Sony KD55A1 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,60 cm dikte
55 inch.

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Ivan Alimpic 16-09-2017 Product paar weken in bezit

Een genot voor het oog en oor!!!

Als je de tv eenmaal uit hebt gepakt en geïnstalleerd wat zeer eenvoudig ging begint het avontuur. Je kunt tijdens het opstarten direct je smartphone koppelen aan de tv om zo allemaal apps via je teledoon te bedienen (netflix, youtube, Allcast, etc).

Ik wilde direct de kracht test doen en sloot mijn PS4 Pro aan met het nieuwste deel van Uncharted dat 4K en HDR geschikt is. Direct een tip voor alle nieuwe gebruikers: HDMI poorten 2 en 3 maken hier gebruik van, maar je moet deze eerst activeren in het menu van de tv. Anders herkent je PS4 de HDR functie in de tv niet. Het spel speelde ik tot nog toe op mijn vorige Sony Bravia die full hd led is. Ik wist niet wat ik zag... ik verwachte een verschil, maar dit was boven verwachting!

Tevens Planet Earth 2 op 4K aangeschaft als parade paard om de tv aan vrienden te showen en de kleuren die de tv weergeeft spatten letterlijk van het scherm.

Ik heb als vergelijkingsmateriaal het laatste OLED model van LG. En wat mij verraste was dat ondanks dat LG de langere ervaring heeft met de OLED techniek Sony toch het beste uit het scherm weet te halen en de betere tv bied.

Het design is premium en heel minimalistisch zodat alle aandacht naar het scherm gaat. En dan het geluid..... WOW! Een soundbar of home cinema set is voor onze huiskamer overbodig. De speakers zitten in het scherm verwerkt en het geluid dat geproduceerd wordt is werkelijk niet te geloven.

Al met al kan ik de tv met volle overtuiging aanbevelen. Ondanks dat het een pittige investering blijft halen wij het er in ieder geval als gezin dik uit met de tijd die we achter de tv doorbrengen. Een genot voor het oog en oor!!!

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Prachtige kleuren
  • Koppeling smartphone super
  • Ingebouwde chromecast
  • Geïntegreerde speakers in scherm