Panasonic TX-43EXW604 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
7,60 cm dikte
43,0 inch

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

daanvh 12-11-2017

Prima TV met uitstekend geluid

Als Smart-TV is dit een prima product.
Toen ik de TV uit de doos pakte, had ik binnen mum van tijde de voetjes eronder gemonteerd en kon ik meteen het product aansluiten.

Als je een beetje bekend bent met het smart producten, kun je alles gemakkelijk en snel installeren. Het toevoegen van het juiste WIFI netwerk is binnen enkele seconden gebeurt, daarnaast kun je jezelf via de al geïnstalleerde Netflix gemakkelijk hiervoor aanmelden. Via de Netflix knop op de afstandbediening navigeer je hier gemakkelijk naar. De geluidskwaliteit tijdens de 4K films is ontzettend goed en vult de kamer volledig. Ook kun je de helderheid gemakkelijk aanpassen naar om zo het perfected beeld te hebben in iedere ruimte.
Het menu is dan ook erg gemakkelijk te bedienen en ik heb gemakkelijk alle opties kunnen vinden.

Technisch gezien zit de TV goed in elkaar, een 4K film ziet erg echt veel beter uit op deze TV dan op een reguliere computer.

Het minpunt dat ik wel heb is dat de poten erg groot zijn en ver naar de buitenkant geplaatst zijn, hierdoor moet ik een andere tafel aanschaffen. Ik heb toch liever een TV die over een enkele voet beschikt in het midden. Daarnaast vind ik het jammer dat Panasonic weinig tijd heeft gestoken in de afstandsbediening, ja alles is duidelijk te vinden, maar het oogt erg robuust en is niet iets wat je graag op tafel legt.

Pluspunten

• Netflix knop
  • De mogelijkheid om 4K films te kijken
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Het design van de afstandsbediening
  • De voetjes

Rick Marcelissen 07-11-2017

Goede TV, kleine minpuntjes

Laat ik eerst met het positieve beginnen: de TV heeft een ontzettend mooi beeldscherm, daar valt echt niet over te twijfelen. Ook is het geluid wat eruit komt van prima kwaliteit voor een televisie, ik raad je aan om voor de extra belevenis er een geluidssysteem op aan te sluiten wanneer deze tot je beschikking is. De besturing van de TV is makkelijk en zelfs mijn broertje van 9 kan prima overweg met deze TV.

Laat ik het nu hebben over de minpunten van de TV: wanneer je de TV aansluit vraagt hij eigenlijk meteen om een internetkabel wat veel mensen misschien niet tot hun beschikking hebben. Ook is het zo dat wanneer je hem opstart je meteen naar de tutorial moet. Ik raad hem ten zeerste aan maar sommige mensen zullen dit niet nodig vinden.

Al met al vind ik de TV ontzettend goed en zeker waar voor je geld. Zoek je een TV met 4K kwaliteit dan is dit zeker een overweging

Pluspunten

• Mooie kwaliteit beeld

edwin1967 04-10-2017

mooi design

Heb de Smart TV nu ongeveer 3 weken in huis. In de slaapkamer hebben we eveneens een smart tv 28 inch van Panasonic. De 43 inch versie valt ons vies tegen. Het beeld is stukken slechter dan onze vorige tv een full HD 8oo hertz. Het beeld is flets en gelig wat ik ook verander. Alleen op dynamisch veranderd er wel wat maar niet goed genoeg ondanks dezelfde instelling van de 28 inch tv. De afstandsbediening is duidelijk en robuust. Netflix wordt snel en zonder problemen opgestart. Wifi werkt goed .Het zwart in het beeld kan wat mij betreft nog zwarter. Het licht inval weerkaatst in het beeld waardoor er in een bepaalde kijkhoek het beeld niet goed te zien is. Het geluid kan altijd beter maar dat is gebruikelijk voor zulke platte tv's. De afwerking is prima en de chrome poten onder de tv kan je op 2 verschillende manieren bevestigen. De digitale zenders (ziggo) zoeken ging niet zonder slag of stoot ondanks de gebruiksaanwijzing (vond alleen analoog zenders) uiteindelijk is het toch gelukt. Diverse mogelijkheden voor externe aansluitingen. Na 3 weken moet ik voor mezelf concluderen dat het niet de tv is waar ik op gehoopt had, beeld in onvoldoende wat uiteindelijk toch het belangrijkste is.

