Philips 6000 series 55PUS6412/12

Bekijk alle Televisies

CB77 27-02-2018

Teleurstelling

Geschreven voor: Philips 6000 series 49PUS6412/12

Na onze Samsung due het na 7jaar begaf, naar deze tv gegaan. Moeders des huize wilde een groot scherm, makkelijke verbinding met Netflix, en ambilight. Ja, hij is lekker, comfortabel groot, en ambilight is mooi, Netflix knop is inderdaad fijn. Maar helaas lijkt het daarbij te stoppen.

Het beeld is scherp, maar de kleuren zijn niet helemaal naar onze zin in te stellen. De Samsung had toch iets mooier beeld terwijl dat zeker geen 4K HD had.
Na 1 dag crashte de tv al nadat we tussen kabel en satelliet geswitchd hadden (dit was voor ons een reden voor deze tv want direct aansluiting van satelliet zonder aparte ontvanger). Tv ging op zwart en niet meer aan de praat te krijgen tot we de stroom eraf haalden. Dit was een dagelijks probleem. Na contact met de Philips servicedesk (prima geholpen overigens) een software-update gedaan. Dit leek het satelliet/kabel probleem verholpen te hebben. Voorlopig.

Maar nog steeds zijn er problemen: tv vindt geen Bluetooth apparaten terwijl alles aanstaat. De telefoons en tablet zien de tv wel maar koppelen ho-maar, de tv wil ze niet herkennen. Ook als we de tv laten zoeken, vindt hij niks.
Soundbar connectie is ook niet vlekkeloos. Op onze Samsung ging het geweldig; geluid vd tv werd onderdrukt en volume soundbar ging via de tv afstandsbediening. Helaas, dit lukt 9 vd 10x niet op de Philips. Het geluid vd tv is zelfs handmatig op “luidsprekers uit” gezet maar zodra we de volume via de tv afstandbediening omhoog doen, gaat die vd tv omhoog, niet de soundbar.

Android tv maakt de Chromecast onnodig wat wel fijn is en dat lijkt ok te werken. Maar de extensions die via Android tv zouden moeten werken, werken niet elke keer en crashen regelmatig dat we hebben moeten streamen via een tablet. Tja, zou toch ook niet mogen.

Misschien hebben we pech met deze tv en is het een maandagartikel, maar toch.

Plus:
*mooie tv met kleine, zilvere bezel
* groot helder beeld/4K HD
* ambilight (mooie feature alhoewel niet het hele gezin er van gecharmeerd is)
* Netflix knop op afstandsbediening (& keyboard op achterkant is prettig voor typen)
* Android tv dus ingebouwde Chromecast
* ingebouwde CI module, satellietontvanger
* voldoende USB/HDMI aansluitingen

Min:
* software werkt zeker niet vlekkeloos
* crash-gevoelig, alsook Android TV
* kleureninstellingen niet mooier of beter dan concurrenten en vallen zelfs tegen
* wisseling van sources zorgt voor problemen
* geluid (soundbar is nodig - maar tv werkt daar ook niet vlekkeloos mee)
* uitleg van afstandsbediening (& hoe lijsten etc in te stellen) is niet aanwezig dus moet je via internet opzoeken & is soms echt niet voor de hand liggend
* vrees dat de tv geen 7tal jaren mee zal gaan

Pluspunten

• Mooie tv
  • Ambilight
  • Netflixknop

Minpunten

• Software
  • Apparaattoevoeging
  • Kleurinstellingen
  • Geen gebruiksaanwijzing afstandbediening

Jerôme Schepers 31-10-2017

mooie TV met android

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Deze TV met een prima deal gekocht bij Foka. Echt een aanrader als je de TV breder wilt gebruiken dan televisie kijken alleen. Door android als besturingssysteem kun je alle apps installeren die je maar wilt.

• prima beeld
  • Android als besturingsysteem

Johan 31-08-2017

Goed internetsignaal

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Installatie van de Philips televisie verliep zeer vlot. Dankzij de ingebouwde WiFi was direct een update beschikbaar. Het systeem wijst zich eigenlijk vanzelf.
Ambilight kleurt mooi op de wand en scherm is helder. Koppeling met de philips Hue-lampen geeft helemaal een mooi effect!

Pluspunten

• WiFi ingebouwd
  • Helder beeld

Minpunten

• Korte stroomkabel

toko 28-08-2017

Na 6 dagen zwart scherm

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Prachtig beeld maar na 6 dagen werd het beeld zwart. Nu in reparatie en waarschijnlijk zo'n 4 weken zonder televisie....

