Philips 6000 series 49PUS6412/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,82 cm dikte
49,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

CB77 27-02-2018

Teleurstelling

Na onze Samsung due het na 7jaar begaf, naar deze tv gegaan. Moeders des huize wilde een groot scherm, makkelijke verbinding met Netflix, en ambilight. Ja, hij is lekker, comfortabel groot, en ambilight is mooi, Netflix knop is inderdaad fijn. Maar helaas lijkt het daarbij te stoppen.

Het beeld is scherp, maar de kleuren zijn niet helemaal naar onze zin in te stellen. De Samsung had toch iets mooier beeld terwijl dat zeker geen 4K HD had.
Na 1 dag crashte de tv al nadat we tussen kabel en satelliet geswitchd hadden (dit was voor ons een reden voor deze tv want direct aansluiting van satelliet zonder aparte ontvanger). Tv ging op zwart en niet meer aan de praat te krijgen tot we de stroom eraf haalden. Dit was een dagelijks probleem. Na contact met de Philips servicedesk (prima geholpen overigens) een software-update gedaan. Dit leek het satelliet/kabel probleem verholpen te hebben. Voorlopig.

Maar nog steeds zijn er problemen: tv vindt geen Bluetooth apparaten terwijl alles aanstaat. De telefoons en tablet zien de tv wel maar koppelen ho-maar, de tv wil ze niet herkennen. Ook als we de tv laten zoeken, vindt hij niks.
Soundbar connectie is ook niet vlekkeloos. Op onze Samsung ging het geweldig; geluid vd tv werd onderdrukt en volume soundbar ging via de tv afstandsbediening. Helaas, dit lukt 9 vd 10x niet op de Philips. Het geluid vd tv is zelfs handmatig op “luidsprekers uit” gezet maar zodra we de volume via de tv afstandbediening omhoog doen, gaat die vd tv omhoog, niet de soundbar.

Android tv maakt de Chromecast onnodig wat wel fijn is en dat lijkt ok te werken. Maar de extensions die via Android tv zouden moeten werken, werken niet elke keer en crashen regelmatig dat we hebben moeten streamen via een tablet. Tja, zou toch ook niet mogen.

Misschien hebben we pech met deze tv en is het een maandagartikel, maar toch.

Plus:
*mooie tv met kleine, zilvere bezel
* groot helder beeld/4K HD
* ambilight (mooie feature alhoewel niet het hele gezin er van gecharmeerd is)
* Netflix knop op afstandsbediening (& keyboard op achterkant is prettig voor typen)
* Android tv dus ingebouwde Chromecast
* ingebouwde CI module, satellietontvanger
* voldoende USB/HDMI aansluitingen

Min:
* software werkt zeker niet vlekkeloos
* crash-gevoelig, alsook Android TV
* kleureninstellingen niet mooier of beter dan concurrenten en vallen zelfs tegen
* wisseling van sources zorgt voor problemen
* geluid (soundbar is nodig - maar tv werkt daar ook niet vlekkeloos mee)
* uitleg van afstandsbediening (& hoe lijsten etc in te stellen) is niet aanwezig dus moet je via internet opzoeken & is soms echt niet voor de hand liggend
* vrees dat de tv geen 7tal jaren mee zal gaan

Pluspunten

• Mooie tv
  • Ambilight
  • Netflixknop

Minpunten

• Software
  • Apparaattoevoeging
  • Kleurinstellingen
  • Geen gebruiksaanwijzing afstandbediening

Ab2017 28-11-2017

(bijna) alles aan boord

Soepel werkend software: Android TV (yeah!)
Mooi design: een zilvergrijze rand ipv dat standaard zwart
Mooie en stevige voet
Afstandbediening voelt solide aan en heeft een toetsenbord (ik mis nog een touchpad)
Beste LCD panel (IPS) helaas geen 100 Hz

JHIdeB 07-09-2017

prachtige televisie

mooi helder scherm, haarscherp beeld. in gebruikname is ook erg eenvoudig. plug en play. Duurde even voordat ik doorhad hoe de ziggobox moest worden aangesloten. Er zitten ruim HDMI aansluitingen op, ook ethernet voor de smartfuncties.
De Ambi-light is erg mooi als achtergrond, een minder harde scheiding tussen tv en muur. Is ook eenvoudig via het menu uit te zetten als je dat wilt.

Bente 07-09-2017

Wauwiewauw!

Oké, ik ben misschien niet totaal onbevooroordeeld aangezien mijn voorganger van deze televisie door de meeste mensen bestempeld zou worden als: "postzegel". Met ongeveer 1/4 qua formaat is het natuurlijk bijna niet te vergelijken. Ik zal me dan ook niet focussen op het verschil, haha!

