Sony KD75XE8596 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
96,80 cm dikte
75,0 inch

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

• Slecht

Erik Omtzigt 31-08-2017

Wat is dit een slecht apparaat

TV is aangekocht bij MediaMarkt in Alphen a/d Rijn en wij hebben de TV door hen laten bezorgen en installeren. Sinds dag 1 hebben we echter problemen. Hieronder een korte opsomming:
1. Afstandsbediening vreet batterijen. Sinds aankoop al een 3de of 4de set batterijen erin
2. Afstandsbediening is regelmatig helemaal “dood”. Geen enkele functionaliteit doet het dan.
3. TV valt bij tijd en wijle volledig uit. Gaat dan zonder aanwijsbare reden een volledig nieuwe "Android" opstart doen
4. Afstandsbediening doet regelmatig totaal andere dingen dan waar om wordt vraagt
5. Opstarten Netflix lukt regelmatig niet. Door de stekker eruit te halen en een Android-opstart te forceren, dan lukt het opeens weer wel.
6. Apps van Videoland, Netflix e.d. verdwijnen regelmatig en door de TV uit en aan te zetten, verschijnen ze opeens weer
7. Een miniscule beroering van de afstandsbediening kan al resulteren dat er een willekeurig bedien-commando wordt gegeven
8. TV springt 's-nachts uit zichzelf aan
9. Spraakherkenning valt regelmatig uit
10. Opeens geen geluid meer bij bekijken YouTube-filmpje
11. Continu verbindingsfout bij opstarten van YouTube-app

Service van Sony is ver onder de maat. Klantenservice is uitbesteed aan kinderen, die net van school komen en eigenlijk niets weten. De technische dienst is uitbesteed aan een extern bedrijf (Selectro).

Zijn er dan geen positieve dingen te zeggen? Ja, die zijn er wel. Toestel is fraai qua vormgeving, het beeld is prachtig, spraakbediening erg handig. Geluid is best aardig.