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Handige afstandsbediening

Minpunten

• Na 6 dagen defect

pee2be 21-08-2017

Groot helder scherm, mooie kleur weergave

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Eerder het kleinere model gekocht voor de slaapkamer. Nu ook het groter model gehaald voor de woonkamer. Goede prijs/kwaliteit verhouding, mooie kleuren en een scherp beeld. Installatie van de CI+ module ging erg snel en makkelijk. Ook het geluid is erg goed en de ambilight is een extra dimensie tijdens films kijken.

Pluspunten

• Diepe kleuren
  • Helder geluid

Minpunten

• Zwart niet volledig zwart

andre 18-08-2017

mooi beeld . handige afstands bediening

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Prijs kwaliteit , beeld viel mij meteen op in de winkel .
mooie vormgeving .
handig toetsen bord achter op de afstandsbediening voor internet

Pluspunten

• beeld
  • vormgeving

Raymond 18-08-2017

Philips 43 inche

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Super mooi beeld zeer tevreden en het in gebruik nemen van het product is heel makkelijk.
Me zoon gebruik hem bijna alleen voor de PlayStation en YouTube op te kijken

Peter 04-02-2018

Best mooi, maar audio sync niet goed te krijgen

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Ik heb deze tv nu 5 dagen. Mooi toestel en Mooi beeld. Ook ambilight, wat nieuw voor mij is, vindt ik prettig en mooi. Echter:  Ik heb er meteen een sony htct291 soundbar op aangesloten. Zowel optisch als hdmi. Helaas levert dit een geluidsvertraging op. Geluid is later als het beeld.  De tv heeft alleen geluid vertragende opties (waarschijnlijk is geluid meestal eerder ofzo) maar geen beeld vertragende opties. Dus dat bied geen oplossing. Vandaag de soundbar getest bij de leveracier. Zowel op een sony als een lg tv perfect geluid zonder vertraging. Op een andere philips tv (49pus6482) wel weer vertraging.. óók met andere soundbar. Probleem dus in de tv.
Dus ik philips bellen. 30min in wacht gestaan, 10min persoons- en product registratie, en 5min later kreeg ik te horen dat ik een mailtje met intstucties kreeg om mijn probleem mee op te lossen. Instructies die ik ook al op de philips website had gevonden en mij niet voldoende hielpen. Maar ik moest het blijkbaar met het mailtje doen, want meer tijd mocht de beste man aan de andere kant vanwege drukte niet aan mij besteden. Echt slecht van philips. Ik hoop dat philips op zeer korte termijn met een oplossing komt voor het probleem, anders komt de tv weer terug naar de winkel.

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Mooi beeld
  • Ambilight

Minpunten

• Geluidsvertraging bij gebruik van soundbar
  • Slechte service philips

Mambo 25-09-2017

Philips 4K Ultra HD TV 43PUS6412/12

Geschreven voor: Philips 6000 series 43PUS6412/12

Wilde eerst de 43PUS6262/12 hebben vanwege de reviewscore, maar die was tijdelijk niet leverbaar bij Foka, de verkoper wees op dit type en liet zien dat het beeldscherm helderder was en goedkoper.
Geen spijt, in een mum opgehangen en geïnstalleerd. Prima wizard.
Perfect beeld, geluid is goed, maar voor mij niet belangrijk gaat toch via het surroundsysteem en sfeervol door Ambilight.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Snelle instalatie
  • mooie uitstraling

Minpunten

• geen schroeven voor beugelophanging.

mathijs 23-08-2017

Philips ambilight

Geschreven voor: Philips 6000 series 65PUS6412/12

Mooi design ,extra beleving van film door ambilight ,scherp beeld, goed geluid, toetsenbord onder de afstandsbediening erg praktisch voor internet.

Pluspunten

• afstandsbediening met toetsenbord

Sanne 20-08-2017

Mooi beeld

Geschreven voor: Philips 6000 series 49PUS6412/12

Deze TV heeft een mooi, helder en scherp beeld, het ambilight is een waardevolle toevoeging! De televisie is zeer eenvoudig te installeren en te gebruiken. We waren gewaarschuwd voor een duidelijke verslechtering in de kwaliteit van het geluid ten opzichte van onze oude TV, maar dat valt erg mee.

D. Roso 17-08-2017

Prachtige TV met ambilight

Geschreven voor: Philips 6000 series 55PUS6412/12

Mooie TV met ambilight, zilveren omlijsting, mooie heldere kleuren, makkelijk geinstalleerd met Ziggo mediabox