Sony KD65A1 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,60 cm dikte
65,0 inch

Beoordeling op basis van 62 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

JP 03-10-2017

PERFECT BEELD

Ik wilde na een 65 inch graag een 75 inch scherm en kwam uit bij de Sony 9005 , wat een mooie TV, echter stond naast de 9005 ook een kd-65A1 in de demo stand, na 2 nachten slecht geslapen te hebben over mijn nieuwe aankoop toch weer terug gegaan naar de winkel, en iedere keer wanneer ik naar de A1 OLED stond te kijken en de scherpte van het beeld in combinatie met de kleuren wist ik het zeker, van groter zou ik niet blijer worden, wel van perfectie.
Ja het is de meerprijs meer dan waard, en zelfs mijn vrouw was onder de indruk van de beeldkwaliteit van wat deze TV laat zien.
De X1 Extreme prosessor maakt het kijken naar de TV in het zien wat je normaal zou zien, zo scherp, zo natuurgetrouw, en geen kleuren boost, maar geeft kleur weer zoals het er gewoon uitziet.
Ja het is best veel geld, maar wie een perfect beeld wil, en daar iedere dag van kan genieten die heeft hier de TV waar je blij van wordt.
Ook in de diverse test op youtube van zakelijke verkopers en consumenten vergelijkingen komt de Sony bravia A1 als winnaar uit de vergelijking, heb uren vergelijkingen bekeken, en kan alleen maar onderschrijven dat deze TV alles biedt wat een ware liefhebber tevreden zal stellen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Scherpte van beeld
  • Kleur en het diepe zwart
  • TV geluid vele malen beter als welke TV dan ook.
  • Vormgeving

Minpunten

• Prijs, gezien dat wat de TV biedt ook weer niet.

Maurice 11-12-2017

Super scherp beeld en een top geluid.

Na maanden zoeken en het internet uitpluizen gekozen voor de Sony 65KDA1.
Ik ben echt een tv freak en koop elk 1,5 jaar de nieuwste techniek, na een LG oled 55 inch en mijn laatste samsung 4k ultra hd 65 inch toestel toch weer terug naar een oled tv.
En wat ben ik weer gelukkig, dit scherm sprong er in de showroom bij platte tv al uit tussen al de LG oled schermen.
Het beeld zag er in de winkels veel scherper en natuurlijker uit als de LG schermen, en ja ik weet de schermen komen uit dezelfde fabriek. Maar toch vond ik de Sony er bovenuit steken.
Het toestel is opvallend zwaar in vergelijking met de Samsung 65 inch, het verschil zit voornamelijk in de voet die onder de box zit. Deze is verzwaard zodat de tv niet zo snel om valt de rest van de tv is in gewicht hetzelfde.
Door android een super eenvoudige installatie, je zit echt na het uitpakken binnen een half uur tv kijken. Ik heb dat wel eens anders mee gemaakt.
Na het aanzetten sta je gewoon versteld van het beeld, vanuit de doos is er geen reden om aan de instellingen ook maar iets te veranderen gewoonweg top. In vergelijking met mijn Samsung een verademing, deze heb ik eerst moeten callibreren door een gespecialiseerd bedrijf om het beeld goed te krijgen.

Het Sony scherm blinkt uit in alles, en het zou mij verbazen als ik over 1,5 jaar deze tv weg zou doen.
Kan het beter dan ? ik zelf denk van niet.

De tv heeft boxen in het scherm en een subwoofer in de standaard, het is geen stereo installatie maar zo bij de tv is het geluid mooi vol en ook bij het harder zetten blijft het mooi, een speciale stand voor voetbal kijken en je waant je echt in het stadion.

Ik kan eigenlijk niets slecht bedenken over de tv, hij is wat langzaam bij het zappen maar dat kan ook aan mijn ci module liggen.

Voor de rest geen klagen, Sony bedankt voor dit prachtige product.
Het lijkt bijna een reclame stukje maar dat is het niet, er zit hier gewoon een blije klant op de bank.

Pluspunten

• Erg scherp beeld
  • Mooi vol geluid

Danneels Jacques 11-12-2017

Sony KD65A1

Prachtige televisie, concept, beeldkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, dikte, echt iets stijlvols zoals Sony altijd is.

Pluspunten

• gewoon een prachtige tv.

Edwin 11-12-2017

Prachtig scherm en geluid

Wij hebben deze tv gekocht voor de OLED techniek. Beelden zijn strak, helder en rustig. Met de verschillende aanpassingsmogelijkheden kan je de sfeer altijd aanpassen. De standaard waar hij tegen rust is zeer stabiel. Er is geen beweging in te krijgen. De aansluitingen voor HDMI zijn makkelijk aan te brengen en het geluid komt letterlijk door de tv op je af.

Pluspunten

• beeldformaat
  • kleuren
  • geluid
  • bediening

Minpunten

• moeilijk te vervoeren

Leo 10-12-2017

Super beeld kwaliteit

De Sony KD65A1 is werkelijk een super beeld. Ik had eerste gekozen voor de LG 65EV7 maar op advies van Tim werkend bij Platte TV heb ik voor de Sony gekozen. Ik kan het iedereen adviseren.

