Sony KD65A1 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
8,60 cm dikte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 69 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,4

JP 03-10-2017

PERFECT BEELD

Ik wilde na een 65 inch graag een 75 inch scherm en kwam uit bij de Sony 9005 , wat een mooie TV, echter stond naast de 9005 ook een kd-65A1 in de demo stand, na 2 nachten slecht geslapen te hebben over mijn nieuwe aankoop toch weer terug gegaan naar de winkel, en iedere keer wanneer ik naar de A1 OLED stond te kijken en de scherpte van het beeld in combinatie met de kleuren wist ik het zeker, van groter zou ik niet blijer worden, wel van perfectie.
Ja het is de meerprijs meer dan waard, en zelfs mijn vrouw was onder de indruk van de beeldkwaliteit van wat deze TV laat zien.
De X1 Extreme prosessor maakt het kijken naar de TV in het zien wat je normaal zou zien, zo scherp, zo natuurgetrouw, en geen kleuren boost, maar geeft kleur weer zoals het er gewoon uitziet.
Ja het is best veel geld, maar wie een perfect beeld wil, en daar iedere dag van kan genieten die heeft hier de TV waar je blij van wordt.
Ook in de diverse test op youtube van zakelijke verkopers en consumenten vergelijkingen komt de Sony bravia A1 als winnaar uit de vergelijking, heb uren vergelijkingen bekeken, en kan alleen maar onderschrijven dat deze TV alles biedt wat een ware liefhebber tevreden zal stellen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Scherpte van beeld
  • Kleur en het diepe zwart
  • TV geluid vele malen beter als welke TV dan ook.
  • Vormgeving

Minpunten

• Prijs, gezien dat wat de TV biedt ook weer niet.

Nickname 24-12-2017

Veel te dure tv gezien prijskaartje

Ik heb de Sony a1 65 inch nu een maand in mijn bezit en ben er matig tevreden mee. Ik zal beginnen met het positieve,
4k beelden zien er prima uit,
Het geluid is meer dan goed.
Geen kleur banding.
De keerzijde is als volgt,
Toen ik het scherm voor het eerst had aangezet constateerde ik veel vlekken en strepen (vertical banding) dit is inherent aan oled schermen echt een afknapper!
Maar je moet de tv een paar dagen de kans geven, het meeste trekt weg. Helaas in mijn geval nog steeds twee strepen prominent aanwezig wat goed te zien is met donkere beelden.
TV start vaak niet op? Power knop ingedrukt houden lost dit op maar gebeurt te vaak.
TV geeft geeft vaak aan dat deze niet aangesloten is op het internet? Terwijl de netwerk stekker er toch in zit. Ik moet dan het aansluit menu weer doorlopen.
Het menu aanspreken gaat vreselijk traag vooral als je een beroep doet op internet, Netflix/YouTube dan is de tv amper te bedienen.
HDR is wat mij betreft een gemiste kans dit is veel te donker alle details verlies je in donkere beelden. Met de update van dolby vision straks in januari zal dit ook het geval zijn.
Het scherm lijkt smerig er zit een soort waas op alsof je het nooit schoon maakt. Ik heb geprobeerd het weg te poetsen daar ik echt dacht dat het vies was. Helaas!
Als ik voorbij het scherm loop dan zie ik dat het scherm niet strak is. Golven en daar waar de speakers gemonteerd zitten deuken. Overdreven gezegd natuurlijk.
Als ik amazon kijk 21.9 Balken deze zijn grijs dit is vreselijk storend. Dit is echt een sony bug. Bij LG heb ik dit probleem niet.
De afstandsbediening is echt een klap in je smoel! Iets goedkopers had Sony niet kunnen bedenken onoverzichtelijk knoppen te dicht op elkaar.

Pluspunten

• 4k is mooi
  • Geluid is erg goed
  • Geen kleur banding

Minpunten

• Verticale strepen
  • Vreselijk traag menu
  • Start vaak niet op
  • Goedkope afstandsbediening

Henk 20-01-2018

vertical banding zie ik alleen als het scherm grijs van kleur is als hij zwart weer geeft geen last van ,ook geen vlekken etz. menu is wat traag , start wel snel op , geen internet problemen.

