standaard
  • Menu

Minpunten

• Beeld
  • Afstandsbediening

willem 03-06-2018

Diverse defecten.

Ik en mijn familie hebben de afgelopen maanden 3 tv's van dit type gekocht. (ook gebaseerd op de testuitslag van de consumentenbond). Blijkbaar hebben wij met zijn allen een nogal rottige serie getroffen. Bij de eerste na enige tijd een continue knipperend lampje op de tv wat uiteindelijk een defect afstandsbediening was, nummer twee hoorde een plof in de tv gevolgd door brandlucht en een gesprongen zekering en nummer drie kan sinds vandaag de CI+ module niet meer gebruiken. (doet het nog wel in een andere tv). Bepaald geen prachtig resultaat van 3 tv's van hetzelfde type en allemaal een paar maanden oud.

Pluspunten

• Toen die het deed mooi beeld
  • idem voor het geluid.

Minpunten

• Onbetrouwbare hardware
  • Niet duurzaam dus

Hans 05-02-2018

Helder beeld, prima software en eenvoudige installatie

Van een Full-HD 37inch philips naar deze Samsung UHD TV 43inch, metname de helderheid van het scherm, de software en installatie is geweldig. Uiteraard vergelijk ik hier een 4 jaar oude tv met een nieuwe..., maar toch; een mooi product!

Pluspunten

• Installatie gemak
  • Afstandsbediening erg simpel
  • Beeld heerlijk scherp

Minpunten

• Rood is wel echt Rood

Fam. Zitman 31-01-2018

Mooi beeld, veel opties

Wij hadden al ervaring met een 55" Samsung LED TV en hebben er voor de slaapkamer een 43" bijgekocht. Het was even wennen om via de afstandsbediening de installatie uit te voeren, maar na enig zoeken is dat goed gelukt. De nieuwste afstandbediening heeft veel minder toetsen en je moet via de TV alle instellingen uitvoeren. Met enig geduld is dat goed te doen. Als de TV eenmaal werkt dan ziet het er fraai uit, goede beeldkwaliteit en goed geluid. Ze weten bij Samsung hoe het hoort.

Esther 29-01-2018

Mooie heldere kleuren, makkelijk menu

Ben tot nu toe erg tevreden met deze televisie. Bijna geen rand om te tv en een mooi voetstuk. Hij heeft een makkelijk menu waardoor het aansluiten en installeren kinderspel is. Handig al die apps er op, de Apple tv kan bijna weg, scheelt weer een kastje. Mooie heldere kleuren . Handige afstandsbediening erbij welke super werkt, zelfs met spraak. Al met al dik tevreden met mijn Samsnung!!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • mooi design
  • handige afstandsbediening

Corine 27-01-2018

Mooie tv, slechte kijkhoek

Mooie tv, fijne besturing, handige afstandbediening mooi beeld echter alleen als je er recht voor zit. Ga je er een beetje schuin voor zitten dan zie je direct het beeld flest worden, kijk je echt van opzij naar de tv dan word de tv vrijwel wit.
De tv online na goede recensies gekocht maar wat een spijt, later in diverse winkels dit model wezen bekijken en ervaarde daar exact hetzelfde. Ik raad iedereen ook aan een tv eerst in de winkel te beoordelen en goed advies vragen want zo zie je maar op diverse site hier niets over terug kunnen vinden geen andere reviewer gelezen die dit ook ervaarde waarschijnlijk zitten deze mensen er recht voor. Uiteindelijk maar recht tegenover mijn bed gezet prima! Ik heb nu de UE49MU6450 aangeschaft op advies van de winkel en daar ook goed ervaren. Deze heeft een hogere hertz en heeft schitterend beeld zelfs al sta ik er naast.

Pluspunten

• Samsung menu
  • Vormgeving
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Hele slechte kijkhoek
  • Geluid over de boxen mooier

P.weer 26-01-2018

Mooie TV voor een goede prijs

Een erg mooie tv voor een prima prijs.
Hebben wel wat moeite gehad met de installatie, omdat hij steeds een foutmelding gaf. Maar na de ouderwetse stekker eruit en erin te hebben toegepast deed alles het perfect.