Pluspunten

• Super beeld
  • Bedienings gemak

• O ja er was 1 schroevje te weinig

Robin 08-12-2017

Geweldig design met een prachtig Oled scherm

Als opvolger van mijn Sony KDL-55W809c wou ik een maatje groter gezien ik verder van de tv af ging zitten in het nieuwe huis.
Tevens ergerde ik me soms aan de zwart waardes van het edge-lit paneel. Nu zijn zwart waardes het verkooppunt van Oled dus daar kan je niet beter in krijgen. Wel is het paneel fel genoeg maar hij leg het wel af teven de laatste generatie LED panelen qua lichtopbrengst. Ik heb de tv aan de muur bevestigd maar vanwege het aparte design van de tv heb je een relatief grote afstand tussen de tv en de muur maar gezien ik recht ervoor zit en niet achter de tv kan kijken heb ik hier geen last van. Het geluid is het beste wat ik ooit heb gehoord van een platte tv, wel voor de zware bassen zul je moeten uitwijken naar een apart sound system maar als je dat niet zoekt is het geluid echt geweldig.

AndroidTV werkt nog steeds als vanouds op mijn voorgaande Sony, Wel is het zonde dat dit op FullHD werkt en niet op 4K al zijn de video's die het afspeelt wel netjes in 4K.

De aansluitingen zijn goed bereikbaar als je de tv op de muur hangt omdat ze onderaan de achterplaat zitten. Vergeet trouwens niet de beugels aan de onderkant van de achterplaat aan de tv te schroeven bij een muur montage (dit staat niet heel duidelijk in de handleiding)

Verder maakt de tv alles waar wat je van een top model mag verwachten van Sony.

Pluspunten

• Oled, prachtige kleuren en zwartwaardes
  • Strak design, een plaatje om naar te kijken
  • Beste geluid in een platte tv
  • AndroidTV

Minpunten

• Hangt iet wat ver van de muur af
  • Afstandbediening is vrij sober voor zoon design tv

e.v. pouw 07-12-2017

OLED Sony A1- Brava 65"

In de winkel waren wij zeer verrast door het fraaie slim-line ontwerp van de Sony A1 Oled Brava 65". Een super super dun TV scherm waar geen soundbar meer bij nodig is. Het geluid komt namelijk via trilling van de glasplaat. Geloof het of niet maar het werkt écht. En wat geluidskwaliteit dat zelfs 3D effecten creëert. Ronduit super !!
Onze vorige Sony's ( de hele familie) waren al geweldig, maar . . . . wát een design en wát een prachtige kleuren die van het scherm afspatten. Makkelijke installatie, laag energieverbruik en goed plaatsbaar in ieder interieur. Voor ons een echte aanwinst.

Pluspunten

• top design, super dun scherm
  • makkelijk plaatsbaar in ieder interieur
  • uitstekende kleuren
  • uitstekende geluidskwaliteit
  • makkelijke installatie

Minpunten

• Niets waarom je geen A1 Brava zou moeten kopen

RM 06-12-2017

Geweldig beeld, design en geluid

Sinds twee jaar had ik al een Sony Bravia 48 inch. Overigens tevreden over deze tv, maar vond het beeldscherm uiteindelijk te klein dus toch weer op zoek naar een nieuwe tv. Ik was er al snel uit dat het weer een Sony moest worden en één van 65 inch. Zo kwam ik op de KD65A1 uit (overigens wel na een gedegen marktonderzoek). De tv is onlangs geleverd en ben er zeer content mee! Ik zit altijd zo'n 400-450cm van de tv en vind dit formaat een schot in de roos. Ook als de tv uit staat is het een mooi gezicht aan de muur vanwege het strakke design. Daarnaast fantastisch warm en kleurrijk beeld, mooi geluid en gebruiksvriendelijk. Een prijzige aankoop, maar dan heb je ook echt wel wat.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Strak design
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Afstandsbediening wat eenvoudig vergeleken met tv

Joey 05-12-2017

Super scherm wat een beeld en beleving!

Wat een super tv! Compleet nieuwe ervaring tv kijken! Echt een subliem beeld en ook het geluid is met de ingebouwde subwoofer echt super gaaf! Nog nooit zon mooie tv gehad!

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • design
  • playstore

Minpunten

• voet en tv moeten redelijk ver uit elkaar

MJJL 03-12-2017

Sony KDA65A1 - Super!

KDA65A1 gekocht bij FOKA! Scherpe prijs en snellere levering!

Beelkwaliteit van de TV is top! Je blijft werkelijk voor de TV hangen en wil steeds meer kijken films kijken!
Het design spreekt mij aan en in werkelijkheid is het een prachtig element in huis!
Android TV werkt voor mij echt prima en snel! Netflix en Google Play starten snel op!

