LG 55EG9A7V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 55EG9A7V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

Ed 05-01-2018

Prachtig beeld, veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG 55EG9A7V

Uitstekende OLED TV met een prachtig beeld, redelijk goed geluid. Zeer eenvoudig te installeren.
Veel mogelijkheden en goed functionerende Web OS. Mooie vormgeving van een zeer plat en strak scherm. De beeldkwaliteit is verbluffend! Geweldig contrast en scherpte, uitstekende kleuren. Prima vervanging van ons plasmascherm, zeer tevreden.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • vormgeving
  • mogelijkheden

Minpunten

• geen

Ed 29-12-2017

Prachtig beeld ondanks kleine minpuntjes.

Geschreven voor: LG 55EG9A7V

Ik heb deze tv vervangen voor mijn 55 inch led-tv (D7000) van Samsung. De reden van vervanging is dat ik na mijn verhuizing niet meer recht voor de tv zat waardoor vervaging van kleur duidelijk te zien was. Met de aanschaf van deze tv is dat probleem opgelost.
Het liefst zou ik de dunne variant willen aanschaffen, maar ik vind deze simpelweg te duur. Helaas....
Ik zag deze tv staan op Black Friday te koop staan voor net iets boven de 1000 euro, het nieuwere 4k model was weer 500 euro duurder. Ik heb bewust gekozen voor deze "low budget" tv met de achterliggende gedachte dat als over enkele jaren mijn droom-tv betaalbaar wordt deze aan te schaffen, maar dat ik in die tussentijd wel kan genieten van een oled-tv.
Mijn kijkafstand is ongeveer vier meter, vanaf deze afstand kun je het verschil tussen full hd en 4k met het oog niet waarnemen. Op dit moment is er ook weinig aanbod van 4k materiaal en ik zie dit de komende jaren ook nog niet direct veranderen.
Het heeft een tijdje geduurd totdat ik de juiste instellingen heb gevonden met als resultaat een prachtig natuurgetrouw beeld met mooie rijke kleuren maar vooral diep zwart. Al met al geeft deze tv een prachtig maar vooral scherp beeld.
Toch heeft deze tv een paar kleine minpuntjes en de eerste is dat deze zo nu en dan last heeft van judder. Dit is vaak goed te zien bij herhalingen in slowmotion en iets snellere horizontale camerabewegingen. Dit is jammer want daar had mijn oude led tv geen last van en ik hoop dat dit in de toekomst met een software update wordt verholpen.
Het tweede minpunt vind ik de helderheid van het beeld. Op dit moment heb ik het oledlampje en het contrast ingesteld op 100 % en de helderheid op 50 %. Ondanks dat deze tv de kleur wit wel goed kan weergeven, wordt een compleet witte achtergrond wat grauwig weergegeven. Dit kan enigszins verholpen door de helderheid aan te passen, maar dan gaat dit ten koste van de zwartwaarden waardoor je dan het "led-effect" krijgt.
Wat ik heb gelezen is dat deze tv dezelfde display heeft als de eerste modellen (910) en dat de nieuwere modellen een betere helderheidsweergave hebben.
Ondanks deze minpunten ben ik wel blij met deze tv en ik ga hier nog enkele jaren van genieten.

Pluspunten

• Diep zwart
  • Rijke kleuren
  • Zeer scherp beeld
  • Prijs (t.o.v. 4k modellen)

Minpunten

• Toch last van judder
  • Helderheid

Serge bulthuis 10-12-2017

OLED super mooie kleuren en mooie zwart tint

Geschreven voor: LG 55EG9A7V

Eerst een LG 65 inch super uhd 4K scherm gekocht maar hij was maar 50 Hz dus niet zo vloeiend beeld heb deze omgeruild voor het oled scherm wat maar full HD is maar dit is gewoon een super goed scherm mooi vloeiend beeld en veel mooiere kleuren en het zwart is ook echt zwart ik heb gewoon een televisie nu waar ik zeer tevreden over ben ik kijk veel voetbal en formule 1 en heb nog nooit zo mooi en helder beeld gezien

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Heel gedetailleerd beeld
  • Mooie zwart tint
  • Vloeiend beeld
  • Heel mooi design

Iris J 03-12-2017

Prachtig duidelijk beeld

Geschreven voor: LG 55EG9A7V

Wij wilden graag een wat grotere tv hebben en zagen toen deze tv. Was een goede aanbieding nu.
Hebben er wel een soundbar bij gekocht die hebben ze aangesloten i.p.v. De voet van de tv. Moest nog wel een tussenstukken bij gekocht worden. Nu is het 1 geheel en ook een mooi geluid met de soundbar erbij!
Het is dan wel geen 4 K tv maar zo duidelijk ik denk dat ik het verschil met 4 K niet eens zou zien. Zitten ook wel 3 meter van de tv af dus dat scheelt ook.
Vond het verschil van prijs met de 4K tv erg groot.

Pluspunten

• Mooi duidelijk beeld
  • Gunstige prijs.

marijn kools 10-10-2017

een heel groot scherm

Geschreven voor: LG 55EG9A7V

nog nooit voor deze prijs zo mooi beeld gehad wou eerst voor sony gaan maar moesten lang wachten dat ze hem kwamen brengen en aan sluiten toen zelf maar op gehaald even zoeken hoe we het beste de voet konden vast maken maar het installeren was makkelijk het wijst zich makkelijk uit het beeld is prachtig en geluid is voldoende heb geen zin in een geluid box ben er heel blij mee een aanrader