Pluspunten

• design
  • externe mogelijkheden

Minpunten

• beeld
  • geluid

Jeffrey 11-09-2017

Perfecte beeldkwaliteit

Na wat speurwerk hebben wij gekozen voor de Panasonic 4k versie. In de eerste plaats vanwege het design. Strak design met chroomkleurige voeten die naar wens op verschillende plekken te plaatsen zijn. Smalle lijst rondom het beeldscherm die mooi wegvalt in het geheel dus absoluut niet storend. Dan het beeld, wat een geweldige kleuren, helder, scherp beeld en zo natuurlijk dat het bijna lijkt alsof de beelden echt tot leven komen in de huiskamer. Sommige beelden lijken zelfs 3D. Na het testen op de kabel, glasvezel was het verschil al duidelijk. Met glasvezel is het beeld echt superstrak en gelikt. Het kijken naar 4k filmpjes via Youtube is helemaal een eye opener. Superscherp en prachtige weergave van de kleuren. Absoluut geen spijt van deze keuze, tenzij je het hebt over het aantal uren dat je naar de beeldbuis kijkt haha. Verder heeft hij voldoende aansluitmogelijkheden voor externe apparaten, is het gebruik van wifi makkelijk te doen zeker met de app die te downloaden is. Het kijken van foto's en filmpjes van je mobile device maakt het dan ook erg makkelijk. Met daarbij nog de andere smart tv mogelijkheden is het echt een apparaat wat zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluidloos
  • design

Ayla Toraman Kavak 06-09-2017

Super handige tv zou hem me ouders ook aanbevelen

Ik wilde de tv graag proberen om te ervaren hoe het is om een smart tv te gebruiken.
Er zitten super veel opties op en veel apps.
De kwaliteit van de tv is super mooi beeld en super stevige poten.
Heb met de tv televisie gekeken hd kanalen zijn ook super scherp.
Ook heb ik veel netflix gekeken wat echt super makkelijk opstarten is via de netflix knop op de afstandsbediening.
Het menu is ook erg makkelijk in gebruik als je er even op blijft staan komt er verdere uitleg bij.
Een erg duidelijk menu en erg makkelijk te gebruiken wijst vooral zich zelf.
Super handig is dat je de poten op allerlei verschillende manieren kan verzetten.
Ik ben erg tevreden met de tv het enige minpuntje is dat je de tv niet kan draaien zonder de tv in zijn geheel te draaien de poten kunnen niet los van elkaar draaien.
Ik zou dit product zeker aanbevelen aan iedereen jong en oud kan er erg veel plezier van hebben omdat het instellen en gebruik erg gemakkelijk is.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Helder beeld
  • Helder geluid ook op hoge volume

Minpunten

• Poten draaien niet mee

Marco 04-09-2017

Mooi strakke TV met diep zwart scherm

De Panasonic tx-40exw604 4K Ultra HD Smart TV hebben we nu drie weken in huis en zijn tevreden over deze mooie TV. Ondanks dat we de TV drie weken hebben is de Netflix app die standaard aanezig is en 4K weergave biedt dagelijks gebruikt. Tip hierbij is wel om gebruik te maken van een fiber-optic kabel (mits je versterkker dat ondersteund) om je TV hier op aan te sluiten om een optimale geluidsweergave te hebben. Een gemis is de aanwezigheid van een toestenbord in combinatie met de Smart TV functie, het zoeken op internet zoals bij Youtube gaat lastig met de afstandsbediening. Een klein nadeel is het standaard uitschakelen van de TV naar drie uur. De TV gaat dan standaard in standby, en wanneer een een aantal Youtube filmjes achter elkaar afspeeld zonder de afstandsbediening te gebruiken wil de de TV in standby gaan. Gelukkig komt hiervan wel een melding in het scherm en heb je drie minuten op OK van de afstandsbediening te klikken. Tot nu toe lijkt het onderhoud van Panasonic prima in de drie weken al twee software updates ontvangen. Hopelijk wil dit iet zeggen dat de kwaliteit niet goed is maar dat het alléén maar verbetering zijn. Ondanks zijn relatieve lage prijs een prima toestel met veel aansluitmogelijkheden en een goed beeld.

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Snel opstarten
  • eenvoudig menu
  • Digitale audio-uitgang (optisch)

Minpunten

• Breede poten
  • Automatisch standby
  • Gemis van toetsenbord