Samsung UE55MU7050 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,48 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sharon 02-07-2017

Is dit het waard ?

Ik ben nu al 2 weken bezig met het bestellen van een Samsung TV. Voorafgaande heb ik tot 3 keer toe mijn nieuwe Samsung TV moeten laten omruilen omdat er iets mis mee was. De eerste 2 hadden een verschrikkelijke background bleeding (waarbij de led verlichting in de tv wit uitstraalt je beeld in, ziet eruit als grote witte vlekken ), Dit gebeurde bij de eerste 2 tv's van het type UE49MU6040s. Ik heb toen besloten 600 Euro meer uit te geven voor de duurdere UE55MU7050L vanwege the pinpoint black funtie op de tv, waarbij beloofd word dat zwart er ook zwart uit ziet.

De eerste tv van dit type moest ook terug gestuurd worden vanwege het rechter voetje van de tv die er niet in bleef vast klikken maar eruit bleef vallen. Bij beter kijken zagen wij dus ook dat het hele klik systeem ook niet aanwezig was aan de rechter kant van de tv.

De volgende dag werd de 2de tv van dit type gebracht en ditmaal klikte beide voetjes netjes vast in de tv. Wat ik tot zover vrij bizar vond ( niet gezien in de winkel) is dat de antenne, sateliet, hdmi, internet en USB aansluitingen niet maar aan de achterkant van de TV zitten, maar in een los segment die je met een snoer aan je tv koppelt. Het hangt er zeg maar los bij. Het ziet er vrij raar uit maar geeft je wel makkelijker toegang tot je kabels omdat je de tv niet meer naar voren hoeft te zetten om erbij te kunnen.

Na de kabels zette ik de tv aan voor het gebruikelijke installatie scherm van Samsung en zoekt automatisch je andere Samsung producten op ( in mijn geval mijn telefoon ) Heb alleen geen flauw idee wat het nut hiervan is. De standaard beeldinstellingen zien er redelijk uit al zeg ik het zelf dus heb nog niet veel tijd genomen om het meer aan te passen naar mijn smaak. De apps die de tv kan opstarten ging bij Netflix in eerste instantie schokkerig en een beetje sloom verder werkt de streaming service uitstekend op de 4k instellingen. (Het belangrijkste vind ik nog dat deze tv GEEN background bleeding heeft op het moment want daar stoor ik mij verschrikkelijk aan. Als iemand in een winkel ook zegt dat dat normaal is zou ik er dus ook geen genoegen mee nemen en gebruik aub je 14 dagen bedenk recht om je tv kosteloos om te ruilen totdat je wel tevreden bent) Ik heb geen soundbar of extra boxen in huis dus alleen de speakers die in de tv zitten en het geluid dat uit de tv komt is goed. Voor gamen (PS4) is de tv perfect want als fanatiek gamer was dat een van de belangrijkste dingen voor mij. Er is bijna geen input lag te merken en alles loopt smooth genoeg voor games zoals CoD of Overwatch het scherm is ook 55 inch dus de kans dat een reaper achter je vandaan komt en je verrast is erg klein.

Dus ja deze tv is tot dusver zeker het geld waard ik vond het alleen erg jammer dat de tv's die goedkoper waren ook gelijk kwalitatief erg slecht waren

Pluspunten

• 4k is ook echt 4k
  • Lage input lag voor gamen

Minpunten

• los voetje
  • kort stroom snoer

M.C. Nieskens 03-08-2017

Mooi Beeld

Ziet er goed uit en mooi beeld en geluid. Fijne televisie met een fijn formaat
Ook de afstandsbediening RVS ziet er fraai uit, alleen zijn de toetsen slecht te zien.

Leow 30-07-2017

Mooi groot scherm en makkelijk menu

Gekozen voor deze tv voor de smart tv funtie. Heldere kleuren en makkelijk bediening menu. Snel te instaleren thuis.

Ruud 28-07-2017

Mooi beeld

We zijn erg tevreden over deze tv, mooi beeld, goed geluid.
We zijn ook blij met de vormgeving, Klasse

Michel 26-07-2017

Super mooi beeld!

Makkelijk te installeren, mooi design waarbij de snoeren mooi weggewerkt zijn, en echt een geweldig beeld! Mooie scherpe en heldere kleuren. En bovendien is het geluid uit de tv ook erg goed.

Pluspunten

• Fantastisch beeld