LG 49UJ635V - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,10 cm dikte
49,0 inch

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Ed 01-10-2017 Product paar weken in bezit

De krent uit de pap!

De LG TV 49UJ635V is een geweldige TV, misschien wel in van de beste in zijn prijsklasse. Het toestel is bestemd voor mijn ouders die al jaren lang een plasma TV hebben, maar helaas aan vervanging toe is. Mijn taak om een TV te vinden die zoveel mogelijk het rustige plasma beeld benaderd. Nou ik moet zeggen dat viel niet mee, tenzij je het budget hebt om een Oled TV te kopen.
Na een lange zoektocht en bezoeken aan diverse winkels werd al snel duidelijk dat het beeld van LG mij het meest aansprak en dan wel de uitvoeringen met Local dimming. Wat mij vooral stoorde bij de overige merken waren de over-dynamische kleuren, lichtopbrengst en backlicht schimmen en bij een normale instelling bleef er weinig van de beeld kwaliteit over. Het is een kwestie van smaak om een kleurenkanon in je huis te halen, maar niet voor mij of voor mijn ouders. In de LG lijn heb je onderling ook nog verschillen dus kijk goed naar het exacte typenummer en niet naar iets wat er op lijkt. Maar goed, uiteindelijk hebben we het toestel gevonden die aan de volgende eisen voldoet; Mooie strakke afwerking van lijst en voet, goed geluid uit de speakers, geen glimmend beeldscherm, geweldig beeld met natuurlijke kleuren en contrasten, aangename lichtafgifte door local dimming en diep zwart, brede kijkhoek, voldoende aansluitingen, goed werkend smart OS en fijn menu. Ik heb het toestel bij mijn ouders geïnstalleerd en de eerste 80 uur laten inspelen met alle waarden zoals achtergrond verlichting, contrast en kleuren op 50 procent. Daarna gekalibreerd met bijna alle hulpmiddelen uit, zoals ruisonderdrukking, dynamisch contrast etc. Nu bellen ze iedere dag, dat het beeld steeds mooier wordt en volop genieten en hun oude plasma niet meer missen. Ook het geluid is goed, zeker een belangrijk punt om niet te vergeten!
Missie geslaagd!

Zoek je een TV die je bankrekening heel laat en die je zonder zonnebril en hoofdpijn pilletjes kan bekijken! Dan is de LG 49UJ635V een uitstekende keuze.

Een nadeel; er zat geen smart afstandsbediening bij, die in het boekje wel wordt omschreven, maar als het goed is krijgen wij die nog geleverd door de winkel.

Veel succes met uw zoektocht.

Pluspunten: Beste toestel in zijn prijsklasse.; Nauurlijk beeld, waardige vervanger voor Plasma; Goed geluid, Local dimming, 4K
Minpunten: Smart remote ontbreekt?

Pluspunten

• Beste toestel in zijn prijsklasse.
  • Goed geluid, Local dimming, 4K
  • Natuurgetrouwe weergave