Pluspunten

• Mooi
  • Fijn in gebruik
  • Veel apps

Minpunten

• foutmelding was onduidelijk

Derk 04-01-2018

Mooi helder scherm

Gekocht als tweede TV. N.a.v. het testcijfer Consumentenbond in verhouding tot de prijs. Installatie ging super snel (Ziggo kabel tv), en het beeld via de kabel is ook goed. Het geluid is in orde. De afstandsbediening met een minimaal aantal knoppen is wel even wennen, hiervoor de uitgebreide handleiding op de TV of internet even lezen. Als je het eenmaal doorhebt werkt het eigenlijk prima. Je kunt zelfs een USB toetsenbord met muis aansluiten. Heb de TV nog maar een paar weken maar kan nu wel zeggen dat ik dik tevreden ben. Onze huidige TV is ook een Samsung LED met een superscherp beeld, 8 jaar oud zonder mankementen, dit was ook een reden om weer voor een Samsung te gaan.

Pluspunten

• Goed beeld via de kabel
  • Goed geluid
  • Snelle installatie
  • Programma opnemen en pauseren

Minpunten

• Koptelefoon via bluetooth
  • Niet superzuinig met energie

Edwin76 05-11-2017

Alles wat ik nodig hebt voor een mooie prijs

Ik heb deze tv gekocht nadat ik eerst voor mezelf had bedacht wat er allemaal op moest zitten. Geen hi-tec poespas maar gewoon een goed beeld en smart tv functionaliteiten en genoeg aansluitingen. Om op dat laatste terug te komen, dat vind ik het enige nadeel, alle aansluitingen zitten aan de rechterkant. Maargoed voor alles is een oplossing dus hdmi kabels met een flexibele aansluiting en probleem opgelost. Qua installeren hebben ze dat heel eenvoudig gedaan. je wordt overal doorheen geloodst en na 5 minuten heeft hij alle instellingen er in gezet en ook verbinding gemaakt met bijvoorbeeld je apple tv, settop box en WiiU. Het geluid valt me alles mee van deze tv maar heb m later toch aan m'n surround systeem gehangen. 4K heb ik nog niet heel veel in gezien maar op Videoland staan wat films en op Netflix kun je je abonnement verhogen naar eentje waarin 4K films te zien zijn. Het beeld is verder erg goed en scherp, mooie kleuren samenstelling. Tot nu dik tevreden en zeker voor de prijs.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Regelt zelf instellingen
  • geluid
  • aansluitmogelijkheden

Minpunten

• alle aansluitingen aan de rechterkant

Niels Peters 27-10-2017

Goede tv voor weinig geld

Bij FOKA heb ik de Samsung UE43MU6100 4K smart tv gekocht.
Goede leverservice (1 dag) en een perfecte tv voor relatief weinig geld.

4K komt goed tot zijn recht en de tv koppelt ook zeer gemakkelijk met KPN, mijn laptop en telefoon. De afstandsbediening is even wennen; zitten geen cijfers op, maar de spraakherkenning maakt veel goed. Ook afstandsbedieningen op je mobiel zijn te gebruiken op de tv; handig!

Ook het geluid is goed.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goed geluid
  • Goed te koppelen

Minpunten

• Beperkte afstandsbediening

Emre 08-10-2017

Haarscherp beeld!

Beeld is enorm scherp maar of het verschil altijd even goed ziet? echter is er niet veel beeldmateriaal met UHD HDR, ultra hd 4k beeld is de feature maar zelfs op netflix zijn er maar aantal films die dit schikken verder is het allemaal 1080p let op want als je een tv zoekt voor ruimte die veel licht heeft is dit niet de beste tv die je kunt kiezen ivm licht reflectie op het beeld kan irritant zijn verder super top met instant on functie hoef je nooit meer lang te wachten tot je tv aan is super chill en hij reageert super snel em de volledige internetbrowser heb je geen labtop meer nodig

Pluspunten

• Software
  • volledige internet
  • super snel
  • nieuwe serie afstandsbiedining

Minpunten

• alleen een beetje reflectie

Geweldige samsung MU6100 voor weining geld 31-07-2017

Prachtige TV voor prachti redelijke prijs

Zeer tevreden over deze TV van Samsung. Maakt alle weg recensies waar. Geweldig beeld en geluid. Misschien alleen de lange rit door de instellingen maar dat is eenmalig :-)

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • mogelijkheden