- Maar wauw, wat een verschil!!! -

Beeld, kleur, contrast, geluid, zoveel mogelijkheden: een beleving. Wat kan ik veel met deze televisie.

Ik begin met het installeren van de mediabox en dan blijkt dat ik, dankzij een foutje van mijn provider, slechts over 3 zenders beschik. Te weten NPO 1,2 & 3. Maar het maakt me niet uit want wat kijkt het lekker! Daarna maak ik WiFi verbinding met de TV - easy btw - en er gaat een wereld voor me open.

De televisie staat nu ruim 2 weken bij ons thuis en ik ben nog steeds aan het ontdekken. Zo kwam ik er gisteren achter dat ik Spotify op mijn telefoon kan gebruiken, met de TV als geluidsbron. Weg met de afstandsbediening! Althans, ik heb mijn tablet nog niet weten te "connecten" met de tv, dat was een klein minpuntje.

Het geluid had wat mij betreft ietsje beter mogen zijn. De televisie kan welliswaar vrij hard, toch had ik graag de mogelijkheid gehad om 'm iets harder te zetten bij het gebruik van radiozenders en bijvoorbeeld Spotify.
Daarentegen kan het televisiescherm apart van het geluid uitgeschakeld worden. Dat heeft wellicht voordelen qua energieverbruik.

Jammer aan het design van de televisiestandaard is dat je altijd de kabel(gootjes) zult zien onder/achter de televisie.

Ambilight was iets waar ik niet zo in geloofde, dat zou je bij mij thuis toch niet zo goed zien als in de winkel, in zo'n speciale display. I was wrong! Net naast en achter de televisie, bewegen in warm licht de kleuren met het beeld mee. Overigens kun je zelf instellen hoe je wilt dat dit licht al dan niet (mee) beweegt.

Marianne72 06-09-2017

Erg fijne televisie

We hoorden wel wat negatieve berichten over het geluid van deze televisie, maar wij zijn erg tevreden met onze aanschaf. Wij ervaren dan ook absoluut geen problemen met het geluid.

Frankie86 04-09-2017

Mooie televisie!

Het is een mooie televisie! Prachtig beeld, mooi geluid en het ambilight geeft een extra belevingseffect bij het kijken. Ook het design is mooi, op een standaard. Daarnaast heel handig met alle apps die mogelijk zijn.

Lukis 31-08-2017

Zeer tevreden!!!

We zijn heel tevreden met deze Philips tv.
Zeer goed beeld, goed geluid en mooie kleuren. Eenvoudig toegang tot Netflix.
Met de Ambilight geniet je nog meer van televisie kijken.

Rachidben 30-08-2017

zeer tevreden

Wij hebben deze tv nu een paar dagen en zijn er zeer blij mij. De tv voldoet uitstekend aan onze wensen.

HarryJ 30-08-2017

Prima Led TV voor goede prijs

De TV is over het algemeen supersnel geïnstalleerd en handig in het gebruik. Handleiding kon in de doos blijven, vanwege de stappen op tv.

Remco91 29-08-2017

Kwaliteit en sfeervol

De prijs kwaliteit verhouding is super.

Hij was erg eenvoudig om in elkaar te zetten en je hebt een prachtige TV in je woonkamer staan.

De functie Ambilight is helemaal geweldig. Je kan zelf bepalen op welke manier je sfeer wil creeeren in je ruimte. op basis van video, geluid of smaak.

SD01 29-08-2017

Al het goede van internet en televisie in een.

Ik ben erg tevreden over deze aankoop. Groot scherm dat mooi is afwerkt met dunne randen. Fijn dat je het beeld kan instellen op je eigen voorkeur, dat zorgt voor optimale kijkplezier. Ambilight geeft meer sfeer aan de tv en er is genoeg kleurkeuze. Ook de afstandsbediening, met op de achterkant een QWERTY-toetsenbord, is handig bij het gebruiken van internet. Zowel de kinderen als de kleinkinderen zijn erg blij met deze tv.

Tija 29-08-2017

mooi op alle fronten

Deze televisie is behalve scherp van beeld en goed van geluid ook een mooi object in de woonkamer, de ambilight maakt het af.

Sanne 20-08-2017

Mooi beeld

Deze TV heeft een mooi, helder en scherp beeld, het ambilight is een waardevolle toevoeging! De televisie is zeer eenvoudig te installeren en te gebruiken. We waren gewaarschuwd voor een duidelijke verslechtering in de kwaliteit van het geluid ten opzichte van onze oude TV, maar dat valt erg mee.

Lulu01 11-08-2017

Prima beeld, kleuren natuurlijk, bediening top met apps!

Ik ben heel erg tevreden met deze TV.
Prima beeld, natuurlijke kleuren, makkelijk geinstalleerd en bediening heel fijn.
Gewicht van de TV is ook reuze meegevallen!
Met ambilight prachtige uitstraling!