Henk 19-01-2018

mooi super scherm de kleuren zijn erg mooi

prachtig beeld en geluid zwart is echt zwart daarom zijn de kleuren heel mooi het scherm staat schuin door de voet maar dat geeft geen probleem je merkt er niets van , waar ik wel bang voor ben dat Oled kan inbranden zoals RTL logo ik heb er veel over gelezen veel klachten over inbranden , ik heb dat nog niet maar ik hem pas 2 weken

Pluspunten

• kleuren
  • zwart weergave
  • geluid is super

Minpunten

• Mogelijk inbranden van logo

Henk 20-01-2018

Ik heb contact gehad met de verkoper , hij zegt nooit de stekker er uit halen , alleen uit doen met je afstand bediening omdat hij in de nacht als hij al een tijdje uit is ,het scherm gaat opschonen , als je de stroom er af laat is de kans op inbranden veel groter.

Maurice 11-12-2017

Super scherp beeld en een top geluid.

Na maanden zoeken en het internet uitpluizen gekozen voor de Sony 65KDA1.
Ik ben echt een tv freak en koop elk 1,5 jaar de nieuwste techniek, na een LG oled 55 inch en mijn laatste samsung 4k ultra hd 65 inch toestel toch weer terug naar een oled tv.
En wat ben ik weer gelukkig, dit scherm sprong er in de showroom bij platte tv al uit tussen al de LG oled schermen.
Het beeld zag er in de winkels veel scherper en natuurlijker uit als de LG schermen, en ja ik weet de schermen komen uit dezelfde fabriek. Maar toch vond ik de Sony er bovenuit steken.
Het toestel is opvallend zwaar in vergelijking met de Samsung 65 inch, het verschil zit voornamelijk in de voet die onder de box zit. Deze is verzwaard zodat de tv niet zo snel om valt de rest van de tv is in gewicht hetzelfde.
Door android een super eenvoudige installatie, je zit echt na het uitpakken binnen een half uur tv kijken. Ik heb dat wel eens anders mee gemaakt.
Na het aanzetten sta je gewoon versteld van het beeld, vanuit de doos is er geen reden om aan de instellingen ook maar iets te veranderen gewoonweg top. In vergelijking met mijn Samsung een verademing, deze heb ik eerst moeten callibreren door een gespecialiseerd bedrijf om het beeld goed te krijgen.

Het Sony scherm blinkt uit in alles, en het zou mij verbazen als ik over 1,5 jaar deze tv weg zou doen.
Kan het beter dan ? ik zelf denk van niet.

De tv heeft boxen in het scherm en een subwoofer in de standaard, het is geen stereo installatie maar zo bij de tv is het geluid mooi vol en ook bij het harder zetten blijft het mooi, een speciale stand voor voetbal kijken en je waant je echt in het stadion.

Ik kan eigenlijk niets slecht bedenken over de tv, hij is wat langzaam bij het zappen maar dat kan ook aan mijn ci module liggen.

Voor de rest geen klagen, Sony bedankt voor dit prachtige product.
Het lijkt bijna een reclame stukje maar dat is het niet, er zit hier gewoon een blije klant op de bank.

Pluspunten

• Erg scherp beeld
  • Mooi vol geluid

Ot van de Sande 17-06-2018

Zeer goed toestel

Schitterd beeld makkelijke bediening zuinig in verbruik. Indien mogelijk aan sluiten op een surround installatie.

Pluspunten

• Beeld bediening verbruik

Ot van de Sande 27-02-2018

Sony Oled KD65A1

Prima toestel met erg mooi beeld geluid via surround.
Heb wel het beeld goed naar smaak af moeten stellen. Zo uit de doos staat alles op 100%.(geen gezicht) Heb het blauw in geavanceerde kleurinstelling 10 punten minder gezet zo ook contrast en normale kleurinstellingen bij geregeld, nu is het naar onze wens (perfect). Dit lukt nooit in 1 keer maar heb daar enkele weken over gedaan.