Super TV en goede service FOKA!!!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid

Henriet 03-12-2017

Groot scherm met aansprekend design

Absoluut een aanrader! Overtreft zelfs een hoge verwachting opgebouwd na een aantal maanden van TV review, terwijl de reeds 10 jaar oude Sony HD LCD TV nog uitstekend presteert (denk je dan nog), totdat de KD65A1 aangaat. Wow! Schitterend beeld, snelle sport acties en natuurfilms in HD...een nieuwe ervaring in TV kijken. Zichthoek niet meer belangrijk, mooi minimalistisch design - schitterend door eenvoud. Kleurweergave ongekend en zeer acceptabel geluid direct vanuit het beeldscherm. Bediening gaat intuitief. Na 10 jaar Sony TV kijken zonder problemen geloof ik ook in de duurzaamheid van deze nieuwe OLED 4K TV.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Design en afwerking
  • Geluid kwaliteit (zonder externe speakers)
  • Perfecte match met interieur

M C 03-12-2017

Sony a 1 65 inch oled

Super gave tv en wat je er allemaal mee kunt doen geweldig beeld is ook echt net dat je er zelf helemaal in zit

Najib 02-12-2017

prachtig beeldkwaliteit

Het scherm is randloos, waardoor de tv prachtig uitkomt en niet te groot lijkt. De beeldkwaliteit is subliem en het akoestische geluid is kraakhelder. super blij met dit mooie product.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid

Minpunten

• de hoek als je de tv niet aan de muur hangt

Swoopp 02-12-2017

Super mooi beeld.

Ik zag deze tv in de winkel staan en werdt opslag verliefd. De demo film die afgespeeld werd trok mij gelijk.
Het model is ook super strak en staat erg stevig.
Het beeld thuis is net zomooi als in de winkel zeker met 4k films im uhd.
Geluid uit de speakers is ook erg goed voor een tv.
Maat met gilms gebruik ik liever me 5.1 set😆.

Pluspunten

• Mooi groot beeld
  • Lekker geluid
  • Strak design

Minpunten

• Nog geen dolby vision maar komt eraan via update

Hans 01-12-2017

een prachtig toestel

Een schitterend apparaat. Zeer hoge resolutie, goed geluid en zeer makkelijke installatie van externe apparaten.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • zeer mooi toestel
  • prachtige kleuren
  • zeer eenvoudig in gebruik

Minpunten

• is er niet

Jelle Wouda 30-11-2017

gezien,verkocht

Alle informatie betreffende andere tv s was vergeten bij het zien van dit product ,geluid, scherpte beeld, grootte van het scherm was de beslissing in een fractie genomen.

Jonas V. 30-11-2017

Sony A1, beste tv naar mijn mening

Telkens met te vergelijken en op YouTube informatie te vergaren van reviewers en ervaren beeld kalibratie experts kwam ik bij de conclusie dat ik deze wilde hebben ondanks de prijs wel heel hoog is. Na half jaar sparen heb ik deze eindelijk in bezig en ben er heel tevreden mee. Het is zijn geld zeer waard. Voor mijn allereerste zelf gekochte tv ben ik zeer trots.

Pluspunten

• Dolby Vision update binnekort, nu in beta
  • Beeld is fantastisch
  • Geluid is op zich al fenomenaal
  • Maakt grote indruk op iedereen, wat zalig is

Minpunten

• afstandsbediening past niet echt bij stijl van tv
  • de android interface kan een upgrade gebruiken

Eddy 30-11-2017

LEVENSecht beeld

Sony OLED KD65-A1, beeld is ongelofelijk levensecht, na een tijdje vergeet je dat je naar een TV aan het bekijken bent.
Ik heb de 65" gekocht, echt wel groot, maar wat vandaag zeer waardevol is, is de upscaling processor. 90% beeldmateriaal is niet 4k, en de A1 doet een ongelofelijke job om lage resolutiebeelden (720p, Full HD, of zelfs lager) perfect weer te geven. Geen blur wanneer personages hun gezicht bewegen.
Zelf met actiebeelden, zoals bv F1, is het beeld haarscherp.
Setup was supersimpel, en het beeld is sowieso reeds goed afgeregeld.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Positie geluid
  • Interface
  • Design/geen logo
  • Upscaling

Minpunten

• Mag iets meer bass hebben
  • Hopelijk is het OLED paneel duurzaam

Peter 29-11-2017

Geweldig OLED scherm met boven verwachting goed geluid.

Prachtige levensechte kleuren en een fantastische oplossing om een plat scherm zo'n goed geluid mee te geven en dit te combineren in een geweldig mooi design. Overweldigend beeld met geluid.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• prijs

Ottens Stadskanaal 28-11-2017

Super scherpe kleuren en een mooi disign

Heb veel televisies gezien op internet en in de winkel maar deze sprong er uit vanwege zijn super mooie kleuren die niet flets worden als je van de zijkant kijkt maar super scherp blijven. Ook de vele mogelijkheden spraken me aan. Het is echt een stuk hoogstaand techniek. Ook het geluid wat je dwars door het scherm heen hoort. Hij is niet goedkoop maar zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• Super kleuren paneel
  • Perfect geluid
  • gebruiks vriendelijk

Minpunten

• nog niet gevonden