Philips 6000 series 49PUS6412/12

Bekijk alle Televisies

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 6000 series 49PUS6412/12 op Kieskeurig.nl.

CB77 27-02-2018

Teleurstelling

Geschreven voor: Philips 6000 series 49PUS6412/12

Na onze Samsung due het na 7jaar begaf, naar deze tv gegaan. Moeders des huize wilde een groot scherm, makkelijke verbinding met Netflix, en ambilight. Ja, hij is lekker, comfortabel groot, en ambilight is mooi, Netflix knop is inderdaad fijn. Maar helaas lijkt het daarbij te stoppen.

Het beeld is scherp, maar de kleuren zijn niet helemaal naar onze zin in te stellen. De Samsung had toch iets mooier beeld terwijl dat zeker geen 4K HD had.
Na 1 dag crashte de tv al nadat we tussen kabel en satelliet geswitchd hadden (dit was voor ons een reden voor deze tv want direct aansluiting van satelliet zonder aparte ontvanger). Tv ging op zwart en niet meer aan de praat te krijgen tot we de stroom eraf haalden. Dit was een dagelijks probleem. Na contact met de Philips servicedesk (prima geholpen overigens) een software-update gedaan. Dit leek het satelliet/kabel probleem verholpen te hebben. Voorlopig.

Maar nog steeds zijn er problemen: tv vindt geen Bluetooth apparaten terwijl alles aanstaat. De telefoons en tablet zien de tv wel maar koppelen ho-maar, de tv wil ze niet herkennen. Ook als we de tv laten zoeken, vindt hij niks.
Soundbar connectie is ook niet vlekkeloos. Op onze Samsung ging het geweldig; geluid vd tv werd onderdrukt en volume soundbar ging via de tv afstandsbediening. Helaas, dit lukt 9 vd 10x niet op de Philips. Het geluid vd tv is zelfs handmatig op “luidsprekers uit” gezet maar zodra we de volume via de tv afstandbediening omhoog doen, gaat die vd tv omhoog, niet de soundbar.

Android tv maakt de Chromecast onnodig wat wel fijn is en dat lijkt ok te werken. Maar de extensions die via Android tv zouden moeten werken, werken niet elke keer en crashen regelmatig dat we hebben moeten streamen via een tablet. Tja, zou toch ook niet mogen.

Misschien hebben we pech met deze tv en is het een maandagartikel, maar toch.

Plus:
*mooie tv met kleine, zilvere bezel
* groot helder beeld/4K HD
* ambilight (mooie feature alhoewel niet het hele gezin er van gecharmeerd is)
* Netflix knop op afstandsbediening (& keyboard op achterkant is prettig voor typen)
* Android tv dus ingebouwde Chromecast
* ingebouwde CI module, satellietontvanger
* voldoende USB/HDMI aansluitingen

Min:
* software werkt zeker niet vlekkeloos
* crash-gevoelig, alsook Android TV
* kleureninstellingen niet mooier of beter dan concurrenten en vallen zelfs tegen
* wisseling van sources zorgt voor problemen
* geluid (soundbar is nodig - maar tv werkt daar ook niet vlekkeloos mee)
* uitleg van afstandsbediening (& hoe lijsten etc in te stellen) is niet aanwezig dus moet je via internet opzoeken & is soms echt niet voor de hand liggend
* vrees dat de tv geen 7tal jaren mee zal gaan

Pluspunten

• Mooie tv
  • Ambilight
  • Netflixknop

Minpunten

• Software
  • Apparaattoevoeging
  • Kleurinstellingen
  • Geen gebruiksaanwijzing afstandbediening

Sanne 20-08-2017

Mooi beeld

Geschreven voor: Philips 6000 series 49PUS6412/12

Deze TV heeft een mooi, helder en scherp beeld, het ambilight is een waardevolle toevoeging! De televisie is zeer eenvoudig te installeren en te gebruiken. We waren gewaarschuwd voor een duidelijke verslechtering in de kwaliteit van het geluid ten opzichte van onze oude TV, maar dat valt erg mee.