Pluspunten

• prachtig beeld
  • snelle smart

Minpunten

• af en toe kluts kwijt (resetten)

L.Kruissen 12-02-2018

Mooi groot scherm.en prime geluid.

Het is een zeer mooie televisie,met een fantastische beeld en geluid.Zeer tevreden met deze aankoop.

Top TV van Sony 02-01-2018

Top TV

Fantastisch beeld, makkelijke bediening en prachtig design. Nu paar weken in huis en zeer tevreden mee

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Android TV

Ruud 16-12-2017

Erg mooi beeld, extra plezier door verrassend goede geluid!

Echt een aanrader en zeker niet te groot. Geluid is zo goed dat ik overweeg geen soundbar te kopen. Uiteraard wel flink aan de prijs maar dan heb je ook wel wat!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Verrassend goed geluid

Minpunten

• Een usb poort vertoonde na een paar weken kuren

Danneels Jacques 11-12-2017

Sony KD65A1

Prachtige televisie, concept, beeldkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, dikte, echt iets stijlvols zoals Sony altijd is.

Pluspunten

• gewoon een prachtige tv.

Edwin 11-12-2017

Prachtig scherm en geluid

Wij hebben deze tv gekocht voor de OLED techniek. Beelden zijn strak, helder en rustig. Met de verschillende aanpassingsmogelijkheden kan je de sfeer altijd aanpassen. De standaard waar hij tegen rust is zeer stabiel. Er is geen beweging in te krijgen. De aansluitingen voor HDMI zijn makkelijk aan te brengen en het geluid komt letterlijk door de tv op je af.

Pluspunten

• beeldformaat
  • kleuren
  • geluid
  • bediening

Minpunten

• moeilijk te vervoeren

Leo 10-12-2017

Super beeld kwaliteit

De Sony KD65A1 is werkelijk een super beeld. Ik had eerste gekozen voor de LG 65EV7 maar op advies van Tim werkend bij Platte TV heb ik voor de Sony gekozen. Ik kan het iedereen adviseren.

Pluspunten

• Super beeld
  • Bedienings gemak

• O ja er was 1 schroevje te weinig

Robin 08-12-2017

Geweldig design met een prachtig Oled scherm

Als opvolger van mijn Sony KDL-55W809c wou ik een maatje groter gezien ik verder van de tv af ging zitten in het nieuwe huis.
Tevens ergerde ik me soms aan de zwart waardes van het edge-lit paneel. Nu zijn zwart waardes het verkooppunt van Oled dus daar kan je niet beter in krijgen. Wel is het paneel fel genoeg maar hij leg het wel af teven de laatste generatie LED panelen qua lichtopbrengst. Ik heb de tv aan de muur bevestigd maar vanwege het aparte design van de tv heb je een relatief grote afstand tussen de tv en de muur maar gezien ik recht ervoor zit en niet achter de tv kan kijken heb ik hier geen last van. Het geluid is het beste wat ik ooit heb gehoord van een platte tv, wel voor de zware bassen zul je moeten uitwijken naar een apart sound system maar als je dat niet zoekt is het geluid echt geweldig.

AndroidTV werkt nog steeds als vanouds op mijn voorgaande Sony, Wel is het zonde dat dit op FullHD werkt en niet op 4K al zijn de video's die het afspeelt wel netjes in 4K.

De aansluitingen zijn goed bereikbaar als je de tv op de muur hangt omdat ze onderaan de achterplaat zitten. Vergeet trouwens niet de beugels aan de onderkant van de achterplaat aan de tv te schroeven bij een muur montage (dit staat niet heel duidelijk in de handleiding)

Verder maakt de tv alles waar wat je van een top model mag verwachten van Sony.

Pluspunten

• Oled, prachtige kleuren en zwartwaardes
  • Strak design, een plaatje om naar te kijken
  • Beste geluid in een platte tv
  • AndroidTV

Minpunten

• Hangt iet wat ver van de muur af
  • Afstandbediening is vrij sober voor zoon design tv

e.v. pouw 07-12-2017

OLED Sony A1- Brava 65"

In de winkel waren wij zeer verrast door het fraaie slim-line ontwerp van de Sony A1 Oled Brava 65". Een super super dun TV scherm waar geen soundbar meer bij nodig is. Het geluid komt namelijk via trilling van de glasplaat. Geloof het of niet maar het werkt écht. En wat geluidskwaliteit dat zelfs 3D effecten creëert. Ronduit super !!
Onze vorige Sony's ( de hele familie) waren al geweldig, maar . . . . wát een design en wát een prachtige kleuren die van het scherm afspatten. Makkelijke installatie, laag energieverbruik en goed plaatsbaar in ieder interieur. Voor ons een echte aanwinst.

Pluspunten

• top design, super dun scherm
  • makkelijk plaatsbaar in ieder interieur
  • uitstekende kleuren
  • uitstekende geluidskwaliteit
  • makkelijke installatie

Minpunten

• Niets waarom je geen A1 Brava zou moeten kopen

RM 06-12-2017

Geweldig beeld, design en geluid

Sinds twee jaar had ik al een Sony Bravia 48 inch. Overigens tevreden over deze tv, maar vond het beeldscherm uiteindelijk te klein dus toch weer op zoek naar een nieuwe tv. Ik was er al snel uit dat het weer een Sony moest worden en één van 65 inch. Zo kwam ik op de KD65A1 uit (overigens wel na een gedegen marktonderzoek). De tv is onlangs geleverd en ben er zeer content mee! Ik zit altijd zo'n 400-450cm van de tv en vind dit formaat een schot in de roos. Ook als de tv uit staat is het een mooi gezicht aan de muur vanwege het strakke design. Daarnaast fantastisch warm en kleurrijk beeld, mooi geluid en gebruiksvriendelijk. Een prijzige aankoop, maar dan heb je ook echt wel wat.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Strak design
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Afstandsbediening wat eenvoudig vergeleken met tv

Joey 05-12-2017

Super scherm wat een beeld en beleving!

Wat een super tv! Compleet nieuwe ervaring tv kijken! Echt een subliem beeld en ook het geluid is met de ingebouwde subwoofer echt super gaaf! Nog nooit zon mooie tv gehad!

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • design
  • playstore

Minpunten

• voet en tv moeten redelijk ver uit elkaar

MJJL 03-12-2017

Sony KDA65A1 - Super!

KDA65A1 gekocht bij FOKA! Scherpe prijs en snellere levering!

Beelkwaliteit van de TV is top! Je blijft werkelijk voor de TV hangen en wil steeds meer kijken films kijken!
Het design spreekt mij aan en in werkelijkheid is het een prachtig element in huis!
Android TV werkt voor mij echt prima en snel! Netflix en Google Play starten snel op!

Super TV en goede service FOKA!!!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid

Henriet 03-12-2017

Groot scherm met aansprekend design

Absoluut een aanrader! Overtreft zelfs een hoge verwachting opgebouwd na een aantal maanden van TV review, terwijl de reeds 10 jaar oude Sony HD LCD TV nog uitstekend presteert (denk je dan nog), totdat de KD65A1 aangaat. Wow! Schitterend beeld, snelle sport acties en natuurfilms in HD...een nieuwe ervaring in TV kijken. Zichthoek niet meer belangrijk, mooi minimalistisch design - schitterend door eenvoud. Kleurweergave ongekend en zeer acceptabel geluid direct vanuit het beeldscherm. Bediening gaat intuitief. Na 10 jaar Sony TV kijken zonder problemen geloof ik ook in de duurzaamheid van deze nieuwe OLED 4K TV.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Design en afwerking
  • Geluid kwaliteit (zonder externe speakers)
  • Perfecte match met interieur

M C 03-12-2017

Sony a 1 65 inch oled

Super gave tv en wat je er allemaal mee kunt doen geweldig beeld is ook echt net dat je er zelf helemaal in zit

Najib 02-12-2017

prachtig beeldkwaliteit

Het scherm is randloos, waardoor de tv prachtig uitkomt en niet te groot lijkt. De beeldkwaliteit is subliem en het akoestische geluid is kraakhelder. super blij met dit mooie product.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid

Minpunten

• de hoek als je de tv niet aan